Öncelikle bu sitede emeği geçen; başta Hakan Abi, Barış dostum, ve Merhum Oğuz abi olmak üzere herkese sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum, harika bir platform hazırlamışsınız ve insanların çok işine yarayan bir ansiklopediyi hiç bir çıkar ve beklenti olmadan emek verip hayata geçirmişsiniz. Bugün ne biliyorsam, bu; en az kendi çabalarım kadar, bu forumun ve forum sakinlerinin de sayesindedir. Bu nedenle eskilerin başlayıp yürüttüğü bu güzel oluşumu devam ettirmek de bizlere düşüyor, bu yüzden bilenler bilmeyenlere buralardan hep anlatsın diyorum, ve saygı duruşu kısmını burada (şimdilik) sonlandırıyorum.
2004 model otomatik vites 3 kapı 1.6 Grand Vitara kullanıcısıyım. 78000 - 80000 km civarlarında almış olduğum aracım şu an 217bin civarlarında. Ortalama alacak olursak her gün yaklaşık en az 100km kadar kullanıyorum diyebiliriz. Serviste olduğu zamanlar haricinde iki-üç gün üst üste yattığı hiç olmamıştır.
İlk aldığım zamanlarda her işini özel serviste yaptırıyordum ancak sonraları alıştıkça ve öğrendikçe ben de dahil olmaya başladım. Ki en az dağ bayır gezmek kadar zevkli bir kısım bu servis ve bakım konuları da...
Araç ile haşır neşir oldukça 200.000 bakımı da yaklaşırken, deneyimlerimi ve öğrendiklerimi buradan paylaşmak istedim, önce aracımda bir süredir var olan ve canımı sıkan, düzeltmek istediğim konuları sıralıyorum;
ARAÇTA MEVCUT KUSURLAR/SORUNLAR
- Aldığım günden beri kafasına göre yanıp sönen check engine light (aracın sesinde/yakıtında/gidişinde vb en ufak bir kusuru yok, sadece öyle kafasına göre arada bi gelip giden bir check engine light durumum var, çözemedik, artık sorun etmiyorum

- Sararmış ön farlar (yeni set halinde alıp değiştirdim)
- Matlaşmış ve camları çatlamış arka stoplar(ayrıca bu stoplara aşağıdaki sinyal grubundan paralel hat çekmiştim ancak görüntüsü hoşuma gitmiyordu, yeni stop alıp değiştirdim)
- Canı g.tünde cam krikoları( normal açılan, ancak kapatmak istediğinizde elle destek vermeyince yukarı çıkamayan camlar) (buna cam krikosu alıp değiştiricez başka yolu kalmadı sanırım

- egzodan gelen zırıltı sesi (katalizör içindeki seramik kırıldı sanıyordum ancak bi tane s.kindirik bolt yerinden çıkmış sacın biri zırıldıyormuş, sıktık düzeldi)
-İleri/geri zor hareket eden, ayarı kaçmış şoför koltuğu (sökülüp ayarları yapıldı cillop gibi oldu)
-Ön fren diskleri değişimi sonrası oluşan, yüksek hızda hafif titreme problemi (iki rotbalansçıya götürdüm, benim aracımın programı onlarda yokmuş yapamadılar, daha önce rot balansa götürdüğüm asıl büyük bir yer vardı ama bana uzaktaydı, ben de yüksek hızlarda sadece şehir dışında seyrettiğim ve normalde beni rahatsız etmediği için 200.000 bakım sırasında bunu da hallederim diyerek erteledim, bu bakımda bu sorun da halloldu)
Yukarıda sıralamış olduğum problemler haricinde, bana bir sorun teşkil etmeyen, arıza vb vermeyen, ancak 200.000 bakım ile birlikte genel olarak baktırdığım ve gerekli değişimleri kontrolleri vb yaptırdığım yerler
- Araç komple yürür aksamı
- EGR sistemi genel kontrol bakımı gerekirse iptali
- Tüm sensörlerin genel bakım kontrol ve gerekirse değişimi
- Marş motoru / şarj dinamosu genel bakım/ölçüm/kontrol, gerekirse değişimi vb
- Eskimiş ve arızalanmış geri görüş kamerasının ve kablolamasının değişimi
Aşağıda, tüm bu işlemler ve 200.000 bakım için aldığım yedek parça,sarf malzeme,fiyat ve temin ettiğim yer bilgilerini (varsa ilave orjinal parça kodlarını) bulacaksınız.
(parça kodlarında Orjinal kod : suzuki nin orjinal kodunu, OEM kod ise , benim alıp kullanmış olduğum malzemenin üreticisinin verdiği kodu belirtiyor)
(önemli not : benim vermiş olduğum kodları iyice kontrol etmeden sipariş vb vermeyiniz, ne kadar dikkat etsem de hata yapmış vb olabilirim, araçlarımızın konfigürasyonları farklı olabilir vb vb..., bu konuda bir sorun yaşayacak olur iseniz ne yazık ki sorumluluk kabul etmiyorum)
ÖN FARLAR:

orjinal/OEM KODU : şimdi tam olarak hatırlayamıyorum ancak ihtiyacı olanlar için; 98-05 arası kasalarda hep aynı model far assy bulunuyor diye biliyorum. Tek farkları manuel/elektrikli versiyonları bulunması. Onun dışında bildiğim kadarıyla bir fark yok. Araç yılınızı yazarak ön far diye aratırsanız, bulduğunuz satıcı ile de ufak bir teyit etme işleminden sonra sorunsuzca uygun parçanızı bulabilirsiniz diye düşünüyorum.
Yurt dışında çok hoşuma giden bir model buldum ancak gümrüğüydü shipping iydi vb astarı yüzünden pahalıya gelicek diye bunu iç piyasadan (yuriçinden) TYC marka olarak sağ/sol çiftli sıfır ürün olarak satın aldım.
Farlar satışta DEGA olarak geçiyordu, ancak öğrendiğim kadarıyla DEGA marka far grubu diye bir şey yok, size TYC marka ürün gönderiyorlar, ancak iç piyasa isimleri DEGA, sanırım firma vb ismi. Siz yine de benzer bir alışverişte bulunacak iseniz firma ile konuşup teyit alabilirsiniz.
NEREDEN ALDIM : Baysal Otomotiv (hepsiburada)
ocak 2022 fiyatı : SAĞ - SOL ön far takım (929,06TL X2) = 1858,12TL
ARKA STOPLAR:
Yukarıda da sinyali bulunan orjinal bir ürün arıyordum. yurtdışında tam da istediğim ürünü buldum.

SOL - ORIJINAL KODU : 3567065D00 3181906LAS, 3181906LAS 3567067D00 3567085C00 91174691 68240715
SOL - OEM KODU : 318-1906L-AS

SAĞ - ORJINAL KODU : 91174688 68240716 3181906RAS, 3181906RAS 3565065D00 3565085C00 3565067D00
SAĞ - OEM KODU : 318-1906R-AS
SOL : https://www.ebay.com/itm/323438677453
SAĞ : https://www.ebay.com/itm/142479735303
NEREDEN ALDIM : ebay (linkleri yukarıda)
ocak 2022 fiyatı : SAĞ - SOL arka stop takım (56,98 x 2 + 36(shipping)) = 149,96USD (800TL kadar da PTT ye gümrük ödedim yanlış hatırlamıyorsam)
FİLTRELER
Tüm filtreleri FILTRON marka kullandım
HAVA FİLTRESİ :

ORJİNAL KODU : 13780-77EU0 / 13780-77E00-000
OEM KODU : AP173/1
NEREDEN ALDIM : heryedek (trendyol)
Mayıs 2022 fiyatı : 131,30TL
KABİN/POLEN FİLTRESİ :

ORJİNAL KODU : 99000-05130
OEM KODU : K 1314
NEREDEN ALDIM : heryedek (trendyol)
Mayıs 2022 fiyatı : 67,59TL
YAĞ FİLTRESİ :

ORJİNAL KODU : (35 küsür farklı kod buldum, bir çok marka/model motorda kullanılan genel maksat bir filtre olduğundan ayrıca kodlarını buraya yazmıyorum)
OEM KODU : OP 621
NEREDEN ALDIM : heryedek (trendyol)
Mayıs 2022 fiyatı : 67,71TL
YAKIT FİLTRESİ :

ORJİNAL KODU : 15410-65D00 / 15410-65D00-000
OEM KODU : PP 912/4
NEREDEN ALDIM : heryedek (trendyol)
Mayıs 2022 fiyatı : 139,74TL
OTOMATİK ŞANZIMAN FİLTRESİ
Normal şartlarda değişen bir filtre değil, otomatik şanzıman yağı değişirken/bakım yapılırken vb açılıp yıkanıp temizlenip geri yerine takılıyor. Bilgim bu şekilde. Yine de araçta bulunan bir filtre olduğu için buraya yazdım. Ek bilgi olsun. Yenisi vb alınmadı. Araçta bulunan filtre sökülüp yıkanıp temizlenip geri yerine takıldı.
YAĞLAR
Tüm yağları MOTUL marka kullandım
ÖN/ARKA DİFERANSİYEL ve TRANSFER DİŞLİ KUTUSU YAĞI :
MOTUL : Motylgear 75W80

Yağ Kapasiteleri
Ön Diferansiyel : 1Lt kadar
Arka Diferansiyel : 2,2 Lt kadar
Transfer Dişli Kutusu : 1,7 Lt kadar
5Lt Yağ işinizi görecektir. Ben sağlam olması adına 6Lt yağ aldım. Artan yağ yedekte duruyor.
NEREDEN ALDIM : n11 (otolojistikparçam)
Mayıs 2022 fiyatı : 139,25 X 6 = 835,50TL
OTOMATİK ŞANZIMAN ve HİDROLİK DİREKSİYON YAĞI :
MOTUL : Motul Multi ATF

Yağ Kapasiteleri
Otomatik Şanzıman : 5 küsür Lt
Dikkat : Genelde her yerde 2.5 Lt kadar bir kapasitesi olduğu yazıyor, ancak otomatik şanzıman yağı değişirken karteri ve filtresi de komple sökülüp temizlenmeli, bir 2.5 litre kadar da karterinde ve filtresinde kalıyor, sadece drain i açılarak ekleme yapılırsa hiç bir işe yaramaz. Karter ve filtresi de sökülecek, temizlenecek, yıkanacak, sonrasında toplanıp yağı öyle konulacak. Bu şekilde yapıldığında yaklaşık 5 küsür litre yağ alıyor. (Türbin ksımında da bir miktar yağ kalıyor ancak onu zaten alamıyorsunuz. Ulaşım yok oraya. Ayrıca yabancılarda "system flush" olarak söylenen, sistemin içinin basınçla yıkanıp tüm yağın içinden atılması/alınması vb yöntemlerine girmeyin, eski ve KM yapmış otomatik araçlarda tavsiye edilen bir durum değil, onca yıl ve KM sonrasında aşınmış minik talaş ve parçaçıklar (varsa)- ki elbet vardır- sessiz sedasız takıldıkları kuytu köşelerden, bu tazyikli yıkama vb işlemleri sonrasında normalde olmaması gereken yerlere gidip oralarda gezinmeye başlarlarsa sistemin hassas noktalarını kırabilir bozabilir tıkayabilirler vb, Yüksek km li otomatik şanzımanlarda o flush işlerine girmeyin derim)
Direksiyon Hidroliği : 0.7 Lt kadar
6 litre yağ işinizi görecektir. Ben de 6lt aldım. Otomatik şanzıman ve direksiyon a tam yetti.
NEREDEN ALDIM : n11 (tozlumadeniyag)
Mayıs 2022 fiyatı : 147,2 X 6 = 883,20TL
MOTOR YAĞI :
MOTUL : Motul 6100 Synergie+ 10W-40 Technosynthese

Yağ Kapasiteleri
Motor : 4.2 Lt kadar
Yağ Filtresi : 0.5 Lt kadar
5Lt yağ işinizi görecektir. Ben fiyatı uygun bulunca 4lt lik bidondan iki tane aldım.
NEREDEN ALDIM : n11 (OtoExpress)
Mayıs 2022 fiyatı : 309,8 X 2 = 618,06TL (8lt)
DİĞER AKSESUAR/SARF MALZEMELR
BUJİLER :
NGK marka buji kulandım. Aracımda LPG olduğu için bu modeli tercih ettim.
ORJİNAL KODU : BKR5EY / BKR6EY / BKR5EY-11 / BKR6EY-11 / BKR5EA / BKR6EYA / BKR5ES / BK6ES / BKR5ES-1 / BKR6ES-11 / BKR5E / / BKR6E / BKR5E-11 / BKR6E-11
OEM KODU : NGK 7987 BKR-GAS
NEREDEN ALDIM : n11 (ApaydınlarOto)
Mayıs 2022 fiyatı : 4 lü set : 139,84TL
KLİMA / AKSESUAR VE TRİGER KAYIŞLARI VE GERGİ
Kayışları ve gergi bilya vb orjinal servisten kullandık, ne yazık ki kodlarını şu an bilmiyorum.
NEREDEN ALDIM : Ustam servisten orjinal temin etti
Haziran 2022 fiyatı : Tüm kayışlar ve gergi bilya vb hepsi toplam 2600TL
Yukarıda saydığım tüm iyileştirme işlemleri + 200.000 bakım için, aracımı 08.06.2022 tarihinde Tuncay Usta ya bıraktım.
Sağolsun pazar günü dahil çalışarak, -sağ cam zor kapanma sorunu hariç- diğer tüm sorunları hallederek 12.06.2022 tarihinde aracı fişek gibi teslim etti. Eskiye nazaran -özellikle sesinde- inanılmaz bir rahatlama mevcut. Sonuçta bayağı güzel bir bakım gördü. Ustam da çok uygun bir işçilik aldı onu da burada yazamıyorum ancak kendisini şiddetle tavsiye etmeme neden olacak kadar iyi bir fiyat aldı.
Bu arada, benim araca sonradan eklediğim bazı donanımların fişleri kolay erişim için orta konsolun arka tarafındaydı, ustam eski toprak olduğundan dolayı, konsolu falan söktükten sonra, benim sonradan taktığım ilave donanımların 2 tanesinin fişlerini vb, aracın orjinalinde olmadığından dolayı hep sökük bırakmış/unutmuş, o da benim konsolü söküp saatin ışığını tamir etmem için bahane oldu

Konsol saatinin ışık sorununu da arada çözmüş oldum.
-NOTLAR-
Otomatik şanzıman yağ değişimi için karteri vb açılınca pespembe tertemiz çıktı hem çok şaşırdım hem çok sevindim. Cidden harika bir araç yapmış bu caponlar. Filtre falan pırıl pırıl çıktı. Mıknatıslarda hiç parça kalıntı vb çıkmadı. Sağlam makinaymış bir daha gördüm, bir daha sevdim.
Yukarıda paylaşmış olduğum ORJİNAL KOD bilgilerini lütfen 3 kere 5 kere kontrol edip teyit ediniz, her ne kadar dikkat ettiysem de bir hata bir uyumsuzluk vb olması olasılıklar dahilindedir/muhtemeldir. OEM KOD şeklinde paylaştıklarım, benim aracımda kullanmış olduğum, reelde uyumluluğunu test etmiş olduğum ürünlerdir. ORJİNAL KOD larda paylaştığım kodlar sadece internetten ve kataloglardan bulabildiğim verilerdir. Lütfen iyice araştırıp öyle kullanınız.
Aklıma gelenler şimdilik bunlar, kullandığım malzemeleri ve bilgilerini detaylıca paylaşmaya çalıştım. Umarım birilerinin işine yarar. Sormak istediğiniz soruları da bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım. Herkese iyi forumlar.