1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Suzuki Vitara JLX AT / Otomatik Vites Kararsızlığı

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2014 23:31
gönderen veteriner37
bende yaklasık 10 yıldır vitaracıyım..En son xl-7 tecrübemden sonra yine 93 jlx modeline dönüş yaptım.
sorunum şu ki araç 3 ve 4 arası kararsızlaşıyor yolda..gaz tepkilerimle sogukken düzeltebilsemde ısınınca 3ve 4 arasında gidip geliyor..Bunu bazen rampa assagıda yapıyor.nedeni hakkında bilgi verecek arkadaşlara şimdiden tesekkür.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 18 Kas 2014 05:27
gönderen oguz1134
şanzıman'nın saglıklı olup olmadıgını şöyle test edin.. :arrow:

düm düz konya ovası gibim bi yol bulun.. ;)

aracı durdurun ve ..nabza göre şerbet vermek diyem bi deyim..var.. ;) tatlı tatlı yürüdükçe hafif ten gaz verin..abanmadan..vitesleri 2250 devirde degişmesi gerek.. ;) devamlı hızlanıp..motor devrini yükseltmeden..vites gecişlerine bakın..2500>den yüksek devirlerde degişim yapıyor ise balataları aşınmış bakıma ihtiyacı var..demek..o da 3-5 bin yazar.. :roll: yuhh

yag cubugunu cekip bi selpak mendile filan silin..yag rengi kirli ve mendile siyah renkli tozlar bulaşıyor sada anlıyabilirsiniz.. :roll:

yag degişin diyecem..amma az hata varsa düzelebilir.. ;)

cok bitikse..yag camurlu gibim ise o :arrow: yag + balata tozlarıyla oluşmuş..bulamaçla yürüyodur.. :!: saf yagla yürüyemez..yagı degiştiğiniz yerden cıkmayabilir.. :?:

ülkemizde o şanzımanların yagını her 30-40 binde bi degişseler.. :roll: :?: problem olmıyacak..genelde yag pek degişmeyince ömür kısa oluyor malesef..

vites gecişlerini elektirikli musluk da diyebilecegimiz selonoid valf ler yapar..zor bi ihtimal onlardanda yapma olasılıgı var..var.. :)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 18 Kas 2014 14:29
gönderen ömer61
ülkemizde o şanzımanların yagını her 30-40 binde bi degişseler..
sanayide kendilerini atomu parçalayan bilimadamları yerine koyan ustalarımız duymasın sakın ;)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 19 Kas 2014 08:54
gönderen DERKMEN
Senden çok öğreneceğimiz var Oğuz abi,
Hem de çok, teşekkürler paylaşım için.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 19 Kas 2014 22:56
gönderen veteriner37
oğuz abim ya..merhaba abi
xl-7 nin enjektörlerini her usta sökemez dedin ya abi..haklıydın sökemediler kapağı bozdular..ne dediysen çıktı..sonunda ben yenik düştüm abi:)
şimdi özüme döneyim dedim 93 jlx aldı datlı datlı bindim Boludan geliyom 50 km sonra 3-4 arasında kararsızlaşmaya basladı..çekiş iyi ilk petrole girdim yağ seviyesi az fazlaydı rengi kaçmış berrak bi yağdı..acaba acemilik edip farklı bir yağmı diyede süpelendim ama kırmızı atf2 zamanla regin kaçarmış burda öğrendim:)
geriye geçerken kütleme vardı bi arkadaşımız yine burda frene sert basarak tak dedi kısmi faydası var.. Oğuz abim yeni plakalarımı taktım kolları sıvadım emir ve görüşlerinize hazırım:)..beni xl-7 yıldıramadı 4.jlx im yıldırabilrmi abi.?Kastamonuda usta yok be abi sıkıntım büyükmitsubishi outlanderimin trigeri değişirlen hidrolik tansiyonerin ne oldugunu bilmeyenler var..bu 2. otomatiğim vitarada abi söylediğiniz tavsiyeleri deneyecem bilgilendirecem abim..saygılar

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 20 Kas 2014 11:12
gönderen oguz1134
vite N iken..ayak frende olsun D ye alınca tık yapıp hafiften arac öne hafiften bi atıl kurt modun da olçak bi tık zıplıycak diyelim.. R de gene bi ince zıplamalı.. ;)

benimkinde tık yok derseniz..gecmiş ossun didim.. :roll:

suzi otomatiğim hiç olmadı :arrow: utanma = tecrübem sıfır.. :?:

hangi seneden evveli 3 vites hangi seneden sonrası 4 vites.. suzi de tam aklımda yok.. :roll: siteyi bi karıştır oku mutlaka vardır belkide ben yazmışımdır.. utanma :?:

yanlış olabilir emin degilim.. :arrow: ama sende sanırım eski ve 3 vitesli otomatik şanzıman var..didim..

benim anladığım.. = olmıyan 4 'e gecemez.. didim.. ;)

cok eski amerikan araclarıda 3 vitesdi.. :roll: düz leri bilem..o devirde yakıt parası hesabı yoktu.. yuhh

hoşçakal.. :)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2014 16:48
gönderen veteriner37
oğuz abim neden yüreğimi hoplatıveriyon abim:))dur bi yavaş yavaş alustura alustura söyle:))..dün söylediğiniz ödevimi yaptım düz yolda 2500 deviri geçmeden vitesler geçti ama abi söylediğin gibi ben 4 ü aradım o yoktu:))ozaman 2-3 arasında mı salınım yaptı bu araç.? abi bide bu roket teli gevşek gibi bun dan da olabilirmi.?ben ayarlayabilirmiyim bu telin pozisyonunu.?yağ temiz ve siyah leke çıkmadı selpak mendile:)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2014 20:16
gönderen othar
Vites kolunuzda Parktan cikarmak icin olan dugmenin altinda bir dugme daha var O/D tusu diye gecer ileri itince geri cikar ve gostergede de O/D yazisi yanar.

Bu tus 4. Vitesi iptal eder. Kullanimi ile ilgili sitede aciklamalar var.

Sorun bu dugmenin sisteminde olabilir. Dugme bozulduysa veya temassizlik vs yapiyorsa solediginiz kararsizligi yapar.

Kontrol etmek icin vites in etrafindaki konsolu sokun. Uzerinde P R N D 2 L yazan siyahin etrafindakini yani. Bu siyahin alt arka tarafina gelen yolcu tarafina yakin olan yerde bir fis var siyah ufak cift kablo giriyor. Onu sokunce dugme iptal olur. Bide ole kullanmayi deneyin. Eger bu fis takiliyken ve dugme de basiliyken gostergede de isigi yanmiyorsa, surekli temas ve temassizliktan ampulu yanmis olabilir.

Ek olarak roket teline ayar yapabilirsiniz gaz teli kadar gergin olmasi genelde yeterlidir.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 21 Kas 2014 20:24
gönderen othar
Bu arada aracta O/D tusu yoksa zaten bu arac 3 vitestir.

Ama bizim otomatikler biraz gariptir, vitesleri 1,2,3,4 diye gitmiyor bilinenin aksine :o >:(

Benim arac otomatikken 4. Vitesinde 2 kademe vardi gaza basis miktarina gore devri vites kucultuyormus gibi artardi ama O/D ye basinca bi kere daha ayni hateketi yapip 3 e duserdi veya gaz pedalina yuklenince (roketliyince) 3 e duserdi ;)

Yani duz vites mantigiyla calismaz bunlar.

Yaginiz solediginiz gibi temiz ise;

Bu kararsizlik olayinin bir baska sebebide sanziman beyni denen zimbirtidan kaynaklana bilmesi veya sanzimana giden elektrik aksamda olusabilecek bir kisa devre de olabilir.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 22 Kas 2014 22:28
gönderen veteriner37
pazartesi başlıyorum lastiklerden toplamaya..nedense her vitaramda basınçlı devirdayımdan dolayı conta hasar alır ve rolantede tekleme olur..bundada var..ben genelde radyatör üzerindeki termostatlı kapagın lastiğini söker sistem basıncını rahatlatırımvede hiç sorun çıkmaz..şimdi abilerim bunada bi çözüm söylerde mutluolacagım..
O/D tuşunu vitesin üzerinde söktüm..anlamadığım su ki bu tus çalışıyor basınca off yazısı çıkıyor..biz bunu nasıl iptal edip deneyebiliriz..bazen inişlerde bile vitesi 3 e çekip bağırttırıyor motoru..baya sinir bozdu..bu 110 km den sonra oluyo genelde..altın da bi sorun yok gibi..bu arada yağ seviyesi normalden fazla gibi çalışırken mi bakmamız gerekiyor,yoksa ustamı çok koymuş çözemedim.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2014 01:40
gönderen othar
kablosunun fişini çekince iptal olur zaten yada kesince :)

Araç çalışırken bakılıyor diye hatırlıyorum şanzıman yağına...

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2014 01:57
gönderen othar
Bu arada motordaki su soğutma sisteminin basınçlı ve kapalı devre olmasının sebebi deniz seviyesinde 100 derece olan kaynama noktasını derecesini yukarı çıkarma esasına bağlıdır. Yani radyatördeki su 100 derecelere yakın kaynamaya başlayıp buhar ve ek basınç oluşturmasın diye sistem kendi basıncında ve kapalı olarak çalışır buda suyun ortalama 125 dercelere kadar kaynamasını engeller.

Radyatör kapağındaki plastik contada fazla basınç yükselmesini ve bişilerin patlamasını engellemek için değerine göre fazla basıncı salmak için vardır. Düdüklü tencere misali yani ;)

kapak eğer sürekli kaçırma yaparsa, su buharlaşır ve sistemde boşluklar oluşur (hava yaptı sistem) diye de tabir edilir ve bu boşluklar suyun dolaşımını etkiler/azaltır/engeller sonucunda da motor hararet yapar conta yakar vs..

Bu bağlamda orjinal devirdaim, orjinal müşür ve orjinal termostat kullandığınızda sölediğiniz gibi sorunların olmaması gerekir.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2014 01:58
gönderen othar
he bide orjinal conta olmalı çin işi sevmio bizim jlxler :)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2014 15:08
gönderen e.deren
Otomatik sanzuman yagi arac calisirken ve vites r geri vites konumunda el freni cekiliyken bakilir cubukta sicak (hot) soguk (cold) seviyeleri vardır sanzuman yaginin olmasi gereken oranlari sıcak ve soguk yag durumuna gore buradan kontrol edilir jlx ve grand aynıdır

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 24 Kas 2014 19:34
gönderen veteriner37
teşekkür ederim ilker kardeşim..yağ normal seviyede çıktı..ama özellikle geriye geçerken kütleme sesi geliyor..frene iyice basılı iken bu ses azalıyor..Oguz abi uyguladım söylediklerinizi araç ileri atılıyor vitese atınca..balatalar sağlam anlamına mı geliyr bu.?

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 24 Kas 2014 21:09
gönderen e.deren
Rica ederim yardimci olduysam ne mutlu bana geri vitestedi vuruntu duymadim ama yasa göre normaldir frene sert basinca azalir dik bir rampaya araci arkasi rampada olacak sekilde bırakın geri vitese takip kalkmaya calisin gaza basinca tepki anlik veriyorsa sikinti yoktur ama gaza basip tepki bir muddet sonra verip hareket ediyorsa o zaman Mudahale zamani yaklaşmak uzere derim kolay gelsin

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 24 Kas 2014 21:33
gönderen veteriner37
othar yazdı:Bu arada motordaki su soğutma sisteminin basınçlı ve kapalı devre olmasının sebebi deniz seviyesinde 100 derece olan kaynama noktasını derecesini yukarı çıkarma esasına bağlıdır. Yani radyatördeki su 100 derecelere yakın kaynamaya başlayıp buhar ve ek basınç oluşturmasın diye sistem kendi basıncında ve kapalı olarak çalışır buda suyun ortalama 125 dercelere kadar kaynamasını engeller.

Radyatör kapağındaki plastik contada fazla basınç yükselmesini ve bişilerin patlamasını engellemek için değerine göre fazla basıncı salmak için vardır. Düdüklü tencere misali yani ;)

kapak eğer sürekli kaçırma yaparsa, su buharlaşır ve sistemde boşluklar oluşur (hava yaptı sistem) diye de tabir edilir ve bu boşluklar suyun dolaşımını etkiler/azaltır/engeller sonucunda da motor hararet yapar conta yakar vs..

Bu bağlamda orjinal devirdaim, orjinal müşür ve orjinal termostat kullandığınızda sölediğiniz gibi sorunların olmaması gerekir.

tesadüf mü bilemem ama bundan evvelki 3 jlx im conta yaktı durdu..orjinalde değişsem haşlıyor tek pistona su veriyor ekzostan buhar çıkıyor teklemeler başlıyor..çok dik rampaları 20 dk sürekli tırmandığında conta nanaydı..
sonra anladım ki sistemin zayıf noktaları var..birincisi radyatör küçük geliyor bu alete ya yeni olacak yada 2.0 v6 larınki..ikincisi cıvalı vatilatör pervanesi verimsiz..eskidikçe kaçırmalar artıyor yine conta nanay..ücüncüsü bahsettiğin gibi 125 derecelerde düdüklü tencereyi rahatlatan radyatör termostatı geç kalıyor..bu hararet derecesnde sistem aşırı basınçlı ve conta baya zorlanmış demek..
ben çözümü böyle buldum..radyatör yeni ve büyük ,kapak termostat lastiğine hahif bir çentik..cıvalı pervaneye dikkat..sorunlar çözldü..
ha bide klima fanına özel anahtarla çok zorlayacağım zaman devreye sokan bi anahtar..
seviyorum jlx imi yaaa.bu seferki baya uğraştıracak beni ama her aşaması zevk veriyor cillop gibi olunca yeni sahibine doğaya salıveriyorum:)

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 24 Kas 2014 22:49
gönderen othar
Valla simdiden kolay gelsin, bende cok seviyorum jlximi nazar degmesin ;) umarim en kisa zamanda cozersiniz sorunlarini.

Bu arada jlxlerin orjinalinde bu solediginiz anahtar sistemini isini yapan, bir musur yeri olmasi gerekiyor diye duymustum.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 25 Kas 2014 11:48
gönderen oguz1134
1 litre su mu cabuk sogur.. :?: 3 litremi..= :?:

küçük radyatör..yan sanayiçilerde var.. ;) büyük işi yanlış.. :?: :roll:

kapaga centik atmayın 0,9 bar basınç olmalı içde .. :roll: basınç olmazsa cup diyem tüm su yedek depoya.. :arrow:

termik fan hoş degilse bir civata ile sabitlenir..kışın dert olur :arrow: yazın rahat edilir.. :!:

88 derecelik orj termostat işin olmazsa olmazı..serviste satılan üstünde sgp kırmızı lalyon ambalajı olan.. ;) japoncudan alınan degil.. :arrow:

kapakta ve blokda carpılma ,çatlama vs her şey oluyor..bunları her rektefiyecinin anlıyacak..ölçecek biçecek aleti olmuyor.. :arrow: contayı takan yer in rektefiye ayelyesi bu işde en önemli mevzu.. ;)

:arrow: 93jlx otomatik vites arızası konu bu bu konuyu okuyanlar otomatik vites le ilğili bilği almak isterken ..başka konulardan bilğilenecekçer.. :roll: yuhh

bi yerde bizler bi yanlış mı yapıyoz.. :roll: qaz4

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 25 Kas 2014 18:45
gönderen veteriner37
oguz1134 yazdı:1 litre su mu cabuk sogur.. :?: 3 litremi..= :?:

küçük radyatör..yan sanayiçilerde var.. ;) büyük işi yanlış.. :?: :roll:

kapaga centik atmayın 0,9 bar basınç olmalı içde .. :roll: basınç olmazsa cup diyem tüm su yedek depoya.. :arrow:

termik fan hoş degilse bir civata ile sabitlenir..kışın dert olur :arrow: yazın rahat edilir.. :!:

88 derecelik orj termostat işin olmazsa olmazı..serviste satılan üstünde sgp kırmızı lalyon ambalajı olan.. ;) japoncudan alınan degil.. :arrow:

kapakta ve blokda carpılma ,çatlama vs her şey oluyor..bunları her rektefiyecinin anlıyacak..ölçecek biçecek aleti olmuyor.. :arrow: contayı takan yer in rektefiye ayelyesi bu işde en önemli mevzu.. ;)

:arrow: 93jlx otomatik vites arızası konu bu bu konuyu okuyanlar otomatik vites le ilğili bilği almak isterken ..başka konulardan bilğilenecekçer.. :roll: yuhh

bi yerde bizler bi yanlış mı yapıyoz.. :roll: qaz4
hoş bakışlı Oğuz abim..çok teşekkür ederim..mesajın alındı abi konudan konuya atlamayı acemiliğimize veriniz..şanzıman kararsızlıgı roket teli kopma derecesine gelmiş uzamış abi çözemedim hala..bu teli nerden bulurum kime değiştiririm şanzımanın açılması gerekiyormu hiç fikrim yok..mahrumiyet sınırlarındayım:(bilen usta bile yok ..özür abi

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 25 Kas 2014 21:05
gönderen othar
Teli kilifiyla birlikte yerinden sokun ve bir bisikletciye/motorsikletciye yada bunlarin fren telini vs yapan birine gidin, ve bunun aynisindan istiyorum ama duzgunu diyin. Olcu icin ise her ihtimale karsi istanbuldan aksiyon suzki murat ustayla konusabilirsiniz yada direk size kargoyla yenisini gonderir varsa elinde ;)

Suzuki Aksiyon
0212 286 46 76 saat 09:00 ile 18:00 arasi hafta ici yada cumartesileri 14:00 kadar ariyabilirsiniz. Oglu Huseyin var oda yardimci olur.

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 26 Kas 2014 00:34
gönderen veteriner37
anladım üstadım lakin şanzuman içindeki tarafı nasıl söküp takabilirim..yada orayı sökmeden tel yenilenebilirmi.?

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 27 Kas 2014 19:42
gönderen veteriner37
bugün aksiyon suzikideki ustayla konuştum tavsiyeniz üserine 360 tl roket teline 70 tl de süzgeç e fiyat çekti dudağım uçuk oldu..bende mitsubishi outlander var parçası el yakar 93 jlx maşallah kafa tutar olmuş..bana aşırı pahallı geldi dostlar yolla diyemedim:(..ne yapmalıyım.?

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 28 Kas 2014 02:36
gönderen othar
Suzgecten kasit sanziman yag filtresiyse degismeye gerek yok metaldir o guzelce yikanip yerine takilabilir ;)

Tele evet cok istemis hmm yine bu sitede parcacilar diye bir konu var, asagida linkini verdim, ordan da temin edebilirsiniz teli buyuk ihtimal. Olmadi cikmacilara bakabilirsiniz.

Ozellikle bu satici iyi deniyor :arrow: Genç Tokel 0212 632 71 25/ 0212 530 1986

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... ay#p218902

Re: 93jlx otomatik vites arızası

Gönderilme zamanı: 28 Kas 2014 14:06
gönderen veteriner37
othar yazdı:Suzgecten kasit sanziman yag filtresiyse degismeye gerek yok metaldir o guzelce yikanip yerine takilabilir ;)

Tele evet cok istemis hmm yine bu sitede parcacilar diye bir konu var, asagida linkini verdim, ordan da temin edebilirsiniz teli buyuk ihtimal. Olmadi cikmacilara bakabilirsiniz.

Ozellikle bu satici iyi deniyor :arrow: Genç Tokel 0212 632 71 25/ 0212 530 1986

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... ay#p218902
tün numaraları aradım yok yokk..ne yazıkki yok..sitede bisikletçiler yapıyo denildi..yardımcı olacak bir arkadaş olsa yaptırsak :(yoksa 360 tl yi bayılacağız..çok mu pintiyim ben..ama bi tel bu yaa:(