Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Limited Slip kilitte balatalar mevcuttur .
Aynı aks üzerindeki tekerler arasında dönüş farkı olduğunda balatalar belirli bir oranda tutmaya ve her iki aks'ıda aynı ayna çevirmeye çalışır ve belli oranda kilit sağlar, bu oran yaklaşık olarak %25-40 oranındadır.
Ancak zorlu şartlarda otomatik olarak balatalar kayar ve kaçırır, kendi içinde balatalarda kaydırma yapar.
%100 kilit ise mekanik olarak kilitlenir ve kaçırma sözkonusu değildir .
LSD2de ciddi avantaj sağlar ama %100 tam kilit kadar değil elbette.
LSD Asfalt ve hafif şartlar için % 100Kilit içi Extrem şartlar için düşünülerek yapılmıştır.
LSD kilit çamurda iyi iş yapmasına rağmen tek tekerleğin havaya kalktığı çapraz geçiş durumlarında işe yaramaz. Kullanıcıların bu özelliklerini bilerek sürmesinde fayda vardır.
En son Offroadpassion tarafından 10 Mar 2010 11:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Site Admin
- DERKAN
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 25 Oca 2010 21:40
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
- Konum: KARTAL
- İletişim:
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
- Konum: KARTAL
- İletişim:
- metebingol
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
- İletişim:
Hakan Hocam bir sualim olacak
2004 model 1.6 3kapı manuel aracımda, lsd kullanmayı düşünüyorum fakat daha evvel bir tanıdığım 2000 model 2.5 manuel V6'sına %100 kilit taktırıp, difransiyelden gelen seslerden ve kasıntılardan dolayı söktürmüştü, otomatik viteslerde bu hatalar büyük ölçüde otomatik oluşundan dolayı kayboluyor;
Şimdi sormak istediğim aracımda lsd kullanırsam manuel oluşundan dolayı %100 kilitteki gibi ses ve kasıntı yaparmı, yoksa varlığını hissettirmezmi, bu konu hakkında bilginiz varsa yol gösterirseniz sevinirim.
2004 model 1.6 3kapı manuel aracımda, lsd kullanmayı düşünüyorum fakat daha evvel bir tanıdığım 2000 model 2.5 manuel V6'sına %100 kilit taktırıp, difransiyelden gelen seslerden ve kasıntılardan dolayı söktürmüştü, otomatik viteslerde bu hatalar büyük ölçüde otomatik oluşundan dolayı kayboluyor;
Şimdi sormak istediğim aracımda lsd kullanırsam manuel oluşundan dolayı %100 kilitteki gibi ses ve kasıntı yaparmı, yoksa varlığını hissettirmezmi, bu konu hakkında bilginiz varsa yol gösterirseniz sevinirim.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Mete bey % 100 kilit'den gelen ses sağlıklı çlaışdığına işarettir, dönüşlerde tık tık tık sesi giliyorsa aksda oluşan kaşıntıyı gerilimi boşaltıyor demektir ve iyiye işarettir. Lock Right dışındaki %100 ler için bir yorum yapamam bakmam lazım..
Sizin arkadaş'ın Vitarasında gelen sesler ise yukarıdaki sebeplerden dolayıdır, ses yapması iyidir kasıntın gaza basarak keskin viraj durumunda olur ayagınızı gazdan çekip şarfı serbest bırakma tekniginde alışırsanız uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız. Örnek ben 3 yıl ve 50000km kilitle kullandım ve hala kullanıyorum sorun yaşamadım.
Yurt dışından gelen parçalar posta kargo vs. gümrük riskleri ile hemen hemen yurt içi fiyatlara yaklaşır demek istedim, tabiki belli bir oradan daha ucuza maal olacaktır.
Gelelim sizin sorunuza, %100 kilit otomatiklerde şaft sürekli yükde tutulduğu için ses yapmaz veya çok az yapar. Manual düz vitesde ise keskin dönüşlerde tık tık sesi hisseder belli zaman sonrada alışırsınız, hatta ses yapmassa neoldu dersiniz
Kasıntı konusunda ise ayagınızı gazdan çekerek veya çok kasar gbi olursa bir debriyaj pompalayarak çözersiniz.
Sizin arkadaş'ın Vitarasında gelen sesler ise yukarıdaki sebeplerden dolayıdır, ses yapması iyidir kasıntın gaza basarak keskin viraj durumunda olur ayagınızı gazdan çekip şarfı serbest bırakma tekniginde alışırsanız uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız. Örnek ben 3 yıl ve 50000km kilitle kullandım ve hala kullanıyorum sorun yaşamadım.
Yurt dışından gelen parçalar posta kargo vs. gümrük riskleri ile hemen hemen yurt içi fiyatlara yaklaşır demek istedim, tabiki belli bir oradan daha ucuza maal olacaktır.
Gelelim sizin sorunuza, %100 kilit otomatiklerde şaft sürekli yükde tutulduğu için ses yapmaz veya çok az yapar. Manual düz vitesde ise keskin dönüşlerde tık tık sesi hisseder belli zaman sonrada alışırsınız, hatta ses yapmassa neoldu dersiniz
Kasıntı konusunda ise ayagınızı gazdan çekerek veya çok kasar gbi olursa bir debriyaj pompalayarak çözersiniz.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Aynen öyle Koray, bize arık öndede kilit gerekiyor, abartıyoruz giderek. Vitara için ön ve arka LSD mevcut ama az bulunuyor.yuzen_adam yazdı:Hakan abi o zaman ön arka lsd kilit olursa iyi iş yapabilir arazide. Hemde öyle kasıntı falan yaşamadan sürüş konforundan ödün vermeden...
Bazı eski modellerde Fabrikasyon oldukları söyleniyor.
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
- metebingol
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
- İletişim:
Hakan bey manuel 2.5 GV'dan virajlarda öyle ses geliyorduki zannedersin difransiyel kopacak o sebepten üç gün sonra kilidi söktüler, aynı aracın birde otomatiği vardı az bulunan 178 bg olanlardan ondaki kilit refleksi sizin bahsettiğiniz gibiydi bu araca kısa oranlı ayna mahruti ve öne lsd takıldı ondan sonra başladı aks kırmaya (2kere) onuda söktüler ama arazide bir görseydiniz resmen kükrüyordu, bu sebeplerden elimizde boşta kilitler olmasına rağmen temkinli yaklaşmak istiyorum, gerçi sizin önceki forumdan yaptığınız yorumları hatırlıyorumda bu iş neyi nekadar isteğinizle alakalı
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- metebingol
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
- İletişim:
- metebingol
- Er
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
- İletişim:
- blackzuk
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Son dönemde arka defransiyel satın almak için fiyat araştırması yaparken, kilitlimi kilitsiz mi olsun gibi sorularla karşılaşıyorum.
Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır?
Varsa LSD midir ve hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir? (Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var ve yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli)
İyi günler dilerim.
Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır?
Varsa LSD midir ve hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir? (Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var ve yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli)
İyi günler dilerim.
no pain no gain
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: SUZUKİ VİTARA %100 VE LSD KİLİT SİSTEMİ
Hem asvaltta konforum olsun + olarak arazide de iş yapsın derseniz parada problem degil derseniz havalı kilit öneririm asvaltta standart kilitsiz kullanırsınız ,araziye girildiginde takılıcagınızı hissettiginizde dügmesine basınca 3 saniyede devreye girer %100 kilit olarak vazife yapar yaklaşık 2000 tl kilt 500 tl pompa +500 de montaj gibi düşünün + 2 dügmeli ön + arka kilitlide olabiliyor ..4-5 bin tl gibi tutar
%100 kilit 24 saat vazife başında asvalt ve arazi ayırımı yok sehir içinde keskin dönüşlerde debriyaja basıp kendi haline bırakırsanız cıt cıt ses duyarsınız bu belki hafif rahatsız edebilir..
ama , keskin dönüşlerde dip gaz yaparsanız arac spın atar onuda şu şekil izah ediyim kavşakta bekliyorsunuz 90 derece saga dönecekseniz yerler kaygansa su ,kar,camur gibi ortamda ise dip gaz yaparsanız arac kıçını sola dogru atar direksiyonu sola cevirip kontra yapmayı biliyorsanız sorun yok ,bazen esstimmi yaparım adrenalin iyi gelir ..
''Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır? '' lsd vardır ayarı oynanıp %40 gibidir genelde % 70-80 lere cıkarılabiliyor ama ömründen yemek şartıyla cok özelde yagı var lt si 100-150 tl gibi onuda bulmanız zor otomatik sanzıman prensibi ile calışır balataları vardır disk şeklinde aşınır ve bulmanız tamir ettirmeniz zor bir ihtimal tekerlegin biri tam patinaja düşmeden digeri kolay kolay devreye girmez gıdıklanmaz bile buda camurda toprakta mt lastikle tam patinaj bizde zor derim..
LSD hangi aracta olmazsa olmaz derseniz ralliye giren wrc türü subaru evo gibi araclarla virajlara yan girip düz cıkmak için ön ve arkada kesinlikle olmalı olmazsa olmaz derim .
4L yada 4H viteste önden 1 teker arkadan 1 teker döner toplamda 2 ceker olur arkaya %100 kilit kullanılırsa toplam 3 ceker olur buda vitarayı hiç bir yerde bırakmaz 2 arka + 1ön ..
+ olarak ön e lsd takarsanız 3,5 ceker olur .
ön ve arkaya %100 kilit yada havalı kilit 4 ceker olur cokda gerekli degil hatta dönüşler aşırı kasmalara sebeb verip ön aks ve defransiyelden sorunlar yaratabilir olmaması daha hayırlıdır derim.
%100 kilit 24 saat vazife başında asvalt ve arazi ayırımı yok sehir içinde keskin dönüşlerde debriyaja basıp kendi haline bırakırsanız cıt cıt ses duyarsınız bu belki hafif rahatsız edebilir..
ama , keskin dönüşlerde dip gaz yaparsanız arac spın atar onuda şu şekil izah ediyim kavşakta bekliyorsunuz 90 derece saga dönecekseniz yerler kaygansa su ,kar,camur gibi ortamda ise dip gaz yaparsanız arac kıçını sola dogru atar direksiyonu sola cevirip kontra yapmayı biliyorsanız sorun yok ,bazen esstimmi yaparım adrenalin iyi gelir ..
''Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır? '' lsd vardır ayarı oynanıp %40 gibidir genelde % 70-80 lere cıkarılabiliyor ama ömründen yemek şartıyla cok özelde yagı var lt si 100-150 tl gibi onuda bulmanız zor otomatik sanzıman prensibi ile calışır balataları vardır disk şeklinde aşınır ve bulmanız tamir ettirmeniz zor bir ihtimal tekerlegin biri tam patinaja düşmeden digeri kolay kolay devreye girmez gıdıklanmaz bile buda camurda toprakta mt lastikle tam patinaj bizde zor derim..
LSD hangi aracta olmazsa olmaz derseniz ralliye giren wrc türü subaru evo gibi araclarla virajlara yan girip düz cıkmak için ön ve arkada kesinlikle olmalı olmazsa olmaz derim .
4L yada 4H viteste önden 1 teker arkadan 1 teker döner toplamda 2 ceker olur arkaya %100 kilit kullanılırsa toplam 3 ceker olur buda vitarayı hiç bir yerde bırakmaz 2 arka + 1ön ..
+ olarak ön e lsd takarsanız 3,5 ceker olur .
ön ve arkaya %100 kilit yada havalı kilit 4 ceker olur cokda gerekli degil hatta dönüşler aşırı kasmalara sebeb verip ön aks ve defransiyelden sorunlar yaratabilir olmaması daha hayırlıdır derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır? / Mevcuttur, bazı modellerde opsiyonel olarak kullanılmıştır.
Varsa LSD midir./ Orjinali LDS'dir.
Hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir. / Tercih edilmelidir derim.
Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var / Bu kilit normal orta arazi şartlarındada işinize yarayacak, bir çok kalınan yerden 2 çeker ile geçmenizi sağlayacaktır.
Yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli. / LSD kullanımında hissetmessiniz, %100 Kilit ise sağa ve sola keskin dönüşlerde gaz vermeniz durumunda kasıntı yapar, araba kendi hızı ile dönerse(Gaz vermeden) def. içinden çıt çıt şeklinde hafif bir ses yapar ve kasıntı olmadandönersiniz, belli bir süre sonra kullanımına alışırsınız sorun olan birşey değildir. %2-4 Civarı yakıt artışına sebep olur, arazide ise çekişi son derce arttırıcı etkiye sahiptir.
Varsa LSD midir./ Orjinali LDS'dir.
Hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir. / Tercih edilmelidir derim.
Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var / Bu kilit normal orta arazi şartlarındada işinize yarayacak, bir çok kalınan yerden 2 çeker ile geçmenizi sağlayacaktır.
Yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli. / LSD kullanımında hissetmessiniz, %100 Kilit ise sağa ve sola keskin dönüşlerde gaz vermeniz durumunda kasıntı yapar, araba kendi hızı ile dönerse(Gaz vermeden) def. içinden çıt çıt şeklinde hafif bir ses yapar ve kasıntı olmadandönersiniz, belli bir süre sonra kullanımına alışırsınız sorun olan birşey değildir. %2-4 Civarı yakıt artışına sebep olur, arazide ise çekişi son derce arttırıcı etkiye sahiptir.
Site Admin
- blackzuk
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim.
no pain no gain
- aytekin
- Onbaşı
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Hakan bey değerli bilgiler için teşekkürler.
benim vitaraya arka defransiyele kilit takmaya karar verdim. fiyat avantajı olduğu için Lock Right kullanmaya karar verdim. Otomatik olduğu için kasıntılardan daha az etkileneceğimi de Hakan beyden öğrenmiş oldum.
Lock Right temini ve montajı hakkında bana tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
Aracım 1993 vitara 5k 1.6 16v
benim vitaraya arka defransiyele kilit takmaya karar verdim. fiyat avantajı olduğu için Lock Right kullanmaya karar verdim. Otomatik olduğu için kasıntılardan daha az etkileneceğimi de Hakan beyden öğrenmiş oldum.
Lock Right temini ve montajı hakkında bana tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
Aracım 1993 vitara 5k 1.6 16v
ViTARA HIDIR
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Aytekin bey LockRihgt %100 dogru bir seçim iyi ayarlanırsa bendeki gibi (4 yıldır) sorunsuz hizmet edecektir. Montaj sırasında dikkat edilecek iki nokta var.
1-İyi ayar yapılması (Boşluk Ayarı)
2-İç bağlantı pimleri ileride kırılacagı için pim içine pim (Çift pim) çakılması gereklidir. (Tecrübe)
1-İyi ayar yapılması (Boşluk Ayarı)
2-İç bağlantı pimleri ileride kırılacagı için pim içine pim (Çift pim) çakılması gereklidir. (Tecrübe)
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
Temin yeri olarakda 4x4fourart Mehmet Becce abimizde slm'mızı söyleyip temin edersin, yardımcı olacaktır.
Site Admin
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
hakan abı bızım sakaryada bır arkadas armandan aldı 350 euroya aracta ses yaptıgı ıcın sokturerek sahıbınden comda sattı o tavsıye etmıyordu onun kılıt defransıyelımı hatalıydı yksa ses olayı normaldede varmı
ılanıda buydu hala aktıf ama,satılmıs
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... lidi/detay
ılanıda buydu hala aktıf ama,satılmıs
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... lidi/detay
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
90 Derece dönüşlerde kasıntılarda hafif bir Çıt çıt çıt sesi yaparak kendi içinde diş kaydıran bir sistem var, eger ses çok fazla ve kasıntı atılamıyor ise ayar hatasıdır, iyi usta lazımdır
Site Admin
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi
ole dyısan gelınce senın arabadakı ses durumuna bakıp bende ala bılırım bu arada grand oto montaj yapmıs arkadasınkını bız kıme yaptıralım kı hata olmasın ??????????
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir