İnner Air Lock (BeadLocks)
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
İnner Air Lock (BeadLocks)
Merhaba uzun zamandır forumdan uzak kaldım öncelikle forum sakinlerine selamlar.
Gelelim konumuza, offroad da lastik performansı araçlarımız için çok önemli. Lastiğin içinde ki doğru hava basıncı da lastik ömrü ve performansı için çok önemli. Buna binaen daha önce çember ve civata ile lastiklerin janttan çıkmasını önleyen beadlock bir süredir hava ile sabitlenen sistemler olarak karşımıza çıkmakta.
Havalı (air beadlocks) temelde 2 parçadan oluşmakta. Bunlar karbon-kevlar dış koruyucu ve şamriyel. Bu sistemi takınca aracın her lastiğinde 2 sibob bulunuyor. Bu siboplardan biri lastiğin janta oturduğu bölümde lastik dış çapından daha küçük ve dışında koruyucu olan bir şamriyeli şişirmekte. Diğeri de şamriyel ile lastik tabanı arasındaki bölümü şişirmekte..
Detaylı teknik çizimi aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
http://www.coyoteents.com/beadlocks-how-they-work.html
Düşük hava basınçlı lastik kullanımı özellikle Suzuki' ler gibi hafif araçlara 32-33'' extreme lastik takıldığında çok önemli. Lastikler çok iri ve kalın profilli olduğu için aracın ağırlığı normal sayılan 26-30 bar gibi değerlerde bile lastiğin esnemesi ve doğru profilde yere basması için yetersiz kalabilmekte. Düşük hava kullanımında da lastiğin janttan atması lastikle jant arasına taş toprak girmesi ve dolayısı ile inmesine gibi sorunlar yaşanmakta. Tamda bu aşamada devreye air lock girmekte. Airlock 30-40 bar hava ile şişirilip lastiğin janttan çıkması engellenmekte diğer taban kısmına da minimum 5 bar veya istediğiniz hava değeri ile kullanabilmenizi sağlamakta.
Bende aracıma Amerika'dan air lock getirtip taktırdım. İlk testi pazar günü riva sahilde kum zeminde yaptım. Sayın Becce'nin tavsiyesi ile iç lastikte 30bar dış kısımda 15bar olarak ayarladım ve şöför+2 yolcu ve yardımcı offroad ekipmanları bulunan çanta vs. ile kuma çıktık. Daha önce lastik yanağının yarısına kadar gömülerek giden araç yeni lastik basınç ayarı ile batmadan rahat bir şekilde ilerledi. Daha test etmedim ama çamurda da bariz bir performans artışı olacağı söyleniyor. Diğer tecrübeleri daha sonra paylaşacağım.
Gelelim konumuza, offroad da lastik performansı araçlarımız için çok önemli. Lastiğin içinde ki doğru hava basıncı da lastik ömrü ve performansı için çok önemli. Buna binaen daha önce çember ve civata ile lastiklerin janttan çıkmasını önleyen beadlock bir süredir hava ile sabitlenen sistemler olarak karşımıza çıkmakta.
Havalı (air beadlocks) temelde 2 parçadan oluşmakta. Bunlar karbon-kevlar dış koruyucu ve şamriyel. Bu sistemi takınca aracın her lastiğinde 2 sibob bulunuyor. Bu siboplardan biri lastiğin janta oturduğu bölümde lastik dış çapından daha küçük ve dışında koruyucu olan bir şamriyeli şişirmekte. Diğeri de şamriyel ile lastik tabanı arasındaki bölümü şişirmekte..
Detaylı teknik çizimi aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
http://www.coyoteents.com/beadlocks-how-they-work.html
Düşük hava basınçlı lastik kullanımı özellikle Suzuki' ler gibi hafif araçlara 32-33'' extreme lastik takıldığında çok önemli. Lastikler çok iri ve kalın profilli olduğu için aracın ağırlığı normal sayılan 26-30 bar gibi değerlerde bile lastiğin esnemesi ve doğru profilde yere basması için yetersiz kalabilmekte. Düşük hava kullanımında da lastiğin janttan atması lastikle jant arasına taş toprak girmesi ve dolayısı ile inmesine gibi sorunlar yaşanmakta. Tamda bu aşamada devreye air lock girmekte. Airlock 30-40 bar hava ile şişirilip lastiğin janttan çıkması engellenmekte diğer taban kısmına da minimum 5 bar veya istediğiniz hava değeri ile kullanabilmenizi sağlamakta.
Bende aracıma Amerika'dan air lock getirtip taktırdım. İlk testi pazar günü riva sahilde kum zeminde yaptım. Sayın Becce'nin tavsiyesi ile iç lastikte 30bar dış kısımda 15bar olarak ayarladım ve şöför+2 yolcu ve yardımcı offroad ekipmanları bulunan çanta vs. ile kuma çıktık. Daha önce lastik yanağının yarısına kadar gömülerek giden araç yeni lastik basınç ayarı ile batmadan rahat bir şekilde ilerledi. Daha test etmedim ama çamurda da bariz bir performans artışı olacağı söyleniyor. Diğer tecrübeleri daha sonra paylaşacağım.
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Jimny'de kullandığım 16'' G.Vitara jantı airlock uygulandıktan sonra.
- Dosya ekleri
-
- IMG_9151.JPG (37.74 KiB) 732 kere görüntülendi
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Benim getirdiğim markanın linki.
http://innerairlock.com/beadlocks/
16x8'' bizim araçlar için uygun.
4 Ad. fiyatı 536$ nakliye ve gümrük hariç.
http://innerairlock.com/beadlocks/
16x8'' bizim araçlar için uygun.
4 Ad. fiyatı 536$ nakliye ve gümrük hariç.
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Ağır şartlar altında yukaridaki açıklamalarda da gayet iyi anlatıldığı gibi şart olan bir ürün. Güle güle kullan abi.
POMA yi 19 PSİ ile kullandığım gezilerde hem konfor hem de çekiş arazi de dehşet atıyordu.
Bu olsa hiç sisirmezdim lastikleri asfalt ta keskul gibi gezerdim[FACE WITH TEARS OF JOY]
Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
POMA yi 19 PSİ ile kullandığım gezilerde hem konfor hem de çekiş arazi de dehşet atıyordu.
Bu olsa hiç sisirmezdim lastikleri asfalt ta keskul gibi gezerdim[FACE WITH TEARS OF JOY]
Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Teşekkür ederim Deniz'cim. Keşkül nerden geldi aklına? Tam çuk oturmuş.
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Acıktım galiba [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Way wayy güzelmiş..ilk defa gördüğüm bir şey..demekki öğrenmenin yaşı yok, paylaşım için teşekkürler.
Site Admin
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Deniz senin emojiler kızılderili ismi gibi uzun uzun yazı olarak çıkıyor. :D (gülerken gözünden yaş gelen surat)DERKMEN yazdı:Acıktım galiba [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: İnner Air Lock (BeadLocks)
Teşekkürler, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Bilgi paylaşmak ve öğrenmek için burdayız. Öncü sizlersiniz.Offroadpassion yazdı:Way wayy güzelmiş..ilk defa gördüğüm bir şey..demekki öğrenmenin yaşı yok, paylaşım için teşekkürler.
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir