Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Arıza gösterge lambası
Tahsin Abi senin makina JLX bas gaza git arıza lambasıda kolay kolay yakmaz zaten
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Selam arkadaşlar
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Abi muhtemelen katalitik konvertörün doldu ya da içi dağıldı. Onu değiştirmen gerekebilir. Oksijen sensörün dolayı da yapabilir. Aracın çekişiyle de alakalı bir durum bu kaba tabir ile bacan tıkalı;( pahalıdır katalitik konvertör bilgin olsun min 1750 tl civarı. İstersen komple içini boşalttır oksijen sensörüne yanıltıcı koy sıkıntısız devam et biraz yakıtın artar ama. Benim başıma geldiğinden biliyorum... Kolay gelsinmersoy yazdı:Selam arkadaşlar
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Ömer biraz araştırdımda katalitik konvertör tıkanmş olabilir diyen de var, temizlet ya da değiştir diyen, lpg ayarı yaptır diyen veya oksijen sensörü bozulmuş diyende var.caylak_61 yazdı:Abi muhtemelen katalitik konvertörün doldu ya da içi dağıldı. Onu değiştirmen gerekebilir. Oksijen sensörün dolayı da yapabilir. Aracın çekişiyle de alakalı bir durum bu kaba tabir ile bacan tıkalı;( pahalıdır katalitik konvertör bilgin olsun min 1750 tl civarı. İstersen komple içini boşalttır oksijen sensörüne yanıltıcı koy sıkıntısız devam et biraz yakıtın artar ama. Benim başıma geldiğinden biliyorum... Kolay gelsinmersoy yazdı:Selam arkadaşlar
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
Bu duruma baktırabileceğim iyi bir usta tavsiyen var mı dostum ? Aksiyona mı gitsem yoksa?
Oğuz abi, senin tavsiyen nedir?
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Abi tüm söylenen ihtimaller doğru. Bence öncelikle maliyeti düşük olandan başla; mesela bir temizlet lpg ayarlarını gözden geçirttir belki bir süre daha sorunsuz kullanırsın. Aksiyon ya da Grandotoya gidebilirsin. Yetkili servis düşünürsen özdoğan da olur. Kocuman Denizdeyken orada temizletmişti. Umarım en ekonomik şekilde çözersinmersoy yazdı:Ömer biraz araştırdımda katalitik konvertör tıkanmş olabilir diyen de var, temizlet ya da değiştir diyen, lpg ayarı yaptır diyen veya oksijen sensörü bozulmuş diyende var.caylak_61 yazdı:Abi muhtemelen katalitik konvertörün doldu ya da içi dağıldı. Onu değiştirmen gerekebilir. Oksijen sensörün dolayı da yapabilir. Aracın çekişiyle de alakalı bir durum bu kaba tabir ile bacan tıkalı;( pahalıdır katalitik konvertör bilgin olsun min 1750 tl civarı. İstersen komple içini boşalttır oksijen sensörüne yanıltıcı koy sıkıntısız devam et biraz yakıtın artar ama. Benim başıma geldiğinden biliyorum... Kolay gelsinmersoy yazdı:Selam arkadaşlar
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
Bu duruma baktırabileceğim iyi bir usta tavsiyen var mı dostum ? Aksiyona mı gitsem yoksa?
Oğuz abi, senin tavsiyen nedir?
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Abi tüm söylenen ihtimaller doğru. Bence öncelikle maliyeti düşük olandan başla; mesela bir temizlet lpg ayarlarını gözden geçirttir belki bir süre daha sorunsuz kullanırsın. Aksiyon ya da Grandotoya gidebilirsin. Yetkili servis düşünürsen özdoğan da olur. Kocuman Denizdeyken orada temizletmişti. Umarım en ekonomik şekilde çözersinmersoy yazdı:Ömer biraz araştırdımda katalitik konvertör tıkanmş olabilir diyen de var, temizlet ya da değiştir diyen, lpg ayarı yaptır diyen veya oksijen sensörü bozulmuş diyende var.caylak_61 yazdı:Abi muhtemelen katalitik konvertörün doldu ya da içi dağıldı. Onu değiştirmen gerekebilir. Oksijen sensörün dolayı da yapabilir. Aracın çekişiyle de alakalı bir durum bu kaba tabir ile bacan tıkalı;( pahalıdır katalitik konvertör bilgin olsun min 1750 tl civarı. İstersen komple içini boşalttır oksijen sensörüne yanıltıcı koy sıkıntısız devam et biraz yakıtın artar ama. Benim başıma geldiğinden biliyorum... Kolay gelsinmersoy yazdı:Selam arkadaşlar
P0420:Catalyst System Efficiency Below Threshold
Arıza kodu sürekli olarak yanıyor ben siliyorum belli bir km. sonra tekrar yanoyor. Bazen dik yokuşlarda çok devirli giriş yapmadıysam araba yığılıp kalıyor. Gazı köklememe rağmen gitmiyor. Vites düşürdüğünde ise inanılmaz bir motor sesi geliyor benzinli arabadan, sanki motor yere düşecek gibi. Bu yığılma ve çekmemenin arıza kodu ile ilgili olabilir mi ?
Bu duruma baktırabileceğim iyi bir usta tavsiyen var mı dostum ? Aksiyona mı gitsem yoksa?
Oğuz abi, senin tavsiyen nedir?
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
-
- Er
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 12 May 2013 21:37
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Bundan 2 gün önce bendede lamba yandı bayır yukarı çıkarken araçtan dumanlar çıkmaya başladı. Bende korktum aracı kitledim ertesi gün tamirciye gittim ve problemin civalı fandan olduğunu söylediler. Kia sorento 8 kollu fan taktılar sorun giderildi. Lpg bakım süresi de gelmişti arabayı stop ettiğimde uyarı sesi veriyordu hepsi birlikte 400 tl masraf oldu.
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Merhaba arkadaşlar
Dün Aksion Murat ustaya aracı periyodik bakıma götürmüşken birde bu arıza koduna bakalım dedik. Bilgisayara bağladılar ve yine aynı hata kodu çıktı. Katalizatörü söküp baktık ki içindeki küçük gözenekleri olan filtre ortadan ikiye çatlamış ve muhtemelen gözükmeyen kısımları da dağılmıştır. Resmini çekmeyi unutmasaydım keşke buraya bakıp daha iyi yorumlayabilirdik. Normalde gözeneklerden arka taraftadaki boşluğun ışıkları gözükmelidir dediler, el feneri ile ışık tutmalarına rağmen hiç ışık gözükmedi. Kompresör ile hava tuttuklarında arka taraftan havanın zorla çıktığını da gördük. Netice itibariyle elimizde tıkanmış ve çatlamış bir katalizatör var.
Murat usta yenisinin tam olarak fiyatını bilmemekle beraber çok pahalı olduğunu ve aynı sanayide kendisinin yönlendireceği bir egzozcuda tamir de edilebildiğini söyledi. Birkaç yıl önce yanlış hatırlamıyorsa 750 liraya yaptıran olmuş. Konu bizlik değil egzozcunun işi diyerek konuyu kapattık. Çok acil olmamakla beraber 100 km.de 1-1,5 lt yakıt artışına ve çekiş güçlüğüne neden olurmuş.
İnternetten yaptığım araştırmalarda önümde birkaç alternatif duruyor. Değerli tecrübe ve önerilerinize ihtiyacım var.
** İçini boşaltıp susturucu takmak. (Bu durum alt devirlerde çekiş kaybına, üst devirlerde performans artışına neden oluyormuş)
** Yan sanayi ürün alıp taktırmak (nereden bulabilirim)
** Çıkmacılardan kullanılmış temiz orjinal parça bulmak (pek kolay değil ve güvenilir olur mu emin değilim)
Dün Aksion Murat ustaya aracı periyodik bakıma götürmüşken birde bu arıza koduna bakalım dedik. Bilgisayara bağladılar ve yine aynı hata kodu çıktı. Katalizatörü söküp baktık ki içindeki küçük gözenekleri olan filtre ortadan ikiye çatlamış ve muhtemelen gözükmeyen kısımları da dağılmıştır. Resmini çekmeyi unutmasaydım keşke buraya bakıp daha iyi yorumlayabilirdik. Normalde gözeneklerden arka taraftadaki boşluğun ışıkları gözükmelidir dediler, el feneri ile ışık tutmalarına rağmen hiç ışık gözükmedi. Kompresör ile hava tuttuklarında arka taraftan havanın zorla çıktığını da gördük. Netice itibariyle elimizde tıkanmış ve çatlamış bir katalizatör var.
Murat usta yenisinin tam olarak fiyatını bilmemekle beraber çok pahalı olduğunu ve aynı sanayide kendisinin yönlendireceği bir egzozcuda tamir de edilebildiğini söyledi. Birkaç yıl önce yanlış hatırlamıyorsa 750 liraya yaptıran olmuş. Konu bizlik değil egzozcunun işi diyerek konuyu kapattık. Çok acil olmamakla beraber 100 km.de 1-1,5 lt yakıt artışına ve çekiş güçlüğüne neden olurmuş.
İnternetten yaptığım araştırmalarda önümde birkaç alternatif duruyor. Değerli tecrübe ve önerilerinize ihtiyacım var.
** İçini boşaltıp susturucu takmak. (Bu durum alt devirlerde çekiş kaybına, üst devirlerde performans artışına neden oluyormuş)
** Yan sanayi ürün alıp taktırmak (nereden bulabilirim)
** Çıkmacılardan kullanılmış temiz orjinal parça bulmak (pek kolay değil ve güvenilir olur mu emin değilim)
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
E baye bakin orda 100 dolar civarlarina magnflow vardi jlx icin. Sizin araca uygunda vardir. Fiyatlar cok daha dusuk orda
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
İçini boşaltıp temizletin, kaynatıp devam edin hiç birşey olmaz. Ben yıllardır arabamda ilk iş katalitik konvertörleri söker atarım, tamamı ekoz emisyonu avrupa stanadartlarına uydurmak amaçlı gereksiz performans düşürücü seyler..karar sizin tabi..geçmiş olsun.
Site Admin
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
http://www.milliyet.com.tr/denetim-basl ... efault.htm
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından İstanbul'un çeşitli noktalarında egzoz gazı emisyon denetimi yapıldı. Gün boyu sürecek denetim için seçilen noktalardan birisi de Mahmutbey gişelerdi. Sabah saatlerinde buraya gelen bakanlık personeli ve trafik polisleri yapılacak denetim için hazırlıklar yaptı.
Trafik polisleri otobüs, TIR ve kamyonları durdurdu. Mobil bir araçta bulunan sistem ve cihazlarla durdurulan araçların egzoz gazı emisyon değerleri ölçüldü. Kontrollerle ilgili bilgi veren bir yetkili, "Az önce şehirler arası bir otobüsü denetledik. 2009 model bir araç. Yönetmelikteki ölçüm değeri bu aracın 2,5'dur.
Değeri geçseydi, yasal işlem uygulayacaktık. Ancak değerleri normal çıktı. Ölçümlerde değerleri yüksek çıkan araçlara yasal işlem uygulanacaktı" şeklinde konuştu. Kontrollerde, belirlenen değerlerin üzerinde emisyon değeri çıkan araçlara, Çevre Kanunu'nun 20. Maddesi uyarınca 1755 lira ceza kesileceği öğrenildi.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından İstanbul'un çeşitli noktalarında egzoz gazı emisyon denetimi yapıldı. Gün boyu sürecek denetim için seçilen noktalardan birisi de Mahmutbey gişelerdi. Sabah saatlerinde buraya gelen bakanlık personeli ve trafik polisleri yapılacak denetim için hazırlıklar yaptı.
Trafik polisleri otobüs, TIR ve kamyonları durdurdu. Mobil bir araçta bulunan sistem ve cihazlarla durdurulan araçların egzoz gazı emisyon değerleri ölçüldü. Kontrollerle ilgili bilgi veren bir yetkili, "Az önce şehirler arası bir otobüsü denetledik. 2009 model bir araç. Yönetmelikteki ölçüm değeri bu aracın 2,5'dur.
Değeri geçseydi, yasal işlem uygulayacaktık. Ancak değerleri normal çıktı. Ölçümlerde değerleri yüksek çıkan araçlara yasal işlem uygulanacaktı" şeklinde konuştu. Kontrollerde, belirlenen değerlerin üzerinde emisyon değeri çıkan araçlara, Çevre Kanunu'nun 20. Maddesi uyarınca 1755 lira ceza kesileceği öğrenildi.
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Offroadpassion yazdı:İçini boşaltıp temizletin, kaynatıp devam edin hiç birşey olmaz. Ben yıllardır arabamda ilk iş katalitik konvertörleri söker atarım, tamamı ekoz emisyonu avrupa stanadartlarına uydurmak amaçlı gereksiz performans düşürücü seyler..karar sizin tabi..geçmiş olsun.
içini boşaltırsak, değerler tutarmı, ceza yemezmiyiz?
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Eski arabaların hiç birinde yok ? onlar ne yapacaklar Bu şekilde 2007 yılından beri eksoz emisyon muaynelerinden sorunsuz geçiyorum
Site Admin
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
lpg olduğu için geçiyor olabilirmisin?
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Araçlarınızın motoru normalse, aşırı yakıt veya yağ yakma yoksa butür muaynelerden kolaylıkla geçersiniz.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Ekzoz muayenizi dışarda yaptırırsanız ve Hakan abinin dediği gibiyse araç geçersiniz. Ama TUV istasyonunda yaparsanız sorun olabilir ve randevunuz da yanabilir.. Birde ek olarak katelitik kiralayan yerler var muayene için
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Ben TÜV den arıza ışığı yanarken geçtim çünkü ışık kafasına göre takılıyor sönüyor yanıyo
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
tüvden vs geçmek sorun değil
sorun dışarda trafik ekiplerinin kontrolüne yakalanmak
sorun dışarda trafik ekiplerinin kontrolüne yakalanmak
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Değerli yorum ve önerileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Murat ustanın yanında çalışan arkadaş maslak sanayide egzozu yaptırabileceğimiz yer 600 lira fiyat vermiş ve garanti de etmiş. Murat usta nedense temizletip içini boşaltmadan hiç bahsetmedi. Bir bildiği mi var aklına mı gelmedi bilemiyorum. Yarın telefonla bunu da soracağım.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Sanırım ülkemizde Euro3-Euro4 standartları henüz uygulanmıyor, öyle olsa geçebilecek araç sayısı çok azdır.. Örnek benim Eğere manifold girişinden söktüm, o şekilde Eksoz ve Tüv muaynesinden geçti..
1-demekki EGR'nin yaptığı NOX salınım azatmasına bakan yok.
2-Her iki katailizör yok düz boru ve alev kesici var..demekki yine Türkiyedeki baz alınan standarta uygun..
Sonuç:
a)Orjinalini alın.Hiç uğraşmayın.
b) İçini boşaltmak 600 TL ise (Kesin Altın kaplıyorlardır yoksa o para tutmaz) yaptırın.
c) İçi boşaltma yerine 50TL bir alec kesici koyun devam edin..(Kartal San.Sitesi yanı Yazıcı Eksoz Ahmet abi) boşaltmakdan daha sağlıklı olur.
Seçenekler ortada, kolay gelsin derim.
1-demekki EGR'nin yaptığı NOX salınım azatmasına bakan yok.
2-Her iki katailizör yok düz boru ve alev kesici var..demekki yine Türkiyedeki baz alınan standarta uygun..
Sonuç:
a)Orjinalini alın.Hiç uğraşmayın.
b) İçini boşaltmak 600 TL ise (Kesin Altın kaplıyorlardır yoksa o para tutmaz) yaptırın.
c) İçi boşaltma yerine 50TL bir alec kesici koyun devam edin..(Kartal San.Sitesi yanı Yazıcı Eksoz Ahmet abi) boşaltmakdan daha sağlıklı olur.
Seçenekler ortada, kolay gelsin derim.
Site Admin
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Hakan hocam yanlış anlaşıldı sanırım. İçini açıp gerekli parçaları değiştirip tekrar kaynatacak. Tam detayını bilemiyorum ama tarif ettikleri bu şekildeydi.
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Bu sorunu halen gideremedim. İyi bir egsozcuya gittim ve söylediği şey kataletikte hiç bir sorun olmadığını büyük ihtimalle Sensörlerde sorun vardı dedi. Bunun üzerine durumu aksiyon servise tekrar anlattım ve sensörün pahalı olduğunu ve 2 sensör olduğunu söyledi ve denemeden de anlaşılamayacağını ekledi. Katalitik konvektör sağlam ise sensörü en pratik şekilde nasıl değiştirir ya da devre dışı bırakabilirim ? Devre dışı bırakmak mantıklı ise tabi.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Mesut hocam, aşağıda iki güzel tavsiye var, her ikisinide yapmamışsınız.
1-Murat usta sökmüş havayı basmışsınız zorla geçiyor diyorsunuz=her şartta sökülüp atılacak.
2-Bende diyorum sökün atın gerek yok, veya içini boşalttırın(yandan açıp içini boşaltıp kapatacaklar)
3-Otharda şuradan ucuz bulabilirsiniz demiş.
4-Çıkma temiz bişi takılabilir.
Bu tavsiyelerin birini yapmanız şart, top sizde.
1-Murat usta sökmüş havayı basmışsınız zorla geçiyor diyorsunuz=her şartta sökülüp atılacak.
2-Bende diyorum sökün atın gerek yok, veya içini boşalttırın(yandan açıp içini boşaltıp kapatacaklar)
3-Otharda şuradan ucuz bulabilirsiniz demiş.
4-Çıkma temiz bişi takılabilir.
Bu tavsiyelerin birini yapmanız şart, top sizde.
Site Admin
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 20 Eki 2013 00:01
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Üstad sonuna kadar haklısın. Yapmam gereken netti aslında ama bu çok iyi olduğu söylenen egsoz ustası ısrarla Katalitik konvektörde hiçbir şey olmadığı söylüyor. Hatta bu konuda murat ustaya söyle o beni iyi tanır yanılmadığımı da bilir diyecek kadar da kendine güveniyor. İşte bu noktadan sonra kafam karıştı ve sensörü araştırayım ve sizden tavsiye alayım dedim. http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... =18&t=2670 buradaki yazını okudum, ben beceremem ama bir ustaya söktürüp temizletsem mi bilemedim.Offroadpassion yazdı:Mesut hocam, aşağıda iki güzel tavsiye var, her ikisinide yapmamışsınız.
1-Murat usta sökmüş havayı basmışsınız zorla geçiyor diyorsunuz=her şartta sökülüp atılacak.
2-Bende diyorum sökün atın gerek yok, veya içini boşalttırın(yandan açıp içini boşaltıp kapatacaklar)
3-Otharda şuradan ucuz bulabilirsiniz demiş.
4-Çıkma temiz bişi takılabilir.
Bu tavsiyelerin birini yapmanız şart, top sizde.
Dediğin gibi yandan açıp içini boşaltıp kapattırsam sensör arzalı ise yine lamba yanmaz mı ? Anlamamak ne kötü değil mi ?
Şimdi yazdıklarımdan sonra sensöre mi yoğunlaşıyım yoksa boşaltıp takayım mı ? Kusura bakma seni de uğraştırıyorum.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0 AT / Check Engine Lambası
Hocam Murta usta eksozu söküp hava bastı= öbür taraftan zor çıktı dediniz, eksoz sistemi tıkalı araçta motor ne yapsın
Tıkalı ise konvertörü yandan kesip içini boşalt ve dikerek kapatsın eksozcu.. Yok hava verdiniz çok rahat geçiyor konvetör sağlam..bu durumda Oksijen sensörlerinizde biri arızalı
oda ECU'ya (Beyin) bağlanınca Bank-1 (üst) Bank-2 Alt sağlam bozuk gösterir..yenisini koyar geçer gidersiniz..
Derdiniz ve çözümü çok basit..
Tıkalı ise konvertörü yandan kesip içini boşalt ve dikerek kapatsın eksozcu.. Yok hava verdiniz çok rahat geçiyor konvetör sağlam..bu durumda Oksijen sensörlerinizde biri arızalı
oda ECU'ya (Beyin) bağlanınca Bank-1 (üst) Bank-2 Alt sağlam bozuk gösterir..yenisini koyar geçer gidersiniz..
Derdiniz ve çözümü çok basit..
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: fatihg ve 3 misafir