1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2020 16:01
gönderen Ayhanmet
Merhaba kıymetli suzuki ailesi. 2 Senedir keyfle binmekte olduğum xl7 2.0 aracım 4 aydır motor yenilemede... 2 hafta enjektör sökme 2 hafta yenisini bulma uydurma ,1 hafta parca bulma 3 hafta elektrik problemleri .sökerken kırilan parcalarin söylenmeyip en son tekrar araştırılıp orjinal parca bulma arayisı falan derken 4 ay geçti.. Piston sekmek kollektör kayislar rulmanlar pompalar sensörler radyatör 20.bin masraf ettim.. 30 tl lik Bir su hortumu patlayip göstergede hararet göstmeden yatak sardıgı icin 20000TL ve 4 ay süre gayet tecrube ettim. Her aşamada dahil olup tüm parçalari ben tedarik etmeme rağmen...

Gelelim soruna... her şey bitti .sonunda araç çalışıyor, Lakin bir 2 3 dak icinde motor ısıgi yakip yakıtı kesiyor ve araç sönüyor. yakıt pompasinim basinci iyi .mazot pompasinin elemanlari ve valflari degisti. rail musuri degisti. depo kontrol edildi. filtre devre disi bırakildi.ama yine sönüyor.. servis cihazina baglayip hata kodlarini iletecegim. Yardimlarinizi bekliyorum...

Re: Xl-7 Stop problemi

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2020 16:36
gönderen Ayhanmet
2.500 3000 devire gelince 0089 arizasi veriyor .stop ediyor.pompa uzerindeki müşur mu acaba?

Re: Xl-7 Stop problemi

Gönderilme zamanı: 04 Haz 2020 08:36
gönderen Offroadpassion
Bu arıza kesinlikle yakıt sistemi ile ilgili, kodun açıklaması diğer başlıkta vardı buraya ilgili bölümü kopyalıyorum..uzun ve zorlu bir süreç olmuş geçmiş olsun. Nasıl çözüleceğini araştırıyorum bilgi bulunca buradan iletirim geçmiş olsun. Araç sönüyor kısmını anlamadım nedir :?:

DTC P0089 (P0089 / P0087, P1113 / P0088, P1116 / P0094):
Fuel Pressure Regulator Performance Malfunction / yakıt basınç düzenleyici performansı hatalı-sorunlu
Fuel Rail Pressure Too Low / Too High / yakıt kütüğü basınç çok yüksek veya çok düşük
Fuel System Leak Detected - Small Leak) /yakıt sisteminde kaçak veya küçük kaçak ihtimali

Ayhan bey email attım telefonumu yazdım uygun olunca arayın konuşalım, yardımcı olmaya çalışayım. Bu hata pompa üzerindeki yakıt basınç regülatörü gibi duruyor. Önerim bosh dizel pompa yetkili servislerinden birine gidip aracım bu hatayı veriyor diyerek durumu anlatmanız yerinde olur..artık iş motor tamircisinden çıkmış gibi..sorunu dizel pompa servisi çözecektir diye düşünüyorum.

Bu youtube videosunu izleyin yakıt kütüğündeki basıncınız bu şekilde olmalı..bu tür test cihazları pompa servislerine olur.

https://www.youtube.com/watch?v=56MpQpl7tbo

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 04 Haz 2020 10:54
gönderen Ayhanmet
ilginiz için tesekkur ederim,
Pompa iki kez söküldü ne kadar zahmetli olduğu aşikar ve söken ilk pompacı conta takImi degisip tekrar takmis calisir vaziyete geldi sorun devam edince baska pompaciya gitti.

o pompaci cok dusuk basinc aldigini soyledi ve pompa icerisindeki elamanlarin degistirmemiz gerektigini soyledi. 1200 tlye pompa valvf ve elman aldik contalar tekrar degisti taktık sonuç yine aynı. Şuan aracı suzuki servise göturdüm migdem bulandı artık🙈

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 04 Haz 2020 20:17
gönderen Ayhanmet
Merhaba , sonuç olarak yetkili servis ,mazot pompasinin uzerindeki müşürun baglantı soketleri kaynaklı oldugunu tesbit etti. Sanırım yarın teslim alacağım .Yani inşallah 😊

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 05 Haz 2020 15:51
gönderen Offroadpassion
Aman inşallah oradandır, sorunu çözerseniz detaylı olarak nerede nasıl bir işlemyaptılar mümkünse bir fotoğraf mesaja ekelrseniz çok güzel olur, ileride herhangi bir Suzukici arkadaşa yol göstermiş olursunuz.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 08 Haz 2020 17:56
gönderen Ayhanmet
malesef sorun henüz giderilemedi... birkaç soket değişti .Sorun devam ediyor.Yarın beyinciye gidecek araç. Acaba beyindemi sıkıntı var ona bakılacak.
Sinirler iyice geriliyordu...

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 09 Haz 2020 08:26
gönderen Offroadpassion
Bu araç motor yapılmadan önce bukadar sorunlu muydu? pompa enjektörler beyin .... bilmem ne sökülmedik ellenmedik yeri kalmadı nasıl oluyor.?

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 10 Haz 2020 08:47
gönderen Ayhanmet
Araçta hiç problem yoktu .. sadece zamanla su eksiltiyor bende tamamlıyordum. İşi bilmeyen ustaya götürünce sökerken kırdılar. takarken bozdular. taktılar çalismadı. çalistı ses yaptı falan.Herşey bitti şuan hala 3000 devire geldiğinde stop ediyor. Yetkili serviste uğrasıyor bulamadı.beyinciye gitti araç bir sıkıntı bulamamış.Son çare tesisatı sökecekler bugün...

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 10 Haz 2020 17:28
gönderen Offroadpassion
3000 devirde kesmesi aracın koruma modunda olduğunu gösterir siz beni bir arayın, email attım.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 10 Haz 2020 21:07
gönderen MEHMETALİKORKMAZ
Abi bu 3000 devir olayı olunca aklıma direk rail hattı müşürü geliyor XL7 yakıtın basıncını da ayarlıyor parça 600lira falan orda sıfırı varsa bi takıp denenebilir.

Biz 2013de XL7 dizeli alınca aldıktan 1 hafta sonra bu parçadan dolayı arıza verdi 3000devri asla geçmiyordu hangi viteste olduğunun önemi yok çekiş inanılmaz düşüyordu vs vs hiç bir usta dilinden anlamadı 3500lira gibi bi para harcandıktan sonra bosh servisinden birisi denk gelmişti o sorun şu müşürden olur demişti 250 liralık orjinal müşürü aldık ve değiştirdik sorun gitti.

https://www.suzukiotoparca.com/urun/suz ... nc-sensoru

şu parça olması lazım

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 11 Haz 2020 08:52
gönderen Offroadpassion
Common rail sistemleri yüksek basınçlarda çalışır, her marka için geçerli arada bir arıza verebilir, örnek benim araçta 2 yıl önce değişmiş, kronik arızası ise neden 2 yıldır yapmadı? bundan sonraki 2-3 yıl daha bozulmaz ise ne olacak ? yani demek istediğim 15 yaşında bir arabada bir müşir arıza yapıyorsa bu kronik bir arıza demek çok doğru değil.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 11 Haz 2020 11:55
gönderen Ayhanmet
maillerimi kontrol ediyorum ancak ulasamadım. ......7 aramanizı rica ederim

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 15 Haz 2020 09:31
gönderen Offroadpassion
Üstad ne yaptınız son durum nedir, bir haber gelişme var mı. Bu arada sizinle konuştuktan sonra düşündüm, bu araba elektronik olarak saat gibi çalışıyordu, sadece mekanik bir sorun vardı..adamlar mekanik sorunu yapacağız derken arabanın her şeyini pert ettiler,

:arrow: teşhişş motor yatak conta vs sorunlu peki dediniz değiştirdiniz
:arrow: teşhişş bir sürü sensör müşir kabahatli (sökülmeden önce çalışan şeyler) peki dediniz değiştirdiniz
:arrow: bukez enjektörler ve pompa kabahatli (sökülmeden önce çalışan şeyler) peki dediniz değiştirdiniz
:arrow: bukez beyin kabahatli (sökülmeden önce çalışan şeyler) peki dediniz tamirciye gitti
:arrow: bukez ne kabahatli çıkacak merak ediyorum

Geriye kupa şanzuman koltuk defransiyeller kaldı. Bu adamlardan uzak durun derim, işçilik paralarını geriye isteyin, zararınızın tazmin için mahkeme yoluna baş vurun derim. Sağlam aracı pert ettiler hem size hemde araca yazık.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 02 Tem 2020 17:58
gönderen Ayhanmet
Selam abiler... Aracım 3 hafta Suzuki yetkili serviste kaldı.. beyincilere, elektrikcilere gitti sorunu bulamadılar. Yetkiliden alıp "Uzman pompa"ya götürdüm. 1hafta sure ver dedi. Saolsun 1hafta içinde sorunu bulup halletti. Sorun pompada . Pompa Motor yenilemeden önce sorunsuzdu 2kez conta takimi degistirsiler. Pompa elemanları ve valfleri degişmişti ve sorunsuz olduğu söylenip araca takılmiş ve sonraki aşamalarda ona dayanarak ilerlenmeye calisilmisti.

3 ay boşuna uğrasilmis. kesinlikle işi bilmeyen ustalara aracınizi teslim etmeyin.Adanada bu tip sorunla karşılaşan kesinlikle Uzmana uğrayıp erkan abiyi bulsun... pompada daha önce degısen rail muşürü 50km kullanilmasina ragmen leş oldugundan tekrar yenilendi. Depo tekrar temizlendi. mazot yollari temizlendi yeni filtre takildi. İnşallah sorunsuz bineriz artık...

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 03 Tem 2020 21:00
gönderen salihd
Çok geçmiş olsun.Umarım uzun süre keyifle kullanırsınız

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 04 Tem 2020 08:32
gönderen fotocaglar
Yazıyı baştan sona gerilim romanı gibi duygularla okudum.büyük geçmiş olsun.benim de sanayi tecrübelerime göre tavsiye referans ile ustaya gitmek daha akılcı oluyor.karambole usta bulup zaman ve para harcamak akıl karı değil.umarım bundan sonra aracınızı sorunsuz bir şekilde dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 06 Tem 2020 09:31
gönderen Offroadpassion
Ayhan cidden çok uğraştın hatta deli oldun, mekanik olan sorunu çözerken elektronik tarafı göçerttiler sanıp tüm sensör vs değiştirip olmayınca bukez pompa enjektörler vs yine olmadı olmadı..böyle bir tamir metodu yok.

Bir arabanın sorunsuz bir elektroniği varken beyinden tutunda arada tümm sensörleri değiştirdiler ve hepside sağlamken. Hatta sağlam beyini (ECU) söküp standart XL7 yazılımı bile attılar ve hala sonuç yok.

İşin finalide ise iyi bir pompacı elektronik bosch test cihazı olan +iş tecrübesi olan bir pompacı sorunu bulup çözüyor. Bu süreçte olan maddi ve manevi Ayhana oluyor..Valla şaka gibi 4 ay ve tamircilik şaheseri..iyi ustayı bulunca parası neyse verelim cidden önemliyiş.

Ayhan çok geçmiş olsun güle güle kullan kardeşim.

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 08 Tem 2020 18:59
gönderen Ayhanmet
Teşekkürler :) . 5.ay bitmek üzere ve hala teslim alamadim araci... 3000 devirde stop olayinı cözdük ancak hararet sorunu çıktı. Radyatör yeni..devirdaym yeni ,kollektör termostaf yeni. hortumlar degişti halen hararet yukseliyor.termostat kapagini orjinal olani kullanmak zorunda kaldık.cunku aldigim orjinal pejo malıydı. termostat hortum yönleri farklı oldugundan eskinisi mecburen taktik.onun üzerindede hava alma yerinı kırmışlar .vida atmislar...baktım leş ..icerden epox yapistrdım ve hava alma olayi tamamen iptal oldu..

Hava almayi hortumlardan bir sekilde yaptik hararet yine arttı..sonra termostatı söktük yine yukseldi. Bedelini peşin ödediğim tamirciden , oto sanayideki " gökhan oto " dan bu haliyle aldım . 5 ay daha beklemek isteniyorum. Şimdi göturdügüm usta test ediyor. üst kapak olabilir dedi. detayları paylaşırım...

Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Yakıt Sistem Kaynaklı Stop Problemi

Gönderilme zamanı: 09 Tem 2020 09:02
gönderen Offroadpassion
Bir arabadan nasıl soğulur yazı dizisi yeminle..bence bir peugeot yetkili servisine git adamların işi peugeot citroen bunların dilinden anlarlar diye düşündüm şuan.