Suzuki Vitara JLX / Yakıt Problemi- Şarj Din.Kaynaklı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / Yakıt Problemi- Şarj Din.Kaynaklı
abilerim merhaba hayırlı akşamlar
1,6 jlx 2001 MANUEL saibiyim aracamda daha önce haralet pıroblemi yaşadığım için FAN MUŞURUNA GÜVENMEYİP DİREKT BALAMIŞTIM
SIFIR MOTOR YAPTIK ARABAMA
FAN HALEN DİREK BALI CİVATALADIM VE GAZA NEKADAR BASARSAM OKADAR DÖNÜYOR
VE HARALET GÖSTERGEM ORTAYA ULAŞAMIYOR
BİRİNCİ SEBEB BU OLSA GEREK--MOTOR TAM ISINAMADIĞINDAN FAZLA YAKIYOR
FAN BİRAZ YORUYOR ONUNDA ETKİSİ VAR
LASTİKLERİMDE 235-70,15 BUDA CABASI
FAKAT GEÇENLERDE ARAÇIM İSTOP EDEP DURUYORDU USTAMI TELLE ARADIM (AKIŞMETREYİ SÖK DEDİ) ARAÇ DÜZELDİ
HAVA FİLİTRESİNİN ÇIKIŞINA TAKILI OLAN PARÇA
SONRA PARÇA ARIZALI DEDİK BU SİTEDEN OKUDUĞUM Bİ ARKADAŞIMIZ BALATA SIPREYİYLE TEMİZLEMİŞ DÜZELMİŞ
BENDE AYNI YAPTIM DÜZELDİ ARAÇ FAKAT
ARAÇIMI KLM DE 400 KURUŞTAN AŞAĞIYA DÜŞÜRÜMEYİYORUM UZUN YOL ŞEHİR İÇİ FARK ETMİYOR
BAYAĞI YAKIT KONUSUNDA ÜZMEYE BAŞLADI BENİ SON ZAMANLAR
HAVA FİLİTRESİ GAZ FİLİTRESİ HEPSİNİ 200 KLM OLMADI DAHA YENİ DEĞİŞTİRDİM ONLAR ETKİLER DİYE AMA
SİZCE AKIŞMETREM BOZUK OLABİLİRMİ
FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM
1,6 jlx 2001 MANUEL saibiyim aracamda daha önce haralet pıroblemi yaşadığım için FAN MUŞURUNA GÜVENMEYİP DİREKT BALAMIŞTIM
SIFIR MOTOR YAPTIK ARABAMA
FAN HALEN DİREK BALI CİVATALADIM VE GAZA NEKADAR BASARSAM OKADAR DÖNÜYOR
VE HARALET GÖSTERGEM ORTAYA ULAŞAMIYOR
BİRİNCİ SEBEB BU OLSA GEREK--MOTOR TAM ISINAMADIĞINDAN FAZLA YAKIYOR
FAN BİRAZ YORUYOR ONUNDA ETKİSİ VAR
LASTİKLERİMDE 235-70,15 BUDA CABASI
FAKAT GEÇENLERDE ARAÇIM İSTOP EDEP DURUYORDU USTAMI TELLE ARADIM (AKIŞMETREYİ SÖK DEDİ) ARAÇ DÜZELDİ
HAVA FİLİTRESİNİN ÇIKIŞINA TAKILI OLAN PARÇA
SONRA PARÇA ARIZALI DEDİK BU SİTEDEN OKUDUĞUM Bİ ARKADAŞIMIZ BALATA SIPREYİYLE TEMİZLEMİŞ DÜZELMİŞ
BENDE AYNI YAPTIM DÜZELDİ ARAÇ FAKAT
ARAÇIMI KLM DE 400 KURUŞTAN AŞAĞIYA DÜŞÜRÜMEYİYORUM UZUN YOL ŞEHİR İÇİ FARK ETMİYOR
BAYAĞI YAKIT KONUSUNDA ÜZMEYE BAŞLADI BENİ SON ZAMANLAR
HAVA FİLİTRESİ GAZ FİLİTRESİ HEPSİNİ 200 KLM OLMADI DAHA YENİ DEĞİŞTİRDİM ONLAR ETKİLER DİYE AMA
SİZCE AKIŞMETREM BOZUK OLABİLİRMİ
FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM
En son erdilokum tarafından 09 Kas 2013 22:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
ERDİ LOKUM
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
otomatikmi
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
ben çok sakin kulanıyorum karma 340 krş yakıyor 30 lastikle
ayna mahruti yok
ayna mahruti yok
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
NEKADAR SAKİNDE KULLANSAM DÜŞÜREMİYORUM ABİCİM
ayna mahruti BENİMDE YOK YANİ SITANDART
ayna mahruti BENİMDE YOK YANİ SITANDART
ERDİ LOKUM
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
ilk iş birisinle yarış yapıyor gibim boş yolda ani kalkış yap 2-3 kere saniye tut..aklına yaz ...motor sicak olsun.. sonra debimetre fişini cek tekrar kalkışlar yap.. fiş çekikken seri kalkıyor ..takılınca baygın dersen..
yetkili servisten orijinal şipariş..yan sanayii çıkma cakma olmaz..
hararetin yükselip normal hale gelmesi için ,,yetkili servisten orijinal termostat al ve tak..100 tl gibi.. 20-30 tl.lik cakma olmaz..
Düzcede radyatör açıp şişleyip kapatıcak adam vardır her halde..vakti gelmiş..kurtarmazsa yeni yan sanayii al..300-400 tl gibi.. bakkal yada markatten 5 lt su al 2 tl filan mavi yada yeşil antifiriz al 3 lt onu koy..sanayideki ustalar su için gülebililer sen gülme idare et..
yan sanayii fan termiği al..250-300 gibi..
hepsini yapınca ngk bkr6e buji al seninkilere bi bak ne marka uc acıklıgı ne..
buji kablosunuda değişsen hoş olur.. markalı iyisinle tabii cok çakması daha beter eder
avans ayarı yaptırıp avans verdir..
sibob ayarını tam ve düzgün şettir..
kelebek boğazı yanında bi ucu gaz telinede değen bi zarzavat var otomatik jikle o tam cılışıyormu..eger çalışıyorsa ilk çalışmada rölantiyi yükseltir ısınıncada bir müddet sonra düşürür..bunu biri marşa basınca az bi gaz verecek sen kaput açıkken seyredeceksin gaz kelebeğine dayanıp bi tık ittirecek..
bazen bu dalga ihtiyarlıktan antifirizsizlikten..pastan felan zor çalışır ..takılı kalır ..bu durumda yakıt hava dengesi tutmaz..kibarca sökülüp temizlenip çalışır hale gelecek..yada servis yolları..taştan..
gaz kelebek temizliği + konum sensörleri yerindemi cok iyi bi usta bilğisayarla bakıçak çakacak.. hata veren sensörü varmı..
canlı değerlere filan bakıçak gerekirse ısı ve oksijen sensörü şusu busu degişiçek..
senin araba 10 lt benzin yaklaşık da 12 lt gaz yakar 100 km de litre fiyatınla carp topla böl bişiler yap cok da yakmıyor gibi bence..
yetkili servisten orijinal şipariş..yan sanayii çıkma cakma olmaz..
hararetin yükselip normal hale gelmesi için ,,yetkili servisten orijinal termostat al ve tak..100 tl gibi.. 20-30 tl.lik cakma olmaz..
Düzcede radyatör açıp şişleyip kapatıcak adam vardır her halde..vakti gelmiş..kurtarmazsa yeni yan sanayii al..300-400 tl gibi.. bakkal yada markatten 5 lt su al 2 tl filan mavi yada yeşil antifiriz al 3 lt onu koy..sanayideki ustalar su için gülebililer sen gülme idare et..
yan sanayii fan termiği al..250-300 gibi..
hepsini yapınca ngk bkr6e buji al seninkilere bi bak ne marka uc acıklıgı ne..
buji kablosunuda değişsen hoş olur.. markalı iyisinle tabii cok çakması daha beter eder
avans ayarı yaptırıp avans verdir..
sibob ayarını tam ve düzgün şettir..
kelebek boğazı yanında bi ucu gaz telinede değen bi zarzavat var otomatik jikle o tam cılışıyormu..eger çalışıyorsa ilk çalışmada rölantiyi yükseltir ısınıncada bir müddet sonra düşürür..bunu biri marşa basınca az bi gaz verecek sen kaput açıkken seyredeceksin gaz kelebeğine dayanıp bi tık ittirecek..
bazen bu dalga ihtiyarlıktan antifirizsizlikten..pastan felan zor çalışır ..takılı kalır ..bu durumda yakıt hava dengesi tutmaz..kibarca sökülüp temizlenip çalışır hale gelecek..yada servis yolları..taştan..
gaz kelebek temizliği + konum sensörleri yerindemi cok iyi bi usta bilğisayarla bakıçak çakacak.. hata veren sensörü varmı..
canlı değerlere filan bakıçak gerekirse ısı ve oksijen sensörü şusu busu degişiçek..
senin araba 10 lt benzin yaklaşık da 12 lt gaz yakar 100 km de litre fiyatınla carp topla böl bişiler yap cok da yakmıyor gibi bence..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
radyatörü açıp içini görünce duruma göre listeye devirdaim de eklenebilir..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
oğuz abi ilgine teşekkür ederim
dediklerini sırasıyla konturol adicem abi
devir daimim sıfır 4 bin kadar oldu motor yaptığımda değişmiştim
radyatörde aynı şekilde şişlendi
motorumda kırmızı antifiriz ful desem yeri var su daha azdır
konturolleri yapıp bilgi vericem abicim teşekkür ederim
dediklerini sırasıyla konturol adicem abi
devir daimim sıfır 4 bin kadar oldu motor yaptığımda değişmiştim
radyatörde aynı şekilde şişlendi
motorumda kırmızı antifiriz ful desem yeri var su daha azdır
konturolleri yapıp bilgi vericem abicim teşekkür ederim
ERDİ LOKUM
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
takım conta içinden çıkan tüm o ringler takılıp yenilendi ise kırmızı organik kullanabilirsiniz ..
tek bi derdiniz olur oda kalorifer giriş kısmındaki o ring..
aracın oringleri mavi- yeşil renkli klasik antifirize alışık ve senelercede onla çalışmış ise sonrada kırmızıya dönünce her yerden kılcal su kacakları başlıyor..
tek bi derdiniz olur oda kalorifer giriş kısmındaki o ring..
aracın oringleri mavi- yeşil renkli klasik antifirize alışık ve senelercede onla çalışmış ise sonrada kırmızıya dönünce her yerden kılcal su kacakları başlıyor..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
Re: yakıt pıroblemi
öyleydi oğuz abi
başımada geldi motor yapmadan önce kırmızı antirifiz koyunca radyatör kalorüför peteğ patladı hepsini söküp yeniledim
motor yaptıktan sonra kızmızı antifiriz koydum epey yoğun şekilde
şuanda su eksiltme yağ eksiltme gibi bi derdi yok motorun tabiri cağizze saat gibi
kafama takılan yakıt pıroblemi idi onuda çözecez inşallah
başımada geldi motor yapmadan önce kırmızı antirifiz koyunca radyatör kalorüför peteğ patladı hepsini söküp yeniledim
motor yaptıktan sonra kızmızı antifiriz koydum epey yoğun şekilde
şuanda su eksiltme yağ eksiltme gibi bi derdi yok motorun tabiri cağizze saat gibi
kafama takılan yakıt pıroblemi idi onuda çözecez inşallah
ERDİ LOKUM
-
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:35
- Konum: DÜZCE -- AKCAKOCA
- İletişim:
YAKIT-VE- ÇEKİŞ SIKINTISINI ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR
SLM ABİLERİM
aracımda performans düşüklüğü
yakıt artımı yani çok yakıp az gitme sorunu vardı
NASILMI ÇÖZÜLDÜ
şarj dinamomda sıkıntı oldu yani şarj etmeyi bıraktı dün söküldü ve kömürleri tamamen bitmişti
benim düşüncem
tamamen şarj yapmayı kesmeden akü ışığı yanmıyor
ve verimli çalışmadığı halde biz yola devam ediyoruz direk ateşlemeyi etkilediği için tam anlamıyla ateşleme yapamıyor
ve araba çekişten düşüyor yoruluyor ve fazla yakıyor
bence bu benim gözlemim
şarj dinamosuna bakım yapıldı kömürleri bilyaları değişti ve şimdi sanki 1,6 değil v8 binermişcesine çoştu arabam
abilerim çekiş düşükse ve fazla yakıyor diyorsanız bi şarj dinamosuna baktırın derim
doru bi gözlem yaptığımı düşünüyorum
siz ne düşünüyorsunuz
aracımda performans düşüklüğü
yakıt artımı yani çok yakıp az gitme sorunu vardı
NASILMI ÇÖZÜLDÜ
şarj dinamomda sıkıntı oldu yani şarj etmeyi bıraktı dün söküldü ve kömürleri tamamen bitmişti
benim düşüncem
tamamen şarj yapmayı kesmeden akü ışığı yanmıyor
ve verimli çalışmadığı halde biz yola devam ediyoruz direk ateşlemeyi etkilediği için tam anlamıyla ateşleme yapamıyor
ve araba çekişten düşüyor yoruluyor ve fazla yakıyor
bence bu benim gözlemim
şarj dinamosuna bakım yapıldı kömürleri bilyaları değişti ve şimdi sanki 1,6 değil v8 binermişcesine çoştu arabam
abilerim çekiş düşükse ve fazla yakıyor diyorsanız bi şarj dinamosuna baktırın derim
doru bi gözlem yaptığımı düşünüyorum
siz ne düşünüyorsunuz
ERDİ LOKUM
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: YAKIT-VE- ÇEKİŞ SIKINTISINI ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR
Geçmiş olsun Erdi.
güzel bir kontrol noktası olmuş.
Baktırmak lazım arada...
güzel bir kontrol noktası olmuş.
Baktırmak lazım arada...
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: YAKIT-VE- ÇEKİŞ SIKINTISINI ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR
erdi bu biraz psikolojik olmuş sanırım.
evet sarj dinomasına; rulman, kömür, ve konjektörünü kontrol ettirmek gerekir pat diye şarjı kesmemesi için,
şarj dinamosu kayıştan aldıgı haretek enerjisini içindeki endüvi ve sargıları (yatakları) vasıtası ile elektrik enerjisine çevirir
konjektör vasıtası ilede akımı ayarlar, gerilim ve akımı ( yani 12 voltu ve işte kaç amperse atıyom 70 amp i) aküye gönderir.
Ateşleme sistemindeki ateşleme bobinleride aküden aldıgı doğru akımı bobin içindeki sargılar vasıtası ile 12000 - 15000 volt doğru akımı
buji kabloları ile bujiye göderir buji tırnakları arasında bu akım atlar ve ateşleme gerçekleşir. Şarj dinomasının eksik veya tam şarj etmememesi
ateşlemeyi direk etkilemez bobinler enerjilerini aküden alır araç sarj etmiyorsa akü dayanabildigi noktaya kadar enerji gönderir ve biter araçta stop eder
ve çalışmaz..
ama şarj dinoması önemlidir bakımı ihmal etmemek gerekir. en azından zaman zaman şarı dinoması çıkışlarını ölçtürmek gerekir veri değeri eksikse
açılım revizyon yapmak lazım olur..
evet sarj dinomasına; rulman, kömür, ve konjektörünü kontrol ettirmek gerekir pat diye şarjı kesmemesi için,
şarj dinamosu kayıştan aldıgı haretek enerjisini içindeki endüvi ve sargıları (yatakları) vasıtası ile elektrik enerjisine çevirir
konjektör vasıtası ilede akımı ayarlar, gerilim ve akımı ( yani 12 voltu ve işte kaç amperse atıyom 70 amp i) aküye gönderir.
Ateşleme sistemindeki ateşleme bobinleride aküden aldıgı doğru akımı bobin içindeki sargılar vasıtası ile 12000 - 15000 volt doğru akımı
buji kabloları ile bujiye göderir buji tırnakları arasında bu akım atlar ve ateşleme gerçekleşir. Şarj dinomasının eksik veya tam şarj etmememesi
ateşlemeyi direk etkilemez bobinler enerjilerini aküden alır araç sarj etmiyorsa akü dayanabildigi noktaya kadar enerji gönderir ve biter araçta stop eder
ve çalışmaz..
ama şarj dinoması önemlidir bakımı ihmal etmemek gerekir. en azından zaman zaman şarı dinoması çıkışlarını ölçtürmek gerekir veri değeri eksikse
açılım revizyon yapmak lazım olur..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: YAKIT-VE- ÇEKİŞ SIKINTISINI ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR
aynı sıkıntıyı-yaşamış-çözmüş-başlık da açmıştım...
etkiliyor hüsen abi, akım şiddeti anlamında olmasa da bozuk rulmanlar berbat derecede kasıntıya sebep oluyor , kayış-krank kasnağı-piston kolu...buraya kadar ulaşıyor pratik bir anlatımla sıkıntı..
az beygirle gidiyosun- gitmiyo diye sağ ayak sapıtıyo- bas babam bas... pok gibi yakıyosun..
etkiliyor hüsen abi, akım şiddeti anlamında olmasa da bozuk rulmanlar berbat derecede kasıntıya sebep oluyor , kayış-krank kasnağı-piston kolu...buraya kadar ulaşıyor pratik bir anlatımla sıkıntı..
az beygirle gidiyosun- gitmiyo diye sağ ayak sapıtıyo- bas babam bas... pok gibi yakıyosun..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Yakıt Problemi- Şarj Din.Kaynaklı
Erdi Selam, demekki arabadaki her parçanın sağlıklı çalışması ve ayarı çok önemli, bir şarj dinamosunun bakımı bile çekişi nasıl etkiliyor arttırıyor dimi, geçmiş olsun
Site Admin
- agidy
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 17 Nis 2013 23:28
- Konum: Urla/İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Yakıt Problemi- Şarj Din.Kaynaklı
Son ölçüm 31,5 LT gaz ile 185 km gitmişim. Yarısı arazi, yarısı kısa mesafe şehir içi. Yani 17 LT/100 KM !!! Bana biraz fazla gibi geldi. Çünkü arazi dediğimde öyle aşırı zorlamadan ara sıra ağır devir kullanılarak yapıldı. 235/75R15 KUMHO VENTURE KL71 lastik var gerisi standart. Sizce nasıldır??
Hüseyin Taylan
Kan Grubu:B Rh+
Yaş:33
Yer:İzmir/Urla
2000 Suzuki Vitara 1.6 JLX M/T
Kan Grubu:B Rh+
Yaş:33
Yer:İzmir/Urla
2000 Suzuki Vitara 1.6 JLX M/T
- agidy
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 17 Nis 2013 23:28
- Konum: Urla/İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Yakıt Problemi- Şarj Din.Kaynaklı
Son mesajımda ki 17 lt/100 km olayından sonra aracı sadece benzinde kullanıp normal yakıp yakmadığını denemek fikri geldi aklıma. Depoyu doldurdum 52 km arazi şehir içi karışık yol yaptım. 13,2 lt / 100 km gibi sonuc çıktı.Bana normal gibi geldi. Şimdi arazi olmaksızın yine benzinle kullanmaya devam edicem bir süre. Değerler yine normal çıkarsa eyvallah. Sonra yine bir kaç gaz sarfiyatı ölçümü. Eğer gaz yüksek çıkıyorsa doğru ayara Bu kadar deney yapacağına git hemen ayarlat paran cebinde kalsın dediğinizi duyar gibiyim ama ne kadar kurcalarsan o kadar cılkı çıkıyo arabanın kullanım karekteristiği değişiyo falan filan... o yüzden denemeye devam.
Hüseyin Taylan
Kan Grubu:B Rh+
Yaş:33
Yer:İzmir/Urla
2000 Suzuki Vitara 1.6 JLX M/T
Kan Grubu:B Rh+
Yaş:33
Yer:İzmir/Urla
2000 Suzuki Vitara 1.6 JLX M/T
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir