Diferansiyel kilidi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- FKiremit
- Er
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
- Konum: Aydın
- İletişim:
Diferansiyel kilidi
Herkese iyi akşamlar diliyorum;
Pazar günü Germencik -Tire geçişinde gruptan bir aracın 100 metrelik uçuruma yuvarlanması sonucu 3 arkadaşımızı kaybettik. bu kötü olay sonrası kurtarma çalışmalarında AKS 110 ekiplerini ve teçhizatını olay yerine taşırken ön diferansiyel kovanımı kırdım. bu gün ön diferansiyeli söktüğümde şaşırdım çünkü içerisinde havalı bir kilit mekanizması ve ön tamponun içinde de bir kompresör vardı. tamircim boruların geçişine ve sisteme bakarak bunun kesinlikle orjinal olduğunu düşündüğünü söyledi. yalnız 2 sorun var. arkaya giden kompresör hattı yok neden sedece ön?
birde içeride aktivasyon için hiç bir düğme yok? içindeki dişli 39/8 kafam karıştı. bilgi sahibi olan varsa sevinirim. arkada ne var bu kilit nasıl aktive oluyor? önde mi durmalı arkaya mı alayım? arkadada aynı kilidi kullanabilir miyim?
Pazar günü Germencik -Tire geçişinde gruptan bir aracın 100 metrelik uçuruma yuvarlanması sonucu 3 arkadaşımızı kaybettik. bu kötü olay sonrası kurtarma çalışmalarında AKS 110 ekiplerini ve teçhizatını olay yerine taşırken ön diferansiyel kovanımı kırdım. bu gün ön diferansiyeli söktüğümde şaşırdım çünkü içerisinde havalı bir kilit mekanizması ve ön tamponun içinde de bir kompresör vardı. tamircim boruların geçişine ve sisteme bakarak bunun kesinlikle orjinal olduğunu düşündüğünü söyledi. yalnız 2 sorun var. arkaya giden kompresör hattı yok neden sedece ön?
birde içeride aktivasyon için hiç bir düğme yok? içindeki dişli 39/8 kafam karıştı. bilgi sahibi olan varsa sevinirim. arkada ne var bu kilit nasıl aktive oluyor? önde mi durmalı arkaya mı alayım? arkadada aynı kilidi kullanabilir miyim?
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Oncelikle basiniz saolsun ve allah rahmet eylesin
Kisaca ve basitce anlatmak gerekirse Grand vitaralarda bulunan bahsettiginiz kilit 4 cekere gecerken on difransiyelin aktive olmasini saglar. Bu kilit difransiyel kilidi degildir. 2 cekerde giderken on lastiklerin donerken cevirdigi akslar ile saftin baglantisini keser. Benzin tasarrufu ve direksiyonda hafiflik saglamak amaciyla boyle yapilmistir. Ayrica sanziman icinde kendi basina donen bir saft uzun vadede sorun yaratir, bunu onlemektir amac.
Jlxlerde bu sistemi hublar (porya kilitleri) yapar. Ototmatik veya manuel olanlari vardir. Kisaca 2 cekerde giderken (on taraf icin konusuyorum) JLX lerde sadece lastikler donerken grandlarda lastikler ve akslar doner. Tek fark budur..
Difransiyel kilidi ise yine kisaca difransiyeli kitleyerek sag ve sol lastiklerin ayni oranda donmesini veya gucun esit dagitilmasini saglar.
LSD (limitli kayma/kayridran diferansiyel) kilitte yine kisaca ismindende anlasilacagi uzere difransiyeli kilidinin kismi kaymasina izin verir ve belli oranlarda difransiylei kitler.
Kisaca ve basitce anlatmak gerekirse Grand vitaralarda bulunan bahsettiginiz kilit 4 cekere gecerken on difransiyelin aktive olmasini saglar. Bu kilit difransiyel kilidi degildir. 2 cekerde giderken on lastiklerin donerken cevirdigi akslar ile saftin baglantisini keser. Benzin tasarrufu ve direksiyonda hafiflik saglamak amaciyla boyle yapilmistir. Ayrica sanziman icinde kendi basina donen bir saft uzun vadede sorun yaratir, bunu onlemektir amac.
Jlxlerde bu sistemi hublar (porya kilitleri) yapar. Ototmatik veya manuel olanlari vardir. Kisaca 2 cekerde giderken (on taraf icin konusuyorum) JLX lerde sadece lastikler donerken grandlarda lastikler ve akslar doner. Tek fark budur..
Difransiyel kilidi ise yine kisaca difransiyeli kitleyerek sag ve sol lastiklerin ayni oranda donmesini veya gucun esit dagitilmasini saglar.
LSD (limitli kayma/kayridran diferansiyel) kilitte yine kisaca ismindende anlasilacagi uzere difransiyeli kilidinin kismi kaymasina izin verir ve belli oranlarda difransiylei kitler.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Geçmiş olsun, tüm camianın başı sağolsun geride kalanlarına Allah sabır versin
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Sorulariniza cevap vermek adina 2 tane ek bilgi eklicem.
aktive olmasi icin sadece 4 cekere gecirmeniz yeterli araci.
ve hayir bu kilidi arkada kullanamazsiniz.
Arka taraf standart difransiyel duzenegiyle birbirine baglai oldugundan ve 2 cekerde giderken arka taraf cektiginden bu sisteme arka tarafta gerek yoktur.
Kisacasi ARB marka satilan gibi havali difransiyel kilidi degildir bu sistem.
aktive olmasi icin sadece 4 cekere gecirmeniz yeterli araci.
ve hayir bu kilidi arkada kullanamazsiniz.
Arka taraf standart difransiyel duzenegiyle birbirine baglai oldugundan ve 2 cekerde giderken arka taraf cektiginden bu sisteme arka tarafta gerek yoktur.
Kisacasi ARB marka satilan gibi havali difransiyel kilidi degildir bu sistem.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
ferhat başınız sağolsun elim bi kaza olmuş çok üzüldümm takrar başınız sağolsun..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- FKiremit
- Er
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
- Konum: Aydın
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Saol hüseyin abi, çok kötüydü. Evet offroad turunda oldu ama inan kaza olacak bir yer değildi. Ama maalesef çok ağır sonuçlandı.ozdemirbrs yazdı:ferhat başınız sağolsun elim bi kaza olmuş çok üzüldümm takrar başınız sağolsun..
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
- FKiremit
- Er
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
- Konum: Aydın
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Teşekkürler saolunothar yazdı:Oncelikle basiniz saolsun ve allah rahmet eylesin
Kisaca ve basitce anlatmak gerekirse Grand vitaralarda bulunan bahsettiginiz kilit 4 cekere gecerken on difransiyelin aktive olmasini saglar. Bu kilit difransiyel kilidi degildir. 2 cekerde giderken on lastiklerin donerken cevirdigi akslar ile saftin baglantisini keser. Benzin tasarrufu ve direksiyonda hafiflik saglamak amaciyla boyle yapilmistir. Ayrica sanziman icinde kendi basina donen bir saft uzun vadede sorun yaratir, bunu onlemektir amac.
Jlxlerde bu sistemi hublar (porya kilitleri) yapar. Ototmatik veya manuel olanlari vardir. Kisaca 2 cekerde giderken (on taraf icin konusuyorum) JLX lerde sadece lastikler donerken grandlarda lastikler ve akslar doner. Tek fark budur..
Difransiyel kilidi ise yine kisaca difransiyeli kitleyerek sag ve sol lastiklerin ayni oranda donmesini veya gucun esit dagitilmasini saglar.
LSD (limitli kayma/kayridran diferansiyel) kilitte yine kisaca ismindende anlasilacagi uzere difransiyeli kilidinin kismi kaymasina izin verir ve belli oranlarda difransiylei kitler.
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
- FKiremit
- Er
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
- Konum: Aydın
- İletişim:
Re: Diferansiyel kilidi
Teşekkürler, hepimizin her nokta da maksimum dikkatli olmamız gerekiyore.deren yazdı:Geçmiş olsun, tüm camianın başı sağolsun geride kalanlarına Allah sabır versin
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir