OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 16 Tem 2012 15:42
- İletişim:
OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
MERHABA ARKADAŞLAR
Bu sabah sanayi ye gitmiştim aracın ön yükseltmleriyle oynadıktan sonra rot balançıya uğradım 4, otomatik vites vitara kullanıcısıyım.
birde baktım renk model aynı olan bir vitara daha yanaştı kanala
arkadaşla biraz sohbet ettik ve otomatiklerin tutulmadığını kronik olarak arıza verdiğini piyasasının olmadığını savunuyordu.
araç vites atarken sarsıntıya başlayınca birçok usta hemen diyormuşki şanzuman yağın eski değiştiriyorlarmış sorun devam edincede sizin şanzuman bitik balataları falan getirtelim rektefiye edelim vs.
şu anki aracındada aynı sorun var imiş bu vatandaşa şanzumancı 2500 tl fiyat çıkarmış.
uzun tartışmalardan sonra adama kabutu açtırabildim deneme yaptık sarsıntı var fakat şanzuman yağından da değil aşınmadan da değil
test için adım adım yaptıklarımı yazayım
1 araç çalışır rolanti normale düşene dek belenir
2 gaz teli üzerinde plastik koruma varsa sökülür
3 bir kişi vites değiştirmek için araçta kalır
4 diğeri ise şöför vites değiştirirken gaz teline paralel duran halatı sol tarafa itili tutar
5 araç boşta iken tam gaz yapılır.
6 tekrar 4 nolu işlem yapılır
sonuç: araçta bu uygulamada kesinlikle sarsıntı olmadı pamuk gibi vitesler geçmeye devam etti her vitesi adam ayrı ayrı deneyerek şaşkınlıkla aracına baka kaldı eee ucunda 2500 tl var.
ben takım çantamda bulunan uzunca bir yayı halatın çekme istikametinin tersine alelad bağladım geçici olarak yani
git şanzumancına baktır bakalım dedim sonrada beni ara dedim.
iftardan sonra beklediğim telefon geldi . şanzumancıya anlatır ve oda pişkin bir biçimde haaa yahu bunu bizde biliyorduk ama sizin aracın şanzumanı yinede rektefiye ister der.
bende dedimki :
aracınıza binin dik bir yokuşa tırmanmaya başlayın yarıda durun sonra gaza basıp tırmanmaya çalışın ama aracı zorlayacak bir çıkış olmalı
D konumunda eğer araç 2000 dvrin üzerine çıkmıyor ve motor stop ediyorsa gönül rahatlığıyla L konumuna takıp rampayı çıkıp o halatı değiştirip yolunuza devam edin dedim.
son sonucu yarın alacağız...
bu konuyu otomatik vitaraların tutulmama ve çok çabuk şanzuman yeme sorunu var diyen arkadaşlar ve sanayide aldanıpta daha idare edecek şanzumanını rektefiye ettiren arkadaşlar için açıp yazdım. inşallah yerlerine ulaşır...
Bu sabah sanayi ye gitmiştim aracın ön yükseltmleriyle oynadıktan sonra rot balançıya uğradım 4, otomatik vites vitara kullanıcısıyım.
birde baktım renk model aynı olan bir vitara daha yanaştı kanala
arkadaşla biraz sohbet ettik ve otomatiklerin tutulmadığını kronik olarak arıza verdiğini piyasasının olmadığını savunuyordu.
araç vites atarken sarsıntıya başlayınca birçok usta hemen diyormuşki şanzuman yağın eski değiştiriyorlarmış sorun devam edincede sizin şanzuman bitik balataları falan getirtelim rektefiye edelim vs.
şu anki aracındada aynı sorun var imiş bu vatandaşa şanzumancı 2500 tl fiyat çıkarmış.
uzun tartışmalardan sonra adama kabutu açtırabildim deneme yaptık sarsıntı var fakat şanzuman yağından da değil aşınmadan da değil
test için adım adım yaptıklarımı yazayım
1 araç çalışır rolanti normale düşene dek belenir
2 gaz teli üzerinde plastik koruma varsa sökülür
3 bir kişi vites değiştirmek için araçta kalır
4 diğeri ise şöför vites değiştirirken gaz teline paralel duran halatı sol tarafa itili tutar
5 araç boşta iken tam gaz yapılır.
