Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

SUZUKI KAPORTA VE BOYA SİSTEMLERİ HK PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 213150Okunmamış mesaj Kuzey
09 Ağu 2014 11:20

Araç altında bir sebepten dolayı çürümeler var. Birkaç yerden fiyat aldım, saç kaplama ve pütür ile bunları kapatmak için 350 ile 500 TL arasında değişen fiyat verdiler. Yaptırmadan önce size danışmak istedim, sanırım alt bölümü komple bulmak imkansız. Saç kaplama ile kaynakla tamir işi sizce mantıklı bir çözüm olabilir mi ?

Teşekkürler
kap1.jpg
kap1.jpg (44.42 KiB) 2006 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213173Okunmamış mesaj oguz1134
11 Ağu 2014 00:10

:arrow: 350 ile 500 TL arasında değişen fiyat verdiler. :arrow:

her şeyi para yada fiyatı ile degerlendirmek dogru degil.. ;)

teknik olarak degerlendirelim.. :roll:

otomobil 0.70 mmlik sac (celik) levhadan üretilir..kaynak olucak 2 parca üst üste konup punta (nokta ) kaynagınla ısı işlemi olmadan soguk olarak kaynatılır.. :arrow: imal edilirken.. ;)

tamir edilirken elektirik kaynagı ve elektrot kullanıldıgında sac erir..yani mümkün degil..gibim bişi.. :roll:

argon kaynakla kesip biçip kaynatmak en akıllıçası ,ama tamir işi fabrika ayarında asla olmaz.. :!:

oksijen kaynagı ucuz ve yaygın olduguna en cok kullanılan kaynaktır malesef.. :(

celik levhaya ısı uygulandıgında özelliğini kaybeder..nar gibim kızartıp kaynak olunca.. :!: artık elinizde demir levha var demektir.. :!: en ufak cukurda bile darbe alıp yamulabilir.. :!: kaynaktan sonra.. :!:

kaynak işleri esnasında şase buz gıbim olmalı hiç ısınmamalı didim.. :)

cürükler tam kazınıp metali görmeli..çok cürük yerler kesilip cıkarılıp yerine yama yapılmalı..

arac altını bu kadan cürüten sebeb..kar ile mücadelede kışın kullanılan bizim tuz diye bildiğimiz madde.. tuzlanmış yollardan gecince o tuzu alt yıkama da lifte kaldırıp yıkamak..dır.. :)

ihmalin sonu resimde.. yuhh
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213241Okunmamış mesaj Kuzey
11 Ağu 2014 22:13

oguz1134 yazdı::arrow: 350 ile 500 TL arasında değişen fiyat verdiler. :arrow:

argon kaynakla kesip biçip kaynatmak en akıllıçası ,ama tamir işi fabrika ayarında asla olmaz.. :!:
Teşekkürler Oğuz Abi, bir de başka bir usta da "alt kısmın kalıbını çıkarıp komple yapalım" dedi. Yani yama, kaynak işi olmayacak bu durumda. Bunun bir sakıncası ya da dezavantajı olur mu ?

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213244Okunmamış mesaj oguz1134
12 Ağu 2014 08:09

sıralama yapıp ustalara not verirsek..ekipmanına göre.. :arrow:

1-) punta kaynak kullanan usta en iyi usta..

2-) argon kaynak kullanan usta iyi usta..

3-) oksijen kaynagı kullanan usta kötü usta..
Kuzey yazdı:
Teşekkürler Oğuz Abi, bir de başka bir usta da "alt kısmın kalıbını çıkarıp komple yapalım" dedi. Yani yama, kaynak işi olmayacak bu durumda. Bunun bir sakıncası ya da dezavantajı olur mu ?
illa ki kaynak işlemi olacak koça tenekeyi japon tutkalı ile tutturacak hali yok.. :roll:

anlatamadım gitti.. :roll: :arrow:

konumuz tofaş olsun.. ;) :arrow: sol ön kapı sacı degişimi için ustaya bıraktık..oda oksijenle 4 köşeden kesti çıkardı eski sacı..yenisini 4 köşeden oksijenle sarı yada demir cubukla kaynattı..olaçak olan :arrow:

1-2 sene sonra 4 köşeden pas kusar boya altından.kapının saglamlıgı esnekliği kaybolur ,,sert kapı kapasan orası burası yamulur inceden..üstten cam kasayı tam öpse alttan acar öpmez vs gibim bi alay derdi olur ..gidip cıkma yada yeni kapı takmazsan başın devamlı agrır..

:arrow: http://www.saglammakina.com/index.php?p ... nu_alt=430

kaynaga örnek bu iki gaga arasına konan saclara 2 saniye bızzt yaptımmı.. bu alet iş bitiyor.. ;) fabrikada üretimde bunun robotlu modern olanları kullanılıyor..didim.. :)

Bursa köyü agası Üzeyin abim bu işin uzmanı kasa kaporta vs.üstüne ;) konuya bi el atması lazım benden bu kaa.. morgulus kullanılan yöntemleri en dogru o bilir..yeni bişiler cıkmıştır kesin benim haberim olmaz..
abii yetiş ben bittim .. :( hep çalışmadığım yerden soruyolar yaww.. yuhh morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213253Okunmamış mesaj ozdemirbrs
12 Ağu 2014 10:11

ovuz abi aynen katılıyorum..

aracın içi komple soyulacak cıbıldak kalacak ( malüm yere havlu atabilirsin morgulus )
paslı ve çürük yerler kesilip iyice temizlenecek sonra kalbına uygun saç kestirip bastırılacak
ve yerine alıştırılıp ayar yapıldıktan sonra punta,argon kaynagı olacak oksijen dünyada kalktı
sonra megeslenip ziftlenecek aracın içi soyulmuşken tamir olacak yerler döşemeler koltuklar
yenilenecek .
kuzey senin dediğin fiyatları biraz aşar
ama bunları yaptırman gerek .
kolay gelsin didimm. ;)
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213285Okunmamış mesaj Kuzey
12 Ağu 2014 23:54

Tekrar teşekkürler üstadlar. En azından konu hakkında bilgi sahibi oldum ne yapılır ne yapılmaz ona göre konuşabilirim. , herşeyin çıkması var, suzuki de birçok parça mevcut, kupasından tamponuna ama en riskli yer olan alt tarafın yedeği yok. Bu da ilginç..

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213420Okunmamış mesaj Kuzey
16 Ağu 2014 23:09

ozdemirbrs yazdı: aracın içi komple soyulacak cıbıldak kalacak
Hüseyin Bey, araç içini dediğiniz gibi komple soydum. Koltuklar döşemeler ne varsa çıkardım. Kaporta bağlantılarını örten plastik kısımları da çıkardım.
s1.jpg
s1.jpg (36.92 KiB) 1941 kere görüntülendi
Aracın zemni çok iyi durumda. bir iki ufak paslanma var. İyi bir temizlikle düzelir. Kabloları da elden geçiriyorum. Yarın bunlarla uğraşacağım.
ozdemirbrs yazdı: paslı ve çürük yerler kesilip iyice temizlenecek sonra kalbına uygun saç kestirip bastırılacak
ve yerine alıştırılıp ayar yapıldıktan sonra punta,argon kaynagı olacak
Ancak zeminin altında bulunan kenardaki yuvarlak kısımlar sorunlu. Onları da sağlam yerlere kadar kestim zımparaladım

Şimdi geriye Argon ya da Punta Kaynağı öğrenmek kaldı morgulus

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213431Okunmamış mesaj ozdemirbrs
17 Ağu 2014 19:40

Vallahiii bravoo didim,
Çok güzel gidiyor çürük yerleri yaptıktan paslı yerleri temizledikten sonra
Pütür atmayı unutma , bide olaki ileride arcın içi su aldı bunları tahliye etmek için
Zeminin en alçak kısmına delik ve tapa yap ileride işini kolaylaştırır,
Kolay gele..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213591Okunmamış mesaj Kuzey
24 Ağu 2014 01:48

ozdemirbrs yazdı:Vallahiii bravoo didim,
Çok güzel gidiyor çürük yerleri yaptıktan paslı yerleri temizledikten sonra
Pütür atmayı unutma , bide olaki ileride arcın içi su aldı bunları tahliye etmek için
Zeminin en alçak kısmına delik ve tapa yap ileride işini kolaylaştırır,
Kolay gele..
Teşekkür ederim Hüseyin Bey, bizim araçta tahliye delikleri sanırım fabrika çıkışından var. Önde 2, arkada 2, bagajda da 2 olmak üzere 6 tane plastik kapaklı delik mevcut.
tipa.jpg
tipa.jpg (41.19 KiB) 1915 kere görüntülendi
Şu an en büyük sıkıntım argon kaynak yapacak usta bulamamak. Burhaniye ve Edremit'te yok.

