Suzuki Vitara İçin Doğru Termostat ve Conta Seçimi

SUZUKI DİFERANSİYEL HK. SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Suzuki Vitara İçin Doğru Termostat ve Conta Seçimi

Mesaj: # 18391Okunmamış mesaj Cypriot4x4
16 Eki 2010 22:00

Merhabalar,

Kış kapıda, yaklaşan soğuk günlerde hepimiz Vitara 'larımızın kaloriferinin aracın içerisini iyi ısıtmasını tercih etmekteyiz. Araçtaki diğer parçalar yanında termostat bu ısıtma işi için en önemli görevlerden birisini üstlenmekte.

Suzuki Vitara 'larda fabrika tarafından 82 C derece (180 Fahreneit) ve 88 C derece (192 Fahreneit) olmak üzere 2 farklı sıcaklık derecesinde termostat kullanıldı. Bu farklılık sanırım aracın satılacağı ülke hava koşulları dikkate alınarak tercih edildi.

Kıbrıs 'ta kış mevsimi çok soğuk olmadığı ve yaz ayları aşırı sıcak olduğu için 82 C derece olan termostatı tercih edip hem yazda hemde kışta sorunsuz kullanıyorum.

Ancak geçen kışta dikkatimi çeken bir şey oldu, çok aşırı soğuk günlerde, şehirler arası veya trafiğin tıkanmadığı yollarda araç normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor dolayısı ile de motor sürekli ısınma konumunda ve rölantide bile yaklaşık 1,500 - 1600 devride çalışıyordu. Bu da aracın fazla yakıt harcamasına sepeb oluyordu.

internette yabancı forumlarda yaptığım araştırmalarda Vitara 'larda 2 tip termostat haznesi üretilmiş.

1. tip termostat haznesinde termostatın oturacağı yer 1milimetre derinliğinde boşluğa sahip ve termostatı buraya takıp, contayı yerleştirip üst metal parçayı sabitlediğinizde montaj tamamlanıyor.

2. tip termostat haznesi ise termostatın oturacağı yerde 4milimetre derinliğinde bir boşluğa sahip ve termostatın oraya sızdırmayacak bir şekilde (dikkat bu sızdırmazlık motor blokundaki suyun radyatöre giden hortum yönüne doğru sızdırmzlığı anlatıyor, motor dışına sızdırmazlık değil) takılabilmesi için termostatın etrafına lastik bir conta takılmasını gerektiriyor. lastik conta haricinde başka conta kullanılmıyor.

aşağıdaki linkte Suzuki fabrikasının bu konuda yayınlamış olduğu TSB denilen konuya açıklık getiren döküman mevcut :

http://kick-fix.com/All-Pdfs/TSB/16v-STAT-bung1.pdf

bu konuya değinmemdeki bir diğer sepeb ise daha önce başka bir forumda soğutma radyatörü önünü kış aylarında karton ile kapatarak kullanmak zorunda kalan Vitara sahiplerine yardımcı olmak.

saygılar

Ali
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Doğru Termostat ve Termostat Contası Seçimi

Mesaj: # 18427Okunmamış mesaj 4L
17 Eki 2010 21:45

Ali benim araçta sanırım 2. tip termostat mevcut ve 88 derecede açanlardan. ancak geçmişte yaşadım problemler sebebi ile su radyatör fanını direkt bağladım, bu da hali ile motorun ısınmasını geciktiren bir etken. Bakalım kışın nasıl olacak.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Doğru Termostat ve Termostat Contası Seçimi

Mesaj: # 18446Okunmamış mesaj Cypriot4x4
17 Eki 2010 23:08

4L yazdı:Ali benim araçta sanırım 2. tip termostat mevcut ve 88 derecede açanlardan. ancak geçmişte yaşadım problemler sebebi ile su radyatör fanını direkt bağladım, bu da hali ile motorun ısınmasını geciktiren bir etken. Bakalım kışın nasıl olacak.
Merhaba,

su radyatör fanının direk bağlı olması, motor çalışırken fanın daha fazla gürültü yapmasına, bir miktarda motorun gücünden çalmasına sebep olur ancak "motor suyu sıcaklığı dolayısı ile kalorifer" sıcaklığını kış aylarında etkilemez diye düşünüyorum.

böyle düşünmemdeki sepeb de şu ; motorda takılı termostat 88 derece ise sağlıklı çalışan termostat motor içindeki sıcaklığı sürekli 88 derecede tutar.

Fanın direk bağlı olması termostat kapalıyken radyatörden su dönmeyeceği için sonucu değiştirmez.

ancak size bir tavsiye aracınızdaki termostattan şüpheleniyorsanız en kısa zamanda kaliteli / orjinal termostat ile değiştirin.

Ben bugün termostatı söküp kaynar suda ısıtarak / soğutarak test ettim; sonuç ise felaket 5 kez ısıtıp soğutmada 2 kez termostat açık olarak takılı kaldı, orjinal olmayan fakat 7-8 ay önce taktırmış olduğum termostatın arızalı olduğunu böylece öğrendim.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Doğru Termostat ve Termostat Contası Seçimi

Mesaj: # 18477Okunmamış mesaj yuzen_adam
18 Eki 2010 00:18

Fanı direk bağlamak hararet açıcından iyi görünüyor ama yazın sıkışık trafikte hararet sorunu yaşayabiliyorsunuz. Geçenlerde Samurai ile gittiğim Bolu dönüşünde otobanda trafik sıkıştı kocaman etrafına sıcak havalar saçan tırların arasında kaldım 1. viteste rolantide sabit yürüyorduk farkettimki benim haharet yarıyı geçmeye yeltenmiş. Neden motorda yük var hava sıcak ama fan yavaş dönüyor yetmiyor. Arada bir aracı boşa alıp deviri 2000 2500 civarında sabit tuttum ve hararet normal yerine döndü. Bence sabit fan yerine hızlı yavaş kademesi olan termikli fan her zaman daha iyi randıman verecektir. Tabiki termostat ve müşürler orjinal ve sağlam olduğu sürece...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara İçin Doğru Termostat ve Conta Seçimi

Mesaj: # 18501Okunmamış mesaj Offroadpassion
18 Eki 2010 10:17

Cypriot4x4 yazdı:Ancak geçen kışta dikkatimi çeken bir şey oldu, çok aşırı soğuk günlerde, şehirler arası veya trafiğin tıkanmadığı yollarda araç normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor dolayısı ile de motor sürekli ısınma konumunda ve rölantide bile yaklaşık 1,500 - 1600 devride çalışıyordu. Bu da aracın fazla yakıt harcamasına sepeb oluyordu.
Ali güzel bilgiler ve uyarılar teşekkür ederim. Ancak şu cümleni anlamadım,

"araç normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor :!: dolayısı ile de motor sürekli ısınma konumunda :?: ve rölantide bile yaklaşık 1,500 - 1600 devride çalışıyordu :?: " Demişsin....

Çalışma sıcaklıgı normal olan 82-88 derecedeyse devir neden 800'den 1600'e çıkıyor, bunu incelemek lazım. Bu durum başka bir soruna işaret eder. Manifold üzerindeki otomatik jiklen takılıyor veya yeterince ısınmıyor demektir, bu durumda rölantini otomatik olarak yükseltecektir. ;) nedersin :?: :idea:
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Suzuki Vitara İçin Doğru Termostat ve Conta Seçimi

Mesaj: # 18554Okunmamış mesaj Cypriot4x4
18 Eki 2010 16:19

Offroadpassion yazdı:
Cypriot4x4 yazdı:Ancak geçen kışta dikkatimi çeken bir şey oldu, çok aşırı soğuk günlerde, şehirler arası veya trafiğin tıkanmadığı yollarda araç normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor dolayısı ile de motor sürekli ısınma konumunda ve rölantide bile yaklaşık 1,500 - 1600 devride çalışıyordu. Bu da aracın fazla yakıt harcamasına sepeb oluyordu.
Ali güzel bilgiler ve uyarılar teşekkür ederim. Ancak şu cümleni anlamadım,

"araç normal çalışma sıcaklığına ulaşamıyor :!: dolayısı ile de motor sürekli ısınma konumunda :?: ve rölantide bile yaklaşık 1,500 - 1600 devride çalışıyordu :?: " Demişsin....

Çalışma sıcaklıgı normal olan 82-88 derecedeyse (işte anlatmaya çalıştığım nokta çalışma sıcaklığı normal değildi, normalden azdı) devir neden 800'den 1600'e çıkıyor, bunu incelemek lazım. Bu durum başka bir soruna işaret eder. Manifold üzerindeki otomatik jiklen takılıyor veya yeterince ısınmıyor demektir, bu durumda rölantini otomatik olarak yükseltecektir. ;) nedersin :?: :idea:
Merhaba,

geçen kış araçta vakum kaçağı da mevcuttu belkide ondan dolayı da araba sürekli yüksek devirde (rölantide 800 devirde çalışması gerektiğinde dahi) çalışıyordu ancak o dönemde aracın termostatında da eğer bir sorun varsaydı (açık olarak takılı kalmak gibi) motor normal çalışma sıcaklığına bir türlü erişemediğinden hem motor soğuk kalıyordu hemde araç soğukken motoru çalıştırdığımızda erken ısınması için daha yüksek devirde çalışması için olan mekanik veya elektronik düzenekte sürekli devrede kalıp motorun 1,600 devirlerde çalışmasına sepeb oluyordu.

umarım anlatabildim

şunları da ekleyim ;

%90 termostatta da o dönemde sorun vardı ve hem sıcaklık saati düz yolda düşüyordu hemde aracın içerisine yeterince sıcak hava üfleyemiyordu. Araç bu şekilde olduğunda yeterince ısınamadığından çalışma devri de yüksek devirde oluyordu.

Kıbrıs 'a henüz kış gelmedi ama araçta şimdilik böyle bir sorun yok
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara İçin Doğru Termostat ve Conta Seçimi

Mesaj: # 18562Okunmamış mesaj Offroadpassion
18 Eki 2010 17:03

Haklısın ben dikkatli okumamışım, orada araç normal sıcaklığa ulaşmıyor demişsin ;)
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI DİFERANSİYEL / DIFFERENTIAL ISSUES” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir