Bu bir genel bilgi paylaşımıdır, Dizel ve benzinlilerde genel mantık aynıdır..Burada kritik olan bir kaç noktayı birlikte değerlendirelim istedim...
Benzinli modellerde: Benzin yakıtı depodan çeker ve yakıt hattına basar depo çıkışı veya motor bölümündeki filtreden geçirir, benzin kütüğüne dolan yakıt 3 bar basınçtadır..enjektörler açılıp kapandığında belli oranda basınç düşer pompa bunu sürekli tamamlar..ancak düşük süratlarde az yakıt lazım olduğundan Benzin kütüğünde kalan yakıtı Basınç regülaltörü(düzenliyicisi) hemen kütüğün ucundaki küçük vakum parçası basıncı istenilen düzeyde tutar, kalan fazla benzini yakıt geri dönüş hattından geriye depoya iletir.
Dizel modellerde: Mazotu yani yakıtı depodan çeker ve yakıt hattına basar depo çıkışı veya motor bölümündeki filtreden geçirir, mazot yüksek bbasınç pompasına girer oradanda rail mazot yakıt kütüğüne dolan yakıt 50-60 bar basınçtadır..enjektörler açılıp kapandığında belli oranda basınç düşer pompa bunu sürekli tamamlar..ancak düşük süratlarde az yakıt lazım olduğundan Mazot rail kütüğünde kalan yakıtı Basınç regülaltörü (düzenliyicisi) hemen kütüğün ucundaki küçük vakum parçası basıncı istenilen düzeyde tutar, kalan fazla mazotu yakıt geri dönüş hattından geriye depoya iletir.
Bu sistemde olan sorunlar ve size nasıl yansıyacağını yarın yazarım.
Aşağıdaki genel mantık şemasıdır..
Suzuki Viitara (Tüm Modeller) Yakıt Besleme Sistemi Nasıl Çalışır
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir