Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

SUZUKI - COMPARATIVE - REVIEWS - GENERAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254278Okunmamış mesaj erkan-rkn
14 Tem 2017 16:09

2001 Jlx 1,6 araç ile 100 km üstü ve virajlarda stabilitesini kaybediyor hissi ile kullanıcısını bu yolarda geriyor. Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.

Aracın ön ve arka takım bakımı yapılmıştı. Sade bir uğultu var gibi, diferansiyel sesi gibi. Onun dışında bir şey yok gibi. Bazı arkadaşların 170 yaptığını okuyunca artık sizlere bi danışayım dedim. Araçımızdaki durum hakkında tecrübeli jlx kullanıcılarından yorum bekliyorum. Durum normal ise 170 km hız yapan arkadaşlar 13 jant mı takıp yapıyor merak ettim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1039
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: JLX HIZ VE VİRAJLARDA STABİL DEĞİL

Mesaj: # 254282Okunmamış mesaj bbalta
14 Tem 2017 23:15

Merhaba,
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:

1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?


Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Barış Balta / 36
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254283Okunmamış mesaj Offroadpassion
15 Tem 2017 13:48

erkan-rkn yazdı: Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Üstad bu yazdıklarınız çok nomal ve Suzuki için değil diğer (Eski) SUV modelleri içinde geçerli... Yeni model SUV'lar monocook yanlış yazmadıysam şasi türü yere yakın ve asvalt amaçlı..onlar da Otomobiller kadar stabil değil..özetle araç hafif arzazi bozuk yol ve aslavt karışımı..süspansiyon sis. daha uzun ve yumuşak..buda virajlarda denge kaybı ile geri döner herzaman..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254301Okunmamış mesaj erkan-rkn
18 Tem 2017 13:28

Offroadpassion yazdı:
erkan-rkn yazdı: Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Üstad bu yazdıklarınız çok nomal ve Suzuki için değil diğer (Eski) SUV modelleri içinde geçerli... Yeni model SUV'lar monocook yanlış yazmadıysam şasi türü yere yakın ve asvalt amaçlı..onlar da Otomobiller kadar stabil değil..özetle araç hafif arzazi bozuk yol ve aslavt karışımı..süspansiyon sis. daha uzun ve yumuşak..buda virajlarda denge kaybı ile geri döner herzaman..
Cevap için teşekkür ederim, beklentim şehir dışı yollarda 120-130 civarında sakin bir yolculuk, sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?
Aynı model honda crv kullanıcısı da bizim aracın yol tutuşundan şikayet etmiş.
1997 model hyundai minibüs uzun yolda kullandım. Daha yüksek bir araç. Suzukinin 2001 model jlx değilde minibüsünü kullanıyor gibiyim.
Sizin eski aracınız jlx di galiba. Bu tür sıkıntı yaşadığınızı yazmamışsınız. Galiba hiç kimse yazmamış, forumda aradım.
bbalta yazdı:Merhaba,
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:

1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?


Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Kendini arkadan kaymaya meyilli hissettiriyor. Zira direksiyona tepkileri normal.

Ayrıca numaralarılı sorularınıza cevaben :
1. Lastikler orjinal ebata döndük. Eskiden değildi 225/70/15 di, şimdi 195/80/15 oldu.
2. lastik KUMHO 195 R 15 KL78 100 S. orta karar zannederim. Ayrıca bu ebat lastik bulmak zorlaştı.
3. Jantlar temiz. Temiz olmazsa balanstan titreşim yapar diye düşünüyorum.
4. Evet r/balans yapılmıştı.
5. R/ Balansçının tespitlerine göre uzun bir rot demiri var (orta rotmuydu ;) ) değişti. Direksiyon, ve teker bilyaları vs. suzuki servisinde kontrol edildi.
6. Amortisörden bende süpheleniyorum ama patlak olduguna dair işaret nedir. Bozuk yok ve çukur ise sıkıntı yok gibi. Viraj ve hızda etkiliyor mu? Bunu servise sorarsak hemen değişelim abi muhabbeti olabilir diye önce araştırıyorum.
7. Araç tamamiyle orjinal görünümünde. Kupa ile şase arasında belli yerlerde 1,5 cm kaucuk var. Galiba oda orjinali.

Araç 50-70 km civarı sağa sola çekme yok.

Bir detay var, araç yüksek süratte dengesiz/dalgalı asfaltta yaylanma yapıyor.
Birde aracı durur haden (araımız otom. vites) ileri vitese takınca arka taraf biraz alçalıp geri viteste yükselmekte.
Acaba aracın arka dingil ekseni kayık olabilirmi? Bu sorun rot ayarında belli olmuor olabilir. Zira trafikte bazen gördüğüm araçlar oluyor. Araç düz gittiği halde biraz yan ilerliyor gibi, arka teker önü takip etmiyor. Bunu kontrol etmedim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254302Okunmamış mesaj erkan-rkn
18 Tem 2017 13:34

erkan-rkn yazdı:Bir detay var, araç yüksek süratte dengesiz/dalgalı asfaltta yaylanma yapıyor.
yani eğimli yol geçilince salınım bir kaç defa daha devam ediyor.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1039
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254303Okunmamış mesaj bbalta
18 Tem 2017 14:20

Amortisörlerin patlak olup olmadığını en kabaca şu şekilde kontrol edebilirsiniz. Tam amortisörün üst kısmından araca olabildiğince kuvvetli bastırın. Eğer araç anında geri yükseliyorsa sağlıklı diyebiliriz ama çok yavaş eski haline geliyorsa patlak denebilir. Bununla beraber amortisörlerde kaçakları da kontrol etmek lazım. Kaçak olmasa bile amortisörlerin belli bir ömrü var. Genelde 100bin-150bin km arası sağlıklı çalışırlar ama bu kullanım şekline çok bağlı. Arazi şartları bu süreyi kısaltır. En iyisi bu işten anlayan bir ustaya göstermeniz olacaktır. Yürüyen şakaya gelmez.

Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.

Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Barış Balta / 36
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254314Okunmamış mesaj Offroadpassion
19 Tem 2017 11:53

erkan-rkn yazdı:sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?.
Hımm üstad o 2007-2012 arasında bendeki Suzuki Vitara JLX içindi..5,85 ayna mahruti çok özel ateşleme ayarları ve araç çok iyiydi..180 kadranı sonuna kadar çeviriyordu..tami km saati nekadar doğru tartışılır..zira orjinal lastik yok, ayna mahruti 5.85 olmuş lastik 30" olmuş vs..ancak performası öyle başka bir araç görmedim..2.5 V6 ile yürüyordum :) o o araca özel bir şeydi, hatta satığım arkadaştan 2 yıl sonra geri istedim satmadı..halada biniyor..O araç ile sadece düzlüklerde gazladım..viraj yüksek her araç için tabiki stabil degil ve çok güvenli degil..alışmak ve tanımak ayrı bir husus ve gereklilik..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254316Okunmamış mesaj erkan-rkn
19 Tem 2017 13:22

bbalta yazdı: Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.

Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Amortisörler şüpheli halde, kontrolü gerekli.
Lastikleri otoyol ve toprak yol kullanımından ve bu ebatta lastik bulmanın zorluğundan devam etmek durumundayım.
Eksen kayması kontrolünü birkaç Rot balanscıya danışacağım.
Araç şu anda yanımda olmadığından hemen çözemeyeceğim. Çözüme ulaşınca mutlaka paylaşırım.
Verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254317Okunmamış mesaj erkan-rkn
19 Tem 2017 13:38

Offroadpassion yazdı:
erkan-rkn yazdı:sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?.
Hımm üstad o 2007-2012 arasında bendeki Suzuki Vitara JLX içindi..5,85 ayna mahruti çok özel ateşleme ayarları ve araç çok iyiydi..180 kadranı sonuna kadar çeviriyordu..tami km saati nekadar doğru tartışılır..zira orjinal lastik yok, ayna mahruti 5.85 olmuş lastik 30" olmuş vs..ancak performası öyle başka bir araç görmedim..2.5 V6 ile yürüyordum :) o o araca özel bir şeydi, hatta satığım arkadaştan 2 yıl sonra geri istedim satmadı..halada biniyor..O araç ile sadece düzlüklerde gazladım..viraj yüksek her araç için tabiki stabil degil ve çok güvenli degil..alışmak ve tanımak ayrı bir husus ve gereklilik..
Aracımız benzınli, motor avansı kitapçıktan biraz faydalanıp değiştirdim, çekişi biraz arttı ama soğuk motor ilk çalıştırmada tıkırtılı ses verdi, bende optimum bir derece yakaladım. ama o hızlara çıkması imkansız, ateşleme ile ilgili değişikliği forumda paylaşmadıysanız zahmet olmazsa ipucu isterim. İnş bizde düz yolda, otoyolda zevkle binebililiriz. (120+)
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254318Okunmamış mesaj Offroadpassion
19 Tem 2017 15:37

Sizin Araç 2001 1.6 AT midir..??
Site Admin

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254319Okunmamış mesaj erkan-rkn
19 Tem 2017 17:10

Evet, Hakan bey.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254320Okunmamış mesaj Offroadpassion
19 Tem 2017 17:15

Suzuk Vitara JLX lerde Manual ve Otomatik vites arasında çekiş ve gidiş olarak çok ciddi fark var...Otomatik olanın gidişi Manual ile kıyas kabul etmez bazılarında sizde de olduğu gibi 120 dedimmi yapışır kalır..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254321Okunmamış mesaj erkan-rkn
19 Tem 2017 17:26

Motor aynıyken bu hız ve performans farkı sadece şanzıman mı sizce?

Ayrıca oksijen sensöründen süpheleniyorum , diğer sensörleri sadece yetkili servislermi kontrol edebilir. :!: Sitede kendimizin anlayacağı yöntem yazısı görmedim. :?:
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1039
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254322Okunmamış mesaj bbalta
19 Tem 2017 18:35

Otomatik şanzıman inanılmaz çalıyor performanstan maalesef. Forum'da Othar'ın JLX 3 kapı AT->MT şanzıman dönüşümü konusunu inceleyip bilgi sahibi olabilirsiniz.
Barış Balta / 36
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254325Okunmamış mesaj erkan-rkn
20 Tem 2017 09:10

bbalta yazdı:Otomatik şanzıman inanılmaz çalıyor performanstan maalesef. Forum'da Othar'ın JLX 3 kapı AT->MT şanzıman dönüşümü konusunu inceleyip bilgi sahibi olabilirsiniz.
İlginize çok teşekkür ederim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254327Okunmamış mesaj Offroadpassion
20 Tem 2017 13:00

Aynen birinci faktör otomatik şanzuman..ikincisi bazıları özellikle 2000 sonrası İspanyol 1.6 JLXlerinde yine bazıları (Hepsi değil) birde benim ayar vs faktörleri eklenince..demek doğru..servis servis usta usta gezmeyin..otomatikse okadar..aynen devam hiç uğraşmayın..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 254328Okunmamış mesaj erkan-rkn
20 Tem 2017 14:04

Teşekkürler Hakan bey.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Kullanıcı avatarı
erkan-rkn
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
İletişim:

Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil

Mesaj: # 256362Okunmamış mesaj erkan-rkn
10 Nis 2019 17:18

erkan-rkn yazdı:
bbalta yazdı: Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.

Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Amortisörler şüpheli halde, kontrolü gerekli.
Lastikleri otoyol ve toprak yol kullanımından ve bu ebatta lastik bulmanın zorluğundan devam etmek durumundayım.
Eksen kayması kontrolünü birkaç Rot balanscıya danışacağım.
Araç şu anda yanımda olmadığından hemen çözemeyeceğim. Çözüme ulaşınca mutlaka paylaşırım.
Verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim.
Nihayet araçımız gelince ilgilendik ve sorun epeyce çözüldü. Neler yaptık!
Önlere Lassa competus asfalt lstiği takıldı. (Lastikçi arkadaşım lastik sorun olabileceğini söylemişti.)
Arka amortisörler salınım fazla olduğundan değişim yapıldı. (monroe adventure). (Amortisörcü normal desede ben salınımın normal olmadığını gördüğümden değiştik.)
Gidiş stabilitesi beklentimi eskiye nazaran telafi etti.
Diferansiyel ötmese otoyolda binek araçtan sessiz.

Barış ve Hakan beye cevapları için tekrar teşekkürler.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,

bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.

Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''


Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t

Cevapla

“SUZUKI - KARŞILAŞTIRMA - İNCELEME - GENEL KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir