MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 29 May 2019 14:05
MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Herkese Günaydın ve iyi haftalar inşallah...
Abilerim, kardeşlerim ben yaklaşık bir ay önce aranıza katılmıştım. Aracım 1996 model 2.0 v6 manuel, alalı 2 ay kadar oldu. Aldığımdan beri aracımda bir tuhaflık var ya da bu durum normal ben öyle sanıyorum. Şöyle ki; Dün rampalı bir yolda yaklaşık 20-30 km. gittikten sonra durakladım ve aracı stop ettim.
Sonra kaputun altından tıkırtı sesleri duydum açıp baktığımda radyatörün üst kısmından çıkan ve motora giden o kalın hortumdan geçen suyun tıkırtısı olduğunu gördüm. Sanki hava varmış gibi tıkırtı fışırtı sesleri geliyordu. ilk defa böyle birşey farkettim. acaba rampada hararetmi yaptı dedim ama göstergelerde normaldi. Bu arada aracın radyatör fanı sürekli çalışıyo, yani araba çalışınca oda çalışıyo, aldığımda öyleydi.
Birde aracımda sanki yolunda gitmeyen bir şeyler var. benzinde ve lpg de rolantide dalgalanmalar oluyor bazen. ustaların tavsiyesiyle maf sensörünü değiştirdim ancak pek bişey değişmedi. Kendim buji ve bobinleri kontrol ettim ve 2 bobin ve 6 bujiyi değiştirdim. Biraz düzelme oldu. bir usta rolanti sensörünü de değiştirmemi söyledi.
Sanki yakıtta biraz fazla idi, bunun için Antalyada zavollinin servisine gittim. burada cihaza bağladılar ve ustam gaz ayarı yapamadı. aracın benzinde ve lpg de iyi çalışmadığını bir sorun olduğunu bunu hallettikten sonra gaz ayarı yapabileceğini söyledi.
Söylediği mantıklıydı ancak sorunun ne olduğunu bilmiyoruz. Forumlarda araştırdım birçok benzer konu buldum ancak yine de tam olarak arızanın ne olduğunu tespit edemedim. Sizlerde yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim. (foto ve görüntü yüklemeyi öğrenir öğrenmez yükleyeceğim)
Abilerim, kardeşlerim ben yaklaşık bir ay önce aranıza katılmıştım. Aracım 1996 model 2.0 v6 manuel, alalı 2 ay kadar oldu. Aldığımdan beri aracımda bir tuhaflık var ya da bu durum normal ben öyle sanıyorum. Şöyle ki; Dün rampalı bir yolda yaklaşık 20-30 km. gittikten sonra durakladım ve aracı stop ettim.
Sonra kaputun altından tıkırtı sesleri duydum açıp baktığımda radyatörün üst kısmından çıkan ve motora giden o kalın hortumdan geçen suyun tıkırtısı olduğunu gördüm. Sanki hava varmış gibi tıkırtı fışırtı sesleri geliyordu. ilk defa böyle birşey farkettim. acaba rampada hararetmi yaptı dedim ama göstergelerde normaldi. Bu arada aracın radyatör fanı sürekli çalışıyo, yani araba çalışınca oda çalışıyo, aldığımda öyleydi.
Birde aracımda sanki yolunda gitmeyen bir şeyler var. benzinde ve lpg de rolantide dalgalanmalar oluyor bazen. ustaların tavsiyesiyle maf sensörünü değiştirdim ancak pek bişey değişmedi. Kendim buji ve bobinleri kontrol ettim ve 2 bobin ve 6 bujiyi değiştirdim. Biraz düzelme oldu. bir usta rolanti sensörünü de değiştirmemi söyledi.
Sanki yakıtta biraz fazla idi, bunun için Antalyada zavollinin servisine gittim. burada cihaza bağladılar ve ustam gaz ayarı yapamadı. aracın benzinde ve lpg de iyi çalışmadığını bir sorun olduğunu bunu hallettikten sonra gaz ayarı yapabileceğini söyledi.
Söylediği mantıklıydı ancak sorunun ne olduğunu bilmiyoruz. Forumlarda araştırdım birçok benzer konu buldum ancak yine de tam olarak arızanın ne olduğunu tespit edemedim. Sizlerde yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim. (foto ve görüntü yüklemeyi öğrenir öğrenmez yükleyeceğim)
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 742
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Sol taraf egzozdan EGR ye gelen bitane boru vardır.Üzerindede rölantı motoru vardır.Delikleri kurumdan dolayı tıkanmış olabilir.
Radyatörde büyük ihtimal hava vardır.Yada Radyatör kapağının altındaki conta bozulmuştur.1.1 Değerinde kapak alabilirsiniz.Orjinal olursa iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Radyatörde büyük ihtimal hava vardır.Yada Radyatör kapağının altındaki conta bozulmuştur.1.1 Değerinde kapak alabilirsiniz.Orjinal olursa iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
-
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 29 May 2019 14:05
Re: MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Evet haklısınız, daha önce bu rolanti motorunu söküp kontrol ettim, söylediğiniz gibi çok pisti. Bu kadar pisliği görünce bende gaza gelip gaz kelebeğinin durumuna bakmak için gaz kelebeğini giren o büyük plastik boruyu söktüm ve borunun tam gaz kelebek tarafındaki birleşme yerinde halka şeklinde çatlak olduğunu ve ve çatlağın daire şeklinde bantla sarılı olduğunu gördüm. Bende boruyu kendi imkanlarımla siyah dayson silikonla onarmaya çalıştım, en azından banttan daha iyi oldu. fakat yinede hava alıp almayacağı konusunda emin değilim. Belki de buradan hava alıyor ve aracın tam randumanlı çalışmasına mani oluyordur. Birde forumlarda gördüğüm kadarıyla bu EGR denen bir lüzümsuz alet var. Sanırım bu kadar pisliğin sebebi de bu. Bende bunu iptal etmeyi düşünüyorum. Uygun bir zamanda bir yardımcı ile beraber EGR yi iptal etmek, EGR nin marifetiyle kurum ve pislik dolan heryeri temizleyip tekrar takmak planlarım var. İnşallah beceririz.zaferkucuk yazdı:Sol taraf egzozdan EGR ye gelen bitane boru vardır.Üzerindede rölantı motoru vardır.Delikleri kurumdan dolayı tıkanmış olabilir.
Radyatörde büyük ihtimal hava vardır.Yada Radyatör kapağının altındaki conta bozulmuştur.1.1 Değerinde kapak alabilirsiniz.Orjinal olursa iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Radyatörde evet haklısınız hava konusu banada mantıklı geldi, su eksik değil, birde motoru stop edince bu ses geliyor, çalışırken yok.
Zafer bey ilginize teşekkürler...
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 742
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Sol tarafta egzozdan EGR ye çikan boru var.Egsoz tarafından flanşın altına ince bi sac kesip kapatırsan arıza ışığını da yakmaz.Kurum da gelmez.Yalnız EGR tarafına giren yer akordion gibi dır fazla oynatmamak gerek.
Bence o çatlak daysonla olmaz.Çelik yapıştırıcı veya 400 dereceye dayanıklı sıvı conta daha iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bence o çatlak daysonla olmaz.Çelik yapıştırıcı veya 400 dereceye dayanıklı sıvı conta daha iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
-
- Er
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 29 May 2019 14:05
Re: MOTOR SICAKKEN STOP EDİNCE GELEN TIKIRTI SESLERİ
Haklısınız burası çok fazla ısınıyor. Sıvı conta yapmak daha mantıklı sanki. teşekkürler..zaferkucuk yazdı:Sol tarafta egzozdan EGR ye çikan boru var.Egsoz tarafından flanşın altına ince bi sac kesip kapatırsan arıza ışığını da yakmaz.Kurum da gelmez.Yalnız EGR tarafına giren yer akordion gibi dır fazla oynatmamak gerek.
Bence o çatlak daysonla olmaz.Çelik yapıştırıcı veya 400 dereceye dayanıklı sıvı conta daha iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir