Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9750Okunmamış mesaj izogrand
26 Haz 2010 01:11

Yazdıklarınızı dikkatle takip etmeye çalışıyorum. Sizler kadar bilgim yok bu makineler hakkında . Bir buçuk ay kadar oldu 1997 v6 grand aldık , lakin başından bizim kadar problem geçende olmamıştır herhalde. İşin kötüsü işlerim dolayısıyla da başında duramadım,oldu dediler aldım,olmadı dedim geri götürdüm. Hakan bey v6 ları dinleyince
gözlerim yaşarıyor diyor , şimdi ağlar herhalde :)

Kuzen ile sa....den .com da bulduk onlarca araca baktıktan sonra. Antalya da bir dosta baktırdık iyi dedi atladık gittik. Bir ruhsat macerası adam soyadını değişmiş ,yeni soy addan satışta ruhsat yenilenecek filan akşam dönmemiz lazım, arabayı daha göremedik , adam muamelesi ile uğraşıyor saat 16:30 geldi ruhsatı düzeltmiş. Noter banka kapanacak o telaş koştuk hallettik bittiii. Nasıl olduğunu anlamadan baktık İstanbul yolundayız :) Yolda radar muhabbetine birazda aracı tanımıyoruz (yusuf:) bitarftan ,çok yağmur bi taraftan basmadık .Yalnız bir ses geliyordu hışırtılı sürtünme sesi gazdan çekince kesiyor dokununca başlıyor priz direk bilyası filan dedik İstanbul' a geldik tartarini vardı üzerinde 26 krş/km gibi bir tüketimimiz oldu .

Ben yürüründen pek anlamam kuzen daha iyidir , birde off road cı (land cruzer i var) ona havale ettik işi. O da sağ olsun araştırıp iyi bir usta bulmuş. Suzuki servisinden kaçanlar ona gelirmiş, ismiiii (saklı kalsın şimdilik )Zinciri kuramamış kuran dedi , eee ''değişecek bu böyle olmaz'' peki dedik 3-5 bin km yol yapmış zincir ''olsun gerememiş usta '' usta sensin yap sorunu kalmasın dedik . Orjinali yok gelmesi zaman , taiwan iyi takılırsa problem olmaz dediler tamam dedik. Değişildi ,yağ ,buji, baskı balata, kıl tüy,direksiyon vs. 2000 tl gibi bir ödeme yaptık çıktı nihayet. Aldık gazda tekler ayar dediler neresi dedik dudulu kardeş şaşma dediler. O ara şehir içi 55.00 tl 214 km yol yaptı. Gittik dudullu ayara ,yaptırdık aynı paraya 130 km yol yaptık (aynı koşullarda) çekiş düşmeye ,devirli gidip ani yavaşlayınca stop etmeye başladı , benzinde daha randımanlı ve stop etmiyordu. Maslak Atatürk sanayide bir gazcı buldum (bu sefer kendim) tartarini servisi (gazman) oraya gitim sağolsunlar süper uğraştılar ve bence de iyi bir ayar yaptılar. Bir iki gün sonraa sabah bir marşa bastım mavimsi-beyazımsı bir duman, yakıttandır dedim . Ama her durup bekledikten sonra marşa basınca duman atmaya başladı ,aradım ustayı ayardır filan dedi . Ama iki günde belediye maaşa bağladı beni , gez kardeşim sen sinekleri bizden iyi ilaçlıyorsun biz böyle duman çıkaramıyoruz dediler :) Giderken de çıkmaya başlayınca tamam artık .

Düştük usta yoluna yine , gittik . ''Sen buna hararet yaptırdınmı ?'' yooo , ''beşten ikiye filan mı attın süratli giderken ?'' 25 senedir araç kullanıyorum daha denemedim :) dedim. Yaaa motoru açacağız , açıp göreceğiz dedi.

Ha bu duman esnasında pasa yağ ekliyerek gezdim :( mecburiyetten. Açmışlar motoruuu sipoplar filan , silindirler segman kaynatmış vs . vs. segman atıldı ,contalar ,değişildi,rektifiye yapıldı gaz,yağ,su kapattılar. Aldık çıktık hafif bir tıkırtı var alışınca geçer dediler. Ertesi gün gittik ruhsatı almaya (07 den 34 e geçecekti , muamelesini yapıp tespiten onay alıp emniyete vermiştik 15 gün sonra gel al ruhsatı demişlerdi. Yeni plaka numaramıda vermişlerdi kaskomu trafik sigortamı da yaptırmıştım. Sistem ruhsatını 07 olarak veriyo geç kaldın dediler :( e siz on beş gün dediniz , ha bu arada çeki demirinide devirde ruhsata işlememişler onuda hallettik.bunlarda ayrı problem. Şİmdi çalıştırınca ve giderken sürekli bir şıkırtı yapıyor dizel gibi , fincanlar dan dediler baktıracağız. Yani dostlar çöldeki kutup ayısı gibi oldum. Merak ettiğim şey bu makinenin normal çekişi nasıl , bir arkadaşla buluşup araçları bir mukayese etsek. Günahını almıyayım benim gittiğim usta da belki problem yoktur da , bahtımda vardır. 1997 v 6 şu an itibari ile hiçbir ekstraya (vinç,kilit,yükseltme,sepet vs) harcama yapılmadığı halde 22-23 ü buldu.

Kusura bakmayın çok uzun oldu lakin ,birileri ile paylaşmak istedim , verilecek her cevap benim için önemli. Ne pahasına olursa olsun V 6 nın ölüsü bile bam başka sesi yeter. Uzun süre dizel turbo defender kullandım , vitara v 6 ile apayrı formatta iki araç iyi ki almışım pişmanda değilim sıkıntıya değer bir araç. Herkese selmlar, V 6 cılara duble selamlar.

Birde müşterek olarak tavsiye edilebilecek yormayan ,üzmeyen ,uygun ustamız var mı?
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9871Okunmamış mesaj Offroadpassion
28 Haz 2010 21:44

İzzet bey yazdıklarınız müthiş okurken yapmayın aman tüh vs. düyerek üzüldüm gerçekten. Şehir dışından araç almak cidden böyle sakatlıklar içerebiliyor. Araç alırken genelde motoruna ve kaportasına dikkat edilir, ancak 4 çeker bir araç alacaksanız, ön defransiyeller ve şanzumanlarda önemli hale geliyor.

Suzuki V6 Motorlar yapı itibariyle çok güzel motorlar ama iyi bir usta tarafından kontrol edilmeli, toplanma aşamasında ise çok dikket edilmesi gerekmektedir. İleride yaşanan bu sorunlar daha önce yapılan işlemlerin hatalarından kaynaklı, ve daha sonrasında ise yapılan yanlış teşhişler ve müdahaleler sizi malesef çok uğraştırmış.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9877Okunmamış mesaj izogrand
28 Haz 2010 23:59

Evet hakan bey, bu makinalar hakkında hiç bilgim yoktu , araştırmamıştım lakin herkes sağlam sorunsuz araçlar olduklarını söylerdi. v 6 lar biraz daha nazlı, ama o oranda performanslı ,parçada çok fazla olmasa da sıkıntı olabilir
deniyordu. Birden aşık olmak var ya :) , bu da öyle oldu. Ama sevdirdi kendini kerata anlaşacağız yavaş ,yavaş ve yardımlarınızla.
Bu sevdaya düşen dostlar , aman kimsenin iyidir ,iyi al demesine pirim vermeyip servisin yolunu tutsun. Bence kaporta vs önemli değil , yürür aksam problemsiz olmalı. Çünkü en kötü kaportacının-boyacının hatalı yaptığı iş sizi yolda bırakmaz.

Kaportası temiz,rent a car a girmemiş bir araç aldık
1. yatış
komple bakım -sente-filitreler-bujiler-yağ-zincir-klima gazı - antifiriz (ki hiç konmamış araca ?)
2. yatış
sekman atıldı-sipop lastilkleri-silindir kapak contası-kol yatakları değişti.

şimdi iticiler ses yapıyor pes ettim , bu sesle yaşayacağım.Birde silivri kapıda (tartarini) okcan servisi varmış ?? kontrole gideceğim şimdilik offf oluyorum.
Bunlarla uğraşacağıma komple kaporta boya ile uğraşmak daha az yorucu ve maliyetli olacağını sanıyorum. Tüm dostlara ibret olsun :)
Keşke bu masrafları aracımın , modifyesine yapsaydım zerre kadar acımazdım nasip.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9883Okunmamış mesaj Offroadpassion
29 Haz 2010 09:34

İzeet bey şöyle söylüyeyim, bizim şirkette yıllardır kullanılan Renault Express eski kasa kare bir pickup araç vardı. 338000Km'de motoru söküldü ve ben bizzat başındaydım, inanın bir segman atıp siboplar yaptırılıp kullanılacak ölçüde çıktı, sebebi ise her 7500Km'de yağları ve filitreleri düzeli olarak değişmişti.

Şimdi gelelim Bizim Suzukilere, Motorlarımız daha kaliteli ve iyi, önemli olan düzgün ve zamanında bakımlarının yapılıp yapılmadığı, kaporta temiz ama 15000Km aynı yağ ile kullanılmışsa aracın canı motoru yatakları pistonları her bir parçası hasar almış demektir, suyu eksikse, kontrol edilmemişse ....yani bakım çok önemli.

Birde bu sürecler örnek olarak araç 1995 Model ise 16 yıldır yaşanıyorsa, işte o motor problem çıkarmasında kim çıkartsın. Onun için alırken yapılacak inceleme, ama kim tarafından = Uzman ve o motoru iyi bilen biri tarafından, yapılacak inceleme ve sağlığı hk. tahmin çok önemli.

Siz bu konuda malesef şanssız olmuşsunuz, ama aracınızı seviyorsunuz, seviyoruz. Bu arada yaptırıken tamirler vs. aracın motorunu tabiri caiz ise ciğerini biliyorsunuz, artık bundan sonra içiniz rahat olacaktır diye düşünüyorum..
Site Admin

cenk

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9888Okunmamış mesaj cenk
29 Haz 2010 10:02

İzzet bey öncelikle hayırlı olsun sonra geçmiş olsun diyeceğim. Okuyunca çok üzüldüm başarısız ustalar inanın adamı canından bezdiriyor. Ne zaman isterseniz benim aracım emrinize amade kullanın bakın performansını test edin sizin aracınızıda normal v6 standartına getirelim inanın tadından yiyemezsiniz daha sonrasında. Harcama konusuna gelince ben 15.000 tlye aldım geçen sene şu an 26.000 tl deyim zincir değişmedi halen ve zincir dahil toplam 5000 tl daha harcarsam tam istediğim gibi olacak. Ne zaman isterseniz aracı kullanın bakın sonrasında sorunları halletmeye çalışalım bu arada Oğuz abinin V6 konusunda bir profosör olduğunu ve yazılarını asla kaçırmamanız gerektiğini hatırlatmak isterim.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9890Okunmamış mesaj Offroadpassion
29 Haz 2010 10:06

Cenk bizim pabuç dama atıldı hemen morgulus morgulus şaka tabiki, Oğuz abi gibi bir Uzman ve tecrübeli abimizin bizimle olması çok önemli, burada hep beraber sorunlarımıza bildiğimiz ve elimizden geldiği kadar çözümler üretip bilgilerimizi paylaşıcaz.. ;) Oğuz abinin yazılarını bende keyifle okuyorum.. ;)
Site Admin

cenk

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9895Okunmamış mesaj cenk
29 Haz 2010 10:19

Hocam dikkat edersen V6 konusunda dedim .

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9909Okunmamış mesaj oguz1134
29 Haz 2010 10:55

Birde silivri kapıda (tartarini) okcan servisi ?
anadolu yakası okcan dada Yusuf Cinal abimiz vardır isofftan bunların üzerine tartarinici yok desem yeri vardır .

Da tarih oldular Tartarini bayiligini bıraktılar kendileri okcan ismi ile garip bir marka takıp servis veriyorlar .

cok istersen programları duruyor tartrınıye ayar yapabiliyor ama parca lazım olursa Demal onlara parca vermiyor ..ellerinde parca yok .. :P

Orbay usta var onların kardeşi güngören bagcılar sitesinde ona müracatt derim .
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9981Okunmamış mesaj oguz1134
30 Haz 2010 22:45

Gönderilme zamanı: Cmt Haz 26, 2010 2:46 am
İzzet arkadaşım öncelikle geçmiş olsun derim .

Motor ilk calıştıgında sogukken şıkırtılı ısınınca şıkırtılar azalıyor ise tek adres var zincir .onuda yeni taktım diyorsun
İlk tavsiyem motor yagı olacak bizim motorlar 1.6 cılar darılmasın ama oldukca teknolojiktir ve yag secerler .20/50 türü yagla asla randıman vermezler ,mutlaka tam sentetik kullanın kullandıgınız en kötüsüde 10/ 40 olsun ,pahalı gelmezsede 0/30 kullanın derim ,yag nosu kalınlaşınca basınc düşer sibob ayarını yapamaz zinciri tam geremez + sentede bile hafif kaymalar olabilir .0,5 diş gibi .6,5 lt yag gider bunuda 8 lt almanız gerekli oda en ucuz 300 tl felan yapar

v6 cı olarak size bazı tahliller yazıyım bunları yapın tekrar muayeneye gelin hesabı ..

katalizatötü söktürüp içine bir bakın tıkanma varmı
enjektörleri Lucas yada Bosch marka makinede üzerinden sökülüp test e tabi tutturun işeme ,kacırma yapan varmı sonrasında ultrasonik temizlik yaptırıp tekrar teste tabi tutturun hepsi aynı ayar atıyormu
Arıza tespit cihazına baglatıp beyin üzerine ne arıza yapmış ise bir kagıda not alın arızaları sildirin bir zaman sonra aynı yere tekrar gidin aynı arızalar varmı ona bakın egr valfi,lamda sensörü x2,ısı sensörü ,debimetre vss. bir alay elektronik malzeme var bunlardan vazifesini yapmayanları yenileyin .
NGK bkr 6E buji kullanın tırnak aralıgı 0.7 olsun
Hava filitresini yenileyin 1 adet te bagajda bulundurun .
Komprosyon ölcümü yapın cıvıtan silindir varmı
motor calışırken buji bobinlerinin teker teker geri cekerek hepsinin calıştıgına emin olun .
Avans tabancası ile avans kontrolu yaptırın bizde otomatiktir ama kurcalanmışmı

tüm bu işlemlerden sonra motor tam randımanı verir ve en sıhhatli calışır hali ile LPG servisine gidin derim ki ayarınız adam gibi olsun .
Örnek vermek gerekirse bujisi bitmiş hava filitresi tıkalı aracla ayar yaptırır sanız motor lpg de verim vermez

termostat ,kapak conta ,sibob lastigi bu 3 parcayı mutlaka servisten orjinal alın gerektiginde .

önümüz yaz ve sıcak gecicek hararet göstergesine güvenmeyin o ibre hararet yaptı derse motor bitti demektir anca o zaman calışır.
radyatör kapagını sökün soguk iken parmagınızı içine sokun saga sola dolaştırın elinizi bir selpak 'a silin kahve rengi pas görüyorsanız kalorifer radyatörünü dışarıdan makine baglayıp temizletin .radyatörü şişletin ,termostat yenileyin ,kırmızı antifiriz kullanın .

Cakma v6 dr.rundan sevgilerle
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 9983Okunmamış mesaj oguz1134
30 Haz 2010 22:48

Gönderilme zamanı: Cmt Haz 26, 2010 10:43 pm
Bu gün yine yağlı duman atmaya başladı

tek cevabı var 2. kalite sibob lastigi ve kapak toplanırken testlere tabi tutulup sibob ve kayıdlara bakılmalıydı

Akşam aracı park ediyorsunuz sibob lastigi ve gayıtlardan süzülerek piston üzerlerine damlayan yaglar sabah marşa basıldıgında damlamış olan yag eksozdan duman olarak cıkıyor .
elinizi , gözünüzü , yag cubugundan eksik etmeyin bu şekilde yagsız kalmasına müsade etmeyin şimdilik takviye edin ..
haftaya 2/ 2010 gibi bir görüşelim 3 ü cumartesi aracınızı bir göriyim kimlere neler yaptırdınız neler gerekir bir fikrim olur en azından
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 Motor Sorunlarım

Mesaj: # 10005Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Tem 2010 12:12

İzzet bey sizi Uzmanımıza teslim ediyoruz artık güvendesiniz.. morgulus
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir