SUZUKI VITARA V-6 ROLANTİ SORUNU

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

SUZUKI VITARA V-6 ROLANTİ SORUNU

Mesaj: # 7914Okunmamış mesaj Yücel Horuz
15 Nis 2010 21:12

1998 Model Suzuki Vitara V-6 aracım var. Araç sıcakken çalıştırdığımda hemen stop ediyor. Rolanti valfinden kaynaklanan bi sorun olduğunu düşünüyorum. Araç lpg'li, çalıştırdığımda lpg ye geçerse rolanti yükseliyor ve stop etmiyor.

Benzinde çalıştırdığımda stop ediyor. Bir kaç tane çıkma parça denedim, ilk etapta sorun çözüldü gibi ama ertesi gün aynı şekilde stop etmeye başladı. 3 adet çıkma denedim hepsinde aynı sorunu tekrarladı.

Başka bir V-6 dan parçayı denedim sorun çözüldü. Parçayı sıfır olarak sipariş ettim. Ama artık o kadar kıllandımki sıfır parçayı takınca bile sorun devam edicekmiş gibi geliyo morgulus .

Rolanti valfinden başka neden yapabilir. Yardımcı olursanız sevinirim. özellikle oğuz abi :)
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 7935Okunmamış mesaj oguz1134
15 Nis 2010 23:21

Sorunlarınıza cözüm üretmek bayagı zor bir hadise, 6 lı ganyanı bulmaktan zor. Bahsettigiz parca 2-3 cıvata ve bir kablo var üstünde kolayca cıkabiliyor karbüratör temizleme spreyi ile içini önden arkadan 1 kutuyu bitirinceye kadar temizleyin içinden pislık cıkmayıncaya kadar işlemi tekrarlayın balata temizleme spreyi de aynı işi görüyor .

Öncelikle bir noktadan yakalamaya calışalım olmaz ise temelden catıya ele almak gerekir. Bogaz denilen gaz kelebeginin arkalarına cok sayıda hortum girer ve cıkar manifoltların birbirine eklendigi yerler,lpg memeleri ve hortumlarına dikkat edilip aranmalı aracınızda kacak hava var derim .

Ustalar bu olaya hava alma der ..bulunması en en zor arızadır, bir püf noktası var litrelik kola şise sine su doldurulup kapagına civi ile delik acılıp calışan motor üstüne şüphelenilen ek yerleri ve hortumlara dökülüp bulunur kacak bulunursa ses yapar faşır fuşur yapıp içine ceker.

ilk iş aracın benzinle 10 numara calışması lazım ve o şekil lpg cide ayar olmanız gerek..

Hava filitresini yenileyin * 6 adet ngk bkr 6 e buji takın * hatta benzin filitresinide yenileyin * lukas marka makinede ultrasonik sistem ile enjektör test ve temizlik işlemi yaptırın * (carbon clean degil...)* her bujinin bobini tek tek kontrol edilmeli 6adet * aksiyon yada grand otoda aracı makinaya takın enjektör açılıp kapanma sürelerinden map sensörü lambda sensörü ısı sensörü işleyiş voltajları ve durumları hakkında bilgi alın beyinde arıza okundumu ona dikkat edin arıza silindiginde tekrarlayacakmı ona bakın derim. :) :P morgulus ,,bilmem anlatabildimmi ;)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18658
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 7947Okunmamış mesaj Offroadpassion
16 Nis 2010 12:30

Oğuz abi eline sağlık, yazılabilecek herşeyi, yine engin tecrübe ve bilgini ortaya koymuşşun, Yücel bey aracınızın emiş manifoldunda bulunan boğaz kelebeği, TPS sensör ile konumunu beyine iletir. En kapalı durumd ise rölanti konumudur. Manifol'un en dar ve kontrol edilen yeri bu bölüm oldugundan genelde pislik toz gibi birikimler olur buradan manifold içine doğru ilerler. Kelebek manifoldu öyle kapatırki arada mm gibi boşluklardan hava geçmeye çalışır. Biriken toz pislik buraları zamanla tıkar. Dolayısıyla hava geçişinde sıkıntı yapmaya başlar. Bu bir ihtimaldir (ek olarak yazdım)

Benzer sorun benim 1.6 Vitara aracımdada olmuştu, carbon clean mazemeleri ile kelebeğin oldugu bölgeyi temizlemiştim, hatta sildigim bez yağlı tozlu berbat bir hal almıştı. Bu kezde kelebegin oldugu bölge çok temizlendiğinden :) Rölanti yükselmişti. Bukezde rölanti ayarını düşürmüştüm. ;)

Bu bilgide aklınızda bulunsun..Yapılan çalışmaları ve sonuçlarını buradan paylaşırsanız sevinirim, Suzukici dostlara güzel bir kaynak verisi olur elimizde. İyi çalışmalar, şimdiden kolay gelsin.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

Mesaj: # 7962Okunmamış mesaj Yücel Horuz
18 Nis 2010 01:41

oğuz abi dediklerinin hepsini uyguladık... malesef düzelmedi :( sıfır parça siparisi verdim bende :) 15 güne kadar gelicek.. umarım düzelir. burdan bilgilendiricem sizide. Hakan abi bilgiler için teşekkür ederim..
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18658
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 7990Okunmamış mesaj Offroadpassion
18 Nis 2010 22:20

Tamadır ,bende merak ettin ne çıkacak acaba..kolay gelsin, haberini bekliyoruz ..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

Mesaj: # 7996Okunmamış mesaj Yücel Horuz
19 Nis 2010 11:50

Şunda eklemek isterim, ben motoru komple yeni yaptırdım.. yine de Carbon Clean yada enjektörleri temizletmeme gerek varmı :)
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18658
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 7997Okunmamış mesaj Offroadpassion
19 Nis 2010 12:11

Yücel bey ilk mesajda bir tane çıkma denedik derken rölanti valfimi denedini ?, araca servisde kullanılan arıza tespit,kalibrasyon cihazı bağlayıp arıza kodlarını net olarak gördünüzmü, arızanız ile ilgili olarak bozuk parçanın tespiti nasıl yapıldı.?
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

Mesaj: # 8002Okunmamış mesaj Yücel Horuz
19 Nis 2010 17:06

Hakan abi 3 tane parça denedik çıkma, bir adet de hazır bi araçtan söküp denedik. çıkmalar sorun çıkardı aracın üstünden söktüğümüzde sorun yoktu. servis belirledi sorunun ordan olduğunu. benim kanımda öle ama bakalım. galiba makineye bağlatmadık.
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

Mesaj: # 8003Okunmamış mesaj Yücel Horuz
19 Nis 2010 17:11

birde makinede parçanın arızalı olduğu görünmüyomuş... Yani daha doğrusu makine arızayı göremiyomuş.. :)
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

Kullanıcı avatarı
Yücel Horuz
Er
Mesajlar: 12
Kayıt: 26 Oca 2010 12:51
Konum: İSTANBUL / BOSTANCI
İletişim:

Mesaj: # 8410Okunmamış mesaj Yücel Horuz
05 May 2010 14:21

Birde şunu sormak istiyorum... Bu bahsettiğim parça aracın çok yakmasına etkenmidir..
Yücel Horuz
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6

worldcomp
Er
Mesajlar: 5
Kayıt: 20 Tem 2010 19:04
İletişim:

Re: SUZUKI VITARA V-6 ROLANTİ SORUNU

Mesaj: # 162915Okunmamış mesaj worldcomp
25 Oca 2013 23:09

Slm arkadaşlar... vitara 1.6 jlx rölanti problemi bende de vardı boğaz kelebeğini söküp temizlemek yerine kelebeğe gelen borudan herhangi bir hortumu söktüm ve motor 2000 ile 2500 devirde iken kelebeğe giden borudan würth balata spreyini sıktım. bunu birkaç kez tekrarladım ve sorun kalmadı, şimdi rölanti çok güzel oldu. youtube de "intake leak" diye taratırsanız daha güzel bilgi edinebilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re:

Mesaj: # 162932Okunmamış mesaj reis67
26 Oca 2013 02:27

Yücel Horuz yazdı:birde makinede parçanın arızalı olduğu görünmüyomuş... Yani daha doğrusu makine arızayı göremiyomuş.. :)
dostum şu arızalı dediğin çıkma rölanti valflerinden birinin birkaç fotosunu eklersen bir yorum yapma şansım var

yapısını hiç bilmediğim için peşin konuşmak istemiyorum amasökük (dağıtılmış halde ) eklersen bakayım,

şunun için diyorum,

eski aracım tempra 2.0 16 v idi, rhv tabir edilen AYNI İŞLEVLİ PARÇASI ise türkiye değil dünyada sıfırı bulunmayann bir parça ve yaklaşık 7-8 bin km de bir içini iyice temizlemek ile bir süre idare ediyor, ama içindeki 2 adet yüzük aşınınca çöp oluyor, çıkmacılardan alınanlar da çoğu zaman sendekinden daha iyi çıkmadığı için kronik sorun haline gelmiş o arabalarda,herkes düzensiz rölanti-klima yükü varken debriyaja basıp vites değiştirirken stop etme gibi sıkıntılarla biniyor arabasına ( bu parça tempranın pek çok serisinde, tipo grubunda falan var aynen, yaygın yani )

neyse sözün özü,
benim temprayı aldığım arkadaş buna çözüm buldu, torna da çok sağlam bir malzemeden yüzükleri ürettirdik ( adını vermek sakat olur bir yerde askeriyenin torna atelyesinde yapıldı tanıdık bir astsubay arkadaş vasıtasıyla ve çok iyi işi çıkardılar,

arkadaş son 3 yıldır türkiyenin her yerinden hatta kıbrıstan vs. kargoyla kendisine gönderilen bozuk rhvleri 100 tl ye yenileyip yolladı, anadoludan onlarca geldi (internette ilanı var çünkü )

istanbuldan zaten sürekli getirip yaptırıyorlar, abartısız 3 yılda en az 80-100 arabaya yaptı ve hepsi arayıp teşekkür ettiler, dua ettiler, parçayı onaran hiç bir yer yok çünkü servisler de ddahil..

neyse, şu sizin parçayı fotoyla da olsa bi görmek isterim,

italyan işi-japon işi çok farklı tasarım da olabilir ama belli mi olur, benzer bir yapısı varsa deneriz
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 60 misafir