otomatik vites devir arttırma tuşu.
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
otomatik vites devir arttırma tuşu.
aracın geç vites atmasını sağlayan vitesteki A/T yi açan tuş kop vitesin içindeki nasıl yapabilirim bi fikri olan varmı :S
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
yine vitesleri mi karıştırdın
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
geçmiş olsun mehmet
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
abi sağolun yaa tek derdim bu olsun dimi :D
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
mehmet hayırdır ? bence plakası uygun olan yeri bulmuş sıkıntı yapma derim
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
abi yok sıkıntı yaptımıyorum swich in üstündeki plastik düştü devir yükseltemiyorum araba sollarken filan bende gaza abanıyorum ozmnda çok roketliyo araçtakiler tedirgin oluyo
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
memedim o tuş devir yükseltmez- o işi sadece ayakla yapabilirsin
o tuş over drive tuşudur- 4. vites devre dışı bırakır ( rampalarda iyi iş yapıyor uzun yolda- 3. vitese düştüğü için bayılmadan yamulmadan devirli devirli çıkıyosun-rampa sonuna doğru kapatıyosun- hız/devir uygunsa direk 4. vitese geçiyor kapatınca- sonrası bildiğin usul devam..
basınca devir yükselmesi seni yanıltmasın yani, düz vitesli arabada da 4 le giderken 3 e düşersen devir yükselir
o tuşu 4. vitesten önce dene- anlayacaksın ne dediğimi- 3. viteste mesela- ya da 2.viteste
bastığında hiç bir değişiklik olmaz, pedaldan roket( kick down) yapınca evet biraz daha sarsıntılı oluyor çünkü pedalı köklemene bağlı olarak devir de biraz ani yükseliyor 3 e düşünce
o yüzden ben de genelde bayılınca o.d tuşunu kullanıyorum- daha yumuşak bir geçiş oluyor sanki,,
gelince tuşu söker temizler takarsın düzelir dert etme
not: vitesteki tuş demişsin diye böyle yazdım-aslında A/T de yazmışsın ama o yazı vitesteki değil konsoldaki tuşta yazar
ekranın sağlamsa - vitesteki tuşa basınca sol en altta o/d off yazar turuncu.. konsoldakine basınca ortada "power" lambası yanar
o/d işlevini yukarda anlattım- power ise vites geçişlerini uzzatır ( her viteste ) böylece daha geç vites yükselterek daha seri kalkar ve uzarsın- devirli gidersin- alman arabalarında hatta pek çok arabada economy / sport şeklinde ifade edilir- bizde de adı değişik sadece normal/power
ayrıca power tuşunu uzun yolda uzun rampalarda da kullanmanı öneririm- bu yaz gidiş dönüşte çok tecrübe ettim ( ilk defa uzun yola çıktım daha doğrusu A/T vitesle,
power kapalı iken mesela sardın rampaya- pedala da yüklenmedin-normal karar çıkıyorsun- araba bir süre sonra bayılıp 4 ten 3 e düşüyor ama bunu yapmak için 70 km/S hızın altına düşmeyi bekliiyor ama power modunda isen icabında 85 km/s hızda 3 e düşüyor ve böylece daha çabuk toparlıyorsun- daha az hız kaybediyorsun..ben her uzun rampada kullanıyorum artık elim alıştı iyice
bu arada benim bir tespitim daha oldu- dene bunu da
power tuşunu hiç açmasan bile
eğer kalkıştan itibaren gaz pedalına tırmanır ve ayağını hiç çekmezsen yine vites geçişleri uzuyor- araba çok seri ve deli hızlanıyor- ben çok denedim- 4. vitese geçiş rekorum şimdilik 115 km/s ( power kapalı iken hem de )
anladığım kadarıyla ayağının ne yapmak istediğine göre şanzımanın vites geçişlerini farklılaştıran da "roket teli" dediğimiz tel galiba
başka açıklaması yok zaten mantıken- power kapalı - sadece pedala anormal yüklenmişim- başka nerden anlayacak ki şanzıman uzamak istediğimi
bu arabaların A/T vitesini ben beğendim kısacası...istediğin şekilde kullanabiliyorsun- hiç A/T kullanmayan biri olarak tüm ön yargılarım bitti benim- memnunum yani...
o tuş over drive tuşudur- 4. vites devre dışı bırakır ( rampalarda iyi iş yapıyor uzun yolda- 3. vitese düştüğü için bayılmadan yamulmadan devirli devirli çıkıyosun-rampa sonuna doğru kapatıyosun- hız/devir uygunsa direk 4. vitese geçiyor kapatınca- sonrası bildiğin usul devam..
basınca devir yükselmesi seni yanıltmasın yani, düz vitesli arabada da 4 le giderken 3 e düşersen devir yükselir
o tuşu 4. vitesten önce dene- anlayacaksın ne dediğimi- 3. viteste mesela- ya da 2.viteste
bastığında hiç bir değişiklik olmaz, pedaldan roket( kick down) yapınca evet biraz daha sarsıntılı oluyor çünkü pedalı köklemene bağlı olarak devir de biraz ani yükseliyor 3 e düşünce
o yüzden ben de genelde bayılınca o.d tuşunu kullanıyorum- daha yumuşak bir geçiş oluyor sanki,,
gelince tuşu söker temizler takarsın düzelir dert etme
not: vitesteki tuş demişsin diye böyle yazdım-aslında A/T de yazmışsın ama o yazı vitesteki değil konsoldaki tuşta yazar
ekranın sağlamsa - vitesteki tuşa basınca sol en altta o/d off yazar turuncu.. konsoldakine basınca ortada "power" lambası yanar
o/d işlevini yukarda anlattım- power ise vites geçişlerini uzzatır ( her viteste ) böylece daha geç vites yükselterek daha seri kalkar ve uzarsın- devirli gidersin- alman arabalarında hatta pek çok arabada economy / sport şeklinde ifade edilir- bizde de adı değişik sadece normal/power
ayrıca power tuşunu uzun yolda uzun rampalarda da kullanmanı öneririm- bu yaz gidiş dönüşte çok tecrübe ettim ( ilk defa uzun yola çıktım daha doğrusu A/T vitesle,
power kapalı iken mesela sardın rampaya- pedala da yüklenmedin-normal karar çıkıyorsun- araba bir süre sonra bayılıp 4 ten 3 e düşüyor ama bunu yapmak için 70 km/S hızın altına düşmeyi bekliiyor ama power modunda isen icabında 85 km/s hızda 3 e düşüyor ve böylece daha çabuk toparlıyorsun- daha az hız kaybediyorsun..ben her uzun rampada kullanıyorum artık elim alıştı iyice
bu arada benim bir tespitim daha oldu- dene bunu da
power tuşunu hiç açmasan bile
eğer kalkıştan itibaren gaz pedalına tırmanır ve ayağını hiç çekmezsen yine vites geçişleri uzuyor- araba çok seri ve deli hızlanıyor- ben çok denedim- 4. vitese geçiş rekorum şimdilik 115 km/s ( power kapalı iken hem de )
anladığım kadarıyla ayağının ne yapmak istediğine göre şanzımanın vites geçişlerini farklılaştıran da "roket teli" dediğimiz tel galiba
başka açıklaması yok zaten mantıken- power kapalı - sadece pedala anormal yüklenmişim- başka nerden anlayacak ki şanzıman uzamak istediğimi
bu arabaların A/T vitesini ben beğendim kısacası...istediğin şekilde kullanabiliyorsun- hiç A/T kullanmayan biri olarak tüm ön yargılarım bitti benim- memnunum yani...
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
Selçuk abi ben o vitesteki tuşu açtığımda bnm ekranda o/d değil A/T diye görünüyo diye hatırlıyorum akşam eve gidince bi bakarım o olaya... bu arada o tuşu oraya neyle tutturabilirm abi silikonla tutarmı yada hazır satılıyormu tuşu filan bilginiz varmı )))
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
mehmed valla selçuk çok güzel yazmış diyecek bişey yok bu meretler artık antika olmaya başladılar anlıyacağın......... benide fıtık etti bir türlü gazda ne yakıyor anlamadım gaz işi bela benzin alıyorsun zaten tüketim ee gazda tüketim kafam bozuluyor benzincide az onda az ondan satacağım bu gidişle keretayı zaten hükümette yardım ediyor zam yapıyorum hala satmıyorsunuz der gibi silikonla tutturma işlev görmez o zaman
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
abi ben rizeye giderken 100 ü geçmedim hryer radar zaten 300 lira gazla gittim ) gürcistanda benzini fulledim 2.05 tl benzin :D çok güzel oluyo öyle bu arada petrol ofisi ve Shell in gazı uzun yol götrdü bni opet filan hikaye gelmeye başladı yada ucuz gazcılar
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
aynen mehmet ucuz gacılardan po ya döndüm şimdi 2,48 den aldım onu test edeceğim yolun açık olsun ne güzel değilmi gürcistan bizden daha ucuz satıyor şimdi sormak lazım bizim ak l..............lara hangi ülke daha refah içinde toprağımı? insanımı?
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- toncela5353
- Onbaşı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 11 Mar 2013 20:30
- İletişim:
Re: otomatik vites devir arttırma tuşu.
adamları zengin edenlerde bizim lazlar abi ama bizim suçumuz yok benzin pahalı
Dağın tepesine hangi yoldan çıkarsan çık, manzara hep aynıdır.
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Arabasiz öğrenci akbili ile metrobüs filan takılıyor.
Mehmet Ökten YAŞAROĞLU
Kağıthane/İSTANBUL
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir