Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve problemi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve problemi
Herkese merhaba, yaklaşık 2 aydır 2004 grand vitara 1,6 otomatik aracımda % 100 arka diferansiyel kilidi kullanıyorum.
Hem kullandığım süre içerisindeki tecrübelerimi hemde karşılaştığım bir kaç sorunu belirtmek isterim.
Arazide kullanım açısından benim tahminimden çok daha fazla katkısı var. Yeni bir araç kullanıyormuşcasına fark yaratıyor.
Yolda ise tam tersi bazı dezavantajları oluyor.
Benim şehiriçi kullanımda yaşadığım en ciddi sorun 30-40 ile giderken ayağınız gazdan çektiğiniz zaman sağa veya sola doğru hafif bir çekme oluyor,yine gaz verirkende aynı olayı yaşıyorum. Yavaş veya 70-80 km hızlarda aynı problem pek olmuyor. Bazende aracın ilk hareketinde bir u dönüşü veya manevra yapılacaksa ,kilit bazen biraz geç algılayabiliyor.Bu zannedersem aracın kısa şase olmasıylada biraz ilgili.Bu konuda tecrübeli olan arkadaşlar konuyu daha iyi yorumluyacaktır.
Benim yaşadığım en büyük problem ise ıstavroz mili kırılması oldu,daha öncede bir arkadaşımızda aynı problem olmuştu.Acaba benim araç otomatik vites ve kısa şase olduğu için mi bu sorun oldu yoksa milde sorun vardıda yükde binince kırıldı tam anlamadım Istvaroz milini değiştirirken Mehmeyt Becce'den biraz takviyeli olanından aldım.Şimdilik bir sorun yok gibi gözüküyor. Dediğim gibi tecrübeli olan arkadaşlar konuyu daha iyi yorumlarlar.
Konuyu %100 kilitte kısa şase-uzun şase ve düz-otomatik vites şeklinde yorumlamak gerekir diye düşünüyorum.
Teşekkürler,
Emre
Hem kullandığım süre içerisindeki tecrübelerimi hemde karşılaştığım bir kaç sorunu belirtmek isterim.
Arazide kullanım açısından benim tahminimden çok daha fazla katkısı var. Yeni bir araç kullanıyormuşcasına fark yaratıyor.
Yolda ise tam tersi bazı dezavantajları oluyor.
Benim şehiriçi kullanımda yaşadığım en ciddi sorun 30-40 ile giderken ayağınız gazdan çektiğiniz zaman sağa veya sola doğru hafif bir çekme oluyor,yine gaz verirkende aynı olayı yaşıyorum. Yavaş veya 70-80 km hızlarda aynı problem pek olmuyor. Bazende aracın ilk hareketinde bir u dönüşü veya manevra yapılacaksa ,kilit bazen biraz geç algılayabiliyor.Bu zannedersem aracın kısa şase olmasıylada biraz ilgili.Bu konuda tecrübeli olan arkadaşlar konuyu daha iyi yorumluyacaktır.
Benim yaşadığım en büyük problem ise ıstavroz mili kırılması oldu,daha öncede bir arkadaşımızda aynı problem olmuştu.Acaba benim araç otomatik vites ve kısa şase olduğu için mi bu sorun oldu yoksa milde sorun vardıda yükde binince kırıldı tam anlamadım Istvaroz milini değiştirirken Mehmeyt Becce'den biraz takviyeli olanından aldım.Şimdilik bir sorun yok gibi gözüküyor. Dediğim gibi tecrübeli olan arkadaşlar konuyu daha iyi yorumlarlar.
Konuyu %100 kilitte kısa şase-uzun şase ve düz-otomatik vites şeklinde yorumlamak gerekir diye düşünüyorum.
Teşekkürler,
Emre
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve prob
5,5 Yıl 1.6 manual JLX 5 kapı modelinde kullandım, yazdığınız tepkilerin hepsi oldu, ıstavrozum standarttı hiç kırılmadı.
2 Yıl 1.6 manual Grand 3 kapı modelinde kullandım,yazdığınız tepkilerin hepsi oldu, ıstavrozum standarttı hiç kırılmadı.
Çok faydasını gördüm, çamur ve buz rampa iniş çıkışlarında bazen kıç atma gibi şeylede de sebep olabilir, alıştıkdan sonra hiç sorun yok..
2 Yıl 1.6 manual Grand 3 kapı modelinde kullandım,yazdığınız tepkilerin hepsi oldu, ıstavrozum standarttı hiç kırılmadı.
Çok faydasını gördüm, çamur ve buz rampa iniş çıkışlarında bazen kıç atma gibi şeylede de sebep olabilir, alıştıkdan sonra hiç sorun yok..
Site Admin
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve prob
Hakan bey ,verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.
İzninizle birşey sormak istiyorum, benim sağa ve sola dönüşlerde ciddi bir fark var.
Sola dönüş yaparken hiç bir sorun yok.Hem çok az ses var hem hiçbir sarsılma kasıntı yok. Fakat sağa dönüşlerde özellikle ilk kalkışta veya yavaş giderken aşırı bir ses ve sarsıntı oluyor. Acaba bu neden olabilir? Bir türlü sorunu çözemedik. Bu kadar fark olması normal mi?
Teşekkürler,
Emre
İzninizle birşey sormak istiyorum, benim sağa ve sola dönüşlerde ciddi bir fark var.
Sola dönüş yaparken hiç bir sorun yok.Hem çok az ses var hem hiçbir sarsılma kasıntı yok. Fakat sağa dönüşlerde özellikle ilk kalkışta veya yavaş giderken aşırı bir ses ve sarsıntı oluyor. Acaba bu neden olabilir? Bir türlü sorunu çözemedik. Bu kadar fark olması normal mi?
Teşekkürler,
Emre
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve prob
Çok zorladığınız oldumu hiç, aynı durum bende de var, Sağa sesli sola baya sessiz dönüyorum, muhtemelen Kilit içi pimlerden biri kırılmıştır. Daha önce kıran bir arkadaş söylemişti. Kilit sebebi ile sert dönüşler kasar o başka bir durum çok normal..
Site Admin
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve prob
Arazide bazen dik çıkışların sonunda dönüş varsa mecburen gazlayıp çıkmak gerekiyor,heralde onun gibi durumlarda pim kırılıyor.
Pim kırılması ciddi bir sorun yaratmazsa çok problem değil
Pim kırılması ciddi bir sorun yaratmazsa çok problem değil
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 05 Ağu 2016 14:35
Re: Grand Vitara % 100 diferansiyel kilidi kullanım ve prob
GRAND VİTARA 2005 model aracımda aynı sorunu yaşadım. uzun yolda kullandıktan sonra difransiyel kilidinden yavaş giderken çok fazla kasılma oldu. inanılmaz derecede ses çıkıyordu. ustamın önerisiyle lsa 90 yağı kullandık. direk kesildi
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir