2001 Motorlu 93 jlx in lpg bağlantısı

SUZUKI ELECTRICAL - ELECTRONICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
bozkoy
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 17 Oca 2013 18:35
Konum: Ankara
İletişim:

2001 Motorlu 93 jlx in lpg bağlantısı

Mesaj: # 212673Okunmamış mesaj bozkoy
26 Tem 2014 00:56

Forum üyelerine saygılarımla. Biraz uzun olacak ama okuma zahmetine katlanırsanız eğer, kıssadan hisse, bu kadarda olmaz dedirtecek cinsten.
Uzun zamandır motor tekliyordu. Bir türlü kabahati bulamıyorduk. İş gereği Ilgın'a (Konya) gitmiştim. Araçtan gelen gaz kokusu bahane oldu ve orada bir ustaya kaçak kontrolü yaptırdım. Koku egzost ile manifolt bağlantısı arasındaki contadan olduğunu da zaten biliyordum. Tekleme sorunum için ise gaz enjektörlerini söküp bir makineye bağlayıp temizledi ve ayarladı. Vay be teklemeden eser kalmadı. Lakin usta bu aracın fazla yakıt tüketeceğini ve çekişinin düşük olacağını söylemişti. Sebep: Gaz enjektörlerinin emme manifoltuna bağlantı noktalarının benzin enjektörlerinden 5 cm kadar uzaktan yapılmış olması. Buna rağmen eskisine oranla çekiş arttı ve yakıt sarfiyatı düştü. Tabii bu arada motor öyle yağ yakıyor ki; yağdanlıktan beter kokuyor. Manifolt bağlantısını yaptırdım ama yağ kokusu dahada arttı. Bunun sebebini de 2. silindirin yağ yakmaya başlamasına bağladık oldu.
Bir sabah işe girmek için bindim Suziye ama çalışmaz. Zorla çalıştı lakin çıkan beyaz duman beni korkuttu. Gene contayı patlattık diye korktum. Böyle tekleyerek 5 km kadar gittim ama araç gitmiyor artık. Ne olduğuna bakmak için Eskişehir yolu üzerinde sağa çekip, motoru stop ettim. Sen misin stopu çeken; bir dahada çalıştıramadım. Ustaları aradım, bir şekilde çalıştırıp, sanayiye gitmemi söylediler. Sorun: araç lpg de iken aynı zamanda benzin enjektörlerini de tam açıyor ve benzini basıyor silindirlere. Aradılar, taradılar ve sorun gaz beyninden dediler. Bu şekilde gaz ustasına gittim; sanayinin öbür ucu. Gazcı gaz beynini değiştirdi ve gazdan olmadığını söyleyip geri gönderdi. Zoraki döndüm diğer ustamıza. Bu gidiş-gelişler esnasında motoru benzinle yıkadık; depoda benzin kalmadı. EE nolcak şimdi? Araştırmaya devam. akşam oluyor ve elektrikçimiz enjektör bağlantılarını kontrol ediyor. Kontak açıldıktan bir müddet sonra benzin enjektörlerine gelen elektriğin kesilmesi gerekiyormuş ama bizimki kesmiyor ve enjektörler açık kalıyor. Aracı gaz düğmesini kapatarak bile çalıştıramıyoruz. Bu sefer de dediler ki, sorun aracın eküsünden. Bunu duyunca içime bir sızı çöktü resmen. Ekü tamircisine telefon edildi. "Tüm gaz bağlantılarının sökülmesini ve aracın o şekilde getirilmesini istemiş". Delirecem yavu? Kurcalanmayan bir ekü kalmıştı o da gitti. Neyse elektrikçi gaz bağlantılarının tamamını söktü ve bas marşa!!! O da ne: motor gayet düzgün çalışıyor. EE yani ekü sağlam bizim.
Uzakta olmayan bir başka gazcıya götürdük ve motora gelen tüm bağlantıları kökünden kesip attık ve yeniden döşettik. Sorunum düzeldi ama avans bozukluğundan mıdır nedir; hafif bir titreme var motorda. Bu arada aracın performansı bariz şekilde artış gösterdi. 3. vitesle çıkmakta zorlandığım bayırları 4. vitesle çıkabiliyorum artık. Bu arada yağ kokusu da son derece azaldı ve yağ eksiltmesi çok düştü. Gaz bağlantısı ile yağ yakmanın ne alakası vardı? Bunu bir türlü çözemedim. Mantıklı bir açıklaması var mı acaba...
Bu araba ve ustalar benim kabusum oldu arkadaşlar!!!.
Mesut ERDOĞAN
Çanakkale; Ankara
1993 M. Vitara-5K
2 senede 4. Rektefiye Yağ-yakmayan

Kullanıcı avatarı
AKTOLGALI
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1523
Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: 2001 Motorlu 93 jlx in lpg bağlantısı

Mesaj: # 212692Okunmamış mesaj AKTOLGALI
26 Tem 2014 15:13

öncelikle geçmiş olsun bu araçların Türkiye de diyebilirim ki 2 tane servisi var belki bir elin parmaklarını bile geçmez bence servis ve usta bölümündeki mesajları takip edin ve oradaki sonuca sizde katılın ha tavsiye edermisin dersen avrupa yakası 1 anadolu yakası 1 biliyorum bide resmi servisler var onun dışında maymuna döndürüyorlar araçları çık çıkabilirsen işin içinden sıkıntı çoğalıyor acizane tavsiyem buralarla irtibata geçip sorununuzu halledin çün ki suzuki düzenli bakım yapıldımı zırt pırt bakım gerektirmez iyisimi ustasına götürüp tamir ettirin derim kolay gelsin
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş

Cevapla

“SUZUKI ELEKTRİK - ELEKTRONİK” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir