Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Off-Road Araçlarımızı hazırlarken taktığımız 12Volt60/100Watt kapasiteli Delici ve Yayıcı aydınlatmalar nekadar gereklidir.
Bence Offroad kavramında Delici Sis Farı diye bir kavram yoktur.
Neden : Delici Sis./ Aydınlatma diye adlandırılan 80-100 hatta 150 Mt gibi deli mesafeleri aydınlatan uzun mesafeli yüksek güçlü spot lambalar WRC/Ralli Türü gece 140-160 artık ne ise yüksek hızda seyir için gereklidir.. Biz gece ormanın arazinin zifir karanlığında bırakın 140-160 Km hızı 15-30 Km geçemeyiz (Gerçek Off-Road şartlarında) Zifir karanlık bir ormanda yüksek güçlü lambalarınızı açarsanız, aracın hemen altı lastiklerin yere bastığı yerler, aracın burun kısmı, yanları, lastiklerinin yere bastığı yerler derinn bir karanlığa bürünür...yani dibimizdeki 3-5 Metre nedeyse yok olur ...
Delicilerimiz çok güzel nefis 150 MT ileriye kadar gündüz gibi eee önümüzdeki 0-20 Mt mesafedeki çukurlar setler tehlikeler ne olacak.. Önünüzde 2Mt set varsa arkasında uzayan karanlığı siz tehmin edin..Bu sebeple bu kadar uzun mesafeli DELİCİ yerine kısa mesafeli yayıcı (Fload) tip aydınlatmalar daha çok işimizi görecektir.
Ormanda 100-150 MT ileriyi göreceğime, lastiğimin bastığı yeri görmeyi tercih ederim her zaman..Bu sebeple Bize lazım olan 0-20-30 MT de yeterli aydınlatma yapabilecek uygun yerