Arkadaşlar selam,
2006 model Suzuki Grand Vitara 2.0 Benzin/Lpg araç sahibiyiz, sahibiyiz diyorum çünkü eşim kullanıyor ( ben hafta sonları ancak ) şehir içi kullanımı yapılıyor forumu incelediğimde 4x2 ve 4x4 geçişlerinde 2L-4H ve 4L konumları arası
geçişleri gördüm benim aracımda ise sırası ile soldan sağa N - 4H - 4H Lock ve 4L Lock olarak bulunuyor ve araç şu an aldığımdan beri 4H da bana detaylı bilgi verirseniz ve geçişlerin ne/nasıl olduğunu belirtebilirseniz sevinirim
ilginize şimdiden teşekkür ederim...
Suzuki Grand Vitara 4x2 ve 4x4 Konumu Hk.
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 05 Oca 2011 13:49
- İletişim:
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Re: 4x2 ve 4x4 konumu
Aynı aracın 2008'i ni kullanıyorum, bu araçlarda arazi şanzımanı geçişleri elektronik olarak sağlanıyor, sizin aracınız sürekli 4 çeker, bu nedenlede 4H konumunda duruyor, çamurlu ya da karlı orman yollarında 40-50 km. hızlarda ilerlerken rahat ve güvenli bir sürüş için 4H Lock konumunu kullanabilirsiniz, bu konuma geçmek için aracınızı 30 km. hıza düşürmeniz yeterli olur, ancak tork gerektiren daha ağır arazi şartlarında 4L Lock konumuna geçmeniz gerekir, bu konuma geçmek içinde aracınızı kesinlikle durdurup, vitesi boşa (N) alıp daha sonra geçiş işlemini yapmalısınız, bu konumdan çıkarırken yine durup vitesi boşa almanız gerekir, bana göre en sağlıklısı 4H Lock'a geçerken de 4L Lock'da olduğu gibi aracı durdurup vitesi boşa almaktır, en azından ben öyle yapıyorum
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: 4x2 ve 4x4 Konumu
Ufuk abi çok teşekkürler, tecrübe konuşuyor. Teknik olarak, sürekli dört çeker aracınız elektronik kontrollü olarak, güç dağılımıın 4H konumunda otomatik olarak gerçekleştrir. İhtiyaca göre ön arka aks güç dağılımın yapar. 4H Lock pozisyonunda ise, bu dağılımı keyfiyete yada ihtiyaca bırakmaz her zaman % 50 ön aksa güç iletir, %50 arka aksa... Ancak her halükarda 4 H pozisyonlarını her ikisinde de, motorun ürettiği güç bir 1 birim ise tekerleklere 1 birim güç aktarılır. 4 L ise zor şartların varyasyonudur. Ön ve arka akslar arasında güç dağılımı yine %50 olarak kilitlenmekle birlikte, motorun ürettiği 1 birim güç, tekerleklere aktarılırken, dişli oranları nisbetinde daha fazla güç şeklinde aktarılır. Geçiş durumlarında Ufuk abinin uygulamalarını dikkate alınız
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 05 Oca 2011 13:49
- İletişim:
Re: 4x2 ve 4x4 Konumu
çok teşekkür ediyorum
faydalı bilgileriniz için
faydalı bilgileriniz için
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 19 misafir