Arkadaşlar dizel araca geçince bu yakıt ile ilgili biraz araştırma yaptım internet ortamında.
GTL 'nin açılımı Gas To Liquid. Doğal gazdan elde edilen sentetik bir motorin.
Shell'in Katar'daki tesislerinde üretiliyor.
Saf haldeki setan sayısı dizel bir motorda kullanılamayacak derecede yüksek. Bu nedenle oranını sadece firmanın bildiği bir oranda V-Power dizelle karışım halde satışa sunuluyor. Shell'in kendi sitesinde karışım oranı yazmıyor. Ayrıca saf halde hiç kükürt içermiyor, fakat karışım olduğu için az miktar kükürt içeriği var. Fakat sonuçta piyasadaki en düşük kükürt içeren mazot diyebiliriz. Düşük kükürt dizel araçlarda yaşanan kurumlanma sorununu minimize etmek için tercih edilebilir.
3-4 yıldır piyasada olan bu yakıtla ilgili bir sürü yorum okudum.
Bir çok kullanıcı aracının daha sessiz çalıştığı konusunda hemfikir.
Bunun yanında özellikle 2.0 ve üstü araç kullanıcıları performansın arttığını, 90-100 gibi hızlarda kullanılınca tüketiminin eurodizele göre düştüğünü, yüksek hızlarda ise tam tersi performans artışı ile birlikte tüketimin de arttığını yazmışlar.
Düşük hacimli motor sahipleri ise genelde bir fark göremediklerini yazmışlar.
2009 da yazılan yorumlarda yakıtın renginin su gibi olduğu yazılırken, son yıllarda daha mazot rengine yakın olduğu tespit edilmiş, dolayısıyla karışımdaki GTL oranının düşürüldüğü kanısı oluşmuş.
Şu an itibarıyla diğer euro dizellerden 7 krş pahalı.
İddia edildiği gibi motoru temizliyorsa bence fiyat farkı çok sayılmaz.
Kullanan arkadaşların yorumlarını görmekten memnun olurum. Ben bugün aldım ancak depoda 13 lt yer olduğundan şimdilik yorum yapamayacağım.
SHELL V POWER GTL
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
SHELL V POWER GTL
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: SHELL V POWER GTL
Deponuz hiç boşalmasın diyeceğim olmayacak,
En iyi bir boşalsın bir dolsun diyelim
Hiç dizel aracım olmadı bugüne kadar, şirket araçları hariç..
Konu yakıt hakkında bilgim maalesef yok, okuyup öğreneceğiz...
En iyi bir boşalsın bir dolsun diyelim
Hiç dizel aracım olmadı bugüne kadar, şirket araçları hariç..
Konu yakıt hakkında bilgim maalesef yok, okuyup öğreneceğiz...
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SHELL V POWER GTL
Abdullah güzel bir paylaşım, bilgilendirme için teşekkür ederim. Bu yakıtı kullanan olurda görüşlerini eklerse daha güzel olur diye düşünüyorum.
Site Admin
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: SHELL V POWER GTL
GTL ' yi 1 depo kullandım. Öncesinde aldığım Shell ve Opet eurodizele göre %5 civarı daha fazla tüketim var ve çekiş pek iyi gelmedi.
Şu ana kadar kullandığım mazotların içinde en iyi km ve çekişi PO V max'da aldım. Bu yakıtla 5.7 lt/100 km tüketim.
Şu ana kadar kullandığım mazotların içinde en iyi km ve çekişi PO V max'da aldım. Bu yakıtla 5.7 lt/100 km tüketim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir