herkese iyi seneler
dün yine sanayideydim öle ufak tefek işler için
we arabayı lift e kaldırttım
ön diffransiyelin sağ tekere giden yeri daha uzun ( 30 cm.) civarı,ama uzatma kolu diye bişey sordum bana güldüler
o ney la dediler
ya abi ne gülüyon uzatma kolu warmı yokmu diyom dedim,yok dediler...
Murat Keleşoğlu (A RH+)
üsküdar/istanbul
GRAND VİTARA 2.5 V6 ( soba)
...BU TOPRAKLAR ÇOK HAİN GÖRDÜ AMA ŞURASI DA KESİN,TÜRK MİLLETİ HEPSİNİDE GÖMDÜ....!!!!
Bu dersi çalışan sınıfı geçer 2"'den fazla yükseltilen, araziye girilen her araçda bu uzatma kolları orjinalleri ile değiştirilir, defransiyen 3 Cm kadar daha aşa nmiş olurki, orjinal fabrikasyon çalışma açılarına geri dönülsün, salınımda aks kol bacak kırılmasın
Offroadpassion yazdı:Bu dersi çalışan sınıfı geçer 2"'den fazla yükseltilen, araziye girilen her araçda bu uzatma kolları orjinalleri ile değiştirilir, defransiyen 3 Cm kadar daha aşa nmiş olurki, orjinal fabrikasyon çalışma açılarına geri dönülsün, salınımda aks kol bacak kırılmasın
yarı yıl tatili sömestre geldi ben bu nıkimikiyok kardeşimizin karnesini hazırladım sınıf ögretmeni sıfatımla..sizlerde damgalayın velisine postalayalım
hal ve gidişat........................0
mekanik bilgisi....................-1
motor bilgisi.........................0
suzuki sevgisi........................0
suzuki'ye ilgisi.......................3
asvalt kullanımı.....................8
offroad pilotaj.......................5
offroad yarış pilotluğu.........10
okula devamsızlık..................2
ögretmen kanaati...= bu gidişle suzuki'yi yürütemiyecek.. adam altına bakıp 2 kolu varmı yok mu bi türlü söyliyemedi..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
herkese selam
oğuz abi kendim baktım uzatma kolları war araçta
ayrıca karneme de benden tam destek ,görünce koptum,yazdığın notlar tıpatıp bana uygun walla helal olsun
Murat Keleşoğlu (A RH+)
üsküdar/istanbul
GRAND VİTARA 2.5 V6 ( soba)
...BU TOPRAKLAR ÇOK HAİN GÖRDÜ AMA ŞURASI DA KESİN,TÜRK MİLLETİ HEPSİNİDE GÖMDÜ....!!!!
abi foto koyayımda siteye foto boyutunu çok küçük şeettirmişiniz
bende foto küçültmeyi bilemiyom
Murat Keleşoğlu (A RH+)
üsküdar/istanbul
GRAND VİTARA 2.5 V6 ( soba)
...BU TOPRAKLAR ÇOK HAİN GÖRDÜ AMA ŞURASI DA KESİN,TÜRK MİLLETİ HEPSİNİDE GÖMDÜ....!!!!
Murat Keleşoğlu (A RH+)
üsküdar/istanbul
GRAND VİTARA 2.5 V6 ( soba)
...BU TOPRAKLAR ÇOK HAİN GÖRDÜ AMA ŞURASI DA KESİN,TÜRK MİLLETİ HEPSİNİDE GÖMDÜ....!!!!
Murat Keleşoğlu (A RH+)
üsküdar/istanbul
GRAND VİTARA 2.5 V6 ( soba)
...BU TOPRAKLAR ÇOK HAİN GÖRDÜ AMA ŞURASI DA KESİN,TÜRK MİLLETİ HEPSİNİDE GÖMDÜ....!!!!
bu sefer, tampon-vinç-lastik gibi modifiye konuları ile değil elime aldığım aks ile ilgili sizlerleyim. uygun konu bulduğum için buradan devam edeyim istedim.
dün, aşağıda görmüş olduğunuz videodaki çaattt sesinden sonra sol ön aksı kırmış bulunmaktayız. hiçbir zorlama yok, konulardan okuduğum üzere tekerlerkler açılı değil düz, sadece yokuşu çıkamadık ve geri kaydık o esnada malum ses geldi. aracı bugün özdoğan suzukiye gönderdim, beytullah usta aradı aksın kırık olduğunu söyledi. ben orada olmadığım için foto vs yok malesef elimde.
daha öncesinde de 4x4 konumundayken, konuyu açan arkadaşın bahsettiği gibi taş sıkışmış da onu kırıyormuş gibi sesler zaten geliyordu. bunun da örneği aşağıdaki video da mevcut.
şimdi bu neden olabilir sorusunu gündeme taşırsak hikaye biraz uzun ama okursanız sevinirim
bf at lastikleri taktıktan sonra sol ön lastik, yokuş aşağı sağa u dönüşlerde içeriden tampona sürtme yapıyordu. tam tersi manevrada sürtme yoktu. araçta becce extreme kit mevcut. orjinal tampon varken de bu sorun vardı, demir tamponu yaptırınca da bu sorun devam etti. nasıl olur bu diye düşünürken sol ön lastiğin çamurluk içerisindeki boşluğu ile sağ ön lastiğinkinin aynı olmadığını farkettik. daha doğrusu şöyle anlatayım lastiklerin her ikisinin de kapı tarafındaki boşlukları aynı, kaput ve tampon tarafındaki boşlukları farklıydı. sol taraf hem kaput tarafından hem de tampon tarafından daha dardı.
hemen becce abimizin dükkanına gittim. ramazan usta sağolsun ilgilendi, durumu anlattım. ölçtü baktı, bu araba zaten biraz düşük niye böyle diyerek, hem yükseltmek hem de iki tarafı dengelemek için sol ön salıncağın içine 2 parça tahta takoz, sağ ön salıncağın içine de 1 parça tahta takoz koydu. işlem sonucunda bu sefer de sol taraf yarım 1 santim kadar yüksek oldu. ama bu olay kurban bayramı tatilinin başlamasından bir gün önce olduğu için herkeste bir telaş vardı ve çok da üzerinde durmadık.
arabayı aldım ve cuma günü yola çıktım memlekete kastamonuya giderken varmamıza 30 km kala sol ön lastikten bir anda acayip sesler (şıkırtı gibi) gelmeye başladı. hikaye daha da uzun ama kısa kesmye çalışıyorum. neyse yavaş yavaş vardık. akabinde sorunun bilyeden olduğunu anladık, tüm zorlamadan istanbula kadar git telkinlerine rağmen tatil bitişi sondan bir önceki gün 4 çekerdeyken bilyeyi tamamen dağıttık. teker kilitledi kaldı. arabayı orada bıraktık bir arkadaşın arabasıyla istanbula döndük, buradan parça gitti ve tamir edildi. sadece 4 çekeri halledemediler, bir hafta sonra gittim arabayı aldım ve istanbulda geri kalanını hallettim.
yani bu salıncağın içine takoz koyma işlemini yaptıktan sonra hem sol ön bilyeyi dağıttım hem de sol ön aksı kırdım.
şimdi benim sorum şu ki bu başıma gelenler yükseltme kitinin takılışı veya sonradan konulan takozların olumsuz bir etkisi vermesi ile ilgili bir durumdan olabilir mi?
okuyanlara teşekkürler, cevap yazanlara duble teşekkürler
Üstad bahsettiğin kit bu güne kadar binlerce satıldı montaj yapıldı böyle sorunları ara sıra duyuyoruz, mesela Emre'nin aracı sürekli aks körüklerini yırtıyor, sende bilya ve aks gitmiş..Durumu üreticiye bildirip çözüm arayabilirsin. Mehmet abi özellikle bu tip durumlarda ilgilenecektir..kendisi ile bir görüşmeni tavsiye ederim.
Geçmiş olsun,
Daha önce başıma gelmedi aks kırılması, umarım gelmezde...
Fakat açıdan ziyade artan lastik ağırlığı ve boşta kalıp sonradan güce binen yolcu tarafı lastiğin etkisi ile kısa olan sürücü aksı kırılmış.
Bunda aslında metal yorgunluğunun üzerine artan lastik ağırlığı da etkili olmuş kanaatindeyim kısıtlı bilgilmle.
Ustalar daha net yorumlar.
Tekrar geçmiş olsun.
Özdoğan ne kadar fiyat verdi değişim için?
Eski bir v6 tıcı olarak konuya parmak basayım.. kocaman kocamanda yazayım akılda kalsın..
1995<>1998 2.0 v6 vitara ...........cok degişik ..ilginc tir bilgi ister bazı şeyleri jlx gibi ezbere yapılmaz..
2.0 v6 vitara 98<>05 grand vitaranın atası yada ilk prototipi de denilebilir..ne jlx kasa nede grand dır ikisinin ortası piç bir kasadır..
1.6 jlx den cıkan kit 2.0 v6 vitara 'ya olmaz..
98<>05 grand vitara dan cıkan kit 2.0 v6 vitara 'ya olmaz..
fren diski , balatası , ön salıncaklar ,hava filitresi vs.. 98<>05 grand vitara...dır..
arka taraf jlx ile tıpatıp aynıdır ordan sorun cıkarmaz..
ön defransiyel ..ise ..jlx gibi hub sistemli ama kasa baglantı noktaları farklıdır..
kit içinde defransiyel uzatma kolları olmaz..>>> dogrusu get ile 3-4 cm yükseltip orjinal amortisör kullanmaktır..
5 cm >+ aks dograr..
arac 7-8 cm yükselipde defransiyel aşagıya alınmaz ise olacagı şey aks acılarından kırmasıda gayet tene normaldir..
yada uzun kit amortisörü kullandınız.. ama aracı az yükselttiniz.. arazide tek teker aşagıya cok salınım yapıp fazlaca indi ise cat
sesi kacınılmazdır.. tekerin aşagıya cok inmesi ..işte püf noktası..
tekerlek aşagıya 2 şeyden iner.>>>.uzun amortisör & uzun yay..bunların biri yada her kiside var ise ...
ön defransiyeli aşagıya alacaksınız demektir..bu kollarıda özel yaptıracaksınız..Becce de yok..
günün v6 ile ilgili fuzuli bilğisi olarak dip not da düşeyim...
ayriyetten öndeki motor agırdır jlx 'e oranla 1-2 sene sonra kit yaylarında cökme göçme olabilir..demir tampon ve vinç de ilave olunca ön tarafa ..göçme işi fazlalaşır yayları daha mukavemetli olanlarla degişmeniz gerekir..
v6 birazcık ugraştırır ... bilmeyenide üzer..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
hakan abi, değişim yapılsın aracı alayım ilk iş mehmet abinin dükkanı. mehmet abi orada olur olmaz bilemem bazen dükkanda olmuyor. bir çözüm bulamazsam bu sefer de aksiyon murat ustaya bir göstermeyi düşünüyorum. neticede murat usta sürekli bu tip modifiye işlemleri ile uğraşıyor ve yüzlerce bu kitten takmıştır.
deniz beytullah usta sadece sıkıntının ne olduğu ile ilgili bilgi amaçlı aradı. fiyat ya da herhangi bir şey konuşmadık ben halledecem dedi.
oğuz abi sana da çok teşekkür ederim uzun uzun yazmışsın. anladım sayılır hepsini ama bir uykum açılsın bir mahmurluğu atayım üzerimden tekrar tekrar okuyup kafama iyice kazıyacam.
senden aldığım bilgileri de çzöüm aşamasında gerekli yerlere iletecem
oguz1134 yazdı: Aksiyon murat ustaya işe burdan başlasaydın bunlar başa gelmezdi..
aracı bu kadar yükseltmezdi..
nerden başlıyacagın sıralamasına ben bi parmak atayım sen sonrası kafana göre takıl..
ilk iş Ahmet Gündüz 'ü bul benden de selam söyle 2 tane dif uzatma kolu al yada yoksada yaptır..sonrası koy bagajına bildiğin gibi devam et..
oğuz abi ben aracı aldığımda kit takılıydı. kitin montajı da mehmet abinin dükkanında yapılmış aslında yabancı ellerde değil. o aşamada ben olayın içinde değildim malesef.
şimdi yazdığından anladığım kadarıyla aracı alınca mehmet abinin dükkanının yerine önce murat ustaya bir uğra diyorsun sanırım. yanlış anlamadıysam dediğin gibi çözüm aramaya oradan başlarım hiç problem değil yeterki çözüm bulunsun ben çözümün peşindeyim
ahmet gündüz beyfendiyi duymadım tanışmadım daha önce kimdir nasıl ulaşırım bilgi verirsen sevinirim.
tekrar okuyunca daha iyi anladım sanırım ilk iş ahmet gündüz beyfendiyi buluyorum. askı kollarını alıyorum yoksa yaptırıyorum sonra da murat ustanın yolunu tutuyorum.
doğru muyum örtmenim
sag teker cok aşagıda salınım halinde iken..cat sesi gelmiş.. teşhisim dogru ..
tedaviye ben bakmıyom..ilgili adreslere müracat..
cep telefonumda a harfinde ahmetin nosu kayıtlı ama buraya yazmıyacam..sana ceza forumu iyi oku bilğilen sonra yap işlerini ..benzer konularda bilgi var..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
iyi bir öğrenci olacam örtmenim söz
şimdi de telefon numarasını bulmaya çalışayım o zaman ipinucunu doğru yakaldığımıza göre
düzenleme
iyi bir öğrenci olacağımı söylemiştim açık açık yazıldığı için sanırım yazmamda bir sakınca yoktur.
teyit amaçlı yazıyorum zaten 0532 697 22 31
doğru mudur örtmenim
En son rec off tarafından 31 Ara 2013 13:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.