Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

SUZUKICİLERİN EĞİTİM VE ARAÇLAR HK BİLGİ PAYLAŞIM PLATFORMU

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205819Okunmamış mesaj Kuzey
21 May 2014 12:14

Merhaba Arkadaşlar,

Model: Suzuki Vitara 5 kapı 1999 1.6 Jlx (ispanyol)
Poryo Kilidi: Manuel Rugged Ridge

Kilidin plastik çevirme mandalı park esnasında biri tarafından sökülerek çalınmıştı. Tornacıda bu mandalın aynısını yaptırarak taktırdım. Deneme sırasında ise daha önce, 93 modellere kadar Suzukilerde olduğunu düşündüğüm ve bilmediğim bir sorun ortaya çıktı. Aracı kaldırıp denedik.

1- 4x2 durumunda kilitli. Lastik dönerken aks dönmüyor. ya da tam tersi anlatımla aks dönerken lastik dönmüyor.
2- Mandalı 4x2 pozisyonundan çıkardığımız anda araç 4x4 pozisyonuna geçiyor. Yani mandal 4x4 pozisyonuna gelmeden bile lastik askla birlikte hareket ediyor.
3- Tekrar 4x2 pozisyonuna alınsa bile aks ve lastik bereber dönmeye devam ediyor. Ancak lastik 1 tur geri giderse akstan kurtulmuş oluyor. Aksi taktirde 4x2 ye de alsak, geri gitmediğimiz sürece aksla beraber dönmeye devam ediyor.

Bunu hem sağlam tarafta hem de tornacının yaptığı tarafta defalarca denedik. İkisi de aynı.

Sorun ise şurda, sağlam taraf 4x4 pozisyonunda lok diye ses gelip kitleniyor. Tornacının yaptığı mandal ise 4x2 kilidinden çıkıyor aynı sesle sadece. Yani 4x4 pozisyonunda kilit sesi gelmiyor. Ama böyle bir ses gelmemesine rağmen lastik aksla birlikte hareket ediyor.

Deneyiminize ve bilginize danışmak istedim, bu durumda, 4x2 den çıkardığım anda aksla birlikte hareket ettiğini bilmeme rağmen, 4x4 pozisyonunda lok sesi gelmediği için arazi vitasini kullanmam ve 4 çekere geçmem bir sıkıntı yaratır mı ? Yani, mandalın 4x4 pozisyonundaki kilitlenmesi ne işe yarıyor ?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Önder

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205841Okunmamış mesaj reis67
21 May 2014 15:00

manual porya kilidinde, otomatik porya kilidine benzer bir durum oluşmuş, ilginç- geri giderek porya boşaltma :roll: :roll: :roll:

kilitleri 4x4 konumuna aldıktan sonra ( ki anladığım kadarıyla çok kolayca alıyorsunuz özellikle tadilatlı olan tarafı- 4x2 den çıkarmanız yetiyor demişsiniz- tam çevirmeden bile bağlanıyor demek ki.... )

vitesi 4H , 4L yapmanızda hiç bir sakınca olmamalı... önlerin her iki tarafta da çekiş yaptığını görüyorsanız- lok sesi vardı yoktu çok önemi yok bence- ama sebebi bilinmeli mümkünse tabi..

en kötü ihtimal aks dış kafasına kadar döner boş yere- poryaya bağlantılı olmadığı için çekiş yapmaz önler- aksların bu şekilde boşa dönmesi- sürekli olmadığı sürece- anlık - kısa süreli - zarar vereceğini düşünmüyorum
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205860Okunmamış mesaj Kuzey
21 May 2014 18:07

reis67 yazdı:manual porya kilidinde, otomatik porya kilidine benzer bir durum oluşmuş, ilginç- geri giderek porya boşaltma :roll: :roll: :roll:

kilitleri 4x4 konumuna aldıktan sonra ( ki anladığım kadarıyla çok kolayca alıyorsunuz özellikle tadilatlı olan tarafı- 4x2 den çıkarmanız yetiyor demişsiniz- tam çevirmeden bile bağlanıyor demek ki.... )

vitesi 4H , 4L yapmanızda hiç bir sakınca olmamalı... önlerin her iki tarafta da çekiş yaptığını görüyorsanız- lok sesi vardı yoktu çok önemi yok bence- ama sebebi bilinmeli mümkünse tabi..

en kötü ihtimal aks dış kafasına kadar döner boş yere- poryaya bağlantılı olmadığı için çekiş yapmaz önler- aksların bu şekilde boşa dönmesi- sürekli olmadığı sürece- anlık - kısa süreli - zarar vereceğini düşünmüyorum
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. :-)

Bir dip not ilave edeyim, her ne kadar Rugged Ridge marka kilitlerin en iyi kilit olduğu söylense de (genel kanı) ufak bir çakı ile çıkabilen manuel bir kilit mandalı bana göre bütün kalitesini ortadan kaldırıyor. Bunun yerine çok daha uygun fiyata ve her yeri metal Aisin poryo kilitleri bin kat daha iyi bence. En azından hıyarın teki gelip minik bir çakı ile sizi çaresiz bırakamaz.

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205879Okunmamış mesaj taner.eraslan
21 May 2014 22:57

Kuzey yazdı:Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. :-)

Bir dip not ilave edeyim, her ne kadar Rugged Ridge marka kilitlerin en iyi kilit olduğu söylense de (genel kanı) ufak bir çakı ile çıkabilen manuel bir kilit mandalı bana göre bütün kalitesini ortadan kaldırıyor. Bunun yerine çok daha uygun fiyata ve her yeri metal Aisin poryo kilitleri bin kat daha iyi bence. En azından hıyarın teki gelip minik bir çakı ile sizi çaresiz bırakamaz.
Benim bildiğim en iyi marka Warn. Hatta onun da kendi içinde iki farklı kalitede olanı var. Fiyatları da farkı ortaya koyuyor zaten. Warn ile Rugged Ridge arasında ciddi fiyat farkı var diye biliyorum ben.

Bahsi geçen kilitlenme sesi benim de kendime dert ettiğim bir konu. Porya kilidini 4x4 konumuna aldığımda çok nadiren yerine oturma sesi geliyor. Tekerlekler harekete geçer geçmez yerine oturuyor ve o ses geliyor sanırım ama onu da duymak pek mümkün olmuyor. Ustama sorduğumda onu dert etme tam tur çevirdikten sonra dert etmeye gerek yok demişti. İlginçtir ki tersini yapınca yani 4x2 konumuna alınca yerine oturma sesi çok net duyuluyor
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205900Okunmamış mesaj Kuzey
22 May 2014 09:35

taner.eraslan yazdı:
Kuzey yazdı:Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. :-)

Bir dip not ilave edeyim, her ne kadar Rugged Ridge marka kilitlerin en iyi kilit olduğu söylense de (genel kanı) ufak bir çakı ile çıkabilen manuel bir kilit mandalı bana göre bütün kalitesini ortadan kaldırıyor. Bunun yerine çok daha uygun fiyata ve her yeri metal Aisin poryo kilitleri bin kat daha iyi bence. En azından hıyarın teki gelip minik bir çakı ile sizi çaresiz bırakamaz.
Benim bildiğim en iyi marka Warn. Hatta onun da kendi içinde iki farklı kalitede olanı var. Fiyatları da farkı ortaya koyuyor zaten. Warn ile Rugged Ridge arasında ciddi fiyat farkı var diye biliyorum ben.

Bahsi geçen kilitlenme sesi benim de kendime dert ettiğim bir konu. Porya kilidini 4x4 konumuna aldığımda çok nadiren yerine oturma sesi geliyor. Tekerlekler harekete geçer geçmez yerine oturuyor ve o ses geliyor sanırım ama onu da duymak pek mümkün olmuyor. Ustama sorduğumda onu dert etme tam tur çevirdikten sonra dert etmeye gerek yok demişti. İlginçtir ki tersini yapınca yani 4x2 konumuna alınca yerine oturma sesi çok net duyuluyor
Teşekkürler Taner Bey, içime su serptiniz. 4x2 konumuna geçerken aynen dediğiniz gibi çok net duyuyorum sesi. O zaman ben de bu durumu dert etmeyeceğim. :-) Açıkçası en iyi marka hangisi bilmiyorum ama Rugged Ridge'den çok şikayetçiyim. Bu nedenle benim için iyi bir marka değil kesinlikle. Bir çocuk bile rahatlıkla çıkartıyor mandalı. Şimdi çok daha iyi oldu tamamı metal oldu sonuçta.

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205954Okunmamış mesaj iNsoMNiA
22 May 2014 17:53

3- Tekrar 4x2 pozisyonuna alınsa bile aks ve lastik bereber dönmeye devam ediyor. Ancak lastik 1 tur geri giderse akstan kurtulmuş oluyor. Aksi taktirde 4x2 ye de alsak, geri gitmediğimiz sürece aksla beraber dönmeye devam ediyor.
-----------------------------------------------------------------------

Benimki de böyle...2 çekere geçmek için 3-5mt geri gidiyorum. Yoksa kilidin ayrılması yolda giderken "küüttt" şeklinde çok sesli oluyor...

Tornacı ne kadara yaptı parçayı?
e

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Poryo Kilidi Uygulama Sorunu (Rugged Ridge)

Mesaj: # 205967Okunmamış mesaj Kuzey
22 May 2014 19:15

iNsoMNiA yazdı:3- Tekrar 4x2 pozisyonuna alınsa bile aks ve lastik bereber dönmeye devam ediyor. Ancak lastik 1 tur geri giderse akstan kurtulmuş oluyor. Aksi taktirde 4x2 ye de alsak, geri gitmediğimiz sürece aksla beraber dönmeye devam ediyor.
-----------------------------------------------------------------------

Benimki de böyle...2 çekere geçmek için 3-5mt geri gidiyorum. Yoksa kilidin ayrılması yolda giderken "küüttt" şeklinde çok sesli oluyor...

Tornacı ne kadara yaptı parçayı?
Erkin Bey 4 iş birden yaptırdım, çeki demiri, tavan sepetinin uzatılması, vinçin çıkarılması ve poryo kilidi mandalı. 200 TL verdim toplamda. 50 ile 70 civarına geldi çünkü çeki demirinin kesilip sonra vidalanması çok meşakkatli bir işti.

Mandalda hafif bir hata var, yerine dikkat etmedi ama o kadar da sorun değil.
hub-yapili.jpg
hub-yapili.jpg (42.98 KiB) 744 kere görüntülendi

Cevapla

“SUZUKI KULANICI EĞİTİM BİLGİLENDİRME” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 48 misafir