Suzuki Vitara V6 2000 / Modfikasyon ve Yapım Hikayesi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Suzuki Vitara V6 2000 / Modfikasyon ve Yapım Hikayesi
Öncelikle herkese merhabalar, aklımdaki düşünce kombinasyonlarını ben yazayım bilgi sahibi suzuki'ciler cevaplar diye düşündüm. Yardımcı olursanız sevinirim. Her türlü fikir ve tavsiyeye açığım.
1. Aracıma vinç taktırmak istiyorum. Aracım 96 model v6 2000 vitara. Biraz araştırdım ama çok fazla bilgi sahibi olmadığım için malüm karar veremiyorum. Anladığım kadarıyla 9600 lb bir vinç benim işimi çözüyor. Zaten çok ağır bir off road yapabilmem için henüz tecrübesizim. Dolayısı ile kendimi güvende hissetmemi sağlayacak kadar bir vinç olsa şimdilik yeterli diye düşünüyorum. Bu doğrultuda aracıma uygun olan nokta atışı tavsiyelerinize ihtiyacım var. Şu marka şu model gibi veya sakıncası yok ise web adresi ile beraber.
2. Vinci taktırıken metal tampona da geçmeyi düşünüyorum. Bu konuda site üzerinde rescue team bu hizmeti veriyormuş sanırım kendileriyle irtibata geçecem. Yalnız öncelikle vince karar vermek istiyorum.
3. Hep aklımda olan ikinci bir akü olayı. Bunu şu sebeple düşünüyordum. Aracımda ikinci bir akü olsun, buzdolabını vs direk oradan besleyeyim. Biterse de bitsin. Aracı birinci akü üzerinden çalıştırayım, çalıştırdığımda da ikinci aküm şarj olsun. Madem ikinci aküyü taktırmayı düşünüyorum, o zaman vinci de bu akü üzerinden çalıştırayım. Birinci akü hiç bir şekilde aracı çalıştırmak ve yürütmek haricinde başka birşey için kullanılmasın. Bilmiyorum doğru mu düşünüyorum? Yaptığım araştırmalar sonucunda huma otoda çift akü şarj sistemini buldum. Bu sistem benim kafamdakileri yapmam için uygun mudur? Ya da böyle birşey yapmama gerek var mıdır?
Bunları yapabilmek için şuan çok büyük bir bütçem yok. Fiyat-performans ekseninde hareket etmek durumundayım. Ayrıca yapabilirsem eğer bu düşündüklerimi bayramdan önce gerçekleştirmek istiyorum. Bayramda kısmet olursa bir Kastamonu yolu görünüyor şimdilik.
Okuyup cevap veren herkese şimdiden teşekkürler, selamlar...
1. Aracıma vinç taktırmak istiyorum. Aracım 96 model v6 2000 vitara. Biraz araştırdım ama çok fazla bilgi sahibi olmadığım için malüm karar veremiyorum. Anladığım kadarıyla 9600 lb bir vinç benim işimi çözüyor. Zaten çok ağır bir off road yapabilmem için henüz tecrübesizim. Dolayısı ile kendimi güvende hissetmemi sağlayacak kadar bir vinç olsa şimdilik yeterli diye düşünüyorum. Bu doğrultuda aracıma uygun olan nokta atışı tavsiyelerinize ihtiyacım var. Şu marka şu model gibi veya sakıncası yok ise web adresi ile beraber.
2. Vinci taktırıken metal tampona da geçmeyi düşünüyorum. Bu konuda site üzerinde rescue team bu hizmeti veriyormuş sanırım kendileriyle irtibata geçecem. Yalnız öncelikle vince karar vermek istiyorum.
3. Hep aklımda olan ikinci bir akü olayı. Bunu şu sebeple düşünüyordum. Aracımda ikinci bir akü olsun, buzdolabını vs direk oradan besleyeyim. Biterse de bitsin. Aracı birinci akü üzerinden çalıştırayım, çalıştırdığımda da ikinci aküm şarj olsun. Madem ikinci aküyü taktırmayı düşünüyorum, o zaman vinci de bu akü üzerinden çalıştırayım. Birinci akü hiç bir şekilde aracı çalıştırmak ve yürütmek haricinde başka birşey için kullanılmasın. Bilmiyorum doğru mu düşünüyorum? Yaptığım araştırmalar sonucunda huma otoda çift akü şarj sistemini buldum. Bu sistem benim kafamdakileri yapmam için uygun mudur? Ya da böyle birşey yapmama gerek var mıdır?
Bunları yapabilmek için şuan çok büyük bir bütçem yok. Fiyat-performans ekseninde hareket etmek durumundayım. Ayrıca yapabilirsem eğer bu düşündüklerimi bayramdan önce gerçekleştirmek istiyorum. Bayramda kısmet olursa bir Kastamonu yolu görünüyor şimdilik.
Okuyup cevap veren herkese şimdiden teşekkürler, selamlar...
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
selam 1. ve 2. şıkları şöyle düşünebilirsin; bir öneri kabul et orjinal tampona 10.000 librelik sentetik halatlı vinç alıp taktırmak şeklinde daha ucuz yollu bu işi çözebilirsin. site vs yönlendirme yapmayayım ancak google a 10.000 libre sentetik halatlı vinç yazdığında çıkacak yerler mevcut 3. şıktaki çift akü mevzusu bana mantıklı geliyor, bu işten anlayan iyi bir elektrikçi çözecektir. fiyatı biraz yüksek olan, ama iyi modifiye edilmiş 4x4 lerde gördüğüm optima marka aküler işini görecektir.
Mersin/Türkiye
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
3. şıkkı bende düşünüyorum.
kamplarda gerekli oluyor..
mantık olarak ....
aracın uygun bir yerine yüksek ampleri 90-120 gibi akü bağlanıyor
kabolama ve araya bir üçlü şalter bağlanıyor.
1 ana aküyü iptal edip yaşam aküsünü devreye alır (kamp anında kullanılır)
2 yaşam aküsünü iptal eder ana akü devrede ( normal kullanımlarda)
3 yaşam aküsünü sarj eder
ağırlık olarak 25- 30 kğ fark eder ama kamp ve piknikçilere olmazsa olmazları
birde araçın bir yerde takılı kaldı vinçleme yaptın ana akü bitti hemen yaşam aküsü devrede...
lakin işlerin yoğunlugu yaz tatili okul kayıtları üstüne düşemedim ama yapacagız işallah..
haa bide bu optima aküleri gereksiz çok pahalı ve ömürleri çok yok sitede kullanan arkadaşlar var onlar bu konuda ne derler bilemem..
kamplarda gerekli oluyor..
mantık olarak ....
aracın uygun bir yerine yüksek ampleri 90-120 gibi akü bağlanıyor
kabolama ve araya bir üçlü şalter bağlanıyor.
1 ana aküyü iptal edip yaşam aküsünü devreye alır (kamp anında kullanılır)
2 yaşam aküsünü iptal eder ana akü devrede ( normal kullanımlarda)
3 yaşam aküsünü sarj eder
ağırlık olarak 25- 30 kğ fark eder ama kamp ve piknikçilere olmazsa olmazları
birde araçın bir yerde takılı kaldı vinçleme yaptın ana akü bitti hemen yaşam aküsü devrede...
lakin işlerin yoğunlugu yaz tatili okul kayıtları üstüne düşemedim ama yapacagız işallah..
haa bide bu optima aküleri gereksiz çok pahalı ve ömürleri çok yok sitede kullanan arkadaşlar var onlar bu konuda ne derler bilemem..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
bora bey selamlar, 1. ve 2. şıkkı söylediğiniz gibi tek şıkka da çevirebiriiz tabi maliyet durumuna bakmak lazım. ama insan görsel birşeyler de istiyorBoRa yazdı:selam 1. ve 2. şıkları şöyle düşünebilirsin; bir öneri kabul et orjinal tampona 10.000 librelik sentetik halatlı vinç alıp taktırmak şeklinde daha ucuz yollu bu işi çözebilirsin. site vs yönlendirme yapmayayım ancak google a 10.000 libre sentetik halatlı vinç yazdığında çıkacak yerler mevcut 3. şıktaki çift akü mevzusu bana mantıklı geliyor, bu işten anlayan iyi bir elektrikçi çözecektir. fiyatı biraz yüksek olan, ama iyi modifiye edilmiş 4x4 lerde gördüğüm optima marka aküler işini görecektir.
vinç için nokta yönlendirme istememin sebebi bu konuda gerçekten bilgisiz olmam. misal x liraya 12000lb ilk vinç de var 8000 lb lik de. sentetik halatlısı da var çelik halatlısı da. hangisini tercih etmeliyim? birbirlerine üstünlükleri nelerdir? onu bilmiyorum. bildiğim warn'ın en kaliteli marka olduğu ve ona gücümün yetmeyeceği söylediğim gibi kendimi güvende hissetmemi sağlasın, gerektiğinde vinç yardımı ve iman gücüyle aracı çıkarabileyim 1.000 - 1500 tl arasında bir bütçe ayırabilirim sanırım.
çift akü sistemine de vincin maliyetine karar vereceğim. ama mantıksız değil, olabilir diyorsunuz. bu güzel benim için.
hüseyin bey size de selamlar, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bu çift akü şarj sistemini satın almadan, iyi bir elektirikçinin üçlü şalterle halledebileceği bir olay mıdır bu?ozdemirbrs yazdı:3. şıkkı bende düşünüyorum.
kamplarda gerekli oluyor..
mantık olarak ....
aracın uygun bir yerine yüksek ampleri 90-120 gibi akü bağlanıyor
kabolama ve araya bir üçlü şalter bağlanıyor.
1 ana aküyü iptal edip yaşam aküsünü devreye alır (kamp anında kullanılır)
2 yaşam aküsünü iptal eder ana akü devrede ( normal kullanımlarda)
3 yaşam aküsünü sarj eder
ağırlık olarak 25- 30 kğ fark eder ama kamp ve piknikçilere olmazsa olmazları
birde araçın bir yerde takılı kaldı vinçleme yaptın ana akü bitti hemen yaşam aküsü devrede...
lakin işlerin yoğunlugu yaz tatili okul kayıtları üstüne düşemedim ama yapacagız işallah..
haa bide bu optima aküleri gereksiz çok pahalı ve ömürleri çok yok sitede kullanan arkadaşlar var onlar bu konuda ne derler bilemem..
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
akın tamammıyla öyle
1 adet akü 90 - 120 amp
5-6 metre akü kağlosu - ve + kabloları (aküyü koyacagın yere gör değişir) ben üst sepete koymayı düşünüyorum.
yaşam aküsü için bi konjektör
3 lü şalter
ve iyi bir elektrikçi
hepsi 200-300 tl ye çıkar
1 adet akü 90 - 120 amp
5-6 metre akü kağlosu - ve + kabloları (aküyü koyacagın yere gör değişir) ben üst sepete koymayı düşünüyorum.
yaşam aküsü için bi konjektör
3 lü şalter
ve iyi bir elektrikçi
hepsi 200-300 tl ye çıkar
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
iyiymiş abi sevindim bu habere. şimdi ben bunu anlayıp uygulayabilecek bir elektrikçi bulayım o zaman
teşekkür ederim
teşekkür ederim
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
vinçle ilgili madem öyle düşündüğüm markayı paylaşayım, şu sıra power marka sentetik halatlılar ilgili çekiyor. sentetik halatlı vinçler daha hafif olduğu için tercih edeceğim.
çift akü için hüseyin abinin dediği gibi optima akü şart olmayabilir ama iyi bir elektrikçi şart vinç tamponu ise bütçeyle alakalı aslında hepsi bütçeyle alakalı
çift akü için hüseyin abinin dediği gibi optima akü şart olmayabilir ama iyi bir elektrikçi şart vinç tamponu ise bütçeyle alakalı aslında hepsi bütçeyle alakalı
Mersin/Türkiye
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
ben tamponu becceden aldım, oldukça iyi fiyatta kur yükselmeden uygundu
şimdi nedir bilmiyorum
şimdi nedir bilmiyorum
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
aklın yolu bire doğru gidiyor olay sanırım. ben de bugün araştırmalarım sonucunda 10000 lb lik power vincin bana yeterli olacağını düşünmeye başladım.BoRa yazdı:vinçle ilgili madem öyle düşündüğüm markayı paylaşayım, şu sıra power marka sentetik halatlılar ilgili çekiyor. sentetik halatlı vinçler daha hafif olduğu için tercih edeceğim.
çift akü için hüseyin abinin dediği gibi optima akü şart olmayabilir ama iyi bir elektrikçi şart vinç tamponu ise bütçeyle alakalı aslında hepsi bütçeyle alakalı
fiyat olarak da 1250 ve 1300 tl isteyenler var. şimdilik ibre bu yönde ama biraz daha zamanım olduğu için yeni tavsiyelere de açığım.
çift akünün de bu şekilde çözülebiliyor olması benim için artı bir durum. hayırlısı bakalım.
sakıncası yoksa ne zaman ve tl olarak ne fiyata almıştınız hocam? bir de varsa elinizde tamponun fotografını görebilir miyim? ben farlarn olduğu kısımda da demir borular istiyorum ama sanırım becce'nin tamponunda bunlar yok. (sitesinde gördüğüm kadarıyla) yanılıyor da olabilirim.TARDUK yazdı:ben tamponu becceden aldım, oldukça iyi fiyatta kur yükselmeden uygundu
şimdi nedir bilmiyorum
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
ön döküm dif kutusu + ön lsd kilit+ön manuel hub+arka kilit kombinasyonu olan araç takılmaz +lastiğinde markası modeli önemli.. bunlar varsa vinç gereksiz derim..
aracınızda 70 A.şarz dinamosu var o asla 2 akü doldurmaz..120-150A. Toyota bulup takıçaksınız ilk iş..
misal bagaja oto aküsü koydunuz 90 a. akü şarz olurken çıkan gazdan araç içinde nefes alıp veren tüm canlılar zehirlenir..insan,kedi,kuş,köpek..vs ne varsa içinde..vinçi ve marşı sadece bu tip akü karşılar..başka çeşidi marş basmaz..
oto aküsünü buzdolabına aldınız taktınız .. 1,5-2 gün buzdolabı çalıştı dibine kadar aküyü bitirir..ve o akü bir daha hayata dönemez çöp olur..
bagaja kuru akü koyarsanız sonuna kadar bitirip tekrar şarz edebilirsiniz buzdolabınız çalışır ..zehir şacmaz..ama marş ve vinç amperini veremez 200 a. olanı bile..
kuru ve sulu akülerin verdiği voltaj aynı değildir..+sarz voltajlarıda aynı değildir kuruyu max.14,5 v. olanla doldurmanız lazım ..
yarışlara girecekseniz en seri sarıp ceken marka malum..fiyatıda aynen.. geri kalanın alayı yavaş sarar..aralarındaki en hızlı saranını araştırın..
standart v6 1350 kg dir 10 binlik vinç küsürata girmeden 5 tonluk tur.. 6binlik olan 3 tondur makara kullanımıyla 6 tona çıkar sürat yarıya iner.. ama güçlerinde olduğu gibi çektiği amperler farklıdır..
vinç kullanımı şu şekil olmalıdır ..motor 3bin devir altında olmayan bir devirde dönüyor olmalı..arkadaki akünün bağlantısı vinç çalışırken şalterle kesilebilir olmalı..vinç kullanırken stop eden araç çalışmaz..asla..arkadaki akü şalterinden devreye alınır vemarşınız basar..calışıncada aküler dolar..
vinç 5 dakika kullanılıp 10-15 dakika soğumaya +aküde doldurulmaya bırakmak için beklenilmelidir..
http://www.quadratec.com/products/92100_950.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/151105554007?ss ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
doğrusu bu yatlarda kullanılır yaşam aküsü motor marş akülerini birbirine kerıştırmadan sağlıklı şarzına yarar..
3-5arkadaş hafta sonları offroad yapıyorsanız vinç cok lazım olmaz..tek gezerim derseniz gitiiğiniz yere görede şart derim..
birde agır olan her şey tüketimi artırır performannsın içinede eder..
dengesiz bir ağırlık dağılımı olan aracınız var ön agır..arka hafif..önde en uça koyacağız vinç +tampon..arka tekerlerin yere basma daki dengeyide değiştiriyor bilğiniz olsun..
aracınızda 70 A.şarz dinamosu var o asla 2 akü doldurmaz..120-150A. Toyota bulup takıçaksınız ilk iş..
misal bagaja oto aküsü koydunuz 90 a. akü şarz olurken çıkan gazdan araç içinde nefes alıp veren tüm canlılar zehirlenir..insan,kedi,kuş,köpek..vs ne varsa içinde..vinçi ve marşı sadece bu tip akü karşılar..başka çeşidi marş basmaz..
oto aküsünü buzdolabına aldınız taktınız .. 1,5-2 gün buzdolabı çalıştı dibine kadar aküyü bitirir..ve o akü bir daha hayata dönemez çöp olur..
bagaja kuru akü koyarsanız sonuna kadar bitirip tekrar şarz edebilirsiniz buzdolabınız çalışır ..zehir şacmaz..ama marş ve vinç amperini veremez 200 a. olanı bile..
kuru ve sulu akülerin verdiği voltaj aynı değildir..+sarz voltajlarıda aynı değildir kuruyu max.14,5 v. olanla doldurmanız lazım ..
yarışlara girecekseniz en seri sarıp ceken marka malum..fiyatıda aynen.. geri kalanın alayı yavaş sarar..aralarındaki en hızlı saranını araştırın..
standart v6 1350 kg dir 10 binlik vinç küsürata girmeden 5 tonluk tur.. 6binlik olan 3 tondur makara kullanımıyla 6 tona çıkar sürat yarıya iner.. ama güçlerinde olduğu gibi çektiği amperler farklıdır..
vinç kullanımı şu şekil olmalıdır ..motor 3bin devir altında olmayan bir devirde dönüyor olmalı..arkadaki akünün bağlantısı vinç çalışırken şalterle kesilebilir olmalı..vinç kullanırken stop eden araç çalışmaz..asla..arkadaki akü şalterinden devreye alınır vemarşınız basar..calışıncada aküler dolar..
vinç 5 dakika kullanılıp 10-15 dakika soğumaya +aküde doldurulmaya bırakmak için beklenilmelidir..
http://www.quadratec.com/products/92100_950.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/151105554007?ss ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
doğrusu bu yatlarda kullanılır yaşam aküsü motor marş akülerini birbirine kerıştırmadan sağlıklı şarzına yarar..
3-5arkadaş hafta sonları offroad yapıyorsanız vinç cok lazım olmaz..tek gezerim derseniz gitiiğiniz yere görede şart derim..
birde agır olan her şey tüketimi artırır performannsın içinede eder..
dengesiz bir ağırlık dağılımı olan aracınız var ön agır..arka hafif..önde en uça koyacağız vinç +tampon..arka tekerlerin yere basma daki dengeyide değiştiriyor bilğiniz olsun..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
ALINTIDIR....
Elektirkli aksesuarlarımız için aracımızın kendi aküsüne güvenemeyiz. Aracın kendi aküsü her zaman marş için kullanılmalıdır. Zaten bu aküler de “starter” olarak isimlendirilen, anlık olarak yüksek akım verebilen (marş motoru için) ve derin deşarja dayanıklı olmayan akülerdir. Aracın amperaj olarak da kısıtlı olan akü kapasitesi bizim ihtiyaçlarımızı karşılamaktan uzaktır.
Bu nedenle ikinci ve hatta üçüncü, dördüncü akülere ihtiyacımız var. Bu akülere “yaşam aküsü” ismini veriyoruz. Yaşam aküleri gerektiğinde yolda giderken alternatörden şarj olabilmesi için araç aküsüyle birleştirilebilmeli, kamp esnasında da araç aküsünü bitirmemek amacıyla ayrılabilmelidir. Bu işlem elektrik anahtarları ile manuel olarak yapılabileceği gibi, marşa basıldığı anda tüm aküleri birleştiren, kontak kapatıldığında tekrar ayıran otomatik röle sistemleri de vardır.
Aküleri yolda giderken şarj edebilmek için kullanılabilecek diğer yöntem alternatörden yaşam akülerine ayrı bir hat çekmektir.
Alternatörden ayrı bir hat çekilmeyip yaşam aküleri aracın aküsüyle birleştirilme yoluna gidiliyorsa yaşam aküsünün çıkışına yakın bir yere konumlandırılacak yüksek amperli bir sigorta (50 amp. ve üzeri) gereklidir.
Akülerin dolma süresini ise alternatörün ya da şarj cihazınızın kapasitesi belirler.. Çok basit ve üstün körü bir matematiksel hesapla, teorik olarak 10 amperlik bir şarj cihazınız varsa 100 amperlik bir aküyü 10 saatte, 50 amperlik bir alternatörünüz varsa 100 amperlik bir aküyü 2 saatte dolduracaksınız demektir. Ancak pratikte bu süre biraz uzar.
evet yukardaki paragraflar bir akü firmasının sitesinden alınmıştır ve yaşam aküsü olarak adlandırılan sistem tekne ve karavanlar için planlanmıştır.
tekne ve karavanlarda elektirk ihtiyaçı bizim 1 veya 2 günlük kamp veya piknikteki elektrik ihtiyaçımızdan çok fazladır karavan ve teknelerde elektrikli cihazlar su ısıtıcıları elektrikli ocaklar genel aydınlarma buzdolabi (ev tipi) derin dondurcular klima vs vs bizim kampta veya piknikte ihtiyaç duyacagımız elektrik ihtiyaçı kamp yeri aydınlatması radyo teyp canta tipi soğutucu gibi fazla ihtiyaçımız olmaz yukarıda sepete koyacagımız 90 veya 120 amp.lik akü ilk geceyi rahatlıkla karşılar araçta yaşam aküsü adı altında ( aslında kuru aküyaşama aküsü özelliği ile değildir ve sulu aküdür) kulanacagımız akü starter aküsü olup kampta ihtiyaçımızı görür, sar olayıda araçlarımızda kullandıgımız sarj dinomaları araçı kullandıgımız ( 2000-3000 devir üstü ) süre içinde ikinci bir kamp zamanına kadar genellikte ayda bi kamp yapıldıgı farz edilirise her iki aküyüde doluracaktır. yaşam aküsü olarak araç dışına taktıgımız (gaz çıkışından dolayı) akünün ömrüne gelince zaten alacagımız akülerin 2 yıl garanti süresi var bu süre içinde problem yaşanmaz diğer yıllarda 6 aydan bi akücüye vererek derin sarj yapılıp kullanılır ..... diye düşünüyorummmm
Elektirkli aksesuarlarımız için aracımızın kendi aküsüne güvenemeyiz. Aracın kendi aküsü her zaman marş için kullanılmalıdır. Zaten bu aküler de “starter” olarak isimlendirilen, anlık olarak yüksek akım verebilen (marş motoru için) ve derin deşarja dayanıklı olmayan akülerdir. Aracın amperaj olarak da kısıtlı olan akü kapasitesi bizim ihtiyaçlarımızı karşılamaktan uzaktır.
Bu nedenle ikinci ve hatta üçüncü, dördüncü akülere ihtiyacımız var. Bu akülere “yaşam aküsü” ismini veriyoruz. Yaşam aküleri gerektiğinde yolda giderken alternatörden şarj olabilmesi için araç aküsüyle birleştirilebilmeli, kamp esnasında da araç aküsünü bitirmemek amacıyla ayrılabilmelidir. Bu işlem elektrik anahtarları ile manuel olarak yapılabileceği gibi, marşa basıldığı anda tüm aküleri birleştiren, kontak kapatıldığında tekrar ayıran otomatik röle sistemleri de vardır.
Aküleri yolda giderken şarj edebilmek için kullanılabilecek diğer yöntem alternatörden yaşam akülerine ayrı bir hat çekmektir.
Alternatörden ayrı bir hat çekilmeyip yaşam aküleri aracın aküsüyle birleştirilme yoluna gidiliyorsa yaşam aküsünün çıkışına yakın bir yere konumlandırılacak yüksek amperli bir sigorta (50 amp. ve üzeri) gereklidir.
Akülerin dolma süresini ise alternatörün ya da şarj cihazınızın kapasitesi belirler.. Çok basit ve üstün körü bir matematiksel hesapla, teorik olarak 10 amperlik bir şarj cihazınız varsa 100 amperlik bir aküyü 10 saatte, 50 amperlik bir alternatörünüz varsa 100 amperlik bir aküyü 2 saatte dolduracaksınız demektir. Ancak pratikte bu süre biraz uzar.
evet yukardaki paragraflar bir akü firmasının sitesinden alınmıştır ve yaşam aküsü olarak adlandırılan sistem tekne ve karavanlar için planlanmıştır.
tekne ve karavanlarda elektirk ihtiyaçı bizim 1 veya 2 günlük kamp veya piknikteki elektrik ihtiyaçımızdan çok fazladır karavan ve teknelerde elektrikli cihazlar su ısıtıcıları elektrikli ocaklar genel aydınlarma buzdolabi (ev tipi) derin dondurcular klima vs vs bizim kampta veya piknikte ihtiyaç duyacagımız elektrik ihtiyaçı kamp yeri aydınlatması radyo teyp canta tipi soğutucu gibi fazla ihtiyaçımız olmaz yukarıda sepete koyacagımız 90 veya 120 amp.lik akü ilk geceyi rahatlıkla karşılar araçta yaşam aküsü adı altında ( aslında kuru aküyaşama aküsü özelliği ile değildir ve sulu aküdür) kulanacagımız akü starter aküsü olup kampta ihtiyaçımızı görür, sar olayıda araçlarımızda kullandıgımız sarj dinomaları araçı kullandıgımız ( 2000-3000 devir üstü ) süre içinde ikinci bir kamp zamanına kadar genellikte ayda bi kamp yapıldıgı farz edilirise her iki aküyüde doluracaktır. yaşam aküsü olarak araç dışına taktıgımız (gaz çıkışından dolayı) akünün ömrüne gelince zaten alacagımız akülerin 2 yıl garanti süresi var bu süre içinde problem yaşanmaz diğer yıllarda 6 aydan bi akücüye vererek derin sarj yapılıp kullanılır ..... diye düşünüyorummmm
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
oğuz bey merhaba,oguz1134 yazdı:
"ön döküm dif kutusu + ön lsd kilit+ön manuel hub+arka kilit kombinasyonu olan araç takılmaz"
öncelikle bunların hiçbirisi şimdilik aracımda mevcut değil.
"bagaja kuru akü koyarsanız sonuna kadar bitirip tekrar şarz edebilirsiniz buzdolabınız çalışır."
şarz dinamosunu amperini yükseltip, bagaja kuru akü koyuyoruz. "ama marş ve vinç amperini veremez 200 a. olanı bile.." dolayısı ile ikinci aküyü sadece buzdolabı ve elektrik ihtiyacı için kullanıp, vinci yine ana akü üzerinden mi bağlamalıyız? doğru mu anlıyorum?
yarışlara girmek gibi bir niyetim şuan için de ilerisi içinde yok. ben kışın kar üzerinde mangal, yazın deniz kenarında kamp yapmak için bu aracı aldım. yani son derece soft ofroad cuyum. ama tabi ki arazide başıma ne zaman neyin geleceğini bilemeyeceğim için güven amaçlı bir vinç istiyoum. hızlı veya yavaş sarması çok önemli değil. çok zorlu koşullar olmadıktan sonra takıldığım yerden beni kurtarması yeterli. sentetik mi çelik halat mı ona da bir türlü karar veremiyorum. bir gün çelik halat olsun, bir gün sentetik halat diyorum.
"dengesiz bir ağırlık dağılımı olan aracınız var ön agır..arka hafif..önde en uça koyacağız vinç +tampon..arka tekerlerin yere basma daki dengeyide değiştiriyor bilğiniz olsun.."
takıldığımızda arka tampona birkaç kişi çıkarmaktan başka çaremiz yok anlaşılan
sonuca doğru yaklaşıyoruz sanırımozdemirbrs yazdı:
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
Yanında her zaman 50 m kablo taşı YAŞAM KABLOSU elektrik direğine kanca yaparsın buzdolabı,çamaşır makinası,kılıma,televizyon,tost makinası,kardeşim bunlarla kampamı gidilir 15 yıldızlı otele git
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
Cavit abimmm...
yine attın fırçayı..
15 yıldızlı otelin konforu kendi çadırında yok
otelde kıçına diken batmıyor, ayıların kurtların sesini duyamıyon. sivrisinekler kanını emmiyor karıncalar reçel kavonuza girmiyor
dere suyunda abdest almıyon bence bunları yaşamak soğukta donmak üşümek çabukça sabah olsun güneş
cıksın diye düşünmüyon sonracıma arazide yatarken milyolarca yıldızın altında yatıyon.
durmak yok yola devam...
yine attın fırçayı..
15 yıldızlı otelin konforu kendi çadırında yok
otelde kıçına diken batmıyor, ayıların kurtların sesini duyamıyon. sivrisinekler kanını emmiyor karıncalar reçel kavonuza girmiyor
dere suyunda abdest almıyon bence bunları yaşamak soğukta donmak üşümek çabukça sabah olsun güneş
cıksın diye düşünmüyon sonracıma arazide yatarken milyolarca yıldızın altında yatıyon.
durmak yok yola devam...
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
takıldığımızda arka tampona birkaç kişi çıkarmaktan başka çaremiz yok anlaşılan
ister offroad ister pikinkçi ol .. yolun %90 nın da asvaltta %10 da arazide olursun..km sayacının yazdığı km toplamından bahsediyorum..
yağmur + asvaltta en ufak rampada arka teker pati ceker boşta olacağından.. otobanda yağmur varsa arkadan rüzgarda bile döt atar..falan filan..
jlx 1100 kg dir.. v6 1350 kg dir.. aradaki fark atla deve bile değil.. ama biri kumda iyi değildir kafayı kuma gömer.. arazide hafif olmak ayrı bir + dır..
ben güçlü olan + 40 eşek fazlası olan v6 tıyı severim..ama v6 severler..sayısı her zaman jlx severlerden de azdır ,o da işin başka boyutu kişiye görede değişen bi durum..
ister offroad ister pikinkçi ol .. yolun %90 nın da asvaltta %10 da arazide olursun..km sayacının yazdığı km toplamından bahsediyorum..
yağmur + asvaltta en ufak rampada arka teker pati ceker boşta olacağından.. otobanda yağmur varsa arkadan rüzgarda bile döt atar..falan filan..
jlx 1100 kg dir.. v6 1350 kg dir.. aradaki fark atla deve bile değil.. ama biri kumda iyi değildir kafayı kuma gömer.. arazide hafif olmak ayrı bir + dır..
ben güçlü olan + 40 eşek fazlası olan v6 tıyı severim..ama v6 severler..sayısı her zaman jlx severlerden de azdır ,o da işin başka boyutu kişiye görede değişen bi durum..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
mutlaka haklısınızdır oğuz bey, sizin tecrübelerinizin yanında biz ne söylesek boş. ben de aracı yavaş yavaş tanıyorum bakalım. umarım uzun süreli, seviyeli bir ilişki olur bizimkisioguz1134 yazdı:takıldığımızda arka tampona birkaç kişi çıkarmaktan başka çaremiz yok anlaşılan
ister offroad ister pikinkçi ol .. yolun %90 nın da asvaltta %10 da arazide olursun..km sayacının yazdığı km toplamından bahsediyorum..
yağmur + asvaltta en ufak rampada arka teker pati ceker boşta olacağından.. otobanda yağmur varsa arkadan rüzgarda bile döt atar..falan filan..
jlx 1100 kg dir.. v6 1350 kg dir.. aradaki fark atla deve bile değil.. ama biri kumda iyi değildir kafayı kuma gömer.. arazide hafif olmak ayrı bir + dır..
ben güçlü olan + 40 eşek fazlası olan v6 tıyı severim..ama v6 severler..sayısı her zaman jlx severlerden de azdır ,o da işin başka boyutu kişiye görede değişen bi durum..
bu arada tampon için rescue emre beyi aradım ancak telefonuna ulaşılamıyordu. sonra mehmet becce'nin dükkanına gittim kendisiyle görüştüm ve tampon siparişini verdim. ellerinde hazır v6 altı için tampon yokmuş. pazartesi yapımına başlanacak çarşamba gibi de takılacak. sağolsun kendisi yardımcı oldu. vinç konusunda da konuştuk warn ve tabor var ellerinde ancak bütçe olarak beni aştığından dolayı alamayacağımı söyledim. pazartesiye kadar bütçeme uyan bir vinç alıp götüreceğim. tamponla beraber vincin montajını da yapacaklar, yalnız elektrik bağlantısını yapmayız onu, sen halledersin dedi.
şimdi sıra vince karar vermekte. ayırdığım bütçe +/- 1000 tl civarı. bu civarda 8000lb britpart ve 10000-12000 lb lik goliath'lar var. bu ikisi de çelik halatlı. ya da 1250 tl civarlarına çıkıp sentetik halatlı 10000 lb lik power vinç mi düşünmeliyim. kafanızı şişiriyorum belki ama bu işler sorarak öğreniliyor malesef, mazur görün.
iyi akşamlar
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
Günahları ödemenin bedelimi. ÖZGÜRLÜKMÜ özgürlük için her şeye değerozdemirbrs yazdı:Cavit abimmm...
yine attın fırçayı..
15 yıldızlı otelin konforu kendi çadırında yok
otelde kıçına diken batmıyor, ayıların kurtların sesini duyamıyon. sivrisinekler kanını emmiyor karıncalar reçel kavonuza girmiyor
dere suyunda abdest almıyon bence bunları yaşamak soğukta donmak üşümek çabukça sabah olsun güneş
cıksın diye düşünmüyon sonracıma arazide yatarken milyolarca yıldızın altında yatıyon.
durmak yok yola devam...
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
"ön döküm dif kutusu + ön lsd kilit+ön manuel hub+arka kilit kombinasyonu olan araç takılmaz"
bunları yapsaydınız arazide 3 teker döner olur takılmazdınız..hepsi olsaydı 3,5<>3,75 teker döner olur du..
şu an 4 çeker modunda önden 1 + arkadan 1 olmak üzre 2 çekersiniz..
vinç +vinç tamponu yükseltmeyide 2 cm ye yakın göçerttirme yapar..
sentetik halat alacaksanız kopupda rezil olabileceğinizi almayın..Mehmet abi ne satıyorsa parasına bakmadan alın derim..
acelem yok batınca vinçlerken bir 10 dakika fazla tırmalarım derseniz..az amper ceken 6 binlik derim..
bunları yapsaydınız arazide 3 teker döner olur takılmazdınız..hepsi olsaydı 3,5<>3,75 teker döner olur du..
şu an 4 çeker modunda önden 1 + arkadan 1 olmak üzre 2 çekersiniz..
vinç +vinç tamponu yükseltmeyide 2 cm ye yakın göçerttirme yapar..
sentetik halat alacaksanız kopupda rezil olabileceğinizi almayın..Mehmet abi ne satıyorsa parasına bakmadan alın derim..
acelem yok batınca vinçlerken bir 10 dakika fazla tırmalarım derseniz..az amper ceken 6 binlik derim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
oğuz bey malesef ki bu yazdıklarınız bu yılın kalkınma planlarında yer almıyor ama ileride arka kilit olabilir.oguz1134 yazdı:"ön döküm dif kutusu + ön lsd kilit+ön manuel hub+arka kilit kombinasyonu olan araç takılmaz"
bunları yapsaydınız arazide 3 teker döner olur takılmazdınız..hepsi olsaydı 3,5<>3,75 teker döner olur du..
şu an 4 çeker modunda önden 1 + arkadan 1 olmak üzre 2 çekersiniz..
vinç +vinç tamponu yükseltmeyide 2 cm ye yakın göçerttirme yapar..
sentetik halat alacaksanız kopupda rezil olabileceğinizi almayın..Mehmet abi ne satıyorsa parasına bakmadan alın derim..
acelem yok batınca vinçlerken bir 10 dakika fazla tırmalarım derseniz..az amper ceken 6 binlik derim..
mehmet beyin sattığı ürünler mutlaka çok iyiler ama daha önce de dediğim gibi o kadar bütçe ayıramam. dolayısı ile alternatiflere yönelmek zorundayım.
acelem de yok yavaş yavaş vinçlerim artık yalnız çektiği optimum amper aralığı ne olmalıdır? yardımcı olursanız sevinirim.
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
çektiği optimum amper aralığı ne olmalıdır? 9binlik..yaklaşık 500 A. dir..+35 kg. gibide ağırlığı olur..+..- %10 farklılık göstebilir marka modele göre..
http://www.warn.com/truck/winches/src/XD9000.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
araç v6 önemli bir şeyi atladık..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 521/detay/" onclick="window.open(this.href);return false;
ilan başlığına değil resime bakın.. ön+arka 41/8 kovan gerekli..
kalkınma planına yazın..derim..
http://www.warn.com/truck/winches/src/XD9000.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
araç v6 önemli bir şeyi atladık..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 521/detay/" onclick="window.open(this.href);return false;
ilan başlığına değil resime bakın.. ön+arka 41/8 kovan gerekli..
kalkınma planına yazın..derim..
- Dosya ekleri
-
- blank2.gif (49 Byte) 348 kere görüntülendi
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
http://www.youtube.com/watch?v=J76RPY35 ... x8In30FHKo" onclick="window.open(this.href);return false;
3,5 teker çekerli 2.0 motorlu vitaraya örnek +papuçlarıda iyi olunca sonuç bu.. ..gerçi bu yeni kasa +3 kapı ..bu araç takılırmı.. ama vinç de takmış sahibi..
3,5 teker çekerli 2.0 motorlu vitaraya örnek +papuçlarıda iyi olunca sonuç bu.. ..gerçi bu yeni kasa +3 kapı ..bu araç takılırmı.. ama vinç de takmış sahibi..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
adam asvaltda gider gibi gidiyor maşallahoguz1134 yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=J76RPY35 ... x8In30FHKo
3,5 teker çekerli 2.0 motorlu vitaraya örnek +papuçlarıda iyi olunca sonuç bu.. ..gerçi bu yeni kasa +3 kapı ..bu araç takılırmı.. ama vinç de takmış sahibi..
bu arada şu vinçle ilgili görüş alabilir miyim? araştırıken denk geldim. sonra biraz da yurtdışı sitelere falan baktım. amerikan malıymış. genelde amerika ve ingiltere olmak üzere jeep marka araçlara takıyorlarmış.
kullanıcıları memnun gibi. satıcıyla konuştum ce belgesi yokmuş. hani bazen kaliteli bir ürün fiyat avantajıyla denk gelir ya bu da öyle midir yoksa hiç bulaşmamak mı lazım?
eğer bulaşmamak lazımsa yarın gidip huma oto dan şu üç vinçten birisini alacağım. alayım da bitsin artık. araştırmaktan gerçekten yoruldum
http://www.humaoto.com/10000-Lb-Celik-H ... PR-77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.humaoto.com/12000-Lb-Otomati ... R-130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.humaoto.com/8000-Lb-Celik-Ha ... PR-81.html" onclick="window.open(this.href);return false;
başka varsa tavsiyelere de açığım. çünkü yarın almam lazım. pazartesi sabah becceye götüreceğim.
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
alayı çinde üretiliyor..en babası da dahil..
güvenilecek 2 şey var üstündeki yazan marka..ve aldığın yer gerisi boş..
verdiğin örneklerden biri si markalı dünya çapında net sitesi vs. var..kullandığım bildiğim marka değil kullanana sormalı.. diğeri markasız üstüne ne yazarsan o marka..
http://www.centralauto.co.id/product-de ... k-Off-Road" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.britpart.com/uploads/files/p ... _sheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
markalı olan max da 300 A . çekiyormuş yazmışlar ...diğeri = ..
güvenilecek 2 şey var üstündeki yazan marka..ve aldığın yer gerisi boş..
verdiğin örneklerden biri si markalı dünya çapında net sitesi vs. var..kullandığım bildiğim marka değil kullanana sormalı.. diğeri markasız üstüne ne yazarsan o marka..
http://www.centralauto.co.id/product-de ... k-Off-Road" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.britpart.com/uploads/files/p ... _sheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
markalı olan max da 300 A . çekiyormuş yazmışlar ...diğeri = ..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
çok özür dilerim esas bahsettiğim vincin linkini koymayı unutmuşum bahsettiğim vinç buyduoguz1134 yazdı:alayı çinde üretiliyor..en babası da dahil..
güvenilecek 2 şey var üstündeki yazan marka..ve aldığın yer gerisi boş..
verdiğin örneklerden biri si markalı dünya çapında net sitesi vs. var..kullandığım bildiğim marka değil kullanana sormalı.. diğeri markasız üstüne ne yazarsan o marka..
http://www.centralauto.co.id/product-de ... k-Off-Road" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.britpart.com/uploads/files/p ... _sheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
markalı olan max da 300 A . çekiyormuş yazmışlar ...diğeri = ..
http://www.tarotostore.com/VINC-8500lbs,PR-1675.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bu vinç marka olarak olmasa bile teknik değerler olarak tatmin edici midir?
bununla ilgili olumsuz bir görüş varsa diğerlerinden birisini alırım diye düşünmüştüm ki eğer bu alınmayacaksa yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla britpart daha mantıklı olacak.
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki'm için yapmak istediklerim
http://www.ruggedridge.com/winch-recove ... winch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:
:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir