Hankook Dynopro At-m RF10
Gönderilme zamanı: 20 Mar 2017 11:22
Selamlar;
Lastiklerimi diğer bir başlık altından işi daha iyi bilen arkadaşlara fikir alışverişinde bulunarak satın aldım. Dün itibari ile 500km oldu. İlk izlenimler olarak kısa bir yazı yazmaya veya yeni bir başlık açmaya karar verdim. Km'ler arttıkça hislerimi ve tecrübelerimi paylaşıyor olurum.
Hislerimi diyorum çünkü benim ilk 4 çeker deneyimim ve ilk AT lastik deneyimim. Diğer tecrübeli arkadaşlar gibi kıyaslama vs yapma şansım yok. Bu yüzden yaşadıklarımı ve hislerimi aktarmaya çalışıcam. Belki almak isteyen olursa bir nebze fikir verebilir. Eğer merak ettiğiniz bir nokta olursa onuda elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.
Sırasıyla;
Neden lastiklerimi değiştirdim; 2. El aldığım aracın lastikleri 2009 tarihliydi artık un gibi dökülmeye başlamıştı. Herşeyden önce can taşıyorlar. Aracımın kesinlikle yeni lastiklere ihtiyacı vardı bu yüzden yeni lastik aldım.
Neden AT lastik tercih ettim; 2010 Model Jimny'im benim 2. aracım yani gündelik olarak diğer aracımı kullanıyorum (Gerçi kullanması zevkli son 2 - 3 haftadır gündelik olarakta birlikteyiz) Bu yüzden HT yerine AT ve MT lastiklere geçmekte bir sorun yok benim için.
İkisi arasında nasıl karar verdiğime gelince. Aracı almamdaki temel esas Kamplarda beni insanlardan uzak yerelere taşıması. Haftasonları aynı şekilde insanların "piknikçilerin" ulaşamayacakları yerelere görece olarak daha rahat götürmesi. Tabi bunu yaparken aşmamız gereken asfalt yollarıda göz önünde bulundurdum. MT lastiklerin asfaltta tutunma performansları, yakıt tüketimleri (Malum Jimny yakıt konusunda boyundan büyük işler yapıyor) ve seslerinide göz önüne alınca lastik olarak AT daha mantıklı gelmeye başladı.
Neden Hankook tercih ettim; Öncelikle adayları bir liste halinda yazdım.
BFGoodrich KO2 => Arabayı alırken hayalim bu lastiklerdi. Aldıktan sonra baktım birebir ölçüler yok. Biraz daha büyük ebat takmak lazım oda benim gibi takıntılı birisi için kabus Fiyatlar ise ancak hayalimde göreceğim cinsten bu yüzden başlamadan biten bir hayal olarak listeden çıkardım.
Yokohama GEOLANDAR G012 A/T-S => Uzunca bir süre bu lastiği almaya karar vermiş bir şekilde dolandım. Sonra yabancı forumları okumaya başladım. O forumlarda Hankook Dynopro At-m ile karşılaştım. Sonraki okuduğum kullanıcı yorumları sonucunda Hankook daha ağır basmaya başladı.
Hankook Dynopro At-m RF10 => Yokohama G012'den sonra bu lastikleri almaya karar verdim. Fiyatları makul seviyede. Kullanıcı yorumlarında 1-2 kullancı hariç memnun olmayan görmedim. Belki alınabilecek en iyi lastik değil (ki en iyi lastik var mıdır bilmiyorum belki bir alanda en iyi olan lastikler vardır) fakat f/p oranın oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum.
Goodyear Wrangler AT SA => Bu lastikleri "bbalta" tavisye etti. Özellikler ve barındırdığı teknolojiler yönünden belkide ayrdı bir sınıfta olabilir. Fakat burdada iş fiyata gelince bozuldu. Bütçem daha fazla olsaydı muhtemelen bu lastikleri kullanıyor olurdum. Umarım aradaki fiyat farkı yüzünden pişman olmam.
Satın Alma; Lastiklerim 2016 // 33 Hafta üretimi rafta çok beklememişler. Depolama koşulları ise oldukça iyidi raftan indirildiler bir kaç lastik değişiminde üst üste koyulmuş lastik dağları arasından lastik çıkarttıklarını gördüm. 4 lastik Sökme Takma Balans için 1000TL'ye anlaştım. Daha sonradan 3 jant biraz yamuk çıktı bunlar düzeltildi. Sibobların değişmesi daha sağlıklı olur dendi onları değiştirdim. Hazır gelmişken aracı Rot ayarınıda yaptırdım. Toplamda 1200TL ödedim. Herşey tamamda sibob başına 10TL biraz fazla geldi ama sağlık olsun yapacak birşey yok sonuçtan memnunum kafama takmıyorum.
500Km izlenimler; Aracın üzerindeki lastik benzeri şeylerin yerine yeni lastikleri takınca araba bir anda toplarlandı diyebilirim.
Asfalt Zeminde; beklediğimden çok çok daha az ses yapıyorlar. Belkide bu konuda kendimi çok doldurdum bu yüzden bana sessiz geldiler. Virajlarda başarılılar. Çok zorlamadığınız zaman veya kasti olarak kaydırmak istemediğiniz zaman yalda kalıyorsunuz. Bu arada genelde çok sakin kullanırım. Yağmurda 80-90 arası bir su birikintisinden geçtim biraz tedirgin etti. Aquaplaning durumu sanırım var ama daha önce hiç bu kadar hafif bir araç kullanmadım belkide bu durum normaldir.
Çarşak zeminde; 26psi basınçta konforlu bir sürüş sağlıyor. 1 - 2 yerde eşelendi ama büyük ihtimalle benim acemiliğim yüzünden. Yanaklarında gözle görünen bir hasar mevcut değil izlerin hepsi yıkamada çıktı. Ufak taşlar lastik aralarına saplanmıyor. Bir yerde bunun için özel bir sistem olduğu yazıyordu. Çok inanmamıştım ama sanırım iş yapıyor. Bu zeminlerde Goodyear Wrangler AT AS daha güven verirdi diye düşünüyorum Lastikte Dupont Kevları kullanıldığını okumuştum.
Çamur zeminde; tatlı tatlı kaymalar olsada üzmedi. İleriye doğru gitmede bir sorun çıkadmadı. Acemi olduğum için budan çıkarmı acaba dediğim her taraftan çıktı. Dişler arasındaki çamuru eski lastiklere göre çok daha düşük süratlerde atıyor. Malum yalıtım çok iyi değil insan rahatça duyuyor
Balçık zeminde; Daha ağır çamurda diyebiliriz. Kısa bir mesafede test etme şansım oldu, baya sarıyor lastiği. Yol daha uzasa sıkıntı çıkartırdı. Buda benim acemiliğim olabilir veya normali budur bilemedim.
Kum zeminde; Kumsalda sert kumda (malum kış) arabanında hafifliği ile birleşince güzel iş yaptı hayatımda ilk defa kumda araç kullandım. Düşündüğümden çok daha rahattı.
İlk izlenimleri acemi bir şekilde aktarmaya çalıştım. Niyetlenen bir arkadaş olursa belki yararı olur. Kullandıkça izlenimleri aktarmaya devam ederim. Sabredip okuyanlara teşekkürler...
Lastiklerimi diğer bir başlık altından işi daha iyi bilen arkadaşlara fikir alışverişinde bulunarak satın aldım. Dün itibari ile 500km oldu. İlk izlenimler olarak kısa bir yazı yazmaya veya yeni bir başlık açmaya karar verdim. Km'ler arttıkça hislerimi ve tecrübelerimi paylaşıyor olurum.
Hislerimi diyorum çünkü benim ilk 4 çeker deneyimim ve ilk AT lastik deneyimim. Diğer tecrübeli arkadaşlar gibi kıyaslama vs yapma şansım yok. Bu yüzden yaşadıklarımı ve hislerimi aktarmaya çalışıcam. Belki almak isteyen olursa bir nebze fikir verebilir. Eğer merak ettiğiniz bir nokta olursa onuda elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.
Sırasıyla;
Neden lastiklerimi değiştirdim; 2. El aldığım aracın lastikleri 2009 tarihliydi artık un gibi dökülmeye başlamıştı. Herşeyden önce can taşıyorlar. Aracımın kesinlikle yeni lastiklere ihtiyacı vardı bu yüzden yeni lastik aldım.
Neden AT lastik tercih ettim; 2010 Model Jimny'im benim 2. aracım yani gündelik olarak diğer aracımı kullanıyorum (Gerçi kullanması zevkli son 2 - 3 haftadır gündelik olarakta birlikteyiz) Bu yüzden HT yerine AT ve MT lastiklere geçmekte bir sorun yok benim için.
İkisi arasında nasıl karar verdiğime gelince. Aracı almamdaki temel esas Kamplarda beni insanlardan uzak yerelere taşıması. Haftasonları aynı şekilde insanların "piknikçilerin" ulaşamayacakları yerelere görece olarak daha rahat götürmesi. Tabi bunu yaparken aşmamız gereken asfalt yollarıda göz önünde bulundurdum. MT lastiklerin asfaltta tutunma performansları, yakıt tüketimleri (Malum Jimny yakıt konusunda boyundan büyük işler yapıyor) ve seslerinide göz önüne alınca lastik olarak AT daha mantıklı gelmeye başladı.
Neden Hankook tercih ettim; Öncelikle adayları bir liste halinda yazdım.
BFGoodrich KO2 => Arabayı alırken hayalim bu lastiklerdi. Aldıktan sonra baktım birebir ölçüler yok. Biraz daha büyük ebat takmak lazım oda benim gibi takıntılı birisi için kabus Fiyatlar ise ancak hayalimde göreceğim cinsten bu yüzden başlamadan biten bir hayal olarak listeden çıkardım.
Yokohama GEOLANDAR G012 A/T-S => Uzunca bir süre bu lastiği almaya karar vermiş bir şekilde dolandım. Sonra yabancı forumları okumaya başladım. O forumlarda Hankook Dynopro At-m ile karşılaştım. Sonraki okuduğum kullanıcı yorumları sonucunda Hankook daha ağır basmaya başladı.
Hankook Dynopro At-m RF10 => Yokohama G012'den sonra bu lastikleri almaya karar verdim. Fiyatları makul seviyede. Kullanıcı yorumlarında 1-2 kullancı hariç memnun olmayan görmedim. Belki alınabilecek en iyi lastik değil (ki en iyi lastik var mıdır bilmiyorum belki bir alanda en iyi olan lastikler vardır) fakat f/p oranın oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum.
Goodyear Wrangler AT SA => Bu lastikleri "bbalta" tavisye etti. Özellikler ve barındırdığı teknolojiler yönünden belkide ayrdı bir sınıfta olabilir. Fakat burdada iş fiyata gelince bozuldu. Bütçem daha fazla olsaydı muhtemelen bu lastikleri kullanıyor olurdum. Umarım aradaki fiyat farkı yüzünden pişman olmam.
Satın Alma; Lastiklerim 2016 // 33 Hafta üretimi rafta çok beklememişler. Depolama koşulları ise oldukça iyidi raftan indirildiler bir kaç lastik değişiminde üst üste koyulmuş lastik dağları arasından lastik çıkarttıklarını gördüm. 4 lastik Sökme Takma Balans için 1000TL'ye anlaştım. Daha sonradan 3 jant biraz yamuk çıktı bunlar düzeltildi. Sibobların değişmesi daha sağlıklı olur dendi onları değiştirdim. Hazır gelmişken aracı Rot ayarınıda yaptırdım. Toplamda 1200TL ödedim. Herşey tamamda sibob başına 10TL biraz fazla geldi ama sağlık olsun yapacak birşey yok sonuçtan memnunum kafama takmıyorum.
500Km izlenimler; Aracın üzerindeki lastik benzeri şeylerin yerine yeni lastikleri takınca araba bir anda toplarlandı diyebilirim.
Asfalt Zeminde; beklediğimden çok çok daha az ses yapıyorlar. Belkide bu konuda kendimi çok doldurdum bu yüzden bana sessiz geldiler. Virajlarda başarılılar. Çok zorlamadığınız zaman veya kasti olarak kaydırmak istemediğiniz zaman yalda kalıyorsunuz. Bu arada genelde çok sakin kullanırım. Yağmurda 80-90 arası bir su birikintisinden geçtim biraz tedirgin etti. Aquaplaning durumu sanırım var ama daha önce hiç bu kadar hafif bir araç kullanmadım belkide bu durum normaldir.
Çarşak zeminde; 26psi basınçta konforlu bir sürüş sağlıyor. 1 - 2 yerde eşelendi ama büyük ihtimalle benim acemiliğim yüzünden. Yanaklarında gözle görünen bir hasar mevcut değil izlerin hepsi yıkamada çıktı. Ufak taşlar lastik aralarına saplanmıyor. Bir yerde bunun için özel bir sistem olduğu yazıyordu. Çok inanmamıştım ama sanırım iş yapıyor. Bu zeminlerde Goodyear Wrangler AT AS daha güven verirdi diye düşünüyorum Lastikte Dupont Kevları kullanıldığını okumuştum.
Çamur zeminde; tatlı tatlı kaymalar olsada üzmedi. İleriye doğru gitmede bir sorun çıkadmadı. Acemi olduğum için budan çıkarmı acaba dediğim her taraftan çıktı. Dişler arasındaki çamuru eski lastiklere göre çok daha düşük süratlerde atıyor. Malum yalıtım çok iyi değil insan rahatça duyuyor
Balçık zeminde; Daha ağır çamurda diyebiliriz. Kısa bir mesafede test etme şansım oldu, baya sarıyor lastiği. Yol daha uzasa sıkıntı çıkartırdı. Buda benim acemiliğim olabilir veya normali budur bilemedim.
Kum zeminde; Kumsalda sert kumda (malum kış) arabanında hafifliği ile birleşince güzel iş yaptı hayatımda ilk defa kumda araç kullandım. Düşündüğümden çok daha rahattı.
İlk izlenimleri acemi bir şekilde aktarmaya çalıştım. Niyetlenen bir arkadaş olursa belki yararı olur. Kullandıkça izlenimleri aktarmaya devam ederim. Sabredip okuyanlara teşekkürler...