94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169436Okunmamış mesaj othar
20 Nis 2013 08:58

ziyacanbayar yazdı:Sabit aksın faydası çok çok daha esnek ön bölüm, çok daha zor kırılma, çok daha kolay yükseltme :) Bu arada olanaklı tabiki Bu sene izmire gelen Türkiye şampiyonasında yarışan vitaralardan birinin ön sabit aks. Bol bol incelemiştim.
Teşekkürler bilgi için, anladığım kadarıyla sabit aksta difransiyeli yerden yükseltmek için tek seçenek lastik ve jant boyuyla oynamak, bunun dışında kupayı istediğin gibi yükselt durumu söz konusu..


Bu arada konu dışına çıkmadan, Can merak ediyorum, şanzıman değişi yapılacak mı süprizlerin içerisinde? benimkide otomatik olurda bi problem çıkartırsa hiç düşünmeden düzle değiştiririm diyorumda maliyet kısmından korkuodum. Gerçi 2500TL için sen pahalı dediğine ve daha ucuzu var dediğine göre bütçede böle bi iş için sorun olmayacak.. Geri kalan neler değişio düz vites yapmak için aracı kısmı
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
ziyacanbayar
Er
Mesajlar: 74
Kayıt: 27 Tem 2012 23:32
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169453Okunmamış mesaj ziyacanbayar
20 Nis 2013 19:51

Madem kupa değilde hakkıyla yükselecek arba yay ve amortisör vb ile aks açılarını nasıl ayarlayacaksınız merak ettim ?

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169467Okunmamış mesaj taner.eraslan
21 Nis 2013 10:18

othar yazdı:Teşekkürler bilgi için, anladığım kadarıyla sabit aksta difransiyeli yerden yükseltmek için tek seçenek lastik ve jant boyuyla oynamak, bunun dışında kupayı istediğin gibi yükselt durumu söz konusu..
Aks sisteminin kupa yükseltme ile alakası yok bildiğim kadarıyla. Asıl fark yayları değiştirmek istediğinde ortaya çıkıyor. Bizim Vitara araçlardaki gibi sistemde yayları çok uzatırsan aks açılarını ayarlamak dert oluyor. Sabit aksta ise böyle bir dert yok çünkü aks açısı diye bir olay yok. İyi ifade edemediysem kusura bakmayın
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169469Okunmamış mesaj othar
21 Nis 2013 13:09

taner.eraslan yazdı:
othar yazdı:Teşekkürler bilgi için, anladığım kadarıyla sabit aksta difransiyeli yerden yükseltmek için tek seçenek lastik ve jant boyuyla oynamak, bunun dışında kupayı istediğin gibi yükselt durumu söz konusu..
Aks sisteminin kupa yükseltme ile alakası yok bildiğim kadarıyla. Asıl fark yayları değiştirmek istediğinde ortaya çıkıyor. Bizim Vitara araçlardaki gibi sistemde yayları çok uzatırsan aks açılarını ayarlamak dert oluyor. Sabit aksta ise böyle bir dert yok çünkü aks açısı diye bir olay yok. İyi ifade edemediysem kusura bakmayın
Yok bunu anladım zaten, yani aynı şeyden bahsediyoruz aslında.

Aks sabit olunca difransiyelde üzerinde oluyor doğal olarak. Difransiyelin yerden yüksekliğini ayarlamak için geriye sadece lastik boyutu kalıyor diyorum ben. Burda amaç eğer aracın sadece lastiklerini büyütmek diğilse difransiyel kovanınıda yerden yükseltmek gerekiyor ki derin kanallarda yere sürtmesin/takılmasın.

Aks eğer bizim sistemdeki gibiyse lastik boyutuna ek olarak yaylar lada ekstra bir miktar difransiyer yerden yükselebiliyor (açı olayı ve sağlamlığı hesaba katmazsak)

Sabit aksta Kupayi ise bağımsız daha kolay yükseltiyorsun diye düşündüm ama sona saçma geldi morgulus morgulus Sabit veya normal olsun kupa yükseltme aşağı yukarı aynı prosedürleri içerecetir.

Soru ise bu düşüncem doğrumu olduğuydu :)
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
ziyacanbayar
Er
Mesajlar: 74
Kayıt: 27 Tem 2012 23:32
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169470Okunmamış mesaj ziyacanbayar
21 Nis 2013 13:48

Sabit aksta en sağlıklı yükseltme açılı kollar ve yay amortisör değişikliği ona uygun track barlar vs vs. Bunun sonucunda salıncaklı sistemlerde lde edilemeyen bir ön salınım elde ediliyor. Tabi asfalta geze geze gitmek pahasına:) Bir diğer yandan akslar hep aynı açıyla çalıştığı için esnemelerde gaza yüklenmekte de sorun olmuyor.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169474Okunmamış mesaj oguz1134
21 Nis 2013 18:57

http://lh3.ggpht.com/-7aeWEp4Kufs/Th34M ... AS2008.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

üstü vitara ..altı hilüx = suyota

:arrow: sabit aks muhabbetine örnek.. :idea:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 169606Okunmamış mesaj taner.eraslan
24 Nis 2013 22:12

oguz1134 yazdı:http://lh3.ggpht.com/-7aeWEp4Kufs/Th34M ... AS2008.jpg

üstü vitara ..altı hilüx = suyota

:arrow: sabit aks muhabbetine örnek.. :idea:
Yunanistan ve Bulgaristan'da bunlardan dolu trophy yarışlarda ama Vitara değil Jimny kupası ile. Zaten bir tek ön panjur ve logo Suzuki kalmış oluyor genelde morgulus
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
kaanka
MODERATOR
Mesajlar: 3617
Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
Konum: Amasya
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 170042Okunmamış mesaj kaanka
30 Nis 2013 17:27

Can ne yalan söylim bende düşünüyorum ama kim yapar nasıl olur bilemiyorum yuhh sen yapsan bizede örnek olur süper olur valla... morgulus morgulus morgulus
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41

Mitsubishi L200

Kullanıcı avatarı
erensezgin
Çavuş
Mesajlar: 387
Kayıt: 22 Haz 2011 18:30
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 171138Okunmamış mesaj erensezgin
15 May 2013 18:49

Can aracın çok güzel oluyor devamını bekliyoruz resimlerin ;)
Dacia Duster 1.5 LEŞ :D
2008 Stage 2+ Leon Cupra 409+ 550 Tork Namı Değer Tweety
EREN SEZGİN
TEKİRDAĞ/ÇORLU

Güven bir ayna gibidir bir kez kırıldımı kendini hep çizik görürsün..

Kullanıcı avatarı
cavitpekdemir
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1782
Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 171423Okunmamış mesaj cavitpekdemir
18 May 2013 18:23

Vay arkadaş ben SUZİKİM var hem manuel 4 çarpar her yere girer çıkarım derken bir 4 çarpar site bulduk arkadaşlar iyiler hoşlar yardım severler derken birileri 4 artı 4 çarpar araba yapıyor manyak akıllı 4artı 4 çarpar bunlar.Yav bu iş anasının gözü içine girdikce derine gidiyor 60 ından sonra azanı teneşir paklarmış siz beni hasta ediceniz ya ben sizden şikayetciyim ama kime şikayet edeyim HAKİKATTEN HASTALIK BU
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 171476Okunmamış mesaj DERKMEN
20 May 2013 13:16

Cavit bey durumu çok güzel analiz etmişsiniz morgulus morgulus morgulus
Tedavisi sadece bol oksijen içeren DOĞA içerisinde mümkün bu hastalığın morgulus
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172625Okunmamış mesaj reis67
03 Haz 2013 23:19

140 cm yeden yuhh yuhh yuhh yer yerde mi duruyor kardeş ? morgulus morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172661Okunmamış mesaj iNsoMNiA
04 Haz 2013 12:19

full artikülasyondayken mi 140 cm oluyor?
Zira standartının ortalama 80cm civarı olduğunu düşünürsek; 60cm fark söz konusu...
e

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172662Okunmamış mesaj reis67
04 Haz 2013 13:12

vitaracan bi zarf attın kayboldun- şu arabayı komple çekip koysan da bir tane- ne olduğunu anlasak?

bak hepimiz elimizde metreyle geziyoruz sabahtan beri morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172667Okunmamış mesaj Offroadpassion
04 Haz 2013 14:00

iNsoMNiA yazdı:full artikülasyondayken mi 140 cm oluyor? Zira standartının ortalama 80cm civarı olduğunu düşünürsek; 60cm fark söz konusu...
Kesin öyle birşeydir, yok standart hali ise tükkanı kapatalım boşa duruyoruz demektir morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172669Okunmamış mesaj reis67
04 Haz 2013 14:03

Offroadpassion yazdı:
iNsoMNiA yazdı:full artikülasyondayken mi 140 cm oluyor? Zira standartının ortalama 80cm civarı olduğunu düşünürsek; 60cm fark söz konusu...
Kesin öyle birşeydir, yok standart hali ise tükkanı kapatalım boşa duruyoruz demektir morgulus morgulus
helezon zaten hiç yükte gibi görünmüyor ? hadi can- gel de attığın taşı çıkar kuyudan morgulus morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172671Okunmamış mesaj Offroadpassion
04 Haz 2013 14:10

Asfaltta durduğu yerde felansa ben hazırlıklara başlıyayım eve gidip benim miniği seveyim :!: :) , bak oğlum olur böyle şeyler üzülme yuhh felan diyeyim benim Karaböcüğe morgulus morgulus Tamam bak sende Suzukisin ama Can abin abartmış ne yapalım felan diyeyim..lastik papuç felan alayım morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
kaanka
MODERATOR
Mesajlar: 3617
Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
Konum: Amasya
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172698Okunmamış mesaj kaanka
04 Haz 2013 18:14

Can napıyorsun sen kardeşim... yuhh yuhh morgulus morgulus morgulus
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41

Mitsubishi L200

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172721Okunmamış mesaj DERKMEN
05 Haz 2013 09:07

Allah allah :roll: :roll: :roll:
Çok güzel proje ustanız kim merak ediyorum gerçekten...
Bursa 5 yıl okudum ve öyle araçlara şahit oldum ki yapım olarak, bu Vitara da Monster (Canavara) dönüşünce hiç şaşırmayacağım gibi geliyor.
Ustalar çok yetenekli Bursa da ve azimliler...
İstanbuldaki gibi bıkkın ve/veya şımarık değiller.
Tenzii ederek söylüyorum İstanbuldaki ustalar için...
Araç bittiğinde arada Görükle de 2 tur atarsan bayan Co Pilot ta bulursun kanaatindeyim utanma morgulus morgulus
Kolay gelsin Can.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA


Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172732Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Haz 2013 11:15

Ön salıncaklar ve arka salıncak tandır kolları şuan bile 45 derece aşağı doğru bakıyor :roll: :?: çok daha büyük lastik+ daha fazla artikülasyonda tandır kolu mekanik olarak 45 Dereceden fazla inmez, bu durumda süspansiyonla berabere tüm tandır kollarının uzatılması gerekir, jimnydeki gibi göbekten uzanan tandır kolları gerekir, bunu nasıl çözdün :?: :roll: :roll:
Site Admin

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172759Okunmamış mesaj reis67
05 Haz 2013 15:18

Offroadpassion yazdı:Ön salıncaklar ve arka salıncak tandır kolları şuan bile 45 derece aşağı doğru bakıyor :roll: :?: çok daha büyük lastik+ daha fazla artikülasyonda tandır kolu mekanik olarak 45 Dereceden fazla inmez, bu durumda süspansiyonla berabere tüm tandır kollarının uzatılması gerekir, jimnydeki gibi göbekten uzanan tandır kolları gerekir, bunu nasıl çözdün :?: :roll: :roll:
DİFF KOLLARIM DEMİŞ YA 100 CM DİYE ?

yaptırdı demek ki özel olarak..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172781Okunmamış mesaj DERKMEN
05 Haz 2013 16:51

Aynen CO Pilotsuz olmaz CAN morgulus morgulus
Bursa ziyaretimde aracı canlı görmek için arayacağım seni :!:
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172783Okunmamış mesaj reis67
05 Haz 2013 16:53

DERKMEN yazdı:Aynen CO Pilotsuz olmaz CAN morgulus morgulus
Bursa ziyaretimde aracı canlı görmek için arayacağım seni :!:
bursaya gitmene gerek yok haci- pamukovadan geçerken görünür o araba yuhh yuhh yuhh

morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: 94 JLX Yapım Aşamaları Japon Testeresi :)

Mesaj: # 172785Okunmamış mesaj DERKMEN
05 Haz 2013 16:58

morgulus morgulus morgulus
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kilitli

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir