1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 14 Ara 2019 12:46
gönderen duruemlak17
Merhabalar..
Aracımız özellikle hafif yokuşlarda ve kalkışlarda öksürüyordu, ama sanki veremcesine...Gösterdiğim birkaç motorcu ve elektrikçinin yönlendirmesi ile pekçok işlem yaptık. Distribütör kapağı, distribütör modülü, enjeksiyon kabloları ve enson ateşleme modülü değişti ama ne fayda.(modüller şuan elimde sıfır halde ve satılık) İş bilmez elektrik çi bana sinyali , sileceği çalışmaz halde vermiş arabayı.

Getirdim Bayramiç Erkek Oto Elektrike. Önce geri vites lambalarının kablosunu kömür olmuş vaziyette çıkardı. Kaput içinde eriyip birbirine yapışan kablolar da ayrıldı ama tekleme azalsada kesilmedi. Neyseki araç yanmadan kurtulduk.

Derken kaböolarda olduğunu anlayıp kabloları değiştirmeye giriltik ki, ustum bir anda evreka! dedi.Marş motorunu tutan vida 2 cm yerine 4 cm ve yarısına kadar diş olan bir vida olduğundan gevşemiş ve o vidaya şase alması için geçirilen ucunda halka olan kablo temassızlığından şase alamayan aracımız teklemiş.Vida değişti kablo sağlamlandı ve tekleme kesildi.

boşa giden 2ay ve 1000 tl den sonra... Çok şükür.

Re: 96 vitara jlx deki tekleme sorununu Nihsyet Bulduk

Gönderilme zamanı: 17 Ara 2019 00:34
gönderen zaferkucuk
Geçmiş olsun.Banada az daha beyin değiştirtiyorlardı.Arızada röle arızası çıktı

Re: 96 vitara jlx deki tekleme sorununu Nihsyet Bulduk

Gönderilme zamanı: 18 Ara 2019 09:28
gönderen duruemlak17
Teşekkür ederim. Banada beyin lafları etmeye başlamışlardı. Azdaha sarıp istanbula götürecektim. 😊
Sizede geçmiş olsun.

Re: 96 vitara jlx deki tekleme sorununu Nihsyet Bulduk

Gönderilme zamanı: 18 Ara 2019 11:09
gönderen zaferkucuk
Eywallah saolasın

Re: 96 vitara jlx deki tekleme sorununu Nihsyet Bulduk

Gönderilme zamanı: 18 Ara 2019 16:10
gönderen Offroadpassion
Geçmiş oldum arızlar bazen çözümü kolay olmayan şeyler..işi bilmeyen adamların elinde oyuncak oluyor insanlar..bu siteyi kurmamdaki birinci amaç yaşanan tecrübeleri arızaları biribirimize anlatalım, nereleri nasıl tamir ettik paylaşalım ki tüm Suzuki Camiasına bir rehber olsun...süper paylaşım elinize sağlık..geçmiş olsun.

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 20 Ara 2019 20:01
gönderen duruemlak17
:) Çok teşeklür ederim. Beğenmenize sevindim: Fayda gördüğüm ve görmek istediğim gibi fayda da sağlamak istiyorum.

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 20 Ara 2019 20:20
gönderen duruemlak17
duruemlak17 yazdı: 20 Ara 2019 20:01 :) Çok teşeklür ederim. Beğenmenize sevindim: Fayda gördüğüm ve görmek istediğim gibi fayda da sağlamak istiyorum.Sizde iyki yapmışsınız bu siteyi,gerçekten hayırlı bir iş. Bizimde çobada tuzumuz bulunuyor ne güzel 😊

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 29 Nis 2020 11:13
gönderen Burbur
Merhaba, benzer ama daha basit bir durum benimde başıma geldi. Durup dururken araçta titreme ve silkeleme başlıyordu. Motora giden kablolardan biri yağ çubuk borusu ile temas etmekten aşınmış ve zaman zaman o boruya sürtmesi sonucu araçta aşırı bir titreme yapıyormuş. Elektrik bandı ile olaya müdahele ettik:) Sorun çözüldü.

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 28 Ağu 2020 09:23
gönderen DeocuHT
Konuyu uzunca açıklayacağım. :) Yaklaşık bir yıl önce aracıma NGK LPG2 buji taktım. Biraz yeni buji olması biraz da psikolojik etkiyle durumdan memnundum. Fakat arabayı aldığım günden bu yana araba yokuş gördü mü tüm kuş grubu arabalar geçiyordu beni. Her neyse... Arabam iki hafta önce lpg'de sürekli teklemeye başladı. Hem ustamın yönlendirmesi hem internet araştırması ile orjinal bujiler olan NGK BP6ES aldım ve 0,9mm olan tırnak aralığını 0,7mm yaparak taktım. Bir de paraya kıyıp NGK RC-SE83 buji kablosu aldım ve taktım. Sürekli olan tekleme yalnızca rölantide olmaya başladı. Önceden yalnızca LPG'de tekleyen araba benzinde de teklemeye başladı. Ustam beni karbüratörcüye pasladı. Karbüratörcü 800TL fiyat çıkardı. Sente ayarı ve karbüratör temizliği lazım dedi. Hızlıca oradan uzaklaştım ve küçük bir araştırma daha yaptım. Parçacıma distribütör kapağı, tevzi makarası ve üst kapak contası ısmarladım. Ertesi gün parçalar geldi ve distribütörün bakımını yapmaya giriştim. O anda öyle bir hata farkettim ki şok etti beni. Distribütörü vakt-i zamanında yerinden çıkarıp tekrar takan vatandaş doğru hizalama yapmamış. Ama fark küçük olduğu için araba çalışmış. Kapak ve makarayı değiştirmeden hemen düzeltip denedim. Meğerse bu kadar zaman bambaşka bir araba kullanıyormuşum. Gaza dokunduğum anda araba fırlıyor. Yokuş felan dinlemiyor. Ertesi günü kapak ve makarayı da değiştirince çekiş daha da iyi oldu. Tabi tekleme aynen devam. Peki ya üst kapak contasına ne oldu diye soruşunuzu duyar gibiyim. Sonraki gün de contamla ustama gidip karbüratörcünün 800TL dediği sente ayarını 100TL'ye yaptırdım. Üst kapak açılınca gördük ki ayar kötü değildi. Biraz daha düzeltip kapattık. Tabi sorun aynen devam. Dün gece daha da derinlemesine araştırma yaptım ve internette iki adet yüksek lisans tezi buldum. :) Diyorlar ki: "Araçta elektronik distribütör (hall-effect distribütör) var ise ve nikel buji kullanılıyorsa buji tırnak aralığının dar oluşu hem benzinde hem de LPG'de yalnızca rölantide tekleme yapar. Normal gidişte hiç sorun yaratmaz" Bu da demek oluyor ki bu akşam buji tırnak aralığını tekrar orjinal haline (0,9mm) döndüreceğim. Sonucu yazarım.

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 28 Ağu 2020 13:19
gönderen DeocuHT
Adamların tezi doğruymuş. Kendilerini tebrik ediyorum. Bujileri orjinal tırnak aralığına getirdim ve tekleme kesildi. Fakat nur topu gibi başka bir problem edindim. Dün sente ayarı yaptırdığımdan beri her üç kilometrede bir bardak kadar su eksilmesi oluyor. Hararet göstergesi sona dayanıyor. Genleşme tankı içindeki hortumdan buhar kabarcıkları çıkıyor. Bu konu için doğru başlık altında değilim ama yine de var mı yorumu olan?

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 28 Ağu 2020 13:51
gönderen Offroadpassion
merhaba 07 mm buji aralığı çok az, 09mm olarak ayarlayın öyle takın, beyine bağlanıp arıza kodlarına bakın herhangi bir silindir için missfire ikazı varmı..varsa üzerine gidin..yoksa eksi usül bujilerin kafasında sabit ateşleme ölçüsü ile ateşlemeleri kontrol edilir(dışarıda) buna bakarken aşağıdaki ürünü buldum..sabir bir aralıklı bir düzenek ayarlayın, sıra ile 4 buji kontrol edin hangisi aralık açılmaya başladığında saçmalıyor, sarı çılız bir ateşlemeye dönüyor..ateşlemeleri göz ile kontrol edip hangi silindirde gidende sorun oluduğunu ve sebebini bulunca sorunu yakalarsınız.

https://www.hepsiburada.com/oem-buji-te ... 00000VUY9L

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 28 Ağu 2020 15:50
gönderen DeocuHT
Benim arabada beyin bağlantı yeri var mı ki? :) 93 model

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 28 Ağu 2020 18:10
gönderen Alp17
Bu alet bobin ler için mi buji için mi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Re: Suzuki Vitara jlx / Tekleme Sorununu

Gönderilme zamanı: 31 Ağu 2020 08:27
gönderen Offroadpassion
JLX de ODB-I tipi eski tip soket var (aşağıda) galiba 96 sonrasında ODB-II soketi kullandılar
jlx sigorta paneli.png
jlx sigorta paneli.png (826.58 KiB) 684 kere görüntülendi