ömer61 yazdı:Ben geçen sene roket telini değişirken bütün yağı değiştirmiştim.Yağ karterinin kapağını açarak bütün yağı boşaltırsınız.Yalnız bu karter açılırken büyük ihtimal 120-130bin km.den beri hiç açılmamış karter contası yırtılır(bende öyle oldu).Karteri açmadan önce her ihtimale karşı bu contayı hazır edin.Sonra araba şanzıman açık bir şekilde conta aratmasın size(benim ustada Allah'tan bir tane vardı da beklemedim).Hazır karteri açmışken filtreyide değişirsiniz.Karterin içindeki mıknatısların üzerindeki metal çapaklardan şanzımanın ne zaman koyvereceği hakkında gerekli bilgiyi iyi bir usta size söyler.
Evet dün yağ değişimini hallettim. Castrol ATF Multivehicle yağ kullandık. Ne olur ne olmaz 6lt almıştım, toplamda 4lt yağ yeterli oldu. Coşkun abi "ulan ben de hepsini sattım diye üzüldüydüm" diye 2 litresini hemen geri aldı
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7072481
Yan tarafta Selçuk Oto otomatik şanzıman servisi var. Attım kendimi oraya. Tık kaldırdı çocuklar arabayı liftle, bi yandan söküyorlar bi yandan "abi ne muhteşem bişimiş bu taş gibi alet, şanzıman da çok iyi" vs. vs. olumlu cümleleri sıraladılar
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutlu oldum.
Kapağı açınca boşalan yağın rengi oldukça iyi durumdaydı. Karteri açıp indirdikten sonra çıkan yağ oldukça koyu siyaha yakın renkliydi. Bizim araçlarda tel filtre çıkıyormuş. Kartere ve filtreye süper bir temizlik çektik. Parladı valla. Yerine geri taktık. Yağı doldurduk. Seviye normale ulaşınca çalıştırdık bebeyi. 5 dk bekledik, sızıntı yapan, damlatan bir yer yok. Karterin 4 bir yanına temizleyici bişiler püskürtüp silip bi 5-10dk daha çalışır halde bekledik, sızıntı-damlatma olmadığına emin olduk.
İşçilik olarak 50tl ödedim. Yağ için 140tl ödedim.
Usta şanzımanın durumunun son derece iyi olduğunu üstüne basa basa söyledi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)