Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Aracımın camış olan adını wolf olarak değiştirmemle nihayetlenen yapım hikayem zaten ayrı bir başlık halinde var.
ancak, yapmayı düşünenler için referans olması adına- özet bilgiyi ve kullanılması gereken malzemeyi yeni başlığa ekliyorum,
denenmiş- olumlu sonuç vermiş referans bir çalışmadır, deneme yanılma , hesap yapma, zaman ve para israfı olmadan direk uygulanabilecek reçetedir...
arka yaylardan başlayalım,
mercedes benz w201 kasa kodlu 86-91 model 190 E arabasının ön yayları ,
sadece yarım bakla kesilerek takılacak.Bu yayı alırken vitaramızın arka kısmının hafif olduğunu göz önüne alarak adı geçen mercedesin en hafif versiyonu olan 2000 motor klimasız versiyonun yaylarını aldım, topkapıda rotaş' tan aldım, tanesi 65 TL,
bu yayın üst kauçuk takozunu da yine aynı yerden 10 TL ye alıyoruz , orta kalınlıkta olanı ( kalınlık işareti iki çizgi şeklinde olanından )
Ön yaylarımız :
mercedes benz w124 kasa kodlu 86-91 model 200E arabasının ön yayları kullanılacak
Peki hangi versiyonun yayı ? cevap , ilk denememde 2000 motor klimasız en hafif kasa 200E nin yayını aldım, sonuç- 1250 kilo civarı olan 5 kapı 1,6 jlx için yeterli geldi, esnemesi gayet güzeldi , yük olarak vinç hariç doluyum, hatta herşeyim en ağırından, alt koruma 3 mm kara sac-16 kilo , tavan sepeti kutu profil- 21 kilo ,ön arka off road tamponu - oldukça ağır- el yapımı
bu yayı biraz kapanma payı bırakarak taktım oğuz abimin tavsiyesiyle, ilk başta olması gereken 7,5 cm yerine önde yaklaşık 9,5 cm yükseklik aldık, fakat bir ay geçmeden, biraz da arazide esneterek- hızlı off road ve bol atlama- engebe ile baştan hedeflediğim kadar yani 2 cm kadar kapandı yaylar ve net 3 inch yükselmiş olduk.
bu anlattığım tarif standart jlx ön salıncağı için geçerlidir ve şu şekildedir ;
bahsi geçen yay ( 86-91 model W 124 200E ön yayları ) 1,5 ( birbuçuk ) bakla kesilerek takılır...
Gelelim diğer seçeneğe ; şu anki durumum yani 4x4fourart marka kit salıncağı için tarif
ola ki kit salıncağı bulursanız ( ben yükseltmeyi yaptıktan 2 hafta sonra buldum, o yüzden önce standart salıncakla, sonra kit salıncağı ile yükseltme yapmış oldum, ön yayları değiştirmemi gerektirdi.
çünkü kitin salıncağı ile standart orjinal salıncağımızın yapısal farkı var, yayın salıncağa bastığı tabla orjinal salıncakta salıncağın en üst noktasına yakın, kit salıncağında ise tabla en alt kısma yakın, bu fark yüzünden yay boyu farklı oluyor,
benim orjinal salıncakla net 3 inch olan yükseltmem , kit salıncağını taktığım anda 6 cm düştü, 1 buçuk cm kadar yükseltme kaldı önlerde.bir ay kadar kafam önüme eğik gezdim sonra oğuz abiden aldığım sadece yarım bakla kesilmiş 300 D ön yaylarını taktım ve sorun çözüldü, 1 baklalık fark yay boyunda yaklaşık 4-5 cm oluyor..
aynı 200E yayı veya sertlik olarak çok fark olduğunu düşünmediğim 300 dizelin yayları kullanılabilir- boyları aynıdır,sargı kalınlığında yarım mm kadar fark var , 300 D yayı biraz daha sert olabilir.
( 86-91 model w124 kasa 200E ya da 300D ön yayları alınacak ) sadece yarım bakla kesilerek kit salıncağı ile birlikte takılacak..
net 3 inch yükseltme verdi bende kit salıncağı + yarım bakla kesilmiş 300 D ön yayları
özetle kit salıncağı bulamazsanız birbuçuk bakla ,kit salıncağı varsa yarım bakla kesilmiş yay kullanıyoruz...
çıkma kit salıncağı bulup almanızı önerme sebeplerim :
helezonlar kambur yapıyor standart salıncakta, o kambur da tam sağ tam sol dönüşlerde fren merkezine değiyor ve anlık olarak fren pedalı boşalıyor geçici de olsa istenmeyen bir durum bence..
bu sorunun orjinal salıncak için çözümü ise direksiyon kutusundan biraz turu kısmak....
kit salıncağında yay dimdik duruyor ( yay tablasının açısından kaynaklı bu duruş )
bu işlemlerde amortisörleri orjinal kullandım,
önde 3,5 cm polyamid braket , arkada 5 cm çelik uzatma ( tornacıda yaptırdım )
OLMAZSA OLMAZLARI SAKIN UNUTMAYALIM:
* Ön diff uzatma kolları ( ben çıkma buldum 4x4four art , bulamazsanız yapan var / bkz arwin ahmet
* arka diff akısı uzatma ( 5 cm ) alüminyumdan yaptırdım çizimleri sitemizde var*
* aks flanşı ( ben 4x4four art olarak aldım aksiyondan )
*vitesiniz düz ise kol uzatma ( otomatikte gerek yok, kol değil spiral tel var çünkü, esnek )
*amortisörleri yeteri kadar uzatalım ( özellikle önde fazla uzatılan amortisör, aks açılarının aşırı bozulmasına sebep oluyor artikülasyon durumlarında ) ben önce tam 7 cm uzatmıştım, çok geldi, 3,5 cm uzattım artık kafam daha rahat )
arkada 5 cm uzattım, yeterli galiba o da.. )
işte 5 cm de kupa yükseltme takviyesiyle 30 x 9,5 x15 lastike şu anki durum ;
[photobucket][/photobucket]
ancak, yapmayı düşünenler için referans olması adına- özet bilgiyi ve kullanılması gereken malzemeyi yeni başlığa ekliyorum,
denenmiş- olumlu sonuç vermiş referans bir çalışmadır, deneme yanılma , hesap yapma, zaman ve para israfı olmadan direk uygulanabilecek reçetedir...
arka yaylardan başlayalım,
mercedes benz w201 kasa kodlu 86-91 model 190 E arabasının ön yayları ,
sadece yarım bakla kesilerek takılacak.Bu yayı alırken vitaramızın arka kısmının hafif olduğunu göz önüne alarak adı geçen mercedesin en hafif versiyonu olan 2000 motor klimasız versiyonun yaylarını aldım, topkapıda rotaş' tan aldım, tanesi 65 TL,
bu yayın üst kauçuk takozunu da yine aynı yerden 10 TL ye alıyoruz , orta kalınlıkta olanı ( kalınlık işareti iki çizgi şeklinde olanından )
Ön yaylarımız :
mercedes benz w124 kasa kodlu 86-91 model 200E arabasının ön yayları kullanılacak
Peki hangi versiyonun yayı ? cevap , ilk denememde 2000 motor klimasız en hafif kasa 200E nin yayını aldım, sonuç- 1250 kilo civarı olan 5 kapı 1,6 jlx için yeterli geldi, esnemesi gayet güzeldi , yük olarak vinç hariç doluyum, hatta herşeyim en ağırından, alt koruma 3 mm kara sac-16 kilo , tavan sepeti kutu profil- 21 kilo ,ön arka off road tamponu - oldukça ağır- el yapımı
bu yayı biraz kapanma payı bırakarak taktım oğuz abimin tavsiyesiyle, ilk başta olması gereken 7,5 cm yerine önde yaklaşık 9,5 cm yükseklik aldık, fakat bir ay geçmeden, biraz da arazide esneterek- hızlı off road ve bol atlama- engebe ile baştan hedeflediğim kadar yani 2 cm kadar kapandı yaylar ve net 3 inch yükselmiş olduk.
bu anlattığım tarif standart jlx ön salıncağı için geçerlidir ve şu şekildedir ;
bahsi geçen yay ( 86-91 model W 124 200E ön yayları ) 1,5 ( birbuçuk ) bakla kesilerek takılır...
Gelelim diğer seçeneğe ; şu anki durumum yani 4x4fourart marka kit salıncağı için tarif
ola ki kit salıncağı bulursanız ( ben yükseltmeyi yaptıktan 2 hafta sonra buldum, o yüzden önce standart salıncakla, sonra kit salıncağı ile yükseltme yapmış oldum, ön yayları değiştirmemi gerektirdi.
çünkü kitin salıncağı ile standart orjinal salıncağımızın yapısal farkı var, yayın salıncağa bastığı tabla orjinal salıncakta salıncağın en üst noktasına yakın, kit salıncağında ise tabla en alt kısma yakın, bu fark yüzünden yay boyu farklı oluyor,
benim orjinal salıncakla net 3 inch olan yükseltmem , kit salıncağını taktığım anda 6 cm düştü, 1 buçuk cm kadar yükseltme kaldı önlerde.bir ay kadar kafam önüme eğik gezdim sonra oğuz abiden aldığım sadece yarım bakla kesilmiş 300 D ön yaylarını taktım ve sorun çözüldü, 1 baklalık fark yay boyunda yaklaşık 4-5 cm oluyor..
aynı 200E yayı veya sertlik olarak çok fark olduğunu düşünmediğim 300 dizelin yayları kullanılabilir- boyları aynıdır,sargı kalınlığında yarım mm kadar fark var , 300 D yayı biraz daha sert olabilir.
( 86-91 model w124 kasa 200E ya da 300D ön yayları alınacak ) sadece yarım bakla kesilerek kit salıncağı ile birlikte takılacak..
net 3 inch yükseltme verdi bende kit salıncağı + yarım bakla kesilmiş 300 D ön yayları
özetle kit salıncağı bulamazsanız birbuçuk bakla ,kit salıncağı varsa yarım bakla kesilmiş yay kullanıyoruz...
çıkma kit salıncağı bulup almanızı önerme sebeplerim :
helezonlar kambur yapıyor standart salıncakta, o kambur da tam sağ tam sol dönüşlerde fren merkezine değiyor ve anlık olarak fren pedalı boşalıyor geçici de olsa istenmeyen bir durum bence..
bu sorunun orjinal salıncak için çözümü ise direksiyon kutusundan biraz turu kısmak....
kit salıncağında yay dimdik duruyor ( yay tablasının açısından kaynaklı bu duruş )
bu işlemlerde amortisörleri orjinal kullandım,
önde 3,5 cm polyamid braket , arkada 5 cm çelik uzatma ( tornacıda yaptırdım )
OLMAZSA OLMAZLARI SAKIN UNUTMAYALIM:
* Ön diff uzatma kolları ( ben çıkma buldum 4x4four art , bulamazsanız yapan var / bkz arwin ahmet
* arka diff akısı uzatma ( 5 cm ) alüminyumdan yaptırdım çizimleri sitemizde var*
* aks flanşı ( ben 4x4four art olarak aldım aksiyondan )
*vitesiniz düz ise kol uzatma ( otomatikte gerek yok, kol değil spiral tel var çünkü, esnek )
*amortisörleri yeteri kadar uzatalım ( özellikle önde fazla uzatılan amortisör, aks açılarının aşırı bozulmasına sebep oluyor artikülasyon durumlarında ) ben önce tam 7 cm uzatmıştım, çok geldi, 3,5 cm uzattım artık kafam daha rahat )
arkada 5 cm uzattım, yeterli galiba o da.. )
işte 5 cm de kupa yükseltme takviyesiyle 30 x 9,5 x15 lastike şu anki durum ;
[photobucket][/photobucket]
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Hocam arac cok basarili olduda bisi merak ettim.
Kupa yukseltmede arazi vites kolu nooldu dahadami assagi indi yoksa onu uzattiniz mi?
Kupa yukseltmede arazi vites kolu nooldu dahadami assagi indi yoksa onu uzattiniz mi?
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
yok hiçbişey yapmadık ona,sadece az kısaldı ama çalışmasında bir engel yok. eh bu yaşta olur o kadar değil miothar yazdı:Hocam arac cok basarili olduda bisi merak ettim.
Kupa yukseltmede arazi vites kolu nooldu dahadami assagi indi yoksa onu uzattiniz mi?
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Othar kolu söküyorsun, kupayı ne kadar uzattıysan, vitesin milini kesip araya o kadar parça koyup kaynattırıyorsun. Orjinalinin aynısı oluyorothar yazdı:Hocam arac cok basarili olduda bisi merak ettim.
Kupa yukseltmede arazi vites kolu nooldu dahadami assagi indi yoksa onu uzattiniz mi?
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Eline sağlı reis çok güzel oldu alet İlk fırsatta bende yenilikler yapıcam
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Hocam tekrar hayırlı olsun çok emek verdin inşallah keyifle binersin
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
EEE... artık ne dere kalır ve de beyşehir gölü kalır..
keyifli kullanımlar hocaa..
keyifli kullanımlar hocaa..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
kit salıncagına mersedes yayı hikayesini 3-5 sene evvel ben yaptım..
eski aracım v6 tının orjinal yayları göçtü oturdu garantidende degişmiyormuş..yaylar bana girince cıkmacıdan takviyeli 300 dizel yayı alıp 1-2 bakla kesip 2-3 denemede yaptıydım..ne aldıgım nede yaptıgım belli degil.. ama arac olduydu ve hala dimdik Antalyada duruyor..
cıkmacıdan neden cıkma oldugu belli olmıyan yayla yapıçagımıza bilerek alınan yayla yapmak akıllıça geldi bana bi gün tel geldi.. hoçam bana alo diyor mersedes parcası alıçam topkapıdan didi.. nerden didim burda parcacılar var didi.. dınk jeton düşdü bende adres verdim mersedes parcacılarına parca satan yere yönlendirdim..
o bi yay aldı olmadı..
ben 2 yay aldım olmadı..
benim yaylardan biri hoçaya cuk oldu ..
ben yay işini koçaman'ın 2 ton olmasından beceremedim. ........ mecbur istemiyerek takoza döndüm..
bu yayların markasıda onemli bizimkiler yumuşak ve konforlu lesjöfors marka bu yan sani bi marka kırk çeşit marka bi o kadan da kalite ve sertlik var didim..
eski aracım v6 tının orjinal yayları göçtü oturdu garantidende degişmiyormuş..yaylar bana girince cıkmacıdan takviyeli 300 dizel yayı alıp 1-2 bakla kesip 2-3 denemede yaptıydım..ne aldıgım nede yaptıgım belli degil.. ama arac olduydu ve hala dimdik Antalyada duruyor..
cıkmacıdan neden cıkma oldugu belli olmıyan yayla yapıçagımıza bilerek alınan yayla yapmak akıllıça geldi bana bi gün tel geldi.. hoçam bana alo diyor mersedes parcası alıçam topkapıdan didi.. nerden didim burda parcacılar var didi.. dınk jeton düşdü bende adres verdim mersedes parcacılarına parca satan yere yönlendirdim..
o bi yay aldı olmadı..
ben 2 yay aldım olmadı..
benim yaylardan biri hoçaya cuk oldu ..
ben yay işini koçaman'ın 2 ton olmasından beceremedim. ........ mecbur istemiyerek takoza döndüm..
bu yayların markasıda onemli bizimkiler yumuşak ve konforlu lesjöfors marka bu yan sani bi marka kırk çeşit marka bi o kadan da kalite ve sertlik var didim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- MudMonster
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1495
- Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
- Konum: Ağrı
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Ellerine sağlık aracın gerçekten harika oldu maşallah güle güle bin inşallah.
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Hocam senin haberin yok bugün aksiyonda sordum aynen Perçin'in dediği gibi uzatmışlar senin araziyidereis67 yazdı:yok hiçbişey yapmadık ona,sadece az kısaldı ama çalışmasında bir engel yok. eh bu yaşta olur o kadar değil miothar yazdı:Hocam arac cok basarili olduda bisi merak ettim.
Kupa yukseltmede arazi vites kolu nooldu dahadami assagi indi yoksa onu uzattiniz mi?
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Değerli bilgiler; hoca sağol.
Güle güle kullan aracını; iyi oldu valla.
Güle güle kullan aracını; iyi oldu valla.
e
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
İşte yine harika bir başlık, çok değerli bilgiler.
Güle güle kullan Hoca,
Çok emek harcadın ve azminle en doğrusunu buldun.
Hayırlısı olsun.
Güle güle kullan Hoca,
Çok emek harcadın ve azminle en doğrusunu buldun.
Hayırlısı olsun.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Selçuk açtığın başlığa;
hem biraz resim hem de bir kaç soru ilave edeyim.
En hafif Mercedes modellerine ait yayların kodları:
W 201 net 40cm
W 124 net 42,5cm
W 201 yarım bakla kesilirse net 39cm kalıyor.
W 124 1,5 bakla kesilirse net 38cm kalıyor.
Şimdi resimler ve sorularla devamı geliyor...
hem biraz resim hem de bir kaç soru ilave edeyim.
En hafif Mercedes modellerine ait yayların kodları:
W 201 net 40cm
W 124 net 42,5cm
W 201 yarım bakla kesilirse net 39cm kalıyor.
W 124 1,5 bakla kesilirse net 38cm kalıyor.
Şimdi resimler ve sorularla devamı geliyor...
e
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
abi resimler harika, sağol
resimli sorular daha da harika , sağol
el cevap- aynen dediğim ve senin de tekrraladığın ölçülerde keseceğiz, o 2 çentik takozu her ikisine de koyacağız- ön - arka
pollyamid- kestamid her neyse sarı şeyler- kesinlikle kullan..işe yarar
bana da aksiyonda 4x4fourart marka olanlarından takılmıştı- kauçuk kıvamında sert-esnek bir malzeme , senin takozlar da aynı işi görür muhtemelen, ses yapar mı onu bilmiyorum
resimli sorular daha da harika , sağol
el cevap- aynen dediğim ve senin de tekrraladığın ölçülerde keseceğiz, o 2 çentik takozu her ikisine de koyacağız- ön - arka
pollyamid- kestamid her neyse sarı şeyler- kesinlikle kullan..işe yarar
bana da aksiyonda 4x4fourart marka olanlarından takılmıştı- kauçuk kıvamında sert-esnek bir malzeme , senin takozlar da aynı işi görür muhtemelen, ses yapar mı onu bilmiyorum
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Hoca;
detaylı paylaşımın olmasaydı bu işe girişmezdim. Aracım sizinkilere göre hafif olduğundan biraz daha uğraştırdı ancak çok da keyif aldım...
Sana ve senin şahsında Hakan ve Oğuz Ağabeye de teşekkür ediyorum...
Yayları değiştirmeden önceki durumda (resimde) 5cm get + kupa yükseltme vardı.
ÖNCE
w124 1,5 bakla kesilerek kauçuk takoz olmadan önlere takıldı. 201 ler yarım bakla kesilerek kauçuk takoz ile birlikte arkalara takıldı. Durum pek parlak değildi. Araç yaylar için hafif kalmıştı. Amortisörlerde gazlı ve oldukça sertti. Durum resimdeki gibi oldu. Arabanın dötü çok kalkmıştı...
SONRAKİ DURUM
Oğuz Ağabey 3 kapılara bu yayların fazla geleceğini daha önce başka bir konuda belirtmişti.
201 leri biraz daha kısalttım ve kauçuk takozları iptal ettim. Gazlı Monreoları söktürdüm yerine Maysan yağlı amortisörleri taktırdım. Yayları önde ve arkada net 38cm kauçuk takozsuz kullandım. Son durum resimdeki gibi oluştu. Yüksekliği ve sertliği daha normal oldu. İstediğim yüksekliğe eriştim diyebilirim. Araç eski haline göre 2-3cm daha yükselmiş oldu...
EN SON DURUM
detaylı paylaşımın olmasaydı bu işe girişmezdim. Aracım sizinkilere göre hafif olduğundan biraz daha uğraştırdı ancak çok da keyif aldım...
Sana ve senin şahsında Hakan ve Oğuz Ağabeye de teşekkür ediyorum...
Yayları değiştirmeden önceki durumda (resimde) 5cm get + kupa yükseltme vardı.
ÖNCE
w124 1,5 bakla kesilerek kauçuk takoz olmadan önlere takıldı. 201 ler yarım bakla kesilerek kauçuk takoz ile birlikte arkalara takıldı. Durum pek parlak değildi. Araç yaylar için hafif kalmıştı. Amortisörlerde gazlı ve oldukça sertti. Durum resimdeki gibi oldu. Arabanın dötü çok kalkmıştı...
SONRAKİ DURUM
Oğuz Ağabey 3 kapılara bu yayların fazla geleceğini daha önce başka bir konuda belirtmişti.
201 leri biraz daha kısalttım ve kauçuk takozları iptal ettim. Gazlı Monreoları söktürdüm yerine Maysan yağlı amortisörleri taktırdım. Yayları önde ve arkada net 38cm kauçuk takozsuz kullandım. Son durum resimdeki gibi oluştu. Yüksekliği ve sertliği daha normal oldu. İstediğim yüksekliğe eriştim diyebilirim. Araç eski haline göre 2-3cm daha yükselmiş oldu...
EN SON DURUM
e
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Hem de ne ses yaptı; sorma...Kütür kütür inletiyor valla...reis67 yazdı: bana da aksiyonda 4x4fourart marka olanlarından takılmıştı- kauçuk kıvamında sert-esnek bir malzeme , senin takozlar da aynı işi görür muhtemelen, ses yapar mı onu bilmiyorum
Bir ara dingile Poliüretan mastikle yapıştıracağım takozları...
e
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Abi nihayet beklediğim gibi olumlu sonuc haberini aldım çok sevindim
İçime dert olmuştu günlerdir , bir hata mi yaptım yanlış mi hatırladım eksik mi yazdım diye kendimi kemirdim dursun
Bira ekstra tadilat ve kafa patlatarak da olsa sonuc almana çok sevindim
Sen de 3 kapicilar için formül üretmiş oldun, ne güzel oldu bak
Jlx için her iki kasaya da formül çıktı bu başlıktan
Katkin için çok sağol
Araban dehşet olmuş çok begendim
Birkaç santim bile çok fark ediyor goruntude demek ki
Güle güle kullan....
İçime dert olmuştu günlerdir , bir hata mi yaptım yanlış mi hatırladım eksik mi yazdım diye kendimi kemirdim dursun
Bira ekstra tadilat ve kafa patlatarak da olsa sonuc almana çok sevindim
Sen de 3 kapicilar için formül üretmiş oldun, ne güzel oldu bak
Jlx için her iki kasaya da formül çıktı bu başlıktan
Katkin için çok sağol
Araban dehşet olmuş çok begendim
Birkaç santim bile çok fark ediyor goruntude demek ki
Güle güle kullan....
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Şöyle birşey olmuş... Üstdeki foto sonrası, altdaki foto eski hali..
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Arka yay içine konulacak malzeme polyamit/kestemit türü sert malzemeden olmaz.. Sert Silikon/Lastik türevi maddlerden olur..Ezilme aşamasında elastikiyeti önemli
Site Admin
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Bir ara full artikülasyon yapıp ölçü alacağım...Sonra yay baklalarının arasından sığacak şekilde 1-1,5cm gibi silindirik kauçuklar bulabilirsem 4-5 tane aradan atacağım; üst üste duracak. Üst üste dururken kaymasınlar diye cırt bant falanla da bir şekilde bağlayacağım birbirlerine...
(önde stop takozu koymadım...Ön yayı sökmek zor. O yüzden sökmeden yapmak için tarif ediyorum yapacağım işi - arka ise kolay, kendim de söker değiştiririm bir ara)
(önde stop takozu koymadım...Ön yayı sökmek zor. O yüzden sökmeden yapmak için tarif ediyorum yapacağım işi - arka ise kolay, kendim de söker değiştiririm bir ara)
En son iNsoMNiA tarafından 29 May 2014 13:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
e
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Abi bu bahsettiğiniz parça biraderin araçta becce kitin içinde var arkalar için yumuşak kauçuk bir malzemeden serbest durduğu için kasis atlarken falan yaya çarpıp bayağı bir ses yapıyor sabitlenirse sıkıntı olurmu aynı işi görürmü
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
İlker dingildeki yerine sabitleyebilirseniz bence daha iyi olur...NP1 PU mastik işe yarayabilir. Çok elastik ve kopmayan fena kuvvetli bir mastiktir.
NP1 le yapıştırırken çok temiz/tozsuz/yağsız olacak ve 1 gün oynamayacak.
Fakat son sözü Başkan söylesin...Durum düşündüğümden farklı olabilir...
NP1 le yapıştırırken çok temiz/tozsuz/yağsız olacak ve 1 gün oynamayacak.
Fakat son sözü Başkan söylesin...Durum düşündüğümden farklı olabilir...
e
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara-KİTSİZ VE GETSİZ- 3" yükseltme için tarif
Erkin Abi Teşekkürler baskan onay verirse uygulamayi yaparız
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir