Üstad slm EGR ve güç artışı arasındaki bağlantı bildiğinin tam tersidir Egzoz gazı geri çevrimi yani EGR, İçten yanmalı motorlarda egzoz gazının bir kısmını yeniden motor içine
silindirlere yönlendirerek yanma sonucunda oluşan ısıyı düşürmeyi, bu şekilde çevre açısından zararlı
azot oksit gazlarını kontrol altında tutmayı hedefleyen sistemdir.
Yani yanmış pis/kirli eksoz gazını bir soğutucudan geçirip (hemen akünün orada göreceksin) 83 derece soğuk motor suyu ile soğutup yani 600 derece /83 derece çevrimi ile serinletip manifolda geri basma sistemidir..
Bu işlem NOX gaz salımını düşürmenin en ucuz yoludur ancak motor
Turboya giden gazdan kaybettiği için verim kaybeder,
dışarıdan alacağı temiz havanın içine pis yanmış eksoz gazı girdiğinden verim kaybeder,
içerler kurum pislik bağladığından manifoldun içine edilir
egr valfi tıkanır manifold kömür madenine döner..
Kısaca EGR motorun içine eder, verim düşürür...üreticilerde Avrupa normları için buna katlanır.
çok kısa detay özetin özeti böyle, yani motora güç vs vermez olandanda ciddi çalan bir sistemdir..EGR valfini körle kapat bak motor nasıl çoşuyor inanamassın...ben yazılımdan sildirdim, yerinede beton döktüm tarihten sildim