1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Suzuki Grand Vitara Kaput Havalandırması hk.

Gönderilme zamanı: 18 Mar 2016 16:21
gönderen bbalta
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz yaz çok sıkca yaşadığım ısınma ve buna bağlı olarak performans kaybı problemlerinin önüne geçmek istiyorum. Son Hacıllı kampında orman yollarında düşük sürat ve bol tırmanışlı zorlayıcı etaplarda kaput içi sıcaklığı inanılmaz yükselmişti ve kısa duraklamada kaput altını soğutmak için açmaya kalktığımda elim yanmıştı. O derece ısınıyor anlayacağınız. Bu amaçla da amerikalı abilerimizin Rubicon için ürettiği kaput havalandırmalarından kullanmayı düşünmekteyim.

Resim

Montajı şu şekilde yapılıyor:


Şimdi gelelim fikirlerime ve ardından sorulara:

Önden aldığımız hava radyatörden geçiyor, ardından motor bloğuna çevresine çarpıyor ve ortamı soğutuyor. Ardından ısınmış havanın bir şekilde dışarı çıkması lazım. Arazide düşük süratlerde bu pek mümkün olmuyor. Bu sefer ısınmış hava kaput altında fazla toplanıyor. Kaputa el değmeyecek kadar. Motor performansını hissedilecek kadar direk etkiliyor. Bir şekilde bu sıcak havayı ısınan hava yükselir prensibine dayanarak kaputun üst kısmından bu havalandırmalardan dışarı atmak bana mantıklı geliyor. Böylece kaput altı daha fazla serin havaya yer açacağım ve dolayısıyla genel sıcaklık düşecek. Yüksek süratlerde de pirensesler gibi soğuyacak motor.

Sizce gerekli izolasyonu yapsak (su geçirmez sprey mum, silikon, Nanoprotech, vs.) Bu havalandırmalardan içeri girecek yağmur suyu vs çamur direk olarak bir sorun çıkarır mı?
Kaputtaki destek kayıtlarını asla kesmeyeceğim. Sac levha olan kısımlara yerleştirmeyi düşünüyorum. Kaputun sağlamlığı konusunda sizce bir sıkıntı yaşanır mı?

Bunlar dışında aklıma gelen ikinci bir yöntem yaz aylarında kaputu menteşelerinden 1 cm kadar yükseltmek ve önden giren havayı kaput kapalıyken yükseltilmiş arka tarafından dışarı atmak.

Önerilerinizi bekliyorum.

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 20 Mar 2016 21:45
gönderen oguz1134
Ön den giren hava ilk 2 radyatörden geçiyor.. sonra motor blogu etrafından devam edip şanzıman'ı da yelleyip aşagılardan geri çıkıyor..

kaput'a acılan delik hava şanzımana gitmeden kaput üstünden cıkmasına sebeb olur derim dengeyi bozar..bençe.. ;)

:arrow: arac da skil plate denen şanzıman arkasına kadar giden karter koruma varmıdır.. :?:

var ise 2 şase kolonu arasını tam örter vaziyetmi..dir.. :?: eni 40 cm yi geçer olmamalı egerki geniş ise sünnet olup düzeltilmeli derim..

4x4 aracla ülkemizde kaya ofroydu yapan yok sanırım.. :roll: kayaya kafa atsan ilk ön difi kırarsın..motor kareterine zarar verdirmek mümkün degil..bu skıl plate denen zımbırtı çamur ve kar zeminde alttan takılmasın üstünde kızak gibin kaysın diye yapılmalı.. 30<>40 cm enin deki yeterli olur diyem düşünüyorum.. ;) daha genişi hararet yaptırmakdan başka bi işe yaramaz..
ön tarafında ise hava girişi için delik ler acılmasıda faydalı olur derim..

ilk iş 2. bi hararet saati takılıp durum gözlemlemeli.. ;) örjinal göstergeye güven olmaz..
arabada hararet var ise sırası ile
termostat
radyatör
termik fan..degişir yada bi vida ile direk yapılır..cok geberik ise..
km fazla ise devirdaim vs degişip
hararet yapmaz hale getirmeli

benim mazotlum da da gösterge 50 derecede de olsa 105 derecede olsa ibre aynı yerde sakince duruyor..96 derecede elektirikli fanım çalışıyor..arazide rampada 105 dereceyi gördügümde aklım zıpladı göstergem gayet sakin di hiç telaş etmedi benim gibin.. :roll:

yarışa girenlerin klima istemi kompile sökülüp atılıyor..önden 1 radyatör azalıp hava ilk motor radyatötüne carpması saglanıyor..

bi tavsiyem daha var çamurculara özel.. ;) :arrow:

2 far arasındaki panjur üstte 5-6 kılpşi kırmadan cıkarabileçek eli tornavida tutan abiler için gecerli.. ;) o panjur cıkar oto yıkamacıda tazzikli su klima radyatörüne tutulur..arkadaki motor radyatörünün her bi yerinden su cıkıp cıkmadıgına bakılır..
bu işin azıçık da riski var..

yarım akıllı bi yıkamacıya denk gelirde 1 karış dan yakın tutar ise suyu radyatörün inçecik kılçal sogutma panelleri yamulur yumulur hiç hava gecmez halede getirebilir.. :!:

yarım metre uzak dan tutulmalı en az.. :!:

çamura girinçe ilk klima radyatörü bi sünger gibim camuru üstüne alır o çamur üstünde kurudugunda hava gecişini engeller ..sonrası istikamet oto sanayi .. :arrow:

radyatörü degişirseniz bakır kazan ve geniş litreli vs aklınızdan gecirmeyin yanlış.. :!:

inçe dar plastik yan sanayii olan en ideali ;)

az litreli olan cabuçak soğur..didim

benden bukadan.. :)

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 08:38
gönderen cenknalbantoglu
Oğuz abi benim kocamanla arazi çıkışı aynen senin dediğin gibi önden radyatöre en az yarım metre uzaklıktan su tutarım deli çamur akar arkadan hele ki bol çamurlu su geçişlerinde fan açıksa o çamuru içine emer o yüzden elimden geldiğince arazide bile yanımda su bulundurur böyle geçişlerden sonra bol su çarpar en azından geçici olsa da temizlemeye çalışırım yoksa hararet sorunu yaşarım.
O kaput üstü ızgara benim araçta fabrika çıkışı var ama olması da normal 5.9 un verdiği sıcağı bir şekilde dışarı atmak gerekiyor.

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 09:23
gönderen Offroadpassion
Bu işlemi bizim kayıp Atminicitiratör Emre yapmıştı, V6 araç alev alev yanıyordu..havalandırma kanalı açınca motor ciddi rahatlamıştı..hatta ben de düşünyorum...Radyatör ve motor yazın uzun rampalarda çok ciddi ısınıyor..kaput Barış'ın dediği gibi el yakar vaziyete geliyor...

Emrenin motor ve kaput çok ısınıyordu, hatta koltukda oturuken sağ ayagı yanıyor ve şanzuman bölümü de ciddi ısınıyordu.. ;) Bu opreasyondan sonra içeride ısı ve ayak yanma olayıda kalmadı, motorda rahatlamıştı.. Sanırım bende yapıcam..

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 09:36
gönderen bbalta
Offroadpassion yazdı:Bu işlemi bizim kayıp Atminicitiratör Emre yapmıştı, V6 araç alev alev yanıyordu..havalandırma kanalı açınca motor ciddi rahatlamıştı..hatta ben de düşünyorum...Radyatör ve motor yazın uzun rampalarda çok ciddi ısınıyor..kaput Barış'ın dediği gibi el yakar vaziyete geliyor...

Emrenin motor ve kaput çok ısınıyordu, hatta koltukda oturuken sağ ayagı yanıyor ve şanzuman bölümü de ciddi ısınıyordu.. ;) Bu opreasyondan sonra içeride ısı ve ayak yanma olayıda kalmadı, motorda rahatlamıştı.. Sanırım bende yapıcam..
Hakan abi ben şöyle bir şey sipariş ettim işe yararsa sonra kaputu keseceğim. İlla böyle bir şeye gerek yok. Pul koyup yapan var, boru kesip uzun vidayla yapan var. Ben uğraşmak istemedim tak çalıştır olsun istedim:
Resim
Resim
oguz1134 yazdı:Ön den giren hava ilk 2 radyatörden geçiyor.. sonra motor blogu etrafından devam edip şanzıman'ı da yelleyip aşagılardan geri çıkıyor..

kaput'a acılan delik hava şanzımana gitmeden kaput üstünden cıkmasına sebeb olur derim dengeyi bozar..bençe.. ;)

:arrow: arac da skil plate denen şanzıman arkasına kadar giden karter koruma varmıdır.. :?:

var ise 2 şase kolonu arasını tam örter vaziyetmi..dir.. :?: eni 40 cm yi geçer olmamalı egerki geniş ise sünnet olup düzeltilmeli derim..

4x4 aracla ülkemizde kaya ofroydu yapan yok sanırım.. :roll: kayaya kafa atsan ilk ön difi kırarsın..motor kareterine zarar verdirmek mümkün degil..bu skıl plate denen zımbırtı çamur ve kar zeminde alttan takılmasın üstünde kızak gibin kaysın diye yapılmalı.. 30<>40 cm enin deki yeterli olur diyem düşünüyorum.. ;) daha genişi hararet yaptırmakdan başka bi işe yaramaz..
ön tarafında ise hava girişi için delik ler acılmasıda faydalı olur derim..

ilk iş 2. bi hararet saati takılıp durum gözlemlemeli.. ;) örjinal göstergeye güven olmaz..
arabada hararet var ise sırası ile
termostat
radyatör
termik fan..degişir yada bi vida ile direk yapılır..cok geberik ise..
km fazla ise devirdaim vs degişip
hararet yapmaz hale getirmeli

benim mazotlum da da gösterge 50 derecede de olsa 105 derecede olsa ibre aynı yerde sakince duruyor..96 derecede elektirikli fanım çalışıyor..arazide rampada 105 dereceyi gördügümde aklım zıpladı göstergem gayet sakin di hiç telaş etmedi benim gibin.. :roll:

yarışa girenlerin klima istemi kompile sökülüp atılıyor..önden 1 radyatör azalıp hava ilk motor radyatötüne carpması saglanıyor..

bi tavsiyem daha var çamurculara özel.. ;) :arrow:

2 far arasındaki panjur üstte 5-6 kılpşi kırmadan cıkarabileçek eli tornavida tutan abiler için gecerli.. ;) o panjur cıkar oto yıkamacıda tazzikli su klima radyatörüne tutulur..arkadaki motor radyatörünün her bi yerinden su cıkıp cıkmadıgına bakılır..
bu işin azıçık da riski var..

yarım akıllı bi yıkamacıya denk gelirde 1 karış dan yakın tutar ise suyu radyatörün inçecik kılçal sogutma panelleri yamulur yumulur hiç hava gecmez halede getirebilir.. :!:

yarım metre uzak dan tutulmalı en az.. :!:

çamura girinçe ilk klima radyatörü bi sünger gibim camuru üstüne alır o çamur üstünde kurudugunda hava gecişini engeller ..sonrası istikamet oto sanayi .. :arrow:

radyatörü degişirseniz bakır kazan ve geniş litreli vs aklınızdan gecirmeyin yanlış.. :!:

inçe dar plastik yan sanayii olan en ideali ;)

az litreli olan cabuçak soğur..didim

benden bukadan.. :)
Oğuz abi aracımda becce skid plate var. Yan tarafları açık. Radyatörler temiz. Arazi sonrası özellikle dikkat ettiğim bir konu. Kış aylarında hiç derdim yok zaten. Benim sıkıntım yaz ayları. Düşük sürat, bol tırmanışlı zor şartlarda havayı önden yeterince alamadığımız durumlarda kaput altının aşırı ısınmasını ve buna bağlı performans kayıplarını engellemek.

Şanzımanın soğuması konusunda araç zaten alttan da hava almıyor mu? Yani biz ısınan havayı tahliye ederken bir yandan da içeri daha fazla hava alıyoruz zaten. Yön değişikliği konusunda haklısın ama dediğin kadar etkisi olur mu bilemedim :roll:

2li pod sipariş ettim. Ölçüsan'dan cıvalı bir hararet saati edinip onun da hemen montajını yapacağım. Nicedir yapılacaklar listesinde bekliyor.

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 09:56
gönderen Offroadpassion
Barış kaput menteşe uzatması biraz çirkin görünüyor..aracın bütünlüğü bozulmuş gibi duruyor..Bunun yerine kaputun arka bölümünde conta var onu çıkart hava oradanda çıkar..Rubicon'un Kaput üstü havalandırma delikleri ise gayet şık. Range Roverlerda da yanda hava çıkışları vardır dikkat ettinmi hiç.

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 10:15
gönderen cenknalbantoglu

Motor havalandırmasında adamların elinde her türlü imkan var hiç acımadan kesip biçiyorlar

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 10:27
gönderen bbalta
Offroadpassion yazdı:Barış kaput menteşe uzatması biraz çirkin görünüyor..aracın bütünlüğü bozulmuş gibi duruyor..Bunun yerine kaputun arka bölümünde conta var onu çıkart hava oradanda çıkar..Rubicon'un Kaput üstü havalandırma delikleri ise gayet şık. Range Roverlerda da yanda hava çıkışları vardır dikkat ettinmi hiç.
Hakan abi haklısın görüntü olarak bi boka benzemiyor bence de. Ben sadece işe yararlığını görmek istiyorum. İşe yarıyorsa acımadan keseceğim kaputu.

Land Rover'larda ben en çok Discovery'deki çamurluk havalandırmasını beğeniyorum. Çok şık ve işlevsel:

Resim
cenknalbantoglu yazdı:
Motor havalandırmasında adamların elinde her türlü imkan var hiç acımadan kesip biçiyorlar
Adamlarda neler neler var Cenk abi. O kadar çok çeşitli ürünler çözümler var ki bazen sinirleniyor insan kodumun ülkesinde neden bunlar yok diye.

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 10:30
gönderen bbalta
Mesela bu eleman pançla caz cuz açmış delikleri morgulus morgulus

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 13:07
gönderen cenknalbantoglu
Barış son videodaki kişi ve bir arkadaşı daha var ikisi de uçuklar araçlara neler yaptıklarını bir görsen ben uzun zamandır takip ediyorum onları. Araçları kesip biçiyorlar ve bütün yaptıklarını paylaşıyorlar. Hep işin en ucuz yollu nasıl yapılabileceğini anlatıyorlar.Tabii orada araçlar 2000-3000 usd olunca istedikleri gibi oynuyorlar vergi yok proje onayı yok bütün imkanlar onlardan yana

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 15:23
gönderen othar
Bir not: Oğuz abi söyleyince aklıma geldi. Barış senin sanziman otomatik ve daha fazla soğuk havaya ihtiyaç duyuyor. Benimki de otomatikken alt korumadan dolayı yazın sorun yaşamıştım. Çok ısınıyordu ve ses yapiodu sonunda da elime aldım :))

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 15:25
gönderen othar
O yüzden oraya giden havayı kesmemek lazım bendeki koruma daha geniş gerçi ama sorun hızlı giderken ortaya çıkıyordu. Dikkat derim ;)

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 16:22
gönderen Offroadpassion
Tam tersi diye düşünüyorum..Emrenin Şanzumanda yanıyordu..kaputa delik açtı motorda
:arrow: Motor+şanzuman ve içerideki aşırı ısınma sorunu düzelmişti.. ;)

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 16:36
gönderen bbalta
Kafayı çalıştıralım. Kaput altında hapsolan ısınmış hava motorun ve dolayısıyla şanzımanın daha fazla ısınmasına sebep olacak. Biz ısınan havayı hızla tahliye ettiğimizde bu havanın yerine serin hava dolacak. Motorun ve şanzımanın ortalama sıcaklığı kesinlikle düşer.

Yağ sıcaklıkları kesinlikle düşer. Ha şu konuda kesinlikle haklısınız, radyatörden giren havanın geçtiği yolu değiştiriyoruz. Bir miktar hava gitmesi gereken noktaya gitmeyecek ve yukarıdan tahliye olacak. Şanzımanın aracın altından geçen havayla da soğuduğunu düşünürsek, aracı yükselttiğimiz için alttan geçen hava miktarı zaten standarttan fazla olduğu için bence fazladan aldığımız hava azalır kabaca. Şanzıman yağı nasıl soğuyor bizim araçlarda? Hangi yolu izliyor yani?

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 16:53
gönderen Offroadpassion
Benim gördüğüm cebri soğutma yani yüzeyden ısı transferi ile soğuyor..Otomatik şanzuman için yağ radyatörü yok diye biliyorum.. Budurumda hava teması ile ısı düşürme mantığı.. Alttan gelen hava+ motordan yönlenen hava şanzumanın üzerinden geçerken ısı düşüyor diye düşünüyorum..

Motordan gelen sıcak havanın (Motor+Radyatör+Eksoz Manifoldu) önemli bölümü yanı sıcak bölümü kaput deliklerinden atılırsa.. şanzumana daha serin hava gidecektir...

Emrenin araçta aynen bu oldu..vitesin olduğu yerde kaportaya (Gaz pedalının orası) el değince yakıyordu... Havalandırmadan sonra.. sıcaklık neredeyse yok oldu...

Dolayısı ile şanzumanda aynı oranda rahatlayacaktır diye düşünüyorum. :roll:

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 16:59
gönderen cenknalbantoglu
Resim

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 17:01
gönderen cenknalbantoglu
ZJ ler için otomatik şanzıman yağ soğutucusu mevcut olup dikkat edilmesi gereken bir konu

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 17:02
gönderen cenknalbantoglu
Resim

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 21 Mar 2016 17:04
gönderen cenknalbantoglu
Bence her araçta olması gereken otomatik şanzıman yağı ısı ölçeri ki en kısa zamanda ben kendi aracıma takdıracağım
Resim

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 23 Mar 2016 04:31
gönderen othar
suzilerde de radyatöre gidiyor otomatik şanzıman yağı, radyatörün altında bunun için bölüm var..

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 23 Mar 2016 09:14
gönderen Offroadpassion
Tüm otomatiklerde varmı :?: JLX/Grand/Kare Grand Kasada vs..

Re: Kaput Havalandırması

Gönderilme zamanı: 23 Mar 2016 13:31
gönderen ömer61
Bütün suzilerde var mı yok mu bilemem ama benim 98 2.5 Grand Vitara'da var.Radyatör değiştirirken ister istemez şanzıman yağı buradan koyverir.Değişim sonrası şanzıman yağına ilave yapmak gerekir.Başıma geldiği için biliyorum.

Re: Suzuki Grand Vitara Kaput Havalandırması hk.

Gönderilme zamanı: 23 Mar 2016 23:38
gönderen oguz1134


altta görünen sigara kalınlığındaki sarı boru radyatör içine girer 20-30 cm kadan içerde boru olarak gezer..sıcak şanzıman yagı hesapda sogumuş olarak diger taraftan cıkar..

bu araclarda şanzıman için radyatör olmaz..didim..

6 litre motoru olan cerokide 15-20 litrede yag olacagından içinde şanzımanın böyle bi boru kesmiyeceginden..adam radyatör koymuş..benim wc 100 'de var koçaman bişi .. ;)

otomatik şanzımanın bi derdi daha var.. :?:

hidrolik çalışan sistemlerde yagın viskozitesi diyem derin bi geyik konusu var.. ;) o yagın belli bi sıcaklıkda olması lazım.. ;)

- 10 derecede mesela o yag ve sistem iş görmez.. ;)

soguk dan da üşümesin..gerekdiğinde de ısınsın diyem radyatörle ilişkileri olur.. ;)

mandıra filozofu misali: ben kaputa deilk açılmasına karşıyım.. :)

modifiye etcez diye möhendizlik hesapların hiçe sayılmasına da karşıyım..

en basiti Bursa'da gözüm le gördüm fiat aracın içine mavi 70 lt lik bidon koyup su doldurup ..4 adam gibi otuturuyorlar koltuklara şehir içi bidon gezdiriyorlar..maaşlı şöförlece aylarca belli km yapınçaya kadar araclar test ediliyor fren balatasımı bitiyor araba saga solamı cekiyor vs bin çeşit bişilere bakıyorlar gerekiyorse degişikliğe gidiyorlar..

bunu capon da biraz daha iyisini yapıyodur diye aklımdan geciyor..gözleri çekik ama işlerini saglam yaparlar derim..

aracda hararet var ise o tespit edilip giderilmeli derim.bida.. :)

Re: Suzuki Grand Vitara Kaput Havalandırması hk.

Gönderilme zamanı: 05 Mar 2017 01:35
gönderen bbalta
Koydum kafaya yapacam morgulus

Aluminyum kaput havalandırmalarını Amerika'dan bir arkadaşıma getirttim. Yapım aşamalarını paylaşırım :)

Resim

Re: Suzuki Grand Vitara Kaput Havalandırması hk.

Gönderilme zamanı: 06 Mar 2017 00:24
gönderen Offroadpassion
Barış daha öncede demiştim, emre 2.5 V6da yaptı dizini dayadığından vites kolunun oralar yanıyordu..aynı bu şekilde iki havalandırma koydu, ne ısı kaldı ne yanma araç harareti düzeldi..okursa cevap yazacaktır. (kayıp atmin) :)