1. Fiberden kaput ve camurluk muayenede problem cikarir mi?
Muayenede problem çıkmaz çünki bunlar kontrol edilmiyor, öyle olsa anadol muayneden geçemezdi, ferrari muayneden geçemezdi,ayrıca Renault Meganda ön çamurluklar Plastik.
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
Ö kaput Grand Vitarada 17 Kg gibi, Fiber olsa 8 Kg Gibi olur (Tahmin) Esas yükü tutan kapılar her biri 35-40 Kg ayyvan gibin JLX de daha hafif ama 30 Kg aşağı değildir. Arka kapı +stepne için 70Kg demişlerdi, Benim stepne 32 Kg kapı+cam düşün..
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
Becce yapıyordu diye duymuştum..yada yapanı biliyordur, yarışlarda komple kupa bile koyan var.
4. Kaca maal olur?
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
Aynen.Kaput esnemeleri için kılıçlamasına(Dikine) aluminyum profil gerekir.Hatta basit bir aluminyum şasi üzeri fiber iyi olur.
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
Araca komple gireceksen ve uzun yıllar kullanacaksan+kendin yapacaksan değer.
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
Eklemessen olmaz
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
Fiber bağaj kapısı stepne taşımaz, demir aparat + stepe geri gelecekse 5-10 Kg arası tasarruf olur, o işçilige değermi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam
![Kızgınn syt](./images/smilies/icon_evil.gif)
)
Her bir parça için kalıp alıp sonra bu kalıplara yeniden fiber dökümü olacak. Hiç ara vermeden ve uygun atölyede yaparsan 3-4 gün kalıplar biter. 2-3 gün dökümler
macun zımpara 1 Hafta + boya kurutma vernik vs vs..1 Hafta da onlar sürer.
10. Burayi da siz doldurun.......
Atölye:Tüm bunların yapımı için bir atölye gerekli, polyester fena koku ve kafa yapar,
Kalıp:kalıp almak tecrübe ister, iyice wax ve üzeri polyester ister, kalıplarında üzerine şasi kurman gerekir 150x150 ön kaput kalıbu fena esner, altına ahşap veya metal karkas ister hiç esnemeyecek.
Döküm:Sonra bu kalıpları wax yapıp (yapışmaz ince katman) içine fiber ve elyaf ile kaput çamurluk dökeceksin, içlerine aluninyum destekler yerleştirip donnduracaksın, sağlam yapacaksın...
Temizlik Kalıptan çıkan parçaları zımpara motoru ile temizleyeceksin,
Macunlama: Kalıptan çıkan tüm fiber parçaları, kaba polyester macun ile sıyıracaksın, zımpara temizlik, yeniden macun, zımpara temizlik, son kat yoklama macunu, zımpara . (fena toz pislik olacak)
Boyama: Temizlik ve kurutma sonrası astarkat, yoklama macunu, astar kat ve asıl kat boya uyugulaması.
Montaj Parçaların yerinde montajı..