1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Vitara Ampermetre Bağlantısı

Gönderilme zamanı: 13 Oca 2017 15:57
gönderen barisozgur
öncelikle herkese merhaba


aracın aküyü değiştirdikten sonra, ikinci aküyü yaptığım kamplarda kullanmak için boşa çıkardım.

bu arada aracın elektrik aksamıyla ilgili bilgi edinmek için volt ve ampermetre aldım.
kargodalar bugün yarin elimde olurlar.
ürünler
Resim

Resim

aklımdaki düşünce ampermetreyi alternatöre bağlamak

fikri , eleştirisi, ekleyeceği olan varsa

beklerim ...

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 14 Oca 2017 20:25
gönderen barisozgur
anlaşıldı bu konuda yalnızım ..

ürünler elimde burdan sonuçları yazarım

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 16 Oca 2017 20:58
gönderen oguz1134
ARAC DA 2 AKÜ KULLANMA İŞİ BAYAGI BİLĞİ BECERİ İSTER..

bilmiyorsanız hiç bulaşmayın..derim. ;)

motor çalışmadığı zaman 2 akünün + uçları birbirine baglı olmamalı..egerki gece gündüz hep baglı olursa eski olan yeni olanı devamlı kemirir işkençe yapar..

motor çalıştıgında gecikmeli yada elle bir şartel ile devreye alınmalı stop edinçe birbirinden ayrılmalı..

kısaca 2 çeşit akü var diyelim ...aslında 1000 çeşit..

biri oto marş aküsü..

bu tip aküleri sabaha kadar 1-2 kamp lambasına baglayıp dibine kadar bitirseniz..o akü çöp olur bida ayar tutmaz..asla ..çünkü felç gecirmişdir..

2, tip akülere kuru-jel akü filan denir kendi içindede 1000 çeşidi vardır..kuru akülerin çogu arabada çalkalanarak seyehat etmeye uygun degildir..

uygun olanı bulacak sınız ilk iş..bunlar dibine kadar 2 lambayla bitirilip tekrar şarz olma yetenegine sahiptirler..

bu kurulardan 200 amler olan portakal sandıgından büyüğünü de alsanız..45 amperlik oto aküsü gibim marşı cevirecek amperi cıkaramazlar içlerinden..

vinç yada marşa kullanmaya uygun degildirler..

:arrow: arac içine konan aküden zehirli gaz çıkar şarz esnasında.. :!: :!:

2 aküyü bitirin istediğiniz gibi ,aracın aküsü marş için hazır kıta bekler vaziyette olan plan proje yapın derim..

2 lambanın cekecegi amperi ölçmek size bişi saglamaz..

2, akünün voltajını ölçün dibine kadar bitirmeden 10 voltun altına inmeden şarz layın derim şahsi fikrim..

arac imal edilirken 60 a. aküsü mevcut ise fabrika ona 80-90 a. lik dinamo takar..amac dinamo 5-10 dakika çalışsın şarz etsin sonra dinlenmeye geçsin motordan güç - beygir vs çalmasın diye hesaplanılıp üretilirler..

aracın motoruna 90 lık akü bagajına 100'lük kuru akü takıp tek dinamoya bunları şarz et derseniz o dinamo saat ler ce yükde kalıp şarz etmeye çalışıçak cok terleyecegi kesin..kalp krizi gecirip şarzı kesip sizi yolda bırakma olasılığıda olacak o zaman..

işleri büyük amperlerde yapıyorsanız ..yüksek amperli dinamo ile orjinali degiştirmeniz gerekir..didim.. :)

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 17 Oca 2017 01:15
gönderen barisozgur
teşekkürler cevap için daha önceden yine burda alternatör değişimi ile yazmıştım. burdan sonra araştırdım ama istediğimi istediğim fiyata bulamadım diyelim.

araç üzerindeki alternatör 50a. bence isimi görür. nasılmı ..ikinci takacağım aküyü aynen dedğiniz gibi artılarını ayıran both şlterler vargenelde teknede kullanılır .. aküler hakkında yeterli bilgi sahibi olursam yani şarjj durumu, çalışan ekipmanın kaç amper çektiği vss gibi both şalterden alternatörden gelen akımı diğer aküyle birlikte paylaştırıcam ve ikisi birden şarj oluyor olacak. hiçbir iş yapmayan kamp aküsü dolunca arac kendi sistemine dönmüş olacak..

bu yukardakil anlattığım durumun başlangıcı konu başlangıcı..

aracın alternatörüne bağlamktan vazgeçtim . bir ihtimal araç çalıştırma yapıyorken aküden çektiği anlık çok yüksek amperin (300-400 amper gibi) alternatöründe dönmesiyle okuyucuya zarar verebileceğini düşündüm.okucuyucu ucuz umrumda olmaz ama alternatörden sonra şant yanar veya zarar görürse ozaman elektrik beslemesi olmayan bir araçla başbaşa kalmış oluucam ..

son kararım sigorta çıkışına koymak burda hem yukarda bahsettiğim olumsuzluk olmayacak hemde sigortaya bağlı olan sistemlerin çalışınca kaç amper çektiğini görmüş olacağım. bnece daha işe yarar bilgi.

bu arada aldığım ampermetre yukarıda resmi olan ile tam olarak aynı bağlantılara sahip değiil. bendeki ampermetre yükü sadece negatiften ölçebiliyor. :(artıdan ölçmeye çalışınca devre yandı .... sadece voltmetre iş yapıyor.şimdi bir daha artıdan ölçüm yapabilecek ampermetre arayışına giricem

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 17 Oca 2017 12:19
gönderen oguz1134
şönt kullanıçaksanız ibreli eski tip kullanın bence ..

sagkılı ve uyumlu olur birlerine ..şönt eski teknoloji ürünü yeni dijitallere uyumunu bilmiyorum..

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 17 Oca 2017 15:01
gönderen oguz1134
fi tarihinde çok amper ceken 3-4 anfili müzik seti ve 220 v luk 1000w lık inverter vs için 2 akü ile ilğili bi zihni sinir proçelerim olmuşdu..

bu işlere bu tip hobilere meraklı insanlar '' para var huzur var ' model olmalı bence.. :roll: ??? >:(

yav o çok pahalı bunun fiyatı ney la yuh model..yanim benim gibi olunça işler karışıp sarpa sarıyor.. yuhh :roll:

en dogrusu markalı ve kaliteli malzemeleri bir arada kullanmak..

Resim

mesela bu yat - tekne vs yaşam aküleri için buda alınır iken degerlerine uygun olanı alınmalı..


:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=dual ... B&dpr=1.13


Resim


kablolar kalın amper cekmeye dayanıklı üst plastık naylon olan bölümüde yanıp tutuşmıyan pahalı olandan secilmeli..slikonlu deniliyor..iyisine yani naylonu slikon karışımlı yumuşacık yanmıyor ısınmıyor vs..


:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=kabl ... orab%C4%B1


kablonun üstünede bunu geçirmek gerekiyor..

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=dual ... B&dpr=1.13

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=st%C ... ger+sr+200

mesela ben paraya kıyıp bu markalı olanı almadım ;) no name made in çayna olanı aldım cekili iken inek gibim bögürüyo.. yuhh
ve el degmiyor 1-2 saat devrede kalınça 70-80 derece ısınıyor.. onuda üflesin sogutsun diye termik kontrollü fan filan koyduydum yanına..

olamayınça mecbur 2. ye bu markalı olanı alıp kullandıydım ..

http://s444.photobucket.com/user/oguz11 ... sort=3&o=3
Resim
Resim
Resim

son resim gecikme rölesi onuda şu şekil ayarlamışdım ilk 10 dakika gibim dinamo sadece öndeki arac aküsünü dolduruçak tam dinlenmeye gecerken arkadakini dolduracak diyem hesap kitaplarım vardı amacım 2 boş aküyü aynı anda dinamoya yüklememek di.. vs..

2 akülü sitemi yat ve karavancılar iyi bilip kullanırlar yardım almak isterseniz adres o tip iş yapanlardır derim.. :)

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 17 Oca 2017 21:06
gönderen bbalta
Bu iş hayati tehlike de barındıran bir konu. Selenoid kontrollü sistemler var sırf bu iş için üretilen. Bütçe ayırmak ve para harcamaktan kaçmamak lazım. Dolar kuru malum. Huma oto'dan baktım 1000TL+ olmuş dual battery kit. Amazon.com'da bile sadece selenoid 70$-80$ arası.

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 17 Oca 2017 21:12
gönderen bbalta
Kurulabilecek en basit devreye şöyle örnek verilebilir ama çok verimli bir yöntem olduğunu düşünmüyorum. Bu en ucuza kaçılacak yol ve Oğuz abinin dediği gibi alternatöre ekstra yük bindirecektir.

Resim

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 19 Oca 2017 09:56
gönderen barisozgur
Resim

Resim

malzemeler elime geldi. evde ufak test yapayım dedim sonuç çok kötü
şemalarda göründüğü gibi bağlantı yapıldığında pozitif hat üzerinden ampermetre seri bağlandığında ampermetre devresi yanıyor. negatif hat üzerinden ise bir problem yok.
alete ayrı bir güç kaynağından (4-30v) güç verdiğinizde herhangi bir sorun çıkmıyor.
aklıma gelen yöntem çakmaklığa takılan usb çıkışlarından 5v güç alıp devreyi birde böyle denemek. ama daha yeni 2 tane alet gittiği için yenisi gelene kadar beklemek durumundayım.

satıcılarla şema üzerinden görüşüyorum şu ana kadar pozitif üzerinden değer gösteren bulamadım. :)

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 19 Oca 2017 10:07
gönderen barisozgur
bu ampermetre yi bağlamayı kafaya takmamın sebebi marş aküsünün ve alternatörün ne kadar çalıştığını ve sağlığını ölçebilmek.
ki dual battery charge systemin yaptığı da zaten aslında çok kabaca bu .
primer akü dolduğu zaman elektrik tüketimi dinamonun ürettiği enerji yeterli ise ikinci aküyü şarj etmek.
bende bunu manuel olarak yapmayı düşünüyorum.

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 19 Oca 2017 10:18
gönderen barisozgur
oguz1134 yazdı:fi tarihinde çok amper ceken 3-4 anfili müzik seti ve 220 v luk 1000w lık inverter vs için 2 akü ile ilğili bi zihni sinir proçelerim olmuşdu..

bu işlere bu tip hobilere meraklı insanlar '' para var huzur var ' model olmalı bence.. :roll: ??? >:(

yav o çok pahalı bunun fiyatı ney la yuh model..yanim benim gibi olunça işler karışıp sarpa sarıyor.. yuhh :roll:

en dogrusu markalı ve kaliteli malzemeleri bir arada kullanmak..

Resim

mesela bu yat - tekne vs yaşam aküleri için buda alınır iken degerlerine uygun olanı alınmalı..


:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=dual ... B&dpr=1.13


Resim


kablolar kalın amper cekmeye dayanıklı üst plastık naylon olan bölümüde yanıp tutuşmıyan pahalı olandan secilmeli..slikonlu deniliyor..iyisine yani naylonu slikon karışımlı yumuşacık yanmıyor ısınmıyor vs..


:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=kabl ... orab%C4%B1


kablonun üstünede bunu geçirmek gerekiyor..

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=dual ... B&dpr=1.13

:arrow: https://www.google.com.tr/search?q=st%C ... ger+sr+200

mesela ben paraya kıyıp bu markalı olanı almadım ;) no name made in çayna olanı aldım cekili iken inek gibim bögürüyo.. yuhh
ve el degmiyor 1-2 saat devrede kalınça 70-80 derece ısınıyor.. onuda üflesin sogutsun diye termik kontrollü fan filan koyduydum yanına..

olamayınça mecbur 2. ye bu markalı olanı alıp kullandıydım ..

http://s444.photobucket.com/user/oguz11 ... sort=3&o=3
Resim
Resim
Resim

son resim gecikme rölesi onuda şu şekil ayarlamışdım ilk 10 dakika gibim dinamo sadece öndeki arac aküsünü dolduruçak tam dinlenmeye gecerken arkadakini dolduracak diyem hesap kitaplarım vardı amacım 2 boş aküyü aynı anda dinamoya yüklememek di.. vs..

2 akülü sitemi yat ve karavancılar iyi bilip kullanırlar yardım almak isterseniz adres o tip iş yapanlardır derim.. :)
abi katkıların için teşekkür ederim. teknede kullanılan both sistem ile basit yollu halledicem iki akü olayını. benim teknede by sistem yok ama daha önce bolca görmüşlüğüm mevcut.
ama bundan daha önce asıl start akünün ne alemde olduğunu görmem lazım ki . buda şu aldığım gösterge ile sanki mümkün değil gibi

sorum şu normal analog tip ampermetrede yapmak istediğimi yapabilirmiyim. ampermetre bağlantısı dışında herhangi bir güç bağlantısı gerektiriiri mi?

birde ampermetreyi pozitfde isteme sebebim sigorta çıkışına bağlamak olduğu için. böylelikle araç sigorta sistemine bağlı her çalışanın gerçekte ne tükettiği veya sağlıklı çalışıp çalışmadığı

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 19 Oca 2017 10:24
gönderen barisozgur
bbalta yazdı:Kurulabilecek en basit devreye şöyle örnek verilebilir ama çok verimli bir yöntem olduğunu düşünmüyorum. Bu en ucuza kaçılacak yol ve Oğuz abinin dediği gibi alternatöre ekstra yük bindirecektir.

Resim
aslında tam olarak yapacağım sistem bu olacak sadece selonoid valf yerine both şalter konulacak.

yani aslında sade bir anahtar

Resim

Re: araca ampermetre bağlantısı.. yardım

Gönderilme zamanı: 03 Nis 2017 20:56
gönderen FRATH
aracın elektrik sistemine yaşam aküsünü hiç bulaştırmadan orjinal sistemini hiç bozmadan başka bir kapalı devre sistem kurmayı hiç düşündünüz mü peki? Araç tavanına monte edilecek bir güneş paneli (sabit veya flexible model olabilir) + katlanır kanatlı bir rüzgar gülü (yolda giderken rüzgardan tasarruf edip şarj edebilmek, duruşlarda ve/veya konaklamalarda da rüzgarlı bir yerde doldurmak için), yaşam aküsü ve bir de kontrolör ile olur bu iş aslında. bu bahsettiğim sistem benim de yapmayı düşündüğüm bir mevzu o yüzden yazıyorum.