otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?
arkadaşlar bende roket teli kopuk, fakat araba bazen vites düşürüyor nasıl oluyor anlayamıyorum
mesela temde 80- 85 km hızla 4.viteste 2.600 devir rampaya sarıyorum, sabit gaz gidersem hızı koruyarak çıkıyor ama eğer hafif bayıltır sonra gaza yüklenirsem araba önce birkaç saniye o gazı yiyemiyor ve yiyemediğini adeta anlamışcasına o hızla 3. vitese düşüyor ( 85 km hızla normalde 4. viteste oluyorum her zaman ) 3 e düşer düşmez devir 3.400-3.600 gibi çıkyor ve kısa bir toparlama yapıp hemen yine 4. vitese geçiyor ve 95- 100 km vs. ne verirsem o kadar gidiyor
bunu nasıl açıklıyoruz?
şanzımanın meziyeti mi bu ? gaz yemediğini ya da ani tork ihtiyacını anlayıp vites küçültmek ?
mesela temde 80- 85 km hızla 4.viteste 2.600 devir rampaya sarıyorum, sabit gaz gidersem hızı koruyarak çıkıyor ama eğer hafif bayıltır sonra gaza yüklenirsem araba önce birkaç saniye o gazı yiyemiyor ve yiyemediğini adeta anlamışcasına o hızla 3. vitese düşüyor ( 85 km hızla normalde 4. viteste oluyorum her zaman ) 3 e düşer düşmez devir 3.400-3.600 gibi çıkyor ve kısa bir toparlama yapıp hemen yine 4. vitese geçiyor ve 95- 100 km vs. ne verirsem o kadar gidiyor
bunu nasıl açıklıyoruz?
şanzımanın meziyeti mi bu ? gaz yemediğini ya da ani tork ihtiyacını anlayıp vites küçültmek ?
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?
Bu konuda uzman değilim ama bildiğim kadarıyla olması gereken zaten bu. Otomatik vitesli arabalarda adını sanını bilmediğim bir takım algılayıcılar o anki hız devir ve yük durumunu ölçüp ona göre belirliyorlar aracın hangi viteste olması gerektiğini. Şöyle ki; sabit hızda düz (eğimsiz yolda) giderken diyelim araç 4. viteste ve ilerde rampaya sardın sen hiç bir şey yapmasan (gaza daha çok basmasan) bile sistem o viteste o rampayı çıkamayacağını (gücünün yetmeyeceğini) anlayıp ona göre vitesi kendiliğinden küçültüyor olmalıreis67 yazdı:bunu nasıl açıklıyoruz?
şanzımanın meziyeti mi bu ? gaz yemediğini ya da ani tork ihtiyacını anlayıp vites küçültmek ?
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
yolda dikkatimi çekti birkaç gündür.
hızlı giderken hissettim,daha yavaşken ve daha alt viteslerde ya yok,ya da ben hissetmedim
4.vitesteyken,yaklaşık 80 km.hızda, 4.vitesin henüz en alt devirlerindeyken,
ayağımı gazdan hafifçe çekersem araba sert bir şekilde çekiş bırakıyor, yani gaz kesme işini yumuşak bir şekilde hissetmek yerine sanki kafasını önüne düşürür gibi sertçe hissettiriyor içeride.tekrar dokununca da aynı şekilde, çekişe geçerken yani, ileri doğru sertçe itindiğini hissediyorum..
bunu tam olarak tarif etmek zor ama, sanki düz vitesli bir arabada vites yükseltirken debriyajı çok hızlı bırakınca olan hafif ileri doğru vuruntu ya da itinme her neyse..buna benziyor..
BÖYLE BİR TECRÜBESİ OLAN VAR MI ARKADAŞLAR?
hızlı giderken hissettim,daha yavaşken ve daha alt viteslerde ya yok,ya da ben hissetmedim
4.vitesteyken,yaklaşık 80 km.hızda, 4.vitesin henüz en alt devirlerindeyken,
ayağımı gazdan hafifçe çekersem araba sert bir şekilde çekiş bırakıyor, yani gaz kesme işini yumuşak bir şekilde hissetmek yerine sanki kafasını önüne düşürür gibi sertçe hissettiriyor içeride.tekrar dokununca da aynı şekilde, çekişe geçerken yani, ileri doğru sertçe itindiğini hissediyorum..
bunu tam olarak tarif etmek zor ama, sanki düz vitesli bir arabada vites yükseltirken debriyajı çok hızlı bırakınca olan hafif ileri doğru vuruntu ya da itinme her neyse..buna benziyor..
BÖYLE BİR TECRÜBESİ OLAN VAR MI ARKADAŞLAR?
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
selçuk motor bağlantı kulaklarını kontrol et, şanzımanı bağlayan kulaklar ve ronları da kontrol et . İçlerindeki lastikler, özelliklerini yitiridiyse, motordaki ani moment değişimlerinde benzer tepkileri verir
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
çünkü absorbe edecek mekanizma devre dışıdır, görevini yapmıyordur
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
mantıklı. teşekkür ederim. servise gitmeyi iple çekiyorum... çok şey var baktırılacak..4L yazdı:çünkü absorbe edecek mekanizma devre dışıdır, görevini yapmıyordur
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Çağlara katılıyorum, bu dediklerinin kontrolü gerekli.
Site Admin
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?
aynen öyle. Eski nesil bir teknoloji olduğu içinde kendini hissettiriyor. Hele hele elden yeni nesil bir otomatik araba geçtiyse konfor standardı yenisine göre baz alındığından , arızalıymış gibi düşünülüyor. BU MODELLER BÖYLEtaner.eraslan yazdı:Bu konuda uzman değilim ama bildiğim kadarıyla olması gereken zaten bu. Otomatik vitesli arabalarda adını sanını bilmediğim bir takım algılayıcılar o anki hız devir ve yük durumunu ölçüp ona göre belirliyorlar aracın hangi viteste olması gerektiğini. Şöyle ki; sabit hızda düz (eğimsiz yolda) giderken diyelim araç 4. viteste ve ilerde rampaya sardın sen hiç bir şey yapmasan (gaza daha çok basmasan) bile sistem o viteste o rampayı çıkamayacağını (gücünün yetmeyeceğini) anlayıp ona göre vitesi kendiliğinden küçültüyor olmalıreis67 yazdı:bunu nasıl açıklıyoruz?
şanzımanın meziyeti mi bu ? gaz yemediğini ya da ani tork ihtiyacını anlayıp vites küçültmek ?
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Selçuk önce roket telini yenile aracını standart fabrikasyon çıkış haline getir, Fabrika o teli boşuna koymamıştır Sonra bir sorun olursa uğraş derim, ama önce eksik olan orjinal hale dön derim.
Site Admin
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
şüphesiz bunu yapacağım. yanlız bilen biri bana şunu izah eder mi arkadaşlar,Offroadpassion yazdı:Selçuk önce roket telini yenile aracını standart fabrikasyon çıkış haline getir, Fabrika o teli boşuna koymamıştır Sonra bir sorun olursa uğraş derim, ama önce eksik olan orjinal hale dön derim.
roket teli sadece "dip gazı "tabir ettiğimiz hamleyi yani pedalın en dibe kadar basılmasını algılayıp şanzımanı bir vites aşağıya çekmeye mi yarar ( Kİ BEN ÖYLE BİLİRDİM EVVELDEN )
Yoksa şanzımanımızın gaz pedalının her konumu ile ilgili bir faydalanması - veri alması sözkonusu mudur roket teli aracılığıyla ?
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Roket telinin %100 ne işe yaradığını bilmiyorum manualleri kurcalayıp okumam lazım ama okadar vaktim yok, tahminim tamm dip gaz değilde ama ihtiyaç halinde basılan gaz daha iyi tepki vermesi için heralde ani vites küçültme veya toparlama için gereklidir bence.
Site Admin
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
hıh , hıh ! buldum TANIMLAMAYI :
ŞU itinme benzeri şikayetim var ya 4. viteste alt devirde pedaldan ayak çekince, işte tam olarak şuna benziyor
4 vites 2000 devir civarı hız 80 gibi gaz pedalının en başındayız basmakla basmamak arası gidiyoruz ayağımı pedaldan hafifçe çekince ( tam kaldırma değil ) ani kafa bırakma-içerde sarsılma hissetme : BUNU ŞÖYLE DÜŞÜNÜN, HALATLA ARABA ÇEKİYORSUNUZ, KALKIŞTA HALAT BOŞLUĞUNU TAM ALAMAMIŞSINIZ, İLK ÇEKME ANINDA HİSSTETTİĞİNİZ VURMA GİBİ
Tekrar gaza hafifçe dokununca ise BU SEFER ARKADA ÇEKİLEN ARABADA OLDUĞUNUZU DÜŞÜNÜN, ÖNDEKİ ŞÖFER BOŞLUĞU ALMADAN YÜRÜDÜ HİSSEDECEĞİNİZ KÜT VAR YA, ona benziyor işte.
Büyük harflerim asla böğürme değildir yanlış anlaşılmasın.. zaten katılmıyorum o uygulamaya ve düşünceye..yazı dilinin bir parçasıdır sadece..
ŞU itinme benzeri şikayetim var ya 4. viteste alt devirde pedaldan ayak çekince, işte tam olarak şuna benziyor
4 vites 2000 devir civarı hız 80 gibi gaz pedalının en başındayız basmakla basmamak arası gidiyoruz ayağımı pedaldan hafifçe çekince ( tam kaldırma değil ) ani kafa bırakma-içerde sarsılma hissetme : BUNU ŞÖYLE DÜŞÜNÜN, HALATLA ARABA ÇEKİYORSUNUZ, KALKIŞTA HALAT BOŞLUĞUNU TAM ALAMAMIŞSINIZ, İLK ÇEKME ANINDA HİSSTETTİĞİNİZ VURMA GİBİ
Tekrar gaza hafifçe dokununca ise BU SEFER ARKADA ÇEKİLEN ARABADA OLDUĞUNUZU DÜŞÜNÜN, ÖNDEKİ ŞÖFER BOŞLUĞU ALMADAN YÜRÜDÜ HİSSEDECEĞİNİZ KÜT VAR YA, ona benziyor işte.
Büyük harflerim asla böğürme değildir yanlış anlaşılmasın.. zaten katılmıyorum o uygulamaya ve düşünceye..yazı dilinin bir parçasıdır sadece..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
otomatik vitesli 2-3 arac elimden gecti bunlarıda 8-9 sene toplamda kullandım.ama bildiklerimin coğunu unuttum desem yeri var. bildiğim kada anlatayım..
çigercide bile beyin 2 çeşit kuzu<>dana .........
bunda cok çeşit..
suzilerin eskileri 3 ileri otomatik..sendeki 4 ileri otomatik..
asian motor marka japon şanzıman vardır suzide bunu volvo ,opel,saab vs gibi cok markada kullanır..model nosunu ve tam işlevini bilmem..
eski modellerde mekanik sistem hidrolik basıncla torka göre vites attırma sistemi vardır..seninki bunlardan degil sanırım..
biraz daha yenilerinde selonoid valf denen..(elektirikli musluk..) parcalarla calışan vitesleri attıran sistem vardır..her vites gececginde ayrı bir valfe elektirik gelir..o da yagı bir yerlere yollar o yag da basıncla vitesi küçültür yada büyütür..
volvo s60 ile laguna reno şanzımanları tıpatıp aynı..ama reno selonoidini volvoya takınca arac cayır cayır yanıp pert oluyor bildiğim..bir arkadaşın basına gelmişti..herkese elletilmeyecek bir yeri aracın..
trohette kablosu denen kabl ilede aracın ucu su na baglıdır şanzıman..bilği alışverişi yaparlar ..misal bir bujin tekliyor motorun cekmiyor..bu olayı şanzıman cakar ve senin hızlı arac kullanmanı engeller.. vs..
sanzıman radyatörden de su ile baglıdır o da ısısını belli düzeyde tutmaya yarar..düz vitesli aracın radyatörü seninkine olmaz..
vites gecişleri vitarada pamuk gibidir gectiğini anlamazsın ..degildir.. her gectiğinde hoplatır..bu normal..
en dogru test ayak frende geri ve d ye taktıgında küt diye ileri geri bir hamle yapmasıdır ..egerki yapmıyor ise içine cok fena para sıkışmıştır..
bazen radyatörden dolayı şanzımana su karışıp bedavada şanzıman the end de olabilir.. bu başıma gelmiş ti..
içindeki yagın her zaman vişne suyu renginde olması gerek cubugu çekip beyaz bir selpak türü kagıt mendile sildiğinde siyahlık mendile bulaşıyor ise de..el sallamaya başlamış her şeye hazır ol demek..
roket telini yan sanayiçilerden bulabilecegini sanmam ya yapan yerlere yaptır..yada servise sipariş ver derim. o da gaz pedalının nerelerindeolduğunu ve senin ruh halini anlamaya calışır..deparlımı kullanıyorsun..sakinmi..? hesabı..
motor toplarken kullanılan takım conta vardır içinden o ringler bile cıkar kagıt ,teneke contalar vs..lazım olan her şey cıkar..şanzıman toplarkende tamir takımı diye gider bir kutu kuçaklarsın..içinden her türlü lazım olabilecek zarzavatı cıkar ..genelde mecedes ,bmv,pejo,vs gibi araclarda zf marka şazıman vardır orjini usa. ama almanyadada fabrikası vardır..burdada mümessili vardır..1000-1500 usd. gibi her şanzımanının tamir takımı ya alman yada usa olarak bulman mümkün..
ama bizim asian motor..bizim ülkede sahipsiz.. şanzıman parcası satan taksim ve maslakdaki yerlerde taiwanlı ,cinli ,yan sanayii adı sanı belli olmayan 1000 çeşit parcası var..onlarlada bu toplayıp adam etme işi hiç bir zaman 10 numara olmaz..derim..sandıkta tirbün + şanzıman gerekir..derim..
otomatiğin keyfi tartışılamaz..ama üzdüğündede kel etmeye her zaman devam eder. ülkemize mahsus dogru parca ve ustaya aynı anda denk gelmeniz gerekli..benden otomatik bu kadar..
çigercide bile beyin 2 çeşit kuzu<>dana .........
bunda cok çeşit..
suzilerin eskileri 3 ileri otomatik..sendeki 4 ileri otomatik..
asian motor marka japon şanzıman vardır suzide bunu volvo ,opel,saab vs gibi cok markada kullanır..model nosunu ve tam işlevini bilmem..
eski modellerde mekanik sistem hidrolik basıncla torka göre vites attırma sistemi vardır..seninki bunlardan degil sanırım..
biraz daha yenilerinde selonoid valf denen..(elektirikli musluk..) parcalarla calışan vitesleri attıran sistem vardır..her vites gececginde ayrı bir valfe elektirik gelir..o da yagı bir yerlere yollar o yag da basıncla vitesi küçültür yada büyütür..
volvo s60 ile laguna reno şanzımanları tıpatıp aynı..ama reno selonoidini volvoya takınca arac cayır cayır yanıp pert oluyor bildiğim..bir arkadaşın basına gelmişti..herkese elletilmeyecek bir yeri aracın..
trohette kablosu denen kabl ilede aracın ucu su na baglıdır şanzıman..bilği alışverişi yaparlar ..misal bir bujin tekliyor motorun cekmiyor..bu olayı şanzıman cakar ve senin hızlı arac kullanmanı engeller.. vs..
sanzıman radyatörden de su ile baglıdır o da ısısını belli düzeyde tutmaya yarar..düz vitesli aracın radyatörü seninkine olmaz..
vites gecişleri vitarada pamuk gibidir gectiğini anlamazsın ..degildir.. her gectiğinde hoplatır..bu normal..
en dogru test ayak frende geri ve d ye taktıgında küt diye ileri geri bir hamle yapmasıdır ..egerki yapmıyor ise içine cok fena para sıkışmıştır..
bazen radyatörden dolayı şanzımana su karışıp bedavada şanzıman the end de olabilir.. bu başıma gelmiş ti..
içindeki yagın her zaman vişne suyu renginde olması gerek cubugu çekip beyaz bir selpak türü kagıt mendile sildiğinde siyahlık mendile bulaşıyor ise de..el sallamaya başlamış her şeye hazır ol demek..
roket telini yan sanayiçilerden bulabilecegini sanmam ya yapan yerlere yaptır..yada servise sipariş ver derim. o da gaz pedalının nerelerindeolduğunu ve senin ruh halini anlamaya calışır..deparlımı kullanıyorsun..sakinmi..? hesabı..
motor toplarken kullanılan takım conta vardır içinden o ringler bile cıkar kagıt ,teneke contalar vs..lazım olan her şey cıkar..şanzıman toplarkende tamir takımı diye gider bir kutu kuçaklarsın..içinden her türlü lazım olabilecek zarzavatı cıkar ..genelde mecedes ,bmv,pejo,vs gibi araclarda zf marka şazıman vardır orjini usa. ama almanyadada fabrikası vardır..burdada mümessili vardır..1000-1500 usd. gibi her şanzımanının tamir takımı ya alman yada usa olarak bulman mümkün..
ama bizim asian motor..bizim ülkede sahipsiz.. şanzıman parcası satan taksim ve maslakdaki yerlerde taiwanlı ,cinli ,yan sanayii adı sanı belli olmayan 1000 çeşit parcası var..onlarlada bu toplayıp adam etme işi hiç bir zaman 10 numara olmaz..derim..sandıkta tirbün + şanzıman gerekir..derim..
otomatiğin keyfi tartışılamaz..ama üzdüğündede kel etmeye her zaman devam eder. ülkemize mahsus dogru parca ve ustaya aynı anda denk gelmeniz gerekli..benden otomatik bu kadar..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
bostancı sanayiye git , mercedesin ordan doğanbey caddesine gir. tarotoyu geçip sola virajı dön. 50 mt gidince solda köşede powwer akü bayi var. onun ordan sol dön , ilk sağda AUTOMATİC CENTER var orada nihat usta yada satılmış ustayı bul. Burçak otodan Çağların selamı var de git ne geriyorsa yapsın ,onbir numara otomatikçidir, yeni nesil şanzımanlar bile dans ettirir. Gideceğin zaman söyle telefon açayım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Güzel destek derim, düşünmek lazım
Site Admin
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
ÇAĞLAR SÜPERSİN TEK KELİMEYLE..4L yazdı:bostancı sanayiye git , mercedesin ordan doğanbey caddesine gir. tarotoyu geçip sola virajı dön. 50 mt gidince solda köşede powwer akü bayi var. onun ordan sol dön , ilk sağda AUTOMATİC CENTER var orada nihat usta yada satılmış ustayı bul. Burçak otodan Çağların selamı var de git ne geriyorsa yapsın ,onbir numara otomatikçidir, yeni nesil şanzımanlar bile dans ettirir. Gideceğin zaman söyle telefon açayım
teşekkür ederim. tarif harika.. doğanbey caddesi iyi bilirim tempra kullanırken kantarcı fiat yetkili servise takılırdım. kolay bulacağım yani..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
SORUNU BULDUM İŞTE SUÇLUreis67 yazdı:yolda dikkatimi çekti birkaç gündür.
hızlı giderken hissettim,daha yavaşken ve daha alt viteslerde ya yok,ya da ben hissetmedim
4.vitesteyken,yaklaşık 80 km.hızda, 4.vitesin henüz en alt devirlerindeyken,
ayağımı gazdan hafifçe çekersem araba sert bir şekilde çekiş bırakıyor, yani gaz kesme işini yumuşak bir şekilde hissetmek yerine sanki kafasını önüne düşürür gibi sertçe hissettiriyor içeride.tekrar dokununca da aynı şekilde, çekişe geçerken yani, ileri doğru sertçe itindiğini hissediyorum..
bunu tam olarak tarif etmek zor ama, sanki düz vitesli bir arabada vites yükseltirken debriyajı çok hızlı bırakınca olan hafif ileri doğru vuruntu ya da itinme her neyse..buna benziyor..
BÖYLE BİR TECRÜBESİ OLAN VAR MI ARKADAŞLAR?
bu travesteki şey 1 buçuk ay önce ben aracı alırken 2 cm kadar bir ÇATLAK şeklindeydi sadece üstelik sadece bir tarafı çatlaktı ve uçlar birbirinden ayrılmamıştı fazla..ve grandda ekspertiz yapılırken bana gösterilmişti kaynatlıması lazım diye...
şimdi ise resmen YARIK ŞEKLİNE GELMİŞ VE HER İKİ TARAFTA DA VAR
DEMEK Kİ NEYMİŞ , ALARMLA IŞIKLA UĞRAŞANA KADAR GİDİP ÖNCE K.ÇINI BAŞINI KAYNATTIRMALIYMIŞ
maazallah yolda şanzımanı asfalta indirecekmişiz az kalsın...
yarın en sağdan yavaaaaşş yavaş esenlere gidilir, bunu iyi kaynatacağına inandığım ilk tamirciye teslim edilip dersten sonra alınır ....sonucu da akşam foruma yazılır..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
reis67 yazdı: DEMEK Kİ NEYMİŞ , ALARMLA IŞIKLA UĞRAŞANA KADAR GİDİP ÖNCE K.ÇINI BAŞINI KAYNATTIRMALIYMIŞ
[/b]
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik şanzıman sorusu-gaz pedalına sarsıntılı tepki
evet sorun çözülmüştür..traves çekiçlenip düzeldikten sonra yırtıklar kaynatıldı,ardından 2 parça 3 mm demir sac ile her iki taraftaki yaralı yere dıştan takviye yapılarak traves adam edildi,
sürüş tecrübesine de çıktım, ŞİİR GİBİ OLDU ŞİİİİRRRR !!
Pedal hareketlerine hiçbir vites veya devirde kasıntılı tepki kalmadı...süper oldu..
BU ARADA usta onu yaparken selçuk sanayi ortamına girer de rahat durur mu
bagajın ölü pistonunu 10 tl ye aldığım kartal pistonu ile değiştirdim, bagaj kilidine saat gibi bir ayar yapıp pistonun çekmesiyle kendiliğinden ve gümbürdemeden kapanan güzel bir bagajım oldu ayrıca bagaj kapısı pandizotunun segmanları da yenilendi artık tıkırdamıyor
satıcının tamah edip arabadan aldığını düşündüğüm kriko seti yerine ---1 adet 2 tonluk şişe kriko+ bijon anahtarı( krikonun altına 20 yada 30 mm gibi sağlam bir su kontrasından 40x40 bir parça kesip bagaja koymayı düşünüyorum arazi vb. bozuk zeminlerde kullanmak için )
sileceklerin olduğu bölümdeki plastik panel yeni alınan segmanlarla güzelce yerine sabitlendi, tıkırtı out, huzur in
eh, bugünlük yeter, yeni yıla 180 tl yiyerek başladı suzim, helal olsun aslanıma, kafam rahatladı biraz...
herkese huzurlu-eğlenceli-sağlıklı ve ÇAMURLU bir yıl dilerim
İŞTE RESİMLER
sürüş tecrübesine de çıktım, ŞİİR GİBİ OLDU ŞİİİİRRRR !!
Pedal hareketlerine hiçbir vites veya devirde kasıntılı tepki kalmadı...süper oldu..
BU ARADA usta onu yaparken selçuk sanayi ortamına girer de rahat durur mu
bagajın ölü pistonunu 10 tl ye aldığım kartal pistonu ile değiştirdim, bagaj kilidine saat gibi bir ayar yapıp pistonun çekmesiyle kendiliğinden ve gümbürdemeden kapanan güzel bir bagajım oldu ayrıca bagaj kapısı pandizotunun segmanları da yenilendi artık tıkırdamıyor
satıcının tamah edip arabadan aldığını düşündüğüm kriko seti yerine ---1 adet 2 tonluk şişe kriko+ bijon anahtarı( krikonun altına 20 yada 30 mm gibi sağlam bir su kontrasından 40x40 bir parça kesip bagaja koymayı düşünüyorum arazi vb. bozuk zeminlerde kullanmak için )
sileceklerin olduğu bölümdeki plastik panel yeni alınan segmanlarla güzelce yerine sabitlendi, tıkırtı out, huzur in
eh, bugünlük yeter, yeni yıla 180 tl yiyerek başladı suzim, helal olsun aslanıma, kafam rahatladı biraz...
herkese huzurlu-eğlenceli-sağlıklı ve ÇAMURLU bir yıl dilerim
İŞTE RESİMLER
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir