Sertan yazdı:Hakan ellerine sağlık harika olmuş..
abi şaka mısın sen yaw
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
, hadi elinden;
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
sökme/takma geliyor,
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
kaporta filan geliyor,
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
fibermiş, astarmış, boyaymış onlar geliyor,
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
tanışıklığımızdan biliyorum enstrüman, müzik geliyor, yat, yelken, elektronik olayına hiç bulaşmıyorum bile...
e be Hakan, karbüratörü ne diye açarsın, motoru ne diye açarsın, ya şanzımanı??
hadi açtın nasıl toplanır o
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
japonlar genelde fazla parça koyarlar
şanzımancılar bile farklı bi şanzımanı açmaya korkarlarken helal olsun.. yeni moda olan tabirle adamın dibisin, mechanic'lerin dibisin... hele ki mühendislerin pir-i sin.. mühendisler genelde (elektronik müh olduğuna değinmiyorum bile ) teorik olarak süperdirler... Bi sen bi de Perçin tanıdığım süper mühendislersiniz :D
Motorsiklet 10 numara olmuş, kazasız belasız güzel günlerde bin.... (o kadar şeyin içinde bi de depoya çektiğin çizgilerin düzlüğüne hayran kaldım, çok iyi işcilik çıkarmışsın)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Arkadaşlar, tüm begeni ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
Sertancım, ben çocukluğumdan beri hemen herşeyi söküp dağıtıp tamir ederek bugunlere geldim.
Bir anı aklıma geldi buradan paylaşayım, 1984-85'li yıllarda 12-13 yaşlarındayım, babamın motorsiklet aküsü şarj olurken kablo ile + - kutbu birbirine deydirip kısa devre yaptırıp eyleniyoruz (Çok komikya
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) kıvılcım çıkartırken
![yuhh yuhh](./images/smilies/icon_eek.gif)
Akü bomba gibi patlamıştı
Saat öğlenden sonra olmuştu 16:00 suları baba 18:00'da işten gelip motorla bir yerlere gidecek. Akü bir gümledi elimde kablo üstüm başım asit
![morgulus morgulus](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
hem tehlikeli allahtan gözlerimi kapatabilmişim. Korkudan bıraktık orada
Ülenn 2 saat içinda Baba gelecek, ölmeden önce 2 saatim var
Akünün kırık parçalarını bir bir toplayıp, havya ile eritip tüm parçaları bir güzel birleştirip, kömürlük=Tamirhanemizdeki eski akünün plastiklerinden eritip takviye parça atıp, diğer aküden akü asiti çekip patlayan 3 gözü doldurup, şarj akımını arttırıp, 2 saat içinde şarjı tamamlayıp, aküyü yerine taktım, takarkende üzerini Alman çatı kaplama 2mm zift izolasyon malzemesi ile kaplayıp kırıkları gizlemiştim.
Babam, geldiginde motor akü takılı ve motor çalışıyordu, afferin ülen ne çabuk şarj oldu bu dedi, zifti soruncada ses yapmasın diye koydum dedim
Sertan düşün yaş 12-13, ozamanlar 2-3 aküden kesip toplayım 1 akü yapıp şarj edip kullanırdım, malzeme yoktu, olanda çok pahalıydı
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
..yani bu tamir ve yapım işleri çocukluktan gelen beceriler, ögreniler, patlatmalar kırmalar öğrenmeler..
Şanzuman, motor vs daha önce çok yaptığım şeyler, mantığı basit ama güzel şeylerdir. KArbüratör işleri ise yine mantık,ama çok hassas nanelerdir.
Güzel yorumlarınız için ben teşekkür ederim.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)