Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

SUZUKİ DİSK, BALATA, HORTUM WESTENHAUSE SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 232992Okunmamış mesaj othar
05 Ağu 2015 11:59

Ek olarak ön fren hortumlarını çelik kaplamalı olarak değişirsek önlerdeki tutunmayı arttırmış oluruz.. arkaya gelen disk farkını bir nebze kapatabilir..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233014Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Ağu 2015 15:23

Arka disk olursa daha güçlenecek o kesin..bu durumda ön arka frenleme düzeyin fabrikasyon değere çekmek için bir limitör vs eklemek gerekebilir..
Araç durdurmada %60-%40 gibi bir fren dağılımı var diye biliyorum Motorsiklette %70/%30 nedersiniz. :?: Bilgisi olan varmı :roll:
Site Admin

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233024Okunmamış mesaj bbalta
05 Ağu 2015 16:21

Offroadpassion yazdı:Arka disk olursa daha güçlenecek o kesin..bu durumda ön arka frenleme düzeyin fabrikasyon değere çekmek için bir limitör vs eklemek gerekebilir..
Araç durdurmada %60-%40 gibi bir fren dağılımı var diye biliyorum Motorsiklette %70/%30 nedersiniz. :?: Bilgisi olan varmı :roll:
Aracın ağırlık dağılımı burada çok önemli bir faktör. Okuduğum teknik makalelerde 50:50 ağırlık dağılımlı bir araçta %75 ön %25 arka gibi bir detay okudum. Fakat bizimkiler gibi önü ağır arkası hafif araçlarda bu oran sanırım %80/%20 gibi değişebiliyor. Okumaya devam ediyorum.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
tb2ndy
Uzman Çavuş
Mesajlar: 562
Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233033Okunmamış mesaj tb2ndy
05 Ağu 2015 22:41

Bende konu ile ilgili bir kaç laf edeyim gerçi burada saat 2 ye doğru ilerlemekte kafamı toparlayıp anlaşılır birşeyler yazabilecek miyim bilemiyorum ama;
1-Neden aracın orjinal fren sistemi ile uğraşıyoruz, işimiz gücümüz mü? yok neden soruyorum, disk frende caliper tek noktadan yakalıyor, caliperin bağlandığı noktada oluşan döndürme momenti ve tork hesaplanmadan malzeme seçimi ve bağlantı lokasyonları yapılıyor ki, fren gibi hassas bir konu için risk almaya değmez diye düşünüyorum. istenmeyen sonuçlar doğrabilir Allah korusun.
2-Kampanalı sistemde karşılıklı eşit basan yarım ay balata daha soft ve dengeli bir fren sistemi sağlıyor, kaldı ki kullandığımız araçlar arazi aracı, bu sistem benim aklıma daha çok yatıyor.
3-Eğer çok çok böyle bir değişiklik yapılacakca eğer deneysel olarak, aracın kendi ağırlığı (zati yük) ve yolcu/eşya vs. haraketli yükleri de göz önüne alarak bir akselerasyon sensörü ve bundan gelen bilgiyi işleyecek işlemci/yazılım ve işlemciden çıkan emirlerle harakete geçen bir valf grubu ile çözümler üretilebilir.
4-Benim en sevdiğim fren sistemi ise (güvenli bulduğum) rotarder olanı, tek caliper ile işi bitiriyorsun ...
Sonuç olarak ben kullandığım araçlarda bugüne kadar en çok ön takım ve fren sistemi konusunda huzursuzlanmışımdır, çünkü sadece bu iki sisteme araçda canımı emanet ediyorum, motormuş, kaportaymış gerisi hikaye, pek kurcalanmamalı derim.Nacizane tavsiyem.
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233038Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Ağu 2015 08:58

bbalta yazdı:
Offroadpassion yazdı:Arka disk olursa daha güçlenecek o kesin..bu durumda ön arka frenleme düzeyin fabrikasyon değere çekmek için bir limitör vs eklemek gerekebilir..
Araç durdurmada %60-%40 gibi bir fren dağılımı var diye biliyorum Motorsiklette %70/%30 nedersiniz. :?: Bilgisi olan varmı :roll:
Aracın ağırlık dağılımı burada çok önemli bir faktör. Okuduğum teknik makalelerde 50:50 ağırlık dağılımlı bir araçta %75 ön %25 arka gibi bir detay okudum. Fakat bizimkiler gibi önü ağır arkası hafif araçlarda bu oran sanırım %80/%20 gibi değişebiliyor. Okumaya devam ediyorum.
Barış işin esasında atlanılan bölümü hesap kitap ve güvenlik. Elgin abininde dediği gibi, sadece kes biç uydur kısmını yapıyoruz ok ancak teknik uygunluk durumu nedir. :?: :roll: :roll:

Matematiksel değerleri hakkında fabrika gibi test cihazlarımız yok Frenleme oranları/ Tork /Moment/Durdurma/Güvenli/Ani/Blokaj vs değerleri yok, yani sadece mekanik olarak bir şeyleri bir şeylere monte etme kısmı ok..

:arrow: Disk fren kesinlikle daha iyi, peki ya gereğinden fazla frenleme yapıyorsa yani %70/%30 olması gerekli değeri %55/%45 yapıyorsa..sert frende yükü az olan arka tekerler kitler, araç nerede patlarsa modelimi olur acaba?? limitör ayar durumu vs lazım..deneme yamulma metodu lazım biraz. yuhh :idea: :roll:

Elgin abi kampana fren temiz ortamlarda sıkıntı çıkartmıyor, sıkıntı bol çamur kum offraod şartlarında ve fazla artikülastonlu kullanımlarda oluyor. Cillop gibi olan fren ayarı bir iki offradda kalmıyor, ben ayar yapmaktan kampana söküp ayarlamaktan bıktım (Nasıl olsa bozuluyor) Elfreni bir çık çekip manual ayar ile gidiyorum bazen morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233090Okunmamış mesaj bbalta
06 Ağu 2015 15:33

Elgin abi, benim de sıkıntım aynı. Her offroad'dan sonra süngere dönen arka frenlerden sıkıldım artık. Çok fazla boş zamanı olan biri değilim, sürekli söküp temizleyecek ya da temizletecek imkanım da yok.

Hakan abi, kes biç uydur metodunu hiçbir zaman sevmedim. Hesaplaması, planlaması, mühendisliği yapılmayan bir güvenlik ürününü arabama monte etmem, canımı emanet etmem. Bu sebeple fren testi sonucunda ortaya çıkacak verilere göre tasarlanmış hazır bir kit mümkün mü diye araştırıyorum. Jimny için bu dönüşümü yapan onlarca insan var yurt dışında. Çok olumlu yorumlar okuyorum. Benzer bir kit olsa hemen getirip deneyeceğim uzmanlığı fren sistemleri olan bir garaj bularak. Düşüncem şu, arkaları kalitesi belli kit ve OEM malzemelerle (disk, kaliper, balata) disk'e dönüştürüp gerekirse bir limitörle kampanalarla aynı değerde frenleme yapacak şekilde ayarlamak. Fazlası değil, azı da değil.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
fbmy
Onbaşı
Mesajlar: 171
Kayıt: 29 Ara 2013 08:44
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233099Okunmamış mesaj fbmy
06 Ağu 2015 21:43

Bu dönüşümü yapalı baya uzun zaman oldu. Çok memnunum yüksek sürat asfalt, ağır arazi, yarış kısaca tüm koşullarda kullandım. Kesinlikle arkalarda fazla fren gücü erken kitleme gibi bir durum olmadı. El frenim yaptığım tarihten beri çelik gibi ve hiç balata değiştirmedim.
Şöyle bir durum var. bizim araçlarda(jimny) arka kampana silindirleri doğal olarak küçük. Yerine taktığımız megane 2 kaliper silindirleri ise oldukça orjinaline göre büyük. Bu sebeble disk daha performanslı olsa da silindire giden basınç az olduğu için rahatsız edici bir husus yaşamadım. Hatta montajda basıncın az gelebileceği gibi bir soru işareti vardı Ama Özcan usta bir şekilde bir ayar yaptı. ;)
Mesud Yükseler (37)
Bostancı / İstanbul
Jimny 2004

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 233110Okunmamış mesaj Offroadpassion
07 Ağu 2015 10:07

Mesut bu işi yaptırmış biri olarak bu deneyimler paylaşman güzel, Disk fren arazi koşullarında her zaman daha avantaj o kesin, ayar bozulması, ıslanma sebebiyle fren balatalarının saçmalaması vs gibi durumlara çok daha başarılı. :arrow: Fren sisteminde üretici birçok labaratuar testi ve hesap kitap sonrası yapıyor, Özcan usta ise deneyim ve tecrübesi ile birşeyler yapıyor, ancak sonuç başarılı ve olması gerektiği gibi sanırım, tebrik etmek lazım.. 8-)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 246132Okunmamış mesaj bbalta
23 Mar 2016 15:36

othar yazdı:
bbalta yazdı:
Offroadpassion yazdı:Güzelmiş. Grand Vitara içinde varmıdır bakmak lazım :idea:
Grand için kit bulamadım. Bulsam hemen siparişini vericem.Hakan abi ama bence aynı mantıkla oluşturabiliriz. Megane 2 kaliperleri ve balataları, grand ön diskler. Grand ön diskler belki çok güçlü gelebilir. Jimny ön diskler kullanılabilir yine bu kitte olduğu gibi. Burada en önemli olan şey kaliperi tutacak parçanın tasarımı ve imalatı. Cemal bize yardımcı olur bence :P

Dönüşüm öncesi fren testine girip sonuçları alıp dönüşüm sonrası karşılaştırmak gerek.
Barış, bu arada jimny, samu ve jlx ön diskler hep aynı boyda ;) grandınkini bilemicem..
Bugün aklıma geldi, jimnybits'teki arkadaşlara mail atıp sordum. Jimny için olan kit 98-05 Grand Vitara'ya uymaz dedi fakat bu yıl içinde Grand Vitara için tak kullan bir kit geliştireceklermiş. Gelişmelerle ilgili haber verecek. ;)
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Jimny Arka Kampana Disk Dönüşümü

Mesaj: # 246134Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Mar 2016 15:39

Haydi hayırlısı... bekliyoruz..Ara fren ayarı habire bozulur..Zukilerin kaderi değil bu iş 8-)
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI FREN SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 44 misafir