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213592Okunmamış mesaj Kuzey
24 Ağu 2014 02:36

Bir diğer konu da, tamir ettirmek yerine parça parça orjinal alıp montajlamak mümkün müdür ? Örneğin sol arka tampon bağlantısında kopma var. Bu nedenle dodikler sarkıyor biraz. Sanırım daha önce söylediğiniz gibi oksijen kaynak yapılmış ve bağlantı yerleri çürümüş.
yanarka.jpg
yanarka.jpg (47.86 KiB) 1915 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213805Okunmamış mesaj Offroadpassion
27 Ağu 2014 17:34

Bu Fotoğradaki parçaları güzelce saçtan büktürün boyatıp takın, tamponda dodiklerde düzgün düzğün yerinde dursun..işiniz uzun Allah kolaylık versin..aşama aşama foto yaparsanız çok memnun oluruz, merakla takipteyiz..kolay gelsin.. 8-)
Site Admin

AKSAKALOĞLU
Er
Mesajlar: 33
Kayıt: 11 Ağu 2014 09:56
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213828Okunmamış mesaj AKSAKALOĞLU
28 Ağu 2014 10:30

Kolay gelsin.Bu yollardan bende geçeceğim için takip edip bir şeyler öğreneyim. yuhh yuhh

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 213962Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Eyl 2014 11:36

Hepimiz birşeyler öğreniyoruz, forumun güzelliği burada, paylaşan emek veren tüm dostlara teşekkürler elinize sağlık.. :)
Site Admin

Giyotin6
Er
Mesajlar: 1
Kayıt: 02 Eyl 2014 21:38

Re: Araç altındaki çürümeler

Mesaj: # 214051Okunmamış mesaj Giyotin6
02 Eyl 2014 22:11

Merhabalar. Aynı durumdan bende muzdaribim. Geçtiğimiz hafta bir kaportacı ile 650 liraya 1 haftanın sonunda teslim alacağıma dair anlaştık. Hergün uğrayıp kontrol etmeme rağmen ancak göz boyamaya yetecek kadar iş yapıldı. iş yapıldı dediğime bakmayın çürüklerin sadece üstü kapatılmaya çalışılmış. Bunun üzerine sinirlenip haftasonu aracı aldım. Başka yerlere de gösterdim fakat 1200 lira altında bir fiyat alamadım. Arkadaşımın daha önceden arabasını yaptırdığı bir usta varmış işini hakkıyla yapan biridir dediler. Gidip görüştük aracın yapıması gereken yerleri iyice inceledi ve sonuç olarak 1700 lira fatura çıkardı.
Yapılmasını istediklerim:
- Aracın eteklerindeki çürüklerin giderilmesi (sanırım jakacıda sıfırdan büktürülecek. ilk götürdüğüm adam yama yapmaya çalışmış ve sonuç pek iyi değil)
- Arka tampondaki stop lambaları kapatılacak (Sıfır ve stop lambası deliği olmayan 5 kapılı 95 model Suzuki Vitara JLx e uygun tampon bulamadığımdan.)
- Çürüklerin giderilmesinden sonra aracın altına pütür atılması ve gerekli kısımların boyanması.

Kullanıcı avatarı
fatih_VKZ
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1370
Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
Konum: İstanbul-Sakarya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214276Okunmamış mesaj fatih_VKZ
06 Eyl 2014 00:44

aracın altını en az yılda 1 kez detaylı bir şekilde temizleyip, gözlemlemekte fayda var,
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214639Okunmamış mesaj Kuzey
13 Eyl 2014 15:15

Bu konuda 7 ustayla görüştüm. Bana doğru düzgün cevap veren sadece 1 usta oldu. Burhaniye'de Mustafa usta. O da şimdi sağlık sorunları nedeniyle işi bıraktım diyor. Mustafa ustanın söylediği "Bırak sağda solda çürüyen, paslananları göstermeyi. Asıl eklem yerlerine bak. Gösterdiğin yerler saç-kaynak işi. Asıl bağlantılar önemli. 350 TL ye ben bunu yaparım"

Diğerleri ne diyor? Sinir oluyorum yazmadan duramayacağım. Şurası sökülecek, burası sökülecek..... Aracı aldım elime komple soydum. Yukarda resimleri var, koltuğundan döşemesine kadar. Dodikleri, tamponu ne varsa söktüm. Hala geri zekalı gibi yok önde dodikler sökülecek, yok basamak sökülecek diye çıldırtıyorlar beni.

"O kadar sökmüşüm 2 tane dodiği sökmekten mi gocunacağım, sen bana ne yapacağını söyle... Söküp takma işini ben yapacağım"

Heee işte burda da Oğuz Abimin ve Hüseyin Abimin ellerinden öpüyorum. Ne yapacağını söyle dediğin zaman çuvallıyorlar çünkü bu abilerimden ben tiyoları aldım zaten. Şimdimuhabbetler şöyle oluyor

- Oksijen kaynak yapıcam
- Argon istiyorum
- Argon tutmaz eritir kaportayı
- Sana iyi günleeer...

- Argon kaynak için temiz yüzey lazım
-Sen nasıl yapacaksın Oksijeni
- O paslı yüzeye yapılıyor
- Hayırlı işleeerrr

Bu nedenle hiçbir ustaya GÜ-VEN-Mİ-YO-RUM... Hiçbiri temizliğini benden daha iyi yapamaz, evet kaynak yapmayı bilmiyorum ama söküp takmak elimden geliyor, zımparalamak, temizlemek elimden geliyor. Sırf göz boyama başka hiçbirşey değil, Şurası sökülecek, burası sökülecek yani çoook işi var, yani işçiliği çok.. Bırak ya 2 koltuğu 4 dodiği sökemeyeceksem Suzuki benim neyime. Bunun dığında yapacağı iş 4 parça kaynak. Çok iş bu....

Çözüm nedir?

Şimdi kimisi Marşpiyel diyor, kimisi Panya diyor. Adını tam olarak bilmiyorum. Ama belli ki Vitara'nın bu alt resimde de görünen yan bağlantıları sıkıntılı. Birçok araca baktım, hepsinde aynı sorun var.
ms.jpg
ms.jpg (42.91 KiB) 1817 kere görüntülendi
Yani orjinali sakat. Oğuz Abi'nin de bahsettiği sebeplerle hemen çürüyor. Kalıcı bir çözüm için orjinal almak iyi değil. Çıkma parça, ek saç işe yaramaz. Tutturulan yer 1 sene içinde kopar. Örnek, yukarda eklediğim arka tampon resmi. Buraya bir kaynak yapılmış, 2 parmak kaynak, el kadar yeri çürütmüş kopmuş.....

Bu nedenle punto kaynak ile tutturulmuş bu kısmı söküyorum, bir kalıpçıya götürüp birebir aynısını yaptırıyorum ve yerine yerleştiriyorum. Yerleştirmeyi de vidalamayla yapacağım. Oksijen kaynak yaptırmak çözüm olmuyor çünkü Oğuz Abi'nin altını çizdiği gibi yapılan bölge daha beter çürüyor 1-2 yıl içinde.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214682Okunmamış mesaj Offroadpassion
15 Eyl 2014 13:00

Jet taşına 200/400 arası zımpara takın üzerinden geçin metal çıksın..çok incelmemiş ise hemen bir sprey astar ve aynı renk sprey boya yaptırın tüp 15 TL yapıyorlar...boyayın gitsin..haa incecik elek gibi olmuşsa :roll: :roll: ..bu bölümü jet taşı ile kesip çıkartın, Jaka'cıda aynısını/benzerini büktürün..ancak montajı esnasında mutlaka oksijen kaynağı ihtiyacınız olur..bir kaç yerinden de puntalamak lazım..direk civata olmaz.. ;) kolay gelsin..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214740Okunmamış mesaj Kuzey
16 Eyl 2014 13:03

Offroadpassion yazdı:Jet taşına 200/400 arası zımpara takın üzerinden geçin metal çıksın..çok incelmemiş ise hemen bir sprey astar ve aynı renk sprey boya yaptırın tüp 15 TL yapıyorlar...boyayın gitsin..haa incecik elek gibi olmuşsa :roll: :roll: ..bu bölümü jet taşı ile kesip çıkartın, Jaka'cıda aynısını/benzerini büktürün..ancak montajı esnasında mutlaka oksijen kaynağı ihtiyacınız olur..bir kaç yerinden de puntalamak lazım..direk civata olmaz.. ;) kolay gelsin..
Çok teşekkürler :-) Benim yapmak istediğim şeyi açıklamışsınız. Yavaş yavaş en ince ayrıntısına kadar söylediğiniz şekilde temizliğini yapıp sonra kaynakçıya götüreceğim. Pötür ve yalıtımını da kesinlikle kendim yapacağım. Bunun nedeni de ustalar temizlik işlerini çıraklara bırakıyor, onlar da baştan savma yapıyor. En iyisi kendin yapmak.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214812Okunmamış mesaj Offroadpassion
17 Eyl 2014 08:52

Üstad eline bir matkap ve ucuna 10 Cm çapında tef fırca tak...kıyı köşe eklemleri bununla temizle..Marpiyel gibi düz bölümleride jet taşı zımparası ile ne ince ne kalın..üzerlerinden geçip temizle pırıl pırıl olsun.. ;) Çürüyen büyük bölümleri kaportacı yapsın derim..biraz kaporta işi var... ;)

Elek gibi delik yer varsa oraları çiz...ve yeni saç kaynattır......temiz ve pırıl bölümlere ise hemen sprey astar varsa kompresörle pısla...tüm saç kaynak montaj işi bitince iyice temizleyip astarla, pütür gereken yere sprey pütürler var onlardan at... ;)

İş bittimi..arabanın boya renginden yaptır sprey tüpe basıyorlar..15 TL 300Ml 1,5Mtkare alanı rahat boyar...kendi işini hallet..veya son aşamada bir boyacıya git...ver 300 TL pırıl pırıl boyasın sonra topla arabanı ;) ;)

Vaktin imkanın ve el becerin varsa kendin yap..hiç bir şey kendi yaptığın kadar keyif vermiyor 8-)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 214892Okunmamış mesaj Kuzey
18 Eyl 2014 10:55

Teşekkürler Hakan Bey, aslında benim canımı sıkan ve diğer arkadaşlarla da paylaşmak istediğim konu piyasada usta diye geçinen bir kısım vatandaşların yaklaşım tarzı.

Şimdi bakın arkadaşlar, İstanbul'da 4 ay önce bir ustaya götürdüm, "usta bak ne yapılacaksa liste çıkar bana ortalama bir fiyat çıkar" dedim. Eğildi, yattı kalktı dedi "altı yıkanacak, yan marşpiyeller yapılacak, birkaç yama işi var, pötür atılacak, kaynak olan kısımlar boyanacak, 2-3 gün sürer 500 TL alırım" Vallahi de billahi de bana söylediği bu.

Burda konuştuk, Oğuz Bey, Hüseyin Bey siz anlattınız. Biraz bilerek, ne yapılması gerekeceğini söyleyerek 2 gün önce tekrar götürdüm aynı ustaya. Yine aynı şekilde baktı. "Ama sen bunları bana söylemedin, yan marşpiyeller sana ait, 15 gün sürer çok işi var 1500 TL"

Ne yapacaktı, dağıtacaktı arabayı, "aaa bak bunlar da varmış" diyip 500 TL den girecekti 5000 TL ile çıkacaktı.

Bir diğeri Burhaniye'de.. "400 TL ye 2 günde yaparım" diyor. Döşemeleri, koltukları söküp yine götürdüm, baksın görsün diye. "Döşemeleri niye söktün fiyat değişmez 400 TL" dedi. Dedim "usta senin bu aracı söküp takman zaten 2 gün alır."

Yani başkasına güvenemiyorum, çünkü adım gibi eminim baştan savma yapacaklar. Ve söylediğiniz gibi, kendim yapmak çok daha zevkli.

Kullanıcı avatarı
Kuzey
Onbaşı
Mesajlar: 159
Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 217355Okunmamış mesaj Kuzey
31 Eki 2014 04:13

Temizliğe devam ediyorum ama iş değişti. Erkin Bey'in mesajının altına da eklediğim gibi http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... 54#p217354 sağlam görünen tabanın altı da çürümeye başlamış. İyi ki biraz karıştırıp kurcalamışım şu an düzelebilir seviyede. Tabandaki siyah nesne her ne ise onun altı çürüyor. En mantıklısı orayı komple söküp ne var ne yok kontrol etmek ve ardından Erkin Bey'in yaptığı gibi sadece boya ile kaplamak olacak sanırım. Ancak delinen bölümlere ne yapabilirim onu araştırıyorum.
crk1.jpg
crk1.jpg (49.38 KiB) 1732 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 217375Okunmamış mesaj oguz1134
31 Eki 2014 11:18

:arrow: https://www.google.com.tr/?gws_rd=cr,ss ... yunu+almak

daha önçede belirtmiştim.. ;) her yere kaynak yapıp ısıtmak..kaportada saglamlıga etki eder ..kaporta kagıt helva kıvamına gelir..

resimlerden anlaşılan alt taraf komple gitmiş..yere bakan yüzey.. :roll: buda bir yıgın kaynak kaporta işleri gerektirir..ısıtmadan mümkün degil.. :!: uygun saclar kesip basıp argon yafda oksijenle
ustalarınça yapılmalı.. ;)

şahsi fikrim :arrow: kendi zaten 15 bin edicek arabaya alıp komple soyup kaportacı,boyacı,megesci ,camcı,elektirikçi vs..2-3 ay peşlerinde koşup.. :arrow: usta bunun eksozu nerde.. :?: ben ne bilim bak bi boyacımı söktü.. :?: elektirikçidemi kaldı.. :?: gibim bir alayda stres yaşamaya deymez..kaybolan bi avuç kilps ti özel çivataydı vs. de cabası olur ..camlar yapışma sökülünçe kırılma olasılığı %80.. yuhh sökmeden adam gibim boya olmaz..altına meges -zift vs bişiler yapılmalı..
4 teker + kaporta olarak motor şanzıman yürür sökülüp ordan oraya cekiçiyle el bebek gül bebek taşınmalı..veya yakınsa araları hep elle itilecek.. yuhh

hani derbi maclarına yorumçular 3 ihtimal verir ya aynı.. :arrow: :roll:
ya fener yener
ya cimbom atar belkimde berabere kalır gibim.. morgulus

3 ihtimal.. :arrow:

1-) 10 bin tl üzeri para harcanır..2-3 ay peşinde koşulup zaman öldürülür..+ bi o kadarda arabasız kalınıp oraya buraya taksi ,minibüs vs.takılmacada cabası..taksiyle vs bir parca aramasıda işin bonusu olur her halde..kaybolanlar yada bozuk çürük vs lerin.. yuhh

2-) aracı hurdaya cıkınçaya kadar 2-3-5-8 + kaç sene ise.. :?: .... binilebildiğince para harcamadan binmek..sonra hurdaya cıkarmak yürürünü kenara koyup degerlendirmek..vs..

3-) bulgaristan ,yunanistan suriye ( bu ihtimal bu aralar olmaz..) vs gibim bi ülkeye gidip sizin kupayı bırakıp aynı renk kupayı 8 vidayla takıp geri gelmek..yada burda bi cıkmacıdan aynı işi 3-5-8 bin gibim bi paraya halletmek en temizi en stressizi + en mutlusu olur didim..
2-3 bine bulgardan bulunuyo .. ;) oraya gitme gelme yatma kalkma maliyetleri + bide fırlama tercüman ,,iyi pazarlık yapabilen agzı laf yapan geveze bi model lazım..didim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 217376Okunmamış mesaj DERKMEN
31 Eki 2014 11:23

Oğuz abi süpersin 8-)
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 217384Okunmamış mesaj oguz1134
31 Eki 2014 12:16

DERKMEN yazdı:Oğuz abi süpersin 8-)
hıımmm

morgulus morgulus morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler

Mesaj: # 217393Okunmamış mesaj ozdemirbrs
31 Eki 2014 12:44

offfff bee abii okurken başıma ağrı girdi... yuhh yuhh
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Cevapla

“SUZUKI KAPORTA VE BOYA SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir