Suzuki Vitara Aks Çıkma Kırma Problemi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 21 Haz 2011 17:09
- İletişim:
Suzuki Vitara Aks Çıkma Kırma Problemi
herkese selamlar oncelıkle aracım standart haldeyken 3 ..inç yukseltme yapıldı arwin yapımı yukseltmeler bır çok araçta problem çıkmadı ama benım araçta çıktı diff uzutma falan hepsı yapıldı ama yıne aracın onler askıda kalınca iç aks dan mıl çıkıyor yada kırarak çıkıyor aks lar kasıntılı çalışıyor
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
Geçmiş olsun
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
aksiyon oto yada benzeri bir bilen yere gitmeniz gerekli derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
1 ) kırılan sağ mı sol aks mı ?
2 ) kit salıncağı kullandınızmı
Cevap 1; sol aks kırdıysanız, diferansiyel çıkışına spacer koyarak sonu çözersiniz, kısa gelmiş kırmıştır. sol aks kırılması ilginçtirki, aks spacerı olmadığı halde kırmayanına da rastladım, Bazı modellerde aks mili uzun olabiliyor.
Sağ aks ise neredeyse tamama yakın bir çoğunlukla kırılmayan akstır ve kırılma sebebi extreme şartlar haricinde yorulmadır. Asla 4L konumunda iken tam sağ yada tam sol direksiyon yapmayın. Yenisini alsanızda aynı şartlarda tekrar kırma ihtmaliniz var. Ben yaz başında 3 kez sağ aks dağıttım. Aldığımı arazide kırıyordum. En son aks milini aldım elime sanayide aks ile ilgilii olan her yere girdim ve çıkmacının verdiği bilgiye göre mazda B 2500 4x4 kamyonetin ön aksını buldum. Bizim akstan 4 cm daha uzun, frezeleri çapı vs aynı, Yanlızca segman kanalları farklı, onu da tornacıda çözümledim ve uzunluğunu da 25 mm kısalttırdım. Sonrada aksı topladım. Şu an solda spacer var sağda uzun aks milim var ve evladiyelik (maşallah). Buna sebep ise yükseltme sistemimde kit salıncağı kullandım ve kit salıncağı orjinal salıncaktan daha uzun ve açısal değişiklikleri var. Hali ile daha uzun olunca aks mili kısa geliyor.
Cevap 2; yukarıda cevap verdim.
Bu aks toplama işini yaparken ustanıza bir miktar fazla verin, aksı topladığında ilk başta greslemeden aks körüklerini takmasın ama aksı monte etsin . Liftte ön sistem tamamen aşağı salınmış haldeyken tam sağ ve sol yaptığınızda aks milindeki 3lü istavroz bilya grubunun aks lalesindeki görüntüsünü kontrol edin. Bu halde, iken bilyaların aks lalesinden en fazla % 40 ı çıkmış olsun, yarıdan fazlası lalenin içinde olsun. Eğer böyle bir durum sözkonusu ise aksı söküp gresleyip körüğü taksın ve son montajı yapın. Yok yarısı lalenin dışında ise, emin olun tekrar kıracaksınızdır . Sökün ve pul ile besleyip yeniden toplayın.
Burada bir kez uğraşmak, olmadık yerde aksı kırıp çekilerek gelmekten bir dünya para harcamaktan iyidir. Ustanız, yok abi birşey olmaz desede işi sağlama almış olun, verin parasını hakkını, dediğim şekilde yaptırın.
2 ) kit salıncağı kullandınızmı
Cevap 1; sol aks kırdıysanız, diferansiyel çıkışına spacer koyarak sonu çözersiniz, kısa gelmiş kırmıştır. sol aks kırılması ilginçtirki, aks spacerı olmadığı halde kırmayanına da rastladım, Bazı modellerde aks mili uzun olabiliyor.
Sağ aks ise neredeyse tamama yakın bir çoğunlukla kırılmayan akstır ve kırılma sebebi extreme şartlar haricinde yorulmadır. Asla 4L konumunda iken tam sağ yada tam sol direksiyon yapmayın. Yenisini alsanızda aynı şartlarda tekrar kırma ihtmaliniz var. Ben yaz başında 3 kez sağ aks dağıttım. Aldığımı arazide kırıyordum. En son aks milini aldım elime sanayide aks ile ilgilii olan her yere girdim ve çıkmacının verdiği bilgiye göre mazda B 2500 4x4 kamyonetin ön aksını buldum. Bizim akstan 4 cm daha uzun, frezeleri çapı vs aynı, Yanlızca segman kanalları farklı, onu da tornacıda çözümledim ve uzunluğunu da 25 mm kısalttırdım. Sonrada aksı topladım. Şu an solda spacer var sağda uzun aks milim var ve evladiyelik (maşallah). Buna sebep ise yükseltme sistemimde kit salıncağı kullandım ve kit salıncağı orjinal salıncaktan daha uzun ve açısal değişiklikleri var. Hali ile daha uzun olunca aks mili kısa geliyor.
Cevap 2; yukarıda cevap verdim.
Bu aks toplama işini yaparken ustanıza bir miktar fazla verin, aksı topladığında ilk başta greslemeden aks körüklerini takmasın ama aksı monte etsin . Liftte ön sistem tamamen aşağı salınmış haldeyken tam sağ ve sol yaptığınızda aks milindeki 3lü istavroz bilya grubunun aks lalesindeki görüntüsünü kontrol edin. Bu halde, iken bilyaların aks lalesinden en fazla % 40 ı çıkmış olsun, yarıdan fazlası lalenin içinde olsun. Eğer böyle bir durum sözkonusu ise aksı söküp gresleyip körüğü taksın ve son montajı yapın. Yok yarısı lalenin dışında ise, emin olun tekrar kıracaksınızdır . Sökün ve pul ile besleyip yeniden toplayın.
Burada bir kez uğraşmak, olmadık yerde aksı kırıp çekilerek gelmekten bir dünya para harcamaktan iyidir. Ustanız, yok abi birşey olmaz desede işi sağlama almış olun, verin parasını hakkını, dediğim şekilde yaptırın.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
Tecrübe konuşur Eyvallah dostum
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
hoca demiş ya bana damdan düşen birini getirin, benim halimden o anlar diye... o hesap...şu akslarla ne uğraştık yazın ikimiz de
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
Hakkaten baba yaw Artık ben aks görmek istemiyorum Yaşasın SAMURAİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
-
- Er
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 21 Haz 2011 17:09
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
slm çaglar bey o kadar guzel açıklama yapmıssınız kı tam olarak nokta atışı yapmıssınız benım eksık açıklamama rgmen yanı ben su an tam doktorumu buldum.ılk once sag kırıyordu onu topkapıda 1,5 cm uzattırdım oldu ama şimdi solda var problem soluda arkadan besledım ama su an lıfte alıp tam askıda istavroz tam ucunda çalısıyor ama yururken de muhtesem bırkasıntı var yanı yerdeyken de uzun gelıyor ondekı takoslarıda yaklasık 1,5 cm kısalttırdım su an arkadakı beslemeyı 0,5 cm ufaltmayı dusunuyorum yada sadece yaylardakı 2,5 cm lık takoslar kalacak amsordekılerı çıkarıcam bu arada bende orjınal salıncaklar var dif uzatma kollarıda var bırde diff uzatma kollarından şüpeleniyorum saygılar
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
yükseklik ile oynamadan aks kafasından , poryaya bağlandığı yerden ayarlayabilrsiniz diye düşünüyorum. İkinci olarak umarım sorun yaşamazsınız ama yanlış alamadıysam sağ aks milini kestirip dolgu argon ile mi uzattınız ? benim de ilk aklıma gelen bu idi; ancak malzeme bilgisine güvendiğim bir ustam, bunun çok doğru olmadığını kaynak yerinden kırma riski taşıdığını ve en son düşünmemiz gerektiğini söylemişti
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 21 Haz 2011 17:09
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
hayır çaglar bey o şekıl degıl iç aks lalesını diff e gıren taraftan tasın dibinden kesip oradan kılavuz açılıp kaynak yapıldı megan 2 nın tası aynı hatta daha etlı kalın yanı oradan uzatma yapıldı ben şu an sol aksın uzatmasını arkaya koydugum besleme yarım santım ufaltıp kasıntıyı rahatlatmayı duşunuyorum bu arada aksı topkapı teknık oto san yaptırdım
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
Çağlarım yorumlarını okudum, eline sağlık çok net ve teknik olarak son detayı vermişsin. Suzuki ve Teknik deyalar konusunda acaip derecede ilerledin , Bu dediğin ayarlarda tam olarak yapırsa ve kontrol edilise sorun kalmayacaktır. Bu tip incelikler pek paylaşılmadığı için insanlar araçları ile uğraşmak zorunda kalıyorlar. Yine Perçin'imde çok güzel teknik detay veriyor sağ olsun, keza Koray'da bir diğer yandan, valla bilmeme rağmen keyifle okuyorum, elinize, emeğinize sağlık
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 01 Tem 2011 11:51
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
herkeze selam ben form sayfasın da yeniyim yalnız 5 yıldır çeşitli modellerde suzuki kullanıyorum sorunumu acaba nasıl başlık atarım derken pat karşım da buldum
2000 jlx e biray önce kit taktırdım (4xfourart) aracın yüksekliği tavsiye edilen durum da fakat sağ aks iç mafsal dan kırılarak dağıldı sonra çok iyi bir işcilikle bunu yaptık nasılmı renault 12lerin mafsalı aynı mafsalın geçtiği kısmın üzerine tornada bir piston yatağını sıfıra sıfır geçirdik fakat bugün araç neyapsa mafsal tası kıramdı yerinden yine cıktı bu aks kısamı geliyor delircemmm..
2000 jlx e biray önce kit taktırdım (4xfourart) aracın yüksekliği tavsiye edilen durum da fakat sağ aks iç mafsal dan kırılarak dağıldı sonra çok iyi bir işcilikle bunu yaptık nasılmı renault 12lerin mafsalı aynı mafsalın geçtiği kısmın üzerine tornada bir piston yatağını sıfıra sıfır geçirdik fakat bugün araç neyapsa mafsal tası kıramdı yerinden yine cıktı bu aks kısamı geliyor delircemmm..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Aks Çıkma Kırma Problemi
Üstad slm, Sağ taraf neye göre sağ arabanın içine oturduğundaki sağmı ??, Ön tarafda durup dışarından baktığındaki sağ tarafmı ? yada benmi karşıtırdım Genelde Şöför koltuğundan dışarı baktığında sol ön aks kopar çıkar vs..
Site Admin
- PIXELYUS
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 523
- Kayıt: 22 Şub 2012 23:13
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Aks Çıkma Kırma Problemi
Merhaba arkadaşlar,
sanırım bu aks kırılma çıkma sorunu benim de başıma geldi.
Herhangi bir kırılma, takırtı, kutleme olmadı fakat kdi mıyıldaması gibi bir ses geldi önce.
Ufak bir dere içinden geçmiştim kısa süre öncesinde, bişeylerin içine su girmiştir diye düşündüm.
4x2 ye alıp devam edeyim dedim, tıkır tıkır aynı kilit sesi gibi ses geliyor ön taraftan. 4 çekere alınca ses azalıyordu.
Sonuçta dağ başında iki çeker kaldım.
Ustaya götürünce sağ aksta sıkıntı olsuğunu gördük. ama içini açıp tam hasarın nerede olduğunu göremedik.
Hava karanlık olduğu için arabayı bırakıp eve geldim
sanırım bu aks kırılma çıkma sorunu benim de başıma geldi.
Herhangi bir kırılma, takırtı, kutleme olmadı fakat kdi mıyıldaması gibi bir ses geldi önce.
Ufak bir dere içinden geçmiştim kısa süre öncesinde, bişeylerin içine su girmiştir diye düşündüm.
4x2 ye alıp devam edeyim dedim, tıkır tıkır aynı kilit sesi gibi ses geliyor ön taraftan. 4 çekere alınca ses azalıyordu.
Sonuçta dağ başında iki çeker kaldım.
Ustaya götürünce sağ aksta sıkıntı olsuğunu gördük. ama içini açıp tam hasarın nerede olduğunu göremedik.
Hava karanlık olduğu için arabayı bırakıp eve geldim
ilker Konuk (36)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
<< G. Vitaracısın dediler kız vermediler >>
(0Rh+)
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir