Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- muhammed20_42
- Er
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 20 Mar 2016 16:18
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Arkadaşlar merhaba, Suzuki Vitara JLX 2001 model 5 kapı araca sahibim. Arkadaşımı ziyaret etmek için Denizli’den Van Muradiye ilçesine geldim. Üç dört gün ıcınde 2000 km yol yaptım. Durduk yerde aracı zorlamadan arka sağ aksım kırıldı.
Dört çeker sayesinde yolda kalmaktan kurtuldum. 98 öncesi Japon montajlı vitaralar ıle 98 sonrası İspanyol montajlı vıtaraların arka aksları uyumlumumdur. Aks satın almak için arka aksı söktürmeye gerek var mı?
Kendi ustam aynı model arabadan farklı uzunlukta aksların çıktığını söyledı. Aracı bu sekılde kullanmak sorun oluşturur mu? Evden sanayı 5km kadar bu yolu gitmem de bir problem olur mu? Lütfen yardımcı olun. Aks bulmak ta sorun yasıyorum.
Dört çeker sayesinde yolda kalmaktan kurtuldum. 98 öncesi Japon montajlı vitaralar ıle 98 sonrası İspanyol montajlı vıtaraların arka aksları uyumlumumdur. Aks satın almak için arka aksı söktürmeye gerek var mı?
Kendi ustam aynı model arabadan farklı uzunlukta aksların çıktığını söyledı. Aracı bu sekılde kullanmak sorun oluşturur mu? Evden sanayı 5km kadar bu yolu gitmem de bir problem olur mu? Lütfen yardımcı olun. Aks bulmak ta sorun yasıyorum.
Muhammed ALTUNIŞIK Denizli Yaş:27 Araç: 2001 Suzuki vitara 1.6 jlx (5 kapı)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Üstad geçmiş olsun, sağ ve sol aks boyları farklı, ispanyol ve japon akslarında frezelerinede 24-26 pin gibi farklar olduğunu biliyorum..anca bunu en güzel en doğru hergün söküp takan işi bu olan uzman ustalardan duyup bilgi almak iyi olur..sizin aksın sökülmesi ve pin sayısının sayılması lazım.
Diğer bir husus kırık aks ile araç kullanılmaz, aks kırılırken minik metal parçalarıda kopup yağ iiçine karışır buda ayna mahruti dişlinize ulaşırsa ki kapalı bir yaglama var..ayna mahrutinizde parçalanır..kullanmadan sökün derim.
Suzuki aksiyon servis istanbul maslak murat usta ve istanbul bostancı suzuki grand oto battal ustaya ulaşın sorununuzu çözerler.
Diğer bir husus kırık aks ile araç kullanılmaz, aks kırılırken minik metal parçalarıda kopup yağ iiçine karışır buda ayna mahruti dişlinize ulaşırsa ki kapalı bir yaglama var..ayna mahrutinizde parçalanır..kullanmadan sökün derim.
Suzuki aksiyon servis istanbul maslak murat usta ve istanbul bostancı suzuki grand oto battal ustaya ulaşın sorununuzu çözerler.
Site Admin
- muhammed20_42
- Er
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 20 Mar 2016 16:18
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Arkadaşımı ziyarete Van muradiyeye gelmiştim burada kırıldı. Burada fazla anlayan ustada yok. Dün aksı söktürdüm. Bileziği dibinden kırılmış. Zamanında bilezik çıkmasın diye kaynak yapmışlar. ispanyol kasalar 5 bijonlu olduğu daha zor bulunuyor. Sağ aks daha kısa bilginiz olsun. Diş sayısı 26. Bidon tablası üzerinden 71.5 cm geldi
Muhammed ALTUNIŞIK Denizli Yaş:27 Araç: 2001 Suzuki vitara 1.6 jlx (5 kapı)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Demekki zaman içerisinde zorlamalarda içten hasar oluşmuş incelip kopmuş..bendede oldu Suzuki Grand Vitara 2005 aracımda arazide deli gibi gezedim uzun yıllar..bir gün düz yolda durdum kalkarken trak sesi ile sol arka aks dibinden koptu..aynısı oldu..zamanla kırılmış.
Site Admin
- muhammed20_42
- Er
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 20 Mar 2016 16:18
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Bendeki problem de aynı şekilde oldu. Çıkma aksı temin edip taktirdım. Yeni gelen aşkta bijon tablası ince olduğu icin bijonlara ikişer adet pul koyduk. Tekeri taktık deneme için yola çıktım 30 km kadar kullandım.
Frene basınca fren titremeye başladı. Yarım saat sonra arabadan inince arka sağ kampananın el dokunamayacak kadar ısındığını fark ettim.
Yolda giderken sürtmek sesi gelmiyordu. Pulları koyduktan sonra tekeri havaya kaldırıp elle çevirdik rahat dönüyordu. Kampana bir noktadan çok ısınıyor. Acaba aks kırıldığı zaman fren balatasını tutan fren tablası eğrilip bijon tablasına mı sürtüyor. 1600 km yoldan geldim pazartesi geri dönmem gerekiyor.
Bulunduğum yerde pek sanayi yok. Ne yapmam nereye gitmem gerekiyor. 2 pul yerine 2mm veya 3mm flaş yaptırmak nasıl olur
Frene basınca fren titremeye başladı. Yarım saat sonra arabadan inince arka sağ kampananın el dokunamayacak kadar ısındığını fark ettim.
Yolda giderken sürtmek sesi gelmiyordu. Pulları koyduktan sonra tekeri havaya kaldırıp elle çevirdik rahat dönüyordu. Kampana bir noktadan çok ısınıyor. Acaba aks kırıldığı zaman fren balatasını tutan fren tablası eğrilip bijon tablasına mı sürtüyor. 1600 km yoldan geldim pazartesi geri dönmem gerekiyor.
Bulunduğum yerde pek sanayi yok. Ne yapmam nereye gitmem gerekiyor. 2 pul yerine 2mm veya 3mm flaş yaptırmak nasıl olur
Muhammed ALTUNIŞIK Denizli Yaş:27 Araç: 2001 Suzuki vitara 1.6 jlx (5 kapı)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / İspanyol ve Japon Arka Aks Farkı hk
Pul kesinlikle olmaz, Aks başı çapında kaç mm lazımsa o kadar genişlikte ve kalınlıkta içe flanş yaptırmanız lazım. ancak flanşda montaj sırasında bir yana doğru (aşağı) oturma yapacaktır, yapılan flanş tornada kaynak olacak, sonra tesviye sonra balans yapılacak, yoksa titreme durmaz. Yada orajinal aksı bulup takacaksınız. Diğer çözümler zaman kaybından başka yere götürmez..geçmiş olsun.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir