MOTOR STOP ETTİ VE ÇALIŞMIYORSA MUHTEMEL SEBEPLER

GENERAL VEHICLE SYSTEMS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

MOTOR STOP ETTİ VE ÇALIŞMIYORSA MUHTEMEL SEBEPLER

Mesaj: # 7773Okunmamış mesaj Offroadpassion
13 Nis 2010 14:50

Motorunuz Stop Etti ve Çalişmiyorsa Muhtemel Sebepler
/ Possible Causes;

Islak yolda veya yağmurda sürdünüz ya da motoru yıkadınız ise, motor kaputunu açarak, distribütör, yüksek voltaj kablolari ve bujileri kontrol ediniz.

Islanmişlarsa, kontak kapalıyken kuru ve temiz bir bez parçasiyla silin (böyle bir durumun etkisi genellikle motorun güç kaybi, düşük devirde tekleme biçiminde görülür) (Kontak açikken motora dokunmayin ve motorun sicak olmasi ihtimaline karşi dikkatli olun.).

Kurutma işleminin ardindan, motorun boğulmuş olma ihtimaline karşi birkez gaza sonuna kadar basarak yeniden marş yapin.

Motorunuz, akü kablolarini ayirip tekrar bağladiğinizda çalişmadi ise, bunun anlami sisteminizden kaynaklanip kaynaklanmadiğindan emin olmalisiniz.

Akü bağlantilarinin temiz olup olmadiklarini kontrol ederek, tekrar sikica bağlayin. Pozitif kablonun akünün '+', şasi kablosunun da '-' terminaline bağlandiğindan emin olun (Bir an bile olsa yanliş bağlanti, bazi motor kontrol ve bazi diğer elektronik elemanlar bozulabilir).

Depoda yakit bulunduğundan emin olun. Benzin bulunmadiği halde gösterge doğru çalişmadiği için varmiş gibi gösterebilir. (Yakitin bitmesinin ilk işaretleri tekleme, güç kaybi ve enjeksiyonlu motorlardaki elektrikli yakit pompasinin olağan dişi gürültülü çalişmasidir).

Motor yeni tamirden çikti ise, tekrar tamirciye götürün. Bir şeyler unutmuş olabilirler.

Motor aşiri isindiktan sonra stop etti ve soğuduktan sonra da çalişmiyorsa
Muhtemelen ciddi bir problemle karşi karşiyasiniz (kirik piston, eğilmiş supap, yirtik conta gibi).

Soğuduktan sonra çalişirsa, aşiri isinmanin sebeplerini bulmali ve yola çikmadan gidermelisiniz. ilk iş, soğutma sivisinin eksik olup olmadiğinin kontrolüdür. Antifriz su karişiminiz yoksa, geçici olarak su da ilave edebilirsiniz. (Motor sicak iken radyatörü açmayiniz).

Su pompasini ve kayişini gözle muayene edin. Kayiş kopmuş veya gevşek olabilir. Radyatör ve hortumlardan soğutucu sizintisi olup olmadiğina bakiniz. Radyatörün ön kismina bakin. Kağit, yaprak, vb. ile tikanmiş olabilir. Sebebi belirleyemezseniz ya da her şey normal göründüğü halde, motor yine aşiri isinirsa aracinizi derhal bir tamirciye götürmelisiniz.

Acil durumlarda, varsa klimanizi kapatiniz ve isiticinizi maksimum ayarinda çaliştirinizMotor stop etmeden önce yağ basincinin çok düşük olduğunu fark ettiyseniz, yağ seviyesini ve motorun altinda yağ sizintisi olup olmadiğini kontrol ediniz.

Motor stop etmeden önce vurma sesi, tikirti veya islik gibi anormal sesler duyduysaniz, muhtemelen ciddi bir motor problemiyle karşi karşiyasiniz. Motordaki kayişlari kontrol ediniz. Kopma sirasinda vuruntu benzeri ses çikabilir.

Islik veya gicirti, kayiş gevşekliğinden kaynaklanabilir. Metalik vuruntu sesi ise,genellikle düşük oktanli benzin veya ateşleme avansinin fazla olmasindan kaynaklanir.

Motor stop etmeden önce egzozda duman gördüyseniz;

- koyu siyah duman motorun boğulmasinin veya bujilerden bazilarinin ateşleme yapmiyor olmasinin sonucu olabilir.

- mavi veya açik mavi duman, motorun anormal aşinti, kirik segman, piston, vb.’ ye bağli olarak yağ yaktiği anlamina gelir.

- beyaz duman (buhar) motora conta bozukluğu, kirik veya çatlaklardan soğutma sivisi girdiği anlamina gelmektedir.

Aracinizdan kuvvetli benzin kokusu geliyorsa, yangin tehlikesi var demektir. Hemen kontaği kapatarak aracin dişina çikmali, güvenlik nedeniyle tamir hizmeti almalısınız.
Site Admin

Cevapla

“GENEL ARAÇ SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir