Suzuki Grand Vitara Kaput Havalandırması hk.
Gönderilme zamanı: 18 Mar 2016 16:21
Herkese merhaba,
Geçtiğimiz yaz çok sıkca yaşadığım ısınma ve buna bağlı olarak performans kaybı problemlerinin önüne geçmek istiyorum. Son Hacıllı kampında orman yollarında düşük sürat ve bol tırmanışlı zorlayıcı etaplarda kaput içi sıcaklığı inanılmaz yükselmişti ve kısa duraklamada kaput altını soğutmak için açmaya kalktığımda elim yanmıştı. O derece ısınıyor anlayacağınız. Bu amaçla da amerikalı abilerimizin Rubicon için ürettiği kaput havalandırmalarından kullanmayı düşünmekteyim.
Montajı şu şekilde yapılıyor:
Şimdi gelelim fikirlerime ve ardından sorulara:
Önden aldığımız hava radyatörden geçiyor, ardından motor bloğuna çevresine çarpıyor ve ortamı soğutuyor. Ardından ısınmış havanın bir şekilde dışarı çıkması lazım. Arazide düşük süratlerde bu pek mümkün olmuyor. Bu sefer ısınmış hava kaput altında fazla toplanıyor. Kaputa el değmeyecek kadar. Motor performansını hissedilecek kadar direk etkiliyor. Bir şekilde bu sıcak havayı ısınan hava yükselir prensibine dayanarak kaputun üst kısmından bu havalandırmalardan dışarı atmak bana mantıklı geliyor. Böylece kaput altı daha fazla serin havaya yer açacağım ve dolayısıyla genel sıcaklık düşecek. Yüksek süratlerde de pirensesler gibi soğuyacak motor.
Sizce gerekli izolasyonu yapsak (su geçirmez sprey mum, silikon, Nanoprotech, vs.) Bu havalandırmalardan içeri girecek yağmur suyu vs çamur direk olarak bir sorun çıkarır mı?
Kaputtaki destek kayıtlarını asla kesmeyeceğim. Sac levha olan kısımlara yerleştirmeyi düşünüyorum. Kaputun sağlamlığı konusunda sizce bir sıkıntı yaşanır mı?
Bunlar dışında aklıma gelen ikinci bir yöntem yaz aylarında kaputu menteşelerinden 1 cm kadar yükseltmek ve önden giren havayı kaput kapalıyken yükseltilmiş arka tarafından dışarı atmak.
Önerilerinizi bekliyorum.
Geçtiğimiz yaz çok sıkca yaşadığım ısınma ve buna bağlı olarak performans kaybı problemlerinin önüne geçmek istiyorum. Son Hacıllı kampında orman yollarında düşük sürat ve bol tırmanışlı zorlayıcı etaplarda kaput içi sıcaklığı inanılmaz yükselmişti ve kısa duraklamada kaput altını soğutmak için açmaya kalktığımda elim yanmıştı. O derece ısınıyor anlayacağınız. Bu amaçla da amerikalı abilerimizin Rubicon için ürettiği kaput havalandırmalarından kullanmayı düşünmekteyim.
Montajı şu şekilde yapılıyor:
Şimdi gelelim fikirlerime ve ardından sorulara:
Önden aldığımız hava radyatörden geçiyor, ardından motor bloğuna çevresine çarpıyor ve ortamı soğutuyor. Ardından ısınmış havanın bir şekilde dışarı çıkması lazım. Arazide düşük süratlerde bu pek mümkün olmuyor. Bu sefer ısınmış hava kaput altında fazla toplanıyor. Kaputa el değmeyecek kadar. Motor performansını hissedilecek kadar direk etkiliyor. Bir şekilde bu sıcak havayı ısınan hava yükselir prensibine dayanarak kaputun üst kısmından bu havalandırmalardan dışarı atmak bana mantıklı geliyor. Böylece kaput altı daha fazla serin havaya yer açacağım ve dolayısıyla genel sıcaklık düşecek. Yüksek süratlerde de pirensesler gibi soğuyacak motor.
Sizce gerekli izolasyonu yapsak (su geçirmez sprey mum, silikon, Nanoprotech, vs.) Bu havalandırmalardan içeri girecek yağmur suyu vs çamur direk olarak bir sorun çıkarır mı?
Kaputtaki destek kayıtlarını asla kesmeyeceğim. Sac levha olan kısımlara yerleştirmeyi düşünüyorum. Kaputun sağlamlığı konusunda sizce bir sıkıntı yaşanır mı?
Bunlar dışında aklıma gelen ikinci bir yöntem yaz aylarında kaputu menteşelerinden 1 cm kadar yükseltmek ve önden giren havayı kaput kapalıyken yükseltilmiş arka tarafından dışarı atmak.
Önerilerinizi bekliyorum.