Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayarı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayarı
3" yükseltilen 2.0 Grand Vitara 5K rot ayarı ne olmalı. ön tekerler çamurluk içlerine sürtüyor. Daha önce 1.6 3k da kullanılan kit ve lastikler ile böyle bir sorun yoktu. Lastik ölçüleri 225.75.16
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Mesajlarda Arkadaşlar merhaba, şöyle bir sorunum var gibi ince bir girizgah yapılması hoş olur her zaman. Sorunuza gelince çamurluk içine sürtme ile rot ayarının bir ilgisi bulunmamaktadır. Birkaç yakın ve detay Fotoğraf paylaşırsanız daha net cevaplar vermeye çalışalım.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Sorun kafama takıldı o yüzden fazla sözü uzatmak istemedim... ancak 2004 model 3k vitaradan söktüğüm 3" kit, 1" spacer ve 225.75.16 BF Goodrich Mudterrain lastiklerin çamurluk arkalarına direksiyonu tam dönderince sürtüyor. 3k da böyle bir problem yoktu. Birde aracın sol ön tekeri daha düz dururken ve dışaroı çıkık iken, sağ ön teker üst tarafı içe bakıyor ve çamurluk hizasına göre içerde kalıyor. rotcuya söyledim yeniden ayar yaptı ancak değiş medi... amartisör vidasında yer olmadığını söyledi v.s. biraz dışarda görünecek şekilde ayarla dedim bu sefer de lastik tabanı yere tam basmıyor dedi. bu rot değerlerini nerden bulabilirim...
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Üstad fotoğraflardan tam görülmüyor ön lastikler biraz üst bölümden dışarı basıyor gibi. Yükseltme sonrası kamber kaster ve rot ayarların yapıldım.? ikinci nokta çamurlukara deyenlerleri biraz traşlaman lazım olacak.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
ön lastik ayarı nasıl olmalı. kamber sıfır mı? pozitif mi? negatif mi? bunun bir ayarı değeri yok mu? sağ üst biraz içeri bakıyor. bu mu doğru olan? yoksa sol teker daha düz duruyor. bumu doğrusu? hangisi doğru? rotcuya tekrar gittim sağ teker üsten içe bakıyor diğeri gibi yap dedim. amortisör vidaları ile ayarlamaya çalıştı ama sonuç yine aynı...Offroadpassion yazdı:Üstad fotoğraflardan tam görülmüyor ön lastikler biraz üst bölümden dışarı basıyor gibi. Yükseltme sonrası kamber kaster ve rot ayarların yapıldım.? ikinci nokta çamurlukara deyenlerleri biraz traşlaman lazım olacak.
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Üstadım yardım lütfen...
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
bende 2005 2,0 Grand Vitara varken 2" get yükseltme sonrası http://www.humaoto.com/Kamber-Ayar-Civa ... -1133.html adlı ürünü satın almıştım. kamber ayarlarını tam sıfırlamasa bile eskisinden çok iyi duruma getirmişti. ancak olacak, olması gereken ölçüyü hatırlamıyorum.
Mersin/Türkiye
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
rot ayarını sıfır yapın...tam turda sürtüyorsa direksiyonun turunu azalttırın...
e
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
3" Becce kitde kamber ayar civatası var mı? yoksa aracın orjinal civataları mı kullanılıyor?
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
sonradan alacaksınız, yukarıda yazdığım mesajda link mevcuttur.karahan51 yazdı:3" Becce kitde kamber ayar civatası var mı? yoksa aracın orjinal civataları mı kullanılıyor?
Mersin/Türkiye
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Almak için değil kiti söktüğümüz araçdan bu ayar vidalarıda söküldümü? yoksa onları almayıp kendi orjinal vidalarını kullanmış olabilirler mi? Başka bir rotcuya gittim zenin rotun kapalı ,kamber ayarı yapılmalı, lastik kasıyor,sürüklüyor falan dediler... birazdan eski rotcuya tekrar götüreceğim...BoRa yazdı:sonradan alacaksınız, yukarıda yazdığım mesajda link mevcuttur.karahan51 yazdı:3" Becce kitde kamber ayar civatası var mı? yoksa aracın orjinal civataları mı kullanılıyor?
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Üstad kit yeni takıldıysa ellemeyin böyle binin, 2-3 offroad gezisinden sonra yaylar 2-3 cm kapanır, lastikler normale gelir. Hiçç ellemeyin binin daha yaylar oturacak
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
İnşaallah üstadım. Yeniden rot ayarı yaptırdım. Biraz daha önler düzeldi. Ancak sürtme hala devam ediyor. Tam tur dönüşlerde sağ teker daha çok sürtüyor. Lastiğe zarar vermekten korkuyorum. uçlarında biraz iz oluşmuş. Söktürüp asvalt lastiklerini mi taktırsam diye düşünüyorum...Offroadpassion yazdı:Üstad kit yeni takıldıysa ellemeyin böyle binin, 2-3 offroad gezisinden sonra yaylar 2-3 cm kapanır, lastikler normale gelir. Hiçç ellemeyin binin daha yaylar oturacak
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Hımm demek istediğin, lastik tam tur dönüşlerde Şasiye sürtüyor (iç kısımlardan) onu kafaya takma, bizim şasiler pırıl pırıl nikelajlı gibi oldu yapacak birşey yok, sürtünce yarım tur çevir devam et..yada direksiyon stop ayarlarından ayar yaptır ancak bu seferde direksiyon turu baya azalır..Özet elletme bin derim..
Ön tekerlek kamber ayarların şimdi düz ve 0 civarında ise....2-3 offroad gezisinden sonra ön yayların kapanacak, lastiklerin üstlerden içeri doğru gibi duracak, tekrar kamber ayarı ihtiyacın olacak...vs vs...ekstra vinç takarsan yine yayların 1-2cm kapanır...vs..
Ön tekerlek kamber ayarların şimdi düz ve 0 civarında ise....2-3 offroad gezisinden sonra ön yayların kapanacak, lastiklerin üstlerden içeri doğru gibi duracak, tekrar kamber ayarı ihtiyacın olacak...vs vs...ekstra vinç takarsan yine yayların 1-2cm kapanır...vs..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Bu yazdıklarınızın hepsi normal..Mach Pherson süspansiyon sistemi en basit ucuz ön salıncak sistemidir, dünyadaki arabaların küçük olanlarıan %90 neredeyse böyle üretilir..
Salıncak denen üçgen parça yere paralel çalışırsa, amortisör şekildeki gibi yere dik açıda durursa, arabanızda normalse normal stabil çalışır ..
Bizim Suzikilerde ise Salıncak açıları baya bir bozulduğundan, bu dedikleirmin tamamı fabrikasyon ayar dışına çıkar, birde viraz denge çubuğu yoksa aşağıda kim kime dum duma modeli.. = yani gazlayınca açılır, frenleyince bir miktar kapanır (normal) ileride yayalarda deformasyon olur, yine kapanır..yani uzar gider. Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Teşekkürler üstadım. Peki aracın sağ ve sol yükseklik farkı neden kaynaklanıyor? Yaylar ters takılmış olabilir mi?
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Tam düz olduğundan emin olduğunuz bir yerde çok yavaş bir şekilde durup ölçün.
1-Aracın bir lastiği kaldırımda sürekli park halindeyse bu olabilir.
2-İki farklı seri üretim yay denk gelmiş olabilirsiniz.
Örnek:Ben sıfır yay aldım kutusunda biraz renk farkı vardı sadece kodlar vs vs aynı..taktıkdan 2 ay sonra sağ taraf 2 cm aşağıda duruyordu, takozla düzelttim..böyle bir durumda olabilir.
1-Aracın bir lastiği kaldırımda sürekli park halindeyse bu olabilir.
2-İki farklı seri üretim yay denk gelmiş olabilirsiniz.
Örnek:Ben sıfır yay aldım kutusunda biraz renk farkı vardı sadece kodlar vs vs aynı..taktıkdan 2 ay sonra sağ taraf 2 cm aşağıda duruyordu, takozla düzelttim..böyle bir durumda olabilir.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Üstadım bir arkadaş şöyle demiş;
aracın yükseklikleri sağda 31, solda 33. frene sert basınca sağ 29, sol 31 oluyor...
ben yaylara baktım kırmızı bir şey göremedim. yayın birinin alt tarafında 4xfourart yazısını gördüm. diğerinde göremedim.cenk yazdı:Peki o zaman ters takılmış olabilirmi yaylar tam yuvalara oturmamış olabilir mi ???
Olmaz deme olmuş Rizede inanmazsan sor Mehmet abiye
aracın yükseklikleri sağda 31, solda 33. frene sert basınca sağ 29, sol 31 oluyor...
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Bu soruya cevap yazmışım..Örnek:....diye başlayan yer
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
üstadım, sizin dediğinizi anladım. ancak benim kafama takılan ve bir türlü cavabını bulamadığım şey; bu yayların tersi düzü varmı? birde takozlarında yayların oturduğu yer düzmü yoksa (sanırım faturalı v.s. deniyor)? Artık çok kafaya takmadan biniyorum veya takmak istemiyorum ancak yinede kafayı kurcalıyor. Hayırlısı bakalım...Offroadpassion yazdı:Bu soruya cevap yazmışım..Örnek:....diye başlayan yer
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Yayların üstü düzdür bu bölüm yukarı şasiye, Altda takoza gelen yeri helis şeklnde burgudur, bu bölümde salıncak içi lastik takoza girer hafif çevirerek oturtulur.. bu ter ise dediğiniz olabilir..tabi..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
Üstadım; fotoğraflarını çektim.
http://i.hizliresim.com/YW5BgA.jpg
http://i.hizliresim.com/D6kM7Z.jpg
http://i.hizliresim.com/2NQgJL.jpg
http://i.hizliresim.com/3jRDlj.jpg
http://i.hizliresim.com/R96Ypo.jpg
http://i.hizliresim.com/p8YgNz.jpg
http://i.hizliresim.com/YW5BgA.jpg
http://i.hizliresim.com/D6kM7Z.jpg
http://i.hizliresim.com/2NQgJL.jpg
http://i.hizliresim.com/3jRDlj.jpg
http://i.hizliresim.com/R96Ypo.jpg
http://i.hizliresim.com/p8YgNz.jpg
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
-
- Er
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 22 Şub 2015 15:35
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2.0/ 3" Yükseltme Sonrası Rot Ayar
[quote="karahan51"]Üstadım; fotoğraflarını çektim.
http://i.hizliresim.com/YW5BgA.jpg
http://hizliresim.com/D6kM7Z
http://hizliresim.com/2NQgJL
http://hizliresim.com/3jRDlj
http://hizliresim.com/R96Ypo
http://hizliresim.com/p8YgNz
fotolar görünmedi...
http://i.hizliresim.com/YW5BgA.jpg
http://hizliresim.com/D6kM7Z
http://hizliresim.com/2NQgJL
http://hizliresim.com/3jRDlj
http://hizliresim.com/R96Ypo
http://hizliresim.com/p8YgNz
fotolar görünmedi...
Mesut KARAHAN
NİĞDE
NİĞDE
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir