Hakan abi hesap olarak mantikli soledigin, ama bende senle ayni yere takiliyorum.. salincak sistemi bunu tasir mi? bence zor bu derece bir agirlik jlx grand akslarina fazla gelebilir.. zaten zayif olan on kovani dokume cevirmek assagi yukari 2500 tl civari bu fiyata on tarafa toyota veya samurai/jimny aksi oturtabilirsek.. o zaman bu is mantikli olabilir... ayrica.. jimny veya samu dar olsa bile bu sistemle arkayla ayni hizaya getirilebilir..Offroadpassion yazdı:Cemal Ayna Mahruti+Yükseltme kiti=6500TL gibi bir rakama çıkıyor. Ön salıncak sistemi buna uyarmııı??? denemek lazım olabilir, yay değişimi gerekirmi ? çalışmak lazım.. yani bir ışık olabilir bu işte..
Portal Akslı Jimny
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Othar yük ile aksın çok ilgisi yok, örnek JLX veya Grand ön aksları sök at, aynen kullanmaya devam yani süspansiyonlar bir bağlantısı yok.. ancak portal aks ilavesinde jantlar 15Cm kadar açıldığından, yük ve yere basma izi toplamda +30 cm kadar genişleyecek, buda öndeki kit yaylarına bile fazla yani kapanıp çöküp garip bir hal alırlar....yani daha sertkısa küt yaylar gerekir..vs..yada en temizi dedigin gibi jiminy veya samu aksı.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Hakan abim ordaki akstan kastim salıncak sistemiydi.. jlx ve grandlarda salıncak sistemi, jimny ve samuda sabit aks dioruz ya, aks yazmak daha kısa geldi
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
bence yay sistemini daha sert yaparak bu sorunun önüne geçebiliriz diye düşünüyorum ki portal aks kullanacaksan zaten hard offroad yapıcaksın demektir mecbur aks kolları ve ön kovan elden geçmeli bence. bu konu üzerinde ileriki tarihlerde detaylı bir çalışma yapıcam ama önce bi kampta yanyana gelip detaylı bilgiler almam gerekli
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Othar şimcik anlaştık.
Cemal portal sisteminde aks kovanları defransiyele kadar alt ve üstten destekleniyor, yoksa dayanmaz.
Bu arada nivacılarda boş durmamış.. http://nivaturkiye.com/nivaForum/index.php?topic=2149.0
Cemal portal sisteminde aks kovanları defransiyele kadar alt ve üstten destekleniyor, yoksa dayanmaz.
Bu arada nivacılarda boş durmamış.. http://nivaturkiye.com/nivaForum/index.php?topic=2149.0
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Nivacılar boş durmamış, Cemalll cemall boynumuz bükük kaldı bahh bahh
Site Admin
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
atv ve utvlerdeki sistemi taklit etmişler hem üstten hem alttan portalı tutucak aslında yaya burda derece versek içeri doğru daha mukavemetli olmazmı??
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Ümraniye oto sanayide portal aks imalatı ilk testi
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Hakan abi ben bu niva fotolarına baktıktan sonra neden yaylara ek yük bindiğini çözemedim/anlamadım
Sonuçta yayın bastığı ağırlık noktasını dışa açıyoruz evet ama sert ve oynak olmayan bir sistemle açtığımızdan yaya lastik boşa çıktığında ek yük aşşağı doğu biner sadece oda portalın ağırlı olarak, ki yay zaten taşımıyor bunu, amortisöre biner yük bunu önlemek içinde 2 adet (yarış araçlarında da uygulanan) çelik telle bağlama yapılabilir..
Sonuçta yayın bastığı ağırlık noktasını dışa açıyoruz evet ama sert ve oynak olmayan bir sistemle açtığımızdan yaya lastik boşa çıktığında ek yük aşşağı doğu biner sadece oda portalın ağırlı olarak, ki yay zaten taşımıyor bunu, amortisöre biner yük bunu önlemek içinde 2 adet (yarış araçlarında da uygulanan) çelik telle bağlama yapılabilir..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Yaya ek yük binmez sadece çalışması daha yumuşak olur..sebebi..manivela kolu düşünü uzadıkça daha az güç ile yayı kapatabilirsin
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
hee evet o kısım aklıma gelmediOffroadpassion yazdı:Yaya ek yük binmez sadece çalışması daha yumuşak olur..sebebi..manivela kolu düşünü uzadıkça daha az güç ile yayı kapatabilirsin
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
yapılan çalışma başlangıç olarak güzel ama bence kutuda güzel değil dişlinin yerleşkeside güzel değil. sağlam birşey istiyorsan bunlar çok iyi düşünülmeli. mesela 2 tane aktarma yapan dişli kenarda olduğundan dolayı merkezden kaçmaya çok çalışacak ve kutuya gerilim katacak ama birbirine yakın olsalardı gerilim 4 dişliye dağılmış olurdu gibi.
mesela ana tahrikten gelen gücü kaç oranında tekere aktarılmalı bunu bilirsem burdan yola çıkabilirim??
yayın kapanmasıda tamamen fizikteki kaldıraç kuralından dolayı
yük x yük kolu = kuvvet x kuvvet kolu prensibi kol uzadıkça kuvvette artar
mesela Eskişehirde böyle bir çalışma vardı çocuk bile bir anadolu kaldırabiliyor gerçi orda çakallık yapıp biraz yay kuvvetinden faydalanmışlar o ayrı
mesela ana tahrikten gelen gücü kaç oranında tekere aktarılmalı bunu bilirsem burdan yola çıkabilirim??
yayın kapanmasıda tamamen fizikteki kaldıraç kuralından dolayı
yük x yük kolu = kuvvet x kuvvet kolu prensibi kol uzadıkça kuvvette artar
mesela Eskişehirde böyle bir çalışma vardı çocuk bile bir anadolu kaldırabiliyor gerçi orda çakallık yapıp biraz yay kuvvetinden faydalanmışlar o ayrı
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Cemal bu konun baslarinda oran yaziyordu sanirsam.. Jimny icin yapilan oran vardi diye hatirliyorum.. du bi bakim..
buldum
buldum
vfbmy yazdı:Bende çok beğendim hatta arabamdan soğudum. :D
Yerli imalat tasarım ve montaj Özcan ustaya ait. Aynısının L200 olanıda var ve L200'de salıncaklı ön aksa'da uyguluyorlar.
Parasını ve maliyetini sormadım, ciddi düşünürsem soracağım.
Gördüğüm kadarı ile kutuda 4 ad. dişli var ve %30 rediksiyon yapıyormuş. Bunu takınca ayna mahruti değişimine gerek kalmıyormuş. İçinde yağ var ama ne yağı dır tam bilmiyorum.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Cemal şu videoya bi bak istersen fikir açısından
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
bugün musait olunca daha doğrusu kafamı bi toplayınca şu dişli hesabını yapıcam en azından diş sayısını bularak işe başlayalım.
cenk abi video ilaç gibi geldi bazı taşlar yerine oturdu ama hub olayını biz hepten unutmuşuz onuda bi düşünmek lazım
cenk abi video ilaç gibi geldi bazı taşlar yerine oturdu ama hub olayını biz hepten unutmuşuz onuda bi düşünmek lazım
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Hub'ı yuttuk yani Cemal elinde imkanın varsa,+zamanın varsa bence yap derim.. Döküm kutu yerine ilk başta plaka saçı lazerde kestirip kutunu yap derim..Tabi önce Teknik resim plan proje lazım..
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Süper video elinize sağlık..
hub sistemini aynen aşağıya taşısak olmuo mu?? burdaki sorunu göremedim/anlamadım.. tabi kilitli hubdan bahsediosak.. bu arada videodan anladığım sabit olan aksa/dingile bile güçlendirme yapılmış..
Bu arada adam hem hesap yapıo hem bana olayı anlatıo 2 iş birden yaptırıyorum kusura bakma Cemal
hub sistemini aynen aşağıya taşısak olmuo mu?? burdaki sorunu göremedim/anlamadım.. tabi kilitli hubdan bahsediosak.. bu arada videodan anladığım sabit olan aksa/dingile bile güçlendirme yapılmış..
Bu arada adam hem hesap yapıo hem bana olayı anlatıo 2 iş birden yaptırıyorum kusura bakma Cemal
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
tam hesabını yapmadım ama küçük dişli 18 diş yapıp 2.5 modülle helisli açabiliriz karşılığınıda 25 diş yaparsak yaklaşık yüzde 30 bi güç kazanırız oradan. nivadaki ve videodaki oranda yaklaşık bu zaten. hub sistemindeki sorun ben onun çalışma prensibini bilmiyorum bi ara onuda incelemek lazım bize kamp lazım uzunca konuşmak için
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
hubdan anlamıyorum ama mecbur manuel huba geçilmek zorunda gibi :/
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
hubda sorun yok, orjinal hub/porya (fren vs bağlantı noktalarını) kısmını protalın çıkışına yaptığında, otomatikte taksan manuel de taksan çalışır.. çünkü bütün işlem hub kilidinin içinde oluyor yani kısaca öğrenilecek bişi yok bu konu için ama yinede bi ara bakarsın gerçi sitede konularda vardı çalışma mantığı..
Kısaca şöle çalışıyor, kilidin gövdesi poryaya bağlanıyor, aks direkt kilidin içindeki dişlere geçiyor.. Burdaki dişlileri, kilitdin iç pozisyonu değişerek akstan ayırıyor veya aksa bağlıyor/uz.. Bu mantıkla kilit gövdesi poryayı oda lastiği çeviriyor, aks kilit dişlilerine bağlandığında, gücü iletilmiş oluyor, ayrılıdığında porya ve kilit dönüyor ama aks dönmüyor..
Kısaca şöle çalışıyor, kilidin gövdesi poryaya bağlanıyor, aks direkt kilidin içindeki dişlere geçiyor.. Burdaki dişlileri, kilitdin iç pozisyonu değişerek akstan ayırıyor veya aksa bağlıyor/uz.. Bu mantıkla kilit gövdesi poryayı oda lastiği çeviriyor, aks kilit dişlilerine bağlandığında, gücü iletilmiş oluyor, ayrılıdığında porya ve kilit dönüyor ama aks dönmüyor..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Evet bir kamp lazım uzuunn uzadıya sohbet ederiz, Sıcaklar biraz bitsin patlatıcaz bir başlıkta konuşalım..
Site Admin
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
arkadaşlar bu Özcan usta nerede yerini bilen varmı?
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- fbmy
- Onbaşı
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
Öz Yakuplar Oto (Özcan usta)
Yukarı Dudullu, Nato Yolu Cad./koçak Sok. No:5, Ümraniye/İstanbul
(0216) 314 5061
Yukarı Dudullu, Nato Yolu Cad./koçak Sok. No:5, Ümraniye/İstanbul
(0216) 314 5061
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: Portal Akslı Jimny
facebookta böyle bir paylaşım gördüm.
L200 ve jimnye gayet güzel portal aks uygulamışlar.
https://www.facebook.com/yabantvcom/vid ... 954509519/
L200 ve jimnye gayet güzel portal aks uygulamışlar.
https://www.facebook.com/yabantvcom/vid ... 954509519/
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir