Offroadpassion yazdı:erkan-rkn yazdı: Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Üstad bu yazdıklarınız çok nomal ve Suzuki için değil diğer (Eski) SUV modelleri içinde geçerli... Yeni model SUV'lar monocook yanlış yazmadıysam şasi türü yere yakın ve asvalt amaçlı..onlar da Otomobiller kadar stabil değil..özetle araç hafif arzazi bozuk yol ve aslavt karışımı..süspansiyon sis. daha uzun ve yumuşak..buda virajlarda denge kaybı ile geri döner herzaman..
Cevap için teşekkür ederim, beklentim şehir dışı yollarda 120-130 civarında sakin bir yolculuk, sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?
Aynı model honda crv kullanıcısı da
bizim aracın yol tutuşundan şikayet etmiş.
1997 model hyundai minibüs uzun yolda kullandım. Daha yüksek bir araç. Suzukinin 2001 model jlx değilde
minibüsünü kullanıyor gibiyim.
Sizin eski aracınız jlx di galiba. Bu tür sıkıntı yaşadığınızı yazmamışsınız. Galiba hiç kimse yazmamış, forumda aradım.
bbalta yazdı:Merhaba,
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:
1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?
Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Kendini arkadan kaymaya meyilli hissettiriyor. Zira direksiyona tepkileri normal.
Ayrıca numaralarılı sorularınıza cevaben :
1. Lastikler orjinal ebata döndük. Eskiden değildi 225/70/15 di, şimdi 195/80/15 oldu.
2. lastik KUMHO 195 R 15 KL78 100 S. orta karar zannederim. Ayrıca bu ebat lastik bulmak zorlaştı.
3. Jantlar temiz. Temiz olmazsa balanstan titreşim yapar diye düşünüyorum.
4. Evet r/balans yapılmıştı.
5. R/ Balansçının tespitlerine göre uzun bir rot demiri var (orta rotmuydu
) değişti. Direksiyon, ve teker bilyaları vs. suzuki servisinde kontrol edildi.
6. Amortisörden bende süpheleniyorum ama patlak olduguna dair işaret nedir. Bozuk yok ve çukur ise sıkıntı yok gibi. Viraj ve hızda etkiliyor mu? Bunu servise sorarsak hemen değişelim abi muhabbeti olabilir diye önce araştırıyorum.
7. Araç tamamiyle orjinal görünümünde. Kupa ile şase arasında belli yerlerde 1,5 cm kaucuk var. Galiba oda orjinali.
Araç 50-70 km civarı sağa sola çekme yok.
Bir detay var, araç yüksek süratte dengesiz/dalgalı asfaltta yaylanma yapıyor.
Birde aracı durur haden (araımız otom. vites) ileri vitese takınca arka taraf biraz alçalıp geri viteste yükselmekte.
Acaba aracın arka dingil ekseni kayık olabilirmi? Bu sorun rot ayarında belli olmuor olabilir. Zira trafikte bazen gördüğüm araçlar oluyor. Araç düz gittiği halde biraz yan ilerliyor gibi, arka teker önü takip etmiyor. Bunu kontrol etmedim.