Coilover Süsspansion
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Coilover Süsspansion
Bir arkadaşımın kendi aracına uygulama yapmak istemesiyle başlayan sohbetimizde bu tip yükseltmelerin ayarlı olduğunu isteğe göre aracını kışın 7'' kadar yükseltip 35 lastik takıp yazında tekrar alçaltıp standart hale getirip uzun yolda kullanabileceğini söyledi. Her ne kadar bana mantıklı gelmese de araştırmak ihtiyacı oluştu.
Kendisinin söylemesi biz çoğunlukla arazide çamurda kullanıyoruz ve arka standart önde ise isteğe bağlı kilitlerimiz var bu yüzden aşırı artikülasyon yapmamıza gerek kalmıyor bunu İncir boğazı gezisinde de gördün. Bizim araçlarda tek sorun diflerin yerden yüksekliği bunuda 35 lastikle çözüyoruz.
İşte burada aracı yükseltmek için kitleri kullanıyoruz ama 35 lastik için yapacağımız işlem 15000 tl gibi bir rakam tutuyor ve çok sağlıklı olmuyor bunun yerine aracın salıncaklarını link çubuklarını ve trak barları ayarlı hale getirdikmi ve coiloverla yükselttikmi sorunu çözeceğiz ki bunu Kadosanda yapıyorlar dedi ve fiyat almış nerdeyse dörtte bir.
Tabii rakam böyle olunca insan aklından geçirmiyor değil yani kısacası forumdaki bu coiloverdan anlayan bilen arkadaşlardan fikirlerini rica ediyorum.Olabilir mi olursa ne sakıncaları olur artılarıyla eksilerini karşılaştıralım
Kendisinin söylemesi biz çoğunlukla arazide çamurda kullanıyoruz ve arka standart önde ise isteğe bağlı kilitlerimiz var bu yüzden aşırı artikülasyon yapmamıza gerek kalmıyor bunu İncir boğazı gezisinde de gördün. Bizim araçlarda tek sorun diflerin yerden yüksekliği bunuda 35 lastikle çözüyoruz.
İşte burada aracı yükseltmek için kitleri kullanıyoruz ama 35 lastik için yapacağımız işlem 15000 tl gibi bir rakam tutuyor ve çok sağlıklı olmuyor bunun yerine aracın salıncaklarını link çubuklarını ve trak barları ayarlı hale getirdikmi ve coiloverla yükselttikmi sorunu çözeceğiz ki bunu Kadosanda yapıyorlar dedi ve fiyat almış nerdeyse dörtte bir.
Tabii rakam böyle olunca insan aklından geçirmiyor değil yani kısacası forumdaki bu coiloverdan anlayan bilen arkadaşlardan fikirlerini rica ediyorum.Olabilir mi olursa ne sakıncaları olur artılarıyla eksilerini karşılaştıralım
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: COİLOVER SÜSPANSİYON
Hocam alçaltıp yükseltmek güzel olay ama hop coiloverları çevirdim alçaldı, hop çevirdim yükseldi kolay iş değil gibi geliyor.
Söylediğin gibi alçalıp yükselme ile beraber bütün diferansiyel açıları, şaft açıları ve uzunlukları, trackbar ayarları hepsi değişir. Coilover ile beraber bütün alt kollarında ayarlı olması lazım bence... 1'' - 2'' için olabilir ama 7'' zor gibi..
Bu işlemleri yapana kadar eğer aracın orjinal alt takımları duruyorsa. Yazın orjinale dönün, kışın kite...
Her kolda ayar civatası biraz alengirli iş gibi. Ne kadar teşkilat o kadar müşkülat.
Söylediğin gibi alçalıp yükselme ile beraber bütün diferansiyel açıları, şaft açıları ve uzunlukları, trackbar ayarları hepsi değişir. Coilover ile beraber bütün alt kollarında ayarlı olması lazım bence... 1'' - 2'' için olabilir ama 7'' zor gibi..
Bu işlemleri yapana kadar eğer aracın orjinal alt takımları duruyorsa. Yazın orjinale dönün, kışın kite...
Her kolda ayar civatası biraz alengirli iş gibi. Ne kadar teşkilat o kadar müşkülat.
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: COİLOVER SÜSPANSİYON
banada çok mantıklı gelmedi açıkcası çünkü kol uzadığında açılar değişiyor ona göre değişiklik yapılması lazım. en iyisi aracı yükselt bi air sistem koy yazın yapıştır yere kışın yükselt
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: COİLOVER SÜSPANSİYON
Koray benimde aklıma pek yatmasada akşam arkadaşımla uzun bir telefon görüşmesi yaptım tekrar.Yükseltme işinde kollar salıncaklar trak barlar link çubukları ve şaftlar hepsi ayarlıya çevrilecek aracın orjinal yayları kullanılacak isteğe bağlı olarak amortisörler değişecek diye uzun uzun anlattı.Kadosanda bu ayarlı işleri yapan bir tornacı varmış adam kendi aracına yapmış hatta difleri unimog difleri ile değiştirmiş hatta aracı ben incirboğazı gezisinde gördüm deli bir makinaydı. Yükseltme ve alçaltma lifte yapılıyormuş ve ince ayar gerekiyormuş bu ayarları cüzi bir ücret karşılığı yapacak yerde hazırmış.Kısacası bu işler yapılırken değişecek tüm parcaları tornada yapılacak ve sorunsuz olcak diye tutturdu.Kafa iyice dağıldı maddi açıdan bakarsam çok güzel ama teknik nasıl olacak bilmiyorum.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Bende merak ettim..nedir bu diyince basit güzel açıklamalardan biri...
""Coil over nedir?
Coil over yükseklik ayarlı amortisor setidir. Bu sette yay- amortisor beraberdir, ayrı değil.. Her aracta farklılıklar gösterir ama 10cm ye kadar oynaman mumkundur yukseklikle. Ayrıca alcalttıkca amortisorler de sertleşir. Ayar yapmak icin aracı lifte alıp lastiklerinin sökülmesi gerekmektedir.
Elektronik kontrollü modelleri de bulunmaktadır. Bu modellerde coil over bir çeşit elektrik motoruna baglıdır ve aracın yuksekliği içeriden kumandayla ayarlanabilir.
Türkiye de pek tercih edilmeyen ancak gerçekten yararlı olan bir sistemdir. kit halindedir ve en büyük özelliği bir çok ayarın manuel olarak yapılabilmesidir. Coiloverların ortalama 8cm indirip kaldırabilme özelliği vardır, kamber açılarını ayarlama şansınız vardır.
Yapısı karmaşık değildir ancak pahalıdır bu yüzden çok tercih edilmez. Coiloverı alıp, takıp sadece yükseklik ayarlamak yanlıştır. Aynı zamanda açı ayarları yapılmalıdır. Bu ayarlar yapılmadığı zaman coiloverın, basit amortisörlerden herhangi bir farkı kalmaz ve verilen para sadece aracın alçalmasına yarar. Türkiye'de yaygın olmadığı için ayarlarından da herkes anlamaz. Ayarların tamamen sağlıklı olması için araç kantara çıkarılması her tekerlek için ayrı ayrı ağırlık ayarı yapılması gerekmektedir.
Kaynak: http://coilover.nedir.com/#ixzz3pGv9wqOM""
Konuyu izah eden bir foto..
""Coil over nedir?
Coil over yükseklik ayarlı amortisor setidir. Bu sette yay- amortisor beraberdir, ayrı değil.. Her aracta farklılıklar gösterir ama 10cm ye kadar oynaman mumkundur yukseklikle. Ayrıca alcalttıkca amortisorler de sertleşir. Ayar yapmak icin aracı lifte alıp lastiklerinin sökülmesi gerekmektedir.
Elektronik kontrollü modelleri de bulunmaktadır. Bu modellerde coil over bir çeşit elektrik motoruna baglıdır ve aracın yuksekliği içeriden kumandayla ayarlanabilir.
Türkiye de pek tercih edilmeyen ancak gerçekten yararlı olan bir sistemdir. kit halindedir ve en büyük özelliği bir çok ayarın manuel olarak yapılabilmesidir. Coiloverların ortalama 8cm indirip kaldırabilme özelliği vardır, kamber açılarını ayarlama şansınız vardır.
Yapısı karmaşık değildir ancak pahalıdır bu yüzden çok tercih edilmez. Coiloverı alıp, takıp sadece yükseklik ayarlamak yanlıştır. Aynı zamanda açı ayarları yapılmalıdır. Bu ayarlar yapılmadığı zaman coiloverın, basit amortisörlerden herhangi bir farkı kalmaz ve verilen para sadece aracın alçalmasına yarar. Türkiye'de yaygın olmadığı için ayarlarından da herkes anlamaz. Ayarların tamamen sağlıklı olması için araç kantara çıkarılması her tekerlek için ayrı ayrı ağırlık ayarı yapılması gerekmektedir.
Kaynak: http://coilover.nedir.com/#ixzz3pGv9wqOM""
Konuyu izah eden bir foto..
Site Admin
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Birde sürüş açısından nasıl etkiler
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Cenk yeni yapılma denenmemiş bir sistem için çekincelerim aşağıdaki gibi.
1-senin araç ciddi kuvvetli büyük ve ağır.
2-Şahsen bir tornacı kardeşimizin ben yaptım oldu dediği şeye hemen güvenmem, test edilip kullanılmalı.
3-yapılan işi en az bir iki sezon kullanıp sorunsuz olduğu kanıtlanmalı
4-Macera arama derim, senin aracın 4-5 inç kitleri var koydunmu zaten ayvan gibi oluyor, riske girme derim.
1-senin araç ciddi kuvvetli büyük ve ağır.
2-Şahsen bir tornacı kardeşimizin ben yaptım oldu dediği şeye hemen güvenmem, test edilip kullanılmalı.
3-yapılan işi en az bir iki sezon kullanıp sorunsuz olduğu kanıtlanmalı
4-Macera arama derim, senin aracın 4-5 inç kitleri var koydunmu zaten ayvan gibi oluyor, riske girme derim.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Ben biraz eski kafalı düşünüyor olabilirim, ama bana göre araçları enaz 5 amaca ayırmak lazım. Bence bunların içinden hangisi varsa kafanda onu seçip hedefe yönelik bişiler yap derim..Öyle sök taki indir kaldır,ayarla vs bence olmaz.. yada ben harbi eski kafayım o ayrı
1-Asvalt ve hafif kar çamur aile gezisi vs..4x4 Suv araç yeterli.
2-Biraz'da arazi yapıcam %50/%50 ama asvaltı bozulmasın, 4x4 hafif 2" yükseltme AT lastikli gibi..
3-Offroad severim %70 Offroad %30 Asvalt yapıcam 4" yükselt MT koy vs..
4-Offroad 1. mesele, ama asvalttada gitsin..%90 OffRd/%10 Asvalt 5-6" kit Ekstrem Lastik.
5-Offrad Yarış vs takla önesiz araç %100 Arazi 4-56-8" yükselt Traktör lastik koy,2 vinç, araç içi soyulmuş vs.
1-Asvalt ve hafif kar çamur aile gezisi vs..4x4 Suv araç yeterli.
2-Biraz'da arazi yapıcam %50/%50 ama asvaltı bozulmasın, 4x4 hafif 2" yükseltme AT lastikli gibi..
3-Offroad severim %70 Offroad %30 Asvalt yapıcam 4" yükselt MT koy vs..
4-Offroad 1. mesele, ama asvalttada gitsin..%90 OffRd/%10 Asvalt 5-6" kit Ekstrem Lastik.
5-Offrad Yarış vs takla önesiz araç %100 Arazi 4-56-8" yükselt Traktör lastik koy,2 vinç, araç içi soyulmuş vs.
Site Admin
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Hakan şu an 3 ile 4. şık arasında gidip geliyorum
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Resimdeki orjinal coilover ve tanesi 2200 tl
uygulaması böyle
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Adamlar artık yükseltmede amortisör olarak coilover kullanıyor Amerikada süspansiyon süper
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
vay arkadaş millet neler yapıyor biz hala salıncak iptaliyle uğraşyoruz
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Amerikada ve Avrupada araçlar bizdekine oranla çokk daha ucuz..neredeyse 1/4 fiyatına artı...Özellikle amerikada kit amortisör modifikasyon parçaları burya göre daha hesaplı..böyle olunca adamların oyuncakları tabiki daha iyi oluyor..bu işler ""toys for big boys"" olayı. Nere ucuz orada abarması normal.
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Ucuz etin yahnisi yavan olur boşverin yabancıları. Biz ülkemizde herşeyin en pahalısını kullanmaya devam edelim
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
[quote="cenknalbantoglu"]
Resimdeki orjinal coilover ve tanesi 2200 tl
Resimdeki orjinal coilover ve tanesi 2200 tl
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Cenk bunu alıp direk takıyormusun, kulelerde revisyon tadilat vs gerektirmiyormu
Site Admin
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
yurtdışında vitaraya taktıklarında kuleyi baştan imal ediolar ya sacla yada boruyla 2 destek atıyorlardı ama şorekeleri bilemicem
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Kule ufak bir revizyondan geçiyor.Kule kafası aynı altına burçların montajına uygun hale getiriyorlar. İkinci bir seçenekte ise aracın orjinal yaylarını kullanarak yapılan oda yayların altına yüksekliğini ayarlayabilmek için vidalı olan bir parçayı sabitliyorlar.isteğe bağlı olarak amortisör boyunu değiştirip daha konforlu bir sürüş veya yine orjinal amortisör altına veya üstüne bir parça koyup yükseklik farkını kapatıyorlar. Tabii bu işlemlerde kollar salıncaklar deve boynu trak barlar şaftlar ve linkler ayarlı hale getirilip ince ayar yapılıyor böylece araç isteğinize bağlı yükseltilebiliyor.
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
vidalı olarak bahsettiğim parça bu bununla yayları yükseltip alçalta biliyorsun
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Coilover Süsspansion
en sonuncu komatsu yada jcbnin dozeri heralde he?
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir