Yağmurda Araç Sürmek
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
Yağmurda Araç Sürmek
ÖNEMLİDİR.....
DİKKATLİ, BİLİNÇLİ SÜRÜŞLER...
Yağmurda otomobil sürmek ! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında
sadece bir deneyin.
Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis
arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.
Bir çok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda
çalıştırır, ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli
farketmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşcasına mükemmel bir
netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri
arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun
oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da
takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf
edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikayet edeceksiniz).
Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe
yarıyor.
Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir.
SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe
yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert
oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat
etmekteydi.
Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve
kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında
çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler
söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı
bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının,
kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın
yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden
olabileceğini anlattı.
Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu
uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA
SÜRMEYİNİZ.
Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini
söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın
demiyoruz.
NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır
durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem
bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece
bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış
olabilirsiniz!...
DİKKATLİ, BİLİNÇLİ SÜRÜŞLER...
Yağmurda otomobil sürmek ! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında
sadece bir deneyin.
Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis
arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.
Bir çok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda
çalıştırır, ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli
farketmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşcasına mükemmel bir
netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri
arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun
oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da
takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf
edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikayet edeceksiniz).
Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe
yarıyor.
Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir.
SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe
yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert
oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat
etmekteydi.
Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve
kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında
çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler
söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı
bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının,
kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın
yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden
olabileceğini anlattı.
Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu
uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA
SÜRMEYİNİZ.
Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini
söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın
demiyoruz.
NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır
durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem
bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece
bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış
olabilirsiniz!...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
yogun kar yagışında kar cama doğru geldiğinde fena göz alır hatta gözleri 4 degil 8 acsanda bir zaman sonra göz + beyin yorulur..
güneş gözlüğü ..bu işin ilacıdır..
1990 larda sarı camlı gece ğörüş gözlüğü diye bir şey almıştım ..orjinalinin cakması idi bendeki sanırım camları naylondu ..pek sarmamamıştı ..
dogrusu sarı camlı olan güneş gözlüğü yoksada hepsi iş görür..
faydalı bir bilgi paylaşım için teşekkürler..
güneş gözlüğü ..bu işin ilacıdır..
1990 larda sarı camlı gece ğörüş gözlüğü diye bir şey almıştım ..orjinalinin cakması idi bendeki sanırım camları naylondu ..pek sarmamamıştı ..
dogrusu sarı camlı olan güneş gözlüğü yoksada hepsi iş görür..
faydalı bir bilgi paylaşım için teşekkürler..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- kfy
- Çavuş
- Mesajlar: 483
- Kayıt: 11 Nis 2011 09:49
- Konum: Beykoz/İstanbul
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
sağolasın cenk
Cezmi BÜKER ( B rh +)/ Yaş 51
Beykoz-İSTANBUL 532 2218857 7/24*365
Beykoz-İSTANBUL 532 2218857 7/24*365
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
deneyeceğim , sağol kuzen
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Teşekkürler kardeşim faideli
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Eyvallah moruk
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Eyvallah dostum
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 18 Nis 2011 00:30
- Konum: Çekmeköy & Çavuşbaşı
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Teşekkür ederiz.
Güneş gözlüğünü uyguluyordum (sarı veya k.rengi gözlüğü gecede takıyorum)
ama c.c ile ilgili olayı duymamıştım. Halbuki az gazla giitği için daha ekonomik
daha temkinli gittiğini düşünüyordum aracın.
Güneş gözlüğünü uyguluyordum (sarı veya k.rengi gözlüğü gecede takıyorum)
ama c.c ile ilgili olayı duymamıştım. Halbuki az gazla giitği için daha ekonomik
daha temkinli gittiğini düşünüyordum aracın.
İnsan yaptıkları için bir süre, yapmadıkları için ise ömür boyu pişmanlık duyar...
2015 Golf 7 Tdi Dsg webastolu sıcacık her daim:)
2015 Golf 7 Tdi Dsg webastolu sıcacık her daim:)
- Bumerang-06
- Onbaşı
- Mesajlar: 105
- Kayıt: 06 Oca 2012 15:56
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Mükemmel bilgiler paylaşım için tşk Cenk Bey, emeklerine saglık,
Selçuk / Yaş 41 / ANKARA
1994 JLX 5 Kapı.
1994 JLX 5 Kapı.
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 18 Nis 2011 00:30
- Konum: Çekmeköy & Çavuşbaşı
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Kilitli dif ilede ıslak ve kaygan yerlerdeki virajlarda dikkat etmek gerek. Heleki bi taraf kuru bi taraf ıslaksa.
İnsan yaptıkları için bir süre, yapmadıkları için ise ömür boyu pişmanlık duyar...
2015 Golf 7 Tdi Dsg webastolu sıcacık her daim:)
2015 Golf 7 Tdi Dsg webastolu sıcacık her daim:)
- gokces
- Er
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 19 Ağu 2011 17:38
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
İş icabı yoğun seyahat ediyorum ve bu seyahatlarim; bazen gece, bazen gündüz, kar-yağmur-dolu her türlü iklim şartında olabilyor. Günde 1400 km yaptığımı biliyorum..Tavsiyem, RayBAN Aviator Night Drive model gözlüklerdir..Gece uzun yolda kamyon vs far ışıklarında mükemmeldir..Önce yadırgarsınız ama sonra gözler alışıyor ve çok rahat ediyor..
Gökçe SATICI
Mudanya/BURSA
Yaş:35 A(-)
2008 Grand Vitara 3K 1.6 JX-A MT
Mudanya/BURSA
Yaş:35 A(-)
2008 Grand Vitara 3K 1.6 JX-A MT
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Teşekkürler , yerinde tavsiye . Bende klasik RayBan takarım bazan geceleri . Lakin çok karanlık ve şeritsiz yollarda sıkıntı olabiliyor
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- gokces
- Er
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 19 Ağu 2011 17:38
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
+1 kesinlikle doğruizogrand yazdı:Teşekkürler , yerinde tavsiye . Bende klasik RayBan takarım bazan geceleri . Lakin çok karanlık ve şeritsiz yollarda sıkıntı olabiliyor
Gökçe SATICI
Mudanya/BURSA
Yaş:35 A(-)
2008 Grand Vitara 3K 1.6 JX-A MT
Mudanya/BURSA
Yaş:35 A(-)
2008 Grand Vitara 3K 1.6 JX-A MT
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: Yağmurda Araç Sürmek
Arkadaşlar bahsi geçen sürüş gözlüğü ile ilgili bir yazı buldum. Aynen paylaşıyorum.
Bu kişi de tam tersini söylüyor.
BEsoptik adlı siteden alıntıdır almayı düşünenler KESİNLİKLE OKUYUN
Yaklaşık 6 aydır özellikle internette, facebook’ta ve televizyonda, gece sürüş gözlüğü ve antifar gözlük gibi çeşitli adlarla ürünler pazarlanıyor. Bu ürün kabaca 1 çift fosforlu sarı renk camlardan oluşan bir gözlük. Fiyatları 100 TL ile 10 TL arası değişiyor.
Pazarlanan sitelerde bu gözlüklerin gece görüşünü artırdığı ve kazaları azalttığı söyleniyor. Maalesef para kazanmak uğruna bir çok kişinin hayatı riske atılıyor.
Sarı camlar sisli veya puslu gün ışığı koşulları için etkili olabilir. Fakat far parlamaya karşı etkili değildir ve alaca karanlıkta veya gece takılmamalıdır. Farların verdiği parlamadan ötürü bir sorunda öncelikle tam bir göz muayenesi olunmalıdır.
Sözde gece görüş gözlükleri genellikle sarı tonlu camlarıyla sürüş esnasında sürücüyü rahat hissettirebilirler. Ancak yolun karanlık kısımlarını daha da görünmez hale getirirler. - Sunglass Association of America
Gözlerim gece araba kullanırken kamaşıyor. Sebebi ne olabilir?
Gece ışıktan rahatsız olan kişiler çok yüksek ihtimalle astigmat ya da miyop kişilerdir. Gece karşıdan gelen arabanın gözü çok rahatsız etmesinin en büyük sebebi, gece düşük ışıklı ortamda görebilmek için büyüyen göz bebeği, göze daha fazla ışık alır. Gözdeki en ufak bir kırma kusuru göz arkasında, retina üzerinde dağınık bir görüntü oluşturur ve kişiyi çok rahatsız eder.
Gece görüş gözlükleri neden rahatlık hissi verir?
Geçici bir rahatlıktır. Sarı ışık göz bebeğini kapatarak göz arkasında, retinada dağılan ışık miktarını azaltır. Kullanıcıya geçici bir konfor sağlar. Ancak sarı renk camlar, göze giren ışığın rengini kısıtlar, ışığı da azaltmış olur. Son derece tehlikelidir.
Antifar camlar güvenli bir sürüş sağlar mı?
Hayır! Bu çok büyük bir yanlıştır. Sözde gece görüş gözlükleri genellikle sarı tonlu camlarıyla sürüş esnasında sürücüyü rahat hissettirebilirler. Ancak yolun karanlık kısımlarını daha da görünmez hale getirirler.
Gece görüş gözlükleri gözlerimi UV ışınlarından korur mu?
Gece ortamda bulunan UV ışınları göze zarar vermeyecek kadar azdır. Bu yüzden herhangi bir koruyucu gözlük kullanmamıza gerek yoktur.
Gece görüş gözlüğünü karda kullanabilir miyim?
Bu gözlükleri karda kullanarak kendinize daha büyük bir kötülük yapamazsınız. Beyaz renk ışığı yansıttığından gözünüze çok fazla ışık girer. Karda kullanılması gereken %100 UV korumasına sahip kar gözlükleridir.
Gece görüş gözlüğü gün ışığında göz kamaşmasını önler mi?
Önlemez. Zaten gün ışığında bu gözlükleri kullanınca gözlerinizin daha çok kamaştığını fark edeceksiniz. Sizi rahatsız edecektir.
Bilgisayar karşısında bu gözlükleri kullanabilir miyim?
Bu gözlükleri bilgisayar başında kullanabilirsiniz. Bir zararı olmadığı gibi bir faydasını da görmezsiniz. Hatta uzun süre renkleri farklı algılamaktan dolayı migreni tetikleyebilir, baş ağrısı yapabilir.
Antifar gözlüğü kullanmadan önce ne yapmalı? Gece görüşü nasıl artırılır?
1) Göz doktorunuzu ziyaret edip, herhangi bir göz bozukluğunuz ve görme kaybınız olup olmadığını test ettirin.
2) Eğer optik gözlük kullanıyorsanız camlarınızın numaralarını ve odaklarını kontrol edin. Gözlük camlarınızın anti-refleli olmasına dikkat edin. Anti-refle camda oluşacak hayali yansımaları engelleyerek rahatsızlığınızı ortadan kaldırır.
3) Özellikle 60 yaş üstü kullanıcılar muhtemel katarakt rahatsızlığı olabilir. Kataraktın gelişme şekline göre gece veya gündüz görüşleri farklı olabilir.
4) Şeker/Diabet rahatsızlığında göz numarası sürekli değişir. Vücutta şekerin yükselmesi gözü miyop yapar ve uzağı görmekte zorlanırız. Şekerinizi kontrol ettirin.
5) Gözlük camlarınızdaki çizikler gece sürüş esnasında parlamalara yol açar. Camlarınızın çiziksiz olmasına dikkat edin.
6) Aracın ön camındaki çizikler ışığın camda parlamasına, dağılmasına yol açar. Eğer ön camınızda çok çizik varsa camı değiştirmek işinize yarayacaktır.
7) Kolormatik, fotokromik, renkli ya da Transitions camlarda en az %7 koyuluk oranı olduğundan gece göze giren ışığı azaltır. Daha az ışık, daha az görüş demektir. Beyaz renkte şeffaf cam kullanımını öneririz.
Sonuç olarak gece görüş gözlükleri gözde sahte bir rahatlama yaratarak sürüş için çok daha tehlikeli bir ortam hazırlar. Antifar gözlükleri kullanmayın.
Maalesef trafikte tüm araçların far ayarını yapmak mümkün değil. Ancak kendi aracımızın far ayarını yaparak ve gerekli olmadığı sürece uzun farları, yağışlı ve normal havalarda sis farlarını yakmayarak diğer sürücülere örnek olabiliriz.
Yorumlarınızı aşağıda belirtebiliriz, katılımınızı bekliyoruz. Bir sonraki makalemizde görüşmek dileğiyle hoşça kalın.
Mustafa Ortabaş
Faydalanılan kaynaklar: http://www.laramyk.com/resources/educat ... g-glasses/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bu kişi de tam tersini söylüyor.
BEsoptik adlı siteden alıntıdır almayı düşünenler KESİNLİKLE OKUYUN
Yaklaşık 6 aydır özellikle internette, facebook’ta ve televizyonda, gece sürüş gözlüğü ve antifar gözlük gibi çeşitli adlarla ürünler pazarlanıyor. Bu ürün kabaca 1 çift fosforlu sarı renk camlardan oluşan bir gözlük. Fiyatları 100 TL ile 10 TL arası değişiyor.
Pazarlanan sitelerde bu gözlüklerin gece görüşünü artırdığı ve kazaları azalttığı söyleniyor. Maalesef para kazanmak uğruna bir çok kişinin hayatı riske atılıyor.
Sarı camlar sisli veya puslu gün ışığı koşulları için etkili olabilir. Fakat far parlamaya karşı etkili değildir ve alaca karanlıkta veya gece takılmamalıdır. Farların verdiği parlamadan ötürü bir sorunda öncelikle tam bir göz muayenesi olunmalıdır.
Sözde gece görüş gözlükleri genellikle sarı tonlu camlarıyla sürüş esnasında sürücüyü rahat hissettirebilirler. Ancak yolun karanlık kısımlarını daha da görünmez hale getirirler. - Sunglass Association of America
Gözlerim gece araba kullanırken kamaşıyor. Sebebi ne olabilir?
Gece ışıktan rahatsız olan kişiler çok yüksek ihtimalle astigmat ya da miyop kişilerdir. Gece karşıdan gelen arabanın gözü çok rahatsız etmesinin en büyük sebebi, gece düşük ışıklı ortamda görebilmek için büyüyen göz bebeği, göze daha fazla ışık alır. Gözdeki en ufak bir kırma kusuru göz arkasında, retina üzerinde dağınık bir görüntü oluşturur ve kişiyi çok rahatsız eder.
Gece görüş gözlükleri neden rahatlık hissi verir?
Geçici bir rahatlıktır. Sarı ışık göz bebeğini kapatarak göz arkasında, retinada dağılan ışık miktarını azaltır. Kullanıcıya geçici bir konfor sağlar. Ancak sarı renk camlar, göze giren ışığın rengini kısıtlar, ışığı da azaltmış olur. Son derece tehlikelidir.
Antifar camlar güvenli bir sürüş sağlar mı?
Hayır! Bu çok büyük bir yanlıştır. Sözde gece görüş gözlükleri genellikle sarı tonlu camlarıyla sürüş esnasında sürücüyü rahat hissettirebilirler. Ancak yolun karanlık kısımlarını daha da görünmez hale getirirler.
Gece görüş gözlükleri gözlerimi UV ışınlarından korur mu?
Gece ortamda bulunan UV ışınları göze zarar vermeyecek kadar azdır. Bu yüzden herhangi bir koruyucu gözlük kullanmamıza gerek yoktur.
Gece görüş gözlüğünü karda kullanabilir miyim?
Bu gözlükleri karda kullanarak kendinize daha büyük bir kötülük yapamazsınız. Beyaz renk ışığı yansıttığından gözünüze çok fazla ışık girer. Karda kullanılması gereken %100 UV korumasına sahip kar gözlükleridir.
Gece görüş gözlüğü gün ışığında göz kamaşmasını önler mi?
Önlemez. Zaten gün ışığında bu gözlükleri kullanınca gözlerinizin daha çok kamaştığını fark edeceksiniz. Sizi rahatsız edecektir.
Bilgisayar karşısında bu gözlükleri kullanabilir miyim?
Bu gözlükleri bilgisayar başında kullanabilirsiniz. Bir zararı olmadığı gibi bir faydasını da görmezsiniz. Hatta uzun süre renkleri farklı algılamaktan dolayı migreni tetikleyebilir, baş ağrısı yapabilir.
Antifar gözlüğü kullanmadan önce ne yapmalı? Gece görüşü nasıl artırılır?
1) Göz doktorunuzu ziyaret edip, herhangi bir göz bozukluğunuz ve görme kaybınız olup olmadığını test ettirin.
2) Eğer optik gözlük kullanıyorsanız camlarınızın numaralarını ve odaklarını kontrol edin. Gözlük camlarınızın anti-refleli olmasına dikkat edin. Anti-refle camda oluşacak hayali yansımaları engelleyerek rahatsızlığınızı ortadan kaldırır.
3) Özellikle 60 yaş üstü kullanıcılar muhtemel katarakt rahatsızlığı olabilir. Kataraktın gelişme şekline göre gece veya gündüz görüşleri farklı olabilir.
4) Şeker/Diabet rahatsızlığında göz numarası sürekli değişir. Vücutta şekerin yükselmesi gözü miyop yapar ve uzağı görmekte zorlanırız. Şekerinizi kontrol ettirin.
5) Gözlük camlarınızdaki çizikler gece sürüş esnasında parlamalara yol açar. Camlarınızın çiziksiz olmasına dikkat edin.
6) Aracın ön camındaki çizikler ışığın camda parlamasına, dağılmasına yol açar. Eğer ön camınızda çok çizik varsa camı değiştirmek işinize yarayacaktır.
7) Kolormatik, fotokromik, renkli ya da Transitions camlarda en az %7 koyuluk oranı olduğundan gece göze giren ışığı azaltır. Daha az ışık, daha az görüş demektir. Beyaz renkte şeffaf cam kullanımını öneririz.
Sonuç olarak gece görüş gözlükleri gözde sahte bir rahatlama yaratarak sürüş için çok daha tehlikeli bir ortam hazırlar. Antifar gözlükleri kullanmayın.
Maalesef trafikte tüm araçların far ayarını yapmak mümkün değil. Ancak kendi aracımızın far ayarını yaparak ve gerekli olmadığı sürece uzun farları, yağışlı ve normal havalarda sis farlarını yakmayarak diğer sürücülere örnek olabiliriz.
Yorumlarınızı aşağıda belirtebiliriz, katılımınızı bekliyoruz. Bir sonraki makalemizde görüşmek dileğiyle hoşça kalın.
Mustafa Ortabaş
Faydalanılan kaynaklar: http://www.laramyk.com/resources/educat ... g-glasses/" onclick="window.open(this.href);return false;
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir