1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Vitara JLX / Arazi Şanzımanı Vites Konumları

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 10:08
gönderen sanber
Selamlar herkese.Foruma yeni üye oldum aranızda yeniyim.Aynı zamanda suzuki kullanıcısı olarak ta yeniyim :) Acemisiyim..
Bir ay önce 2000 model 1,6 jlx vitara manuel vites 5 kapı aldım.Araca ve offroad a yabancı olduğum için teknik konuları forumdan okuyarak öğrenmeye çalışıyorum.

Sizlerden öğrenmek istediğim;arazi vitesinde sırayla 2H-4H-N-4L konumları var.4H konumunda sanki boştaymış gibi vitesin serbest olması normal midir?Gene N konumunda sanki vitese takılıymış gibi olması normal midir?

4H konumda vites boştaymış gibi sallanır durumdayken araç ile ilerlediğimde bir vınlama sesi geliyor.Hızlanıp yavaşladıkça ses artıyor veya azalıyor.4L konumuda ilerlerken bu ses yok.

Ayrıca öğrenmek istediğim diğer konu 4L konumunda geri gittiğimde tekerler bir tur dönmeden ön hubdan tık sesi geliyor..ileri gittiğimde de tekerler bir tur dönmeden ön hubdan tık sesi geliyor.Normalmidir?Forumda okuduğum konularda arazi konumundan çıkmak için önce 2H ye alıp bir kaç metre geri gidildiğinde ön hublardan tık sesi gelmesi gerektiğini öğrendim.Şimdi benim araçta bu tık sesi 4L konumunda da her ileri ve geri gittiğim ilk metrelerde geliyor!

Tavsiye ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.Daha iyi ifade etmek için videoda yükledim.
[youtube]https://youtu.be/T3ZPsPqUzKw[/youtube]

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 10:51
gönderen Offroadpassion
Arazi şanzumanınız çok güzel şıkır şıkr olması gerektiği gibi, vınlama sesi aktarma zinciri var arazi şanzumanı içinde onun hareket verdiği aktarma dişlisinin içindeki masura rulmandan yapar uzun süre yattığı için karıncalana denilen yüzey bozulması olur buda vınlama(ötme ) gibi kendini gösterir, 4x4 pozisyonunda kullanında bir kaç gün sonra biraz azalar ama tam kaybolmaz.

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 11:21
gönderen sanber
Bu arada kendimi tanıtmadan direk mesaj attığım için özür dilerim.Acele ve dalgınlık işte..Sayın Offroadpassion cevabınız için teşekkür ederim.

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 11:22
gönderen sanber
Adım Kadri Ağralı,Balıkesir de yaşıyorum.Sayın Offroadpassion,arazi şanzımanın vites konumlarında bir terslik varmıdır acaba..4H de vitesin serbest olması normalmi?

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 11:26
gönderen sanber
Vites topuzu üzerindeki N konumu ile 4H konumlarının yeri yanlış yazıyor olabilir mi acaba?

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 13:44
gönderen Offroadpassion
Hayır herşey normal, hatta çok iyi görünüyor..o boşluk oradaki kademe için olmak zorunda şanzuman için farklı ay gurupları için vites sola kaydırma bölümüne geliyor çok normal..3 kez açınca ezbere biliyor insan :)

Re: Arazi şanzımanının vites konumları hakkında destek

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 14:59
gönderen sanber
o zaman ben yanlış değerlendirmişim.4 H konumunda vites sanki boştaymış gibi sallandığı için yanılmışım demek ki..sağolun..

Re: Suzuki Vitara JLX / Arazi Şanzımanı Vites Konumları

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2020 17:23
gönderen Offroadpassion
Ek olarak hublarda ileri geri ilk harekette tık sesi gelmesi normal ve iyi bir sestir, gelmemesi sorun demek. 2H den 4Hye geçişte ön akslar içeriden döner ve o sırada kilit mekanizması jantı ve aksı birbirine bağlar.

4hden 2H ye geçince 1-2 mt geri gidilir, her iki hubdan çıt çıt tık gibi sesler gelir ön aks sistemi jant ile bağlantısını keser, sonra ileri doğru devam edilir... bunu yapmassanız 2H de olsa ön akslar bağlı kalır.