6 tekrar 4 nolu işlem yapılır
sonuç: araçta bu uygulamada kesinlikle sarsıntı olmadı pamuk gibi vitesler geçmeye devam etti her vitesi adam ayrı ayrı deneyerek şaşkınlıkla aracına baka kaldı eee ucunda 2500 tl var.
ben takım çantamda bulunan uzunca bir yayı halatın çekme istikametinin tersine alelad bağladım geçici olarak yani
git şanzumancına baktır bakalım dedim sonrada beni ara dedim.
iftardan sonra beklediğim telefon geldi . şanzumancıya anlatır ve oda pişkin bir biçimde haaa yahu bunu bizde biliyorduk ama sizin aracın şanzumanı yinede rektefiye ister der.
bende dedimki :
aracınıza binin dik bir yokuşa tırmanmaya başlayın yarıda durun sonra gaza basıp tırmanmaya çalışın ama aracı zorlayacak bir çıkış olmalı
D konumunda eğer araç 2000 dvrin üzerine çıkmıyor ve motor stop ediyorsa gönül rahatlığıyla L konumuna takıp rampayı çıkıp o halatı değiştirip yolunuza devam edin dedim.
son sonucu yarın alacağız...
bu konuyu otomatik vitaraların tutulmama ve çok çabuk şanzuman yeme sorunu var diyen arkadaşlar ve sanayide aldanıpta daha idare edecek şanzumanını rektefiye ettiren arkadaşlar için açıp yazdım. inşallah yerlerine ulaşır...
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
bilgi için teşekkürler, benimki de 1 egeçince hafif bir sarsıyordu.
2-3-4 te geçtiği bile hissedilmiyor. bunu öğrendiğim iyi oldu.
bir de fotoğraflarla gösterirseniz çok makbule geçer.
2-3-4 te geçtiği bile hissedilmiyor. bunu öğrendiğim iyi oldu.
bir de fotoğraflarla gösterirseniz çok makbule geçer.
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
- mamix_34
- Er
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 12 Tem 2012 21:18
- Konum: ist/başakşehir
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
benim arac motor soğukken sarsıntı yapmıyr ama sıcakken bayağı bir sarsıntı yapıyor hiç şanzımancıya gitmedim bir ustaya bunları anlatsam kesin kavga ederiz bana işimimi öğretiyorsun diye bu sorunu nerde hallettire biliriz
muhammet uluc istanbul
98 vitara 5k otomatik
98 vitara 5k otomatik
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
Bilgi için teşekkürler ramazan bey. Kullandığım eski otomatik vitaram da da D ve R ye atarken vuruntu oluyordu. Şanzıman işlerimizi yapan servis , bence İstanbuldaki en iyi 3-5 otomatik şanzımancıdan biridir. Ona götürdüm arabayı , dediği şey "bu otomaitk vitaraların yarıdan fazlasında var, iç mekaniği ile ilgili bir şey değil, revize de etsek sorun çözülmez". Sorun teller ile ilgli olduğunu doğrulamıştı. Hiç bir rahatsızlık yada problem yaratan bir şey de değil ayrıca . Sadece biraz sert geçiyor hepsi o.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 16 Tem 2012 15:42
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
özür dilerim arkadaşlar iş icabı konyadayım şirket aracı ile çıktım.döndüğümde ilk işim fotoğraflı tarif yapmak olacak
-----
evet üstat bir zararı yok sert geçiyor sadece bu kadar ama insan birazda olsa sinekleniyor ve hemen de olmasa bir boşlukta tamirciye gidip çözmeye uğraşıyor.
bazısı sorunun kaynağını bilmeden şanzumanını rektefiye dahi ettirebilir.luzumsuz yere km si dolmadan yağ değiştirebilir
bu arada otomatik vitara volan dişlisinin de imalatını yapacağım ama bana bir numune lazım kırık dökükte olsa bir arkadaşımızda var ise bana diş sayısı çapı ve diş kalınlığı lazım.
elimde olan modül bıçaklarına uygunsa sökeceğim.yoksa bıçağı bulduktan sonra sökeceğim.arabayı dağıtıpta beklemek olmasın diye lazım.
ilginiz için teşekkürler
-----
evet üstat bir zararı yok sert geçiyor sadece bu kadar ama insan birazda olsa sinekleniyor ve hemen de olmasa bir boşlukta tamirciye gidip çözmeye uğraşıyor.
bazısı sorunun kaynağını bilmeden şanzumanını rektefiye dahi ettirebilir.luzumsuz yere km si dolmadan yağ değiştirebilir
bu arada otomatik vitara volan dişlisinin de imalatını yapacağım ama bana bir numune lazım kırık dökükte olsa bir arkadaşımızda var ise bana diş sayısı çapı ve diş kalınlığı lazım.
elimde olan modül bıçaklarına uygunsa sökeceğim.yoksa bıçağı bulduktan sonra sökeceğim.arabayı dağıtıpta beklemek olmasın diye lazım.
ilginiz için teşekkürler
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
olsa tükan senin rektefiye konusunda dediğiniz gibi sonuç vermiyor, hem kullanıcı hem şanzımanı rektefiye yapan usta iyi niyetle başladıkları yolculuk 2-3 binliralar ve bunun için harcanan malzeme ve emek sözkonusu olup ortada sorun devam edince bozuluyor
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 08 Ara 2011 20:31
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
öncelikle bilgiler için teşekkürler. bende 2004 otomatik g.vitara kullanıcısıyım. vites geçişlerim gayet güzel ama sabah soğuk çalıştırdığımda d ye geçerken epey sarsıyordu , acaba diyerek
şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim, ama bir değişme olmadı. görselleride koyarsanız denemek istiyorum. paylaşım için teşekkürler.
şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim, ama bir değişme olmadı. görselleride koyarsanız denemek istiyorum. paylaşım için teşekkürler.
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 08 Ara 2011 20:31
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
birde 2004 g.vitaranın otomatik şanzıman kodunu ve balata kit takımının kodunu bilen varmıdır. şimdiden çok teşk. iyi akşamlar
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
BENİM ARAÇTA ÇÖZÜLMÜŞTÜR- DARISI TÜM OTOMATİKÇİLERİN BAŞINA
kronik sorun olarak adlandırılan P veya N konumundan D yada R konumuna takarken sert bir vuruntu-sarsıntı olayı
ilk bakılan- roket telidir, BANA İLK SÖYLENEN ŞUYDU;kopuksa veya telin sarımı bozulmuş-dış muhafazanın içinde sıkışıyorsa bu sarsıntı ve vuruntuya neden olabilir
4 ay oldu arabayı alalı- daha yeni fırsat buldum yaptırmaya- ayrıca şanzıman yağı da değişti-filtresi de değiştirin dememe rağmen temiz olduğu gerekçesiyle değiştirilmedi- solventle yıkandı sadece
SONUÇ: VURUNTUDAN ESER BİLE KALMADI- PAMUK OLDU RESMEN VİTESE İLK TAKMALAR, İNANAMIYORUM RESMEN AMA, DURUM BU, FAZLA UMUDUM YOKTU AÇIKÇASI, AMA ALLAH YÜZÜME GÜLDÜ RESMEN
AYRICA http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... 52#p160326" onclick="window.open(this.href);return false; başlığında bahsettiğim sarsıntı-vuruntu olayı da tamamen ortadan kalktı. bugün denedim- ayağımı gazdan çekince kesinlikle sert bir tepki kalmadı- pamuk gibi oldu resmen. şaft boşluğu ya da arka askı rotu sıkıntısı yaşayanların sorununa benzer garip bir silkeleme sorunum vardı-ayrıntısı verdiğim başlıkta mevcut.
iyice denedim- servisten çıkınca yaklaşık 2 saat kullandım- hem şanzıman soğukken,hem iyice ısındıktan sonra sıkışık trafikte denedim bol bol P_R_P_D_N_D_N_R ( trafikte arkada bekleyenler her seferinde geri gelecem sanıp korktular )
hatta her dur kalkta vitese taktım sürekli, bir kere bile en ufak sarsma yapmadı MAAAAAŞŞŞAAALLAAAAHHHHHHH diyelim
CAN-I YÜREKTEN DARISI TÜM SUZUKİCİ DOSTLARIMIN BAŞINA DİYORUM-ÇOK MUTLUYUM..
DİP NOT:piyasada roket teli ile ilgili bin çeşit fiyat dedikodusu var ASLA İTİBAR ETMEYİN
bana bir servis 250-300 e mal olur demişti, bir başkası 150 liraya..
Çözüm: yağ değişimi sırasında söktürdüm( açılacak yer aynı zaten )
LEVENT ESKİSANAYİYE GİTTİM, İLK ÖNÜME GELEN TAMİRCİYE SORARAK ÇOK KOLAY BİR YERDE SANAYİNİN GİRİŞİNDE
"KİLOMETRECİ HÜSEYİN" DENEN O TECRÜBELİ İHTİYARI BULDUM, 2 METREKARE MÜTEVAZİ DÜKKANINDA
eski sanayide kalan tek kilometreciymiş- yılların ustası
İÇ-DIŞ KOMPLE YENİSİNİ YAPTI- 50 TL ( dış muhafazası da da delinmişti-yırtıktı- yeni tel de kıs zamanda deforme olur diye dışını da yeniledik)
SON SÖZÜM- BU ROKET TELİ GERÇEKTEN ÇOK ÖNEMLİ BİR PARÇA. BİLİNENİN AKSİNE TEK İŞLEVİ BİR VİTES AŞAĞIYA ALMAKLA SINIRLI DEĞİL.BUNDAN HİÇ ŞÜPHEM KALMADI. SAĞ AYAĞIN HAREKETLERİ İLE İLGİLİ ŞANZIMANA BİLGİ VERDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORDUM ZATEN- ŞİMDİ EMİNİM. BENZER SIKINTILARI OLANLARIN ROKET TELİ İLE UĞRAŞMADAN BAŞKA ŞEYLERİ DÜŞÜNMEMELERİNİ ÖNERİRİM..
kronik sorun olarak adlandırılan P veya N konumundan D yada R konumuna takarken sert bir vuruntu-sarsıntı olayı
ilk bakılan- roket telidir, BANA İLK SÖYLENEN ŞUYDU;kopuksa veya telin sarımı bozulmuş-dış muhafazanın içinde sıkışıyorsa bu sarsıntı ve vuruntuya neden olabilir
4 ay oldu arabayı alalı- daha yeni fırsat buldum yaptırmaya- ayrıca şanzıman yağı da değişti-filtresi de değiştirin dememe rağmen temiz olduğu gerekçesiyle değiştirilmedi- solventle yıkandı sadece
SONUÇ: VURUNTUDAN ESER BİLE KALMADI- PAMUK OLDU RESMEN VİTESE İLK TAKMALAR, İNANAMIYORUM RESMEN AMA, DURUM BU, FAZLA UMUDUM YOKTU AÇIKÇASI, AMA ALLAH YÜZÜME GÜLDÜ RESMEN
AYRICA http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... 52#p160326" onclick="window.open(this.href);return false; başlığında bahsettiğim sarsıntı-vuruntu olayı da tamamen ortadan kalktı. bugün denedim- ayağımı gazdan çekince kesinlikle sert bir tepki kalmadı- pamuk gibi oldu resmen. şaft boşluğu ya da arka askı rotu sıkıntısı yaşayanların sorununa benzer garip bir silkeleme sorunum vardı-ayrıntısı verdiğim başlıkta mevcut.
iyice denedim- servisten çıkınca yaklaşık 2 saat kullandım- hem şanzıman soğukken,hem iyice ısındıktan sonra sıkışık trafikte denedim bol bol P_R_P_D_N_D_N_R ( trafikte arkada bekleyenler her seferinde geri gelecem sanıp korktular )
hatta her dur kalkta vitese taktım sürekli, bir kere bile en ufak sarsma yapmadı MAAAAAŞŞŞAAALLAAAAHHHHHHH diyelim
CAN-I YÜREKTEN DARISI TÜM SUZUKİCİ DOSTLARIMIN BAŞINA DİYORUM-ÇOK MUTLUYUM..
DİP NOT:piyasada roket teli ile ilgili bin çeşit fiyat dedikodusu var ASLA İTİBAR ETMEYİN
bana bir servis 250-300 e mal olur demişti, bir başkası 150 liraya..
Çözüm: yağ değişimi sırasında söktürdüm( açılacak yer aynı zaten )
LEVENT ESKİSANAYİYE GİTTİM, İLK ÖNÜME GELEN TAMİRCİYE SORARAK ÇOK KOLAY BİR YERDE SANAYİNİN GİRİŞİNDE
"KİLOMETRECİ HÜSEYİN" DENEN O TECRÜBELİ İHTİYARI BULDUM, 2 METREKARE MÜTEVAZİ DÜKKANINDA
eski sanayide kalan tek kilometreciymiş- yılların ustası
İÇ-DIŞ KOMPLE YENİSİNİ YAPTI- 50 TL ( dış muhafazası da da delinmişti-yırtıktı- yeni tel de kıs zamanda deforme olur diye dışını da yeniledik)
SON SÖZÜM- BU ROKET TELİ GERÇEKTEN ÇOK ÖNEMLİ BİR PARÇA. BİLİNENİN AKSİNE TEK İŞLEVİ BİR VİTES AŞAĞIYA ALMAKLA SINIRLI DEĞİL.BUNDAN HİÇ ŞÜPHEM KALMADI. SAĞ AYAĞIN HAREKETLERİ İLE İLGİLİ ŞANZIMANA BİLGİ VERDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORDUM ZATEN- ŞİMDİ EMİNİM. BENZER SIKINTILARI OLANLARIN ROKET TELİ İLE UĞRAŞMADAN BAŞKA ŞEYLERİ DÜŞÜNMEMELERİNİ ÖNERİRİM..
En son reis67 tarafından 26 Mar 2013 13:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
Hayırlı olsun darısı benim başıma
Sendeki sıkıntının aynısı bende var biliyorsun.
Sendeki sıkıntının aynısı bende var biliyorsun.
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
roket telin sağlam mı? pedala dip yapınca hangi vitesteysen bir alt vitese düşüyor mu araç ?
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
dip gazda falan bir sıkıntı yok. alt vitese geçiyor hemen.
Hatta dip gaz yapmama bile kalmadan alt vitese geçiyor.
Hatta dip gaz yapmama bile kalmadan alt vitese geçiyor.
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
ilk söylediğin- roket teli marifeti ile olur- telin sağlam olduğunu kanıtlarPIXELYUS yazdı:dip gazda falan bir sıkıntı yok. alt vitese geçiyor hemen.
Hatta dip gaz yapmama bile kalmadan alt vitese geçiyor.
ikinci söylediğin ise zaten olması gereken durum ve şanzımanının normal işlevi
her otomatik şanzıman- devir-çekiş performansı belli bir düzeye gelince bir alt vitese düşecek şekilde tasarlanmıştır
dip gazı ile- bunu her devirde yapabilirsin
örnek: ben bugün 45 km hızla 1. vitese düşürdüm- neyle- dip gazı yani roket teliyle
115 ile 3 e düşürüm dün ( ŞİMDİ UYARILARI DUYAR GİBİYİM YAPMA ETME HOCA DİYE, BİLİYORUM O HZILARDA O İŞLER SAKINCALI- BEN SADECE YENİ YAPTIRDIĞIM ROKET TELİNİ DENEMEK İÇİN YAPTIM
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
senin aracın, roket teli değiştirmeden önce vites küçültmüyor muydu,
o kısmı anlamadım, ona göre ben de değiştireyim diyorum şu roket telini.
o kısmı anlamadım, ona göre ben de değiştireyim diyorum şu roket telini.
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
PIXELYUS yazdı:senin aracın, roket teli değiştirmeden önce vites küçültmüyor muydu,
o kısmı anlamadım, ona göre ben de değiştireyim diyorum şu roket telini.
DOSTUM KÜÇÜLTÜYORDU TABİ ama roket teli marifetiyle değil- küçülmesi gerektiğinde küçülüyordu vites-gerektiğinde yani
şimdi ise ben küçültebiliyorum istediğim zaman- dip gazı yapınca bir vites aşağı...
şanzımanlarımız pilotun koldan yapacağı müdahale dışında 3 türlü vites değişiyor
1. gerekli devir aralığına gelince vites yükseltme-küçültme
2.gaz yememe- gaz pedalına bastığın oranda çekiş yapamama halinde de vites küçültüyor ki bende roket teli kopuk olduğu halde- sıkışınca ayağımı dibine kadar basıyordum- iki üç saniye içinde şanzıman vitesi küçülyüyordu- çünkü bastığım gaz oranında çekiş gerçekleşmediğini algılıyor zaten şanzıman
3.roket teli marifetiyle bir vites küçültme. ki bu tamamen mekanik bir çekmeyle gerçekleşiyor-saniyesinde hemen cevap geliyor yani vites küçülüyor- şanzımanın beyninin o an elde ettiği diğer verilerden bağımsız olarak yani- yok efendim şu an vites doğru- çekiş güzel- pedala duayrlıyız- diye düşünmeden KOŞULSUZ ŞARTSIZ BİR VİTES AŞAĞI
bende 3. özellik yoktu- kopuk tel nedeniyle, diğer işlevler sorunsuzdu
şimdi sende durum farklı olabilir. roket telin sağlam olabilir ama belki dış muhafazassı içinde rahat hareket edemiyordur- bi yerinde sarım atmış-teli kopmuş ve sıkışıyor olabilir, takılı kalma tabir edilen duruma neden oluyordur şanzımanda ( yani roket telinin şanzımana takılan ucu hep bir miktar çekili duruyor belki de ?
ya değişimi için beyin aşşağa inince baktır derim roket teline...
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
selçuk açıklama için teşekkürler.
şu anda tam olarak anladım ki benim roket teli değişmesi lazım.
Şöyle ki dip gaz yaptığımda senin dediğin gibi şak diye anında küçültmüyor.
evvela 1 sn hızlanmaya çalışıyor ve sonra vites atıyor gibi hissediyorum.
Sanırım roket teli sıkıntılı.
şu anda tam olarak anladım ki benim roket teli değişmesi lazım.
Şöyle ki dip gaz yaptığımda senin dediğin gibi şak diye anında küçültmüyor.
evvela 1 sn hızlanmaya çalışıyor ve sonra vites atıyor gibi hissediyorum.
Sanırım roket teli sıkıntılı.
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: OTOMATİK VİTARALARDA SARSMA SORUNU ÇÖZÜM
bu son yazdığına istinaden diyorum ki;PIXELYUS yazdı:selçuk açıklama için teşekkürler.
şu anda tam olarak anladım ki benim roket teli değişmesi lazım.
Şöyle ki dip gaz yaptığımda senin dediğin gibi şak diye anında küçültmüyor.
evvela 1 sn hızlanmaya çalışıyor ve sonra vites atıyor gibi hissediyorum.
Sanırım roket teli sıkıntılı.
roket telin yüzde yüz bozuk ! hiç şüphen olmasın ! aynı benim eski durumumdasın- vitese takarkenki sarsma da bundan kaynaklı
neden mi ?
ben de aracı ilk aldığımda "ekspertiz yapan servisin roket teli kopuk" demesine rağmen "kopuk değil" sanıyodum çünkü aynı dediğin gibi pedala dipleyince araba bir süre sonra şahlanıyordu
sonradan anladım ki o şahlanışı şanzıman yapıyor-şanzımanın beyni yani...diyor ki kendi kendine
"ulen herif pedala tırmandı resmen ama- çekişe dönüşmedi bu verdiği gaz, demek ki devirlenemiyor araba, ben şu vitesi bir aşağıya çekeyim de adam kudurmasın
işte bu olay birkaç saniye sürüyor- kullanıcı da roket yaptım sanıyor...yanılıyor
sağlam roket teli olan bir arabayı kullan ne dediğimi anlayacaksın
pedala anında yanıt- anında bir vites aşağıya..
sorunun budur- inşallah yanılmayız- git önce sanayide bir telci bul- sonra roket telini söküp götür- aynısını yapsın ( kopuksa tabi veya dışı yıpranmışsa)
belkide tel sağlam ama yukarıdaki ucu kelebekten çıkmış-ya da alt ucu şanzıman içinde bağlandığı yerden çıkmış ?
bunlar sökünce belli olacak
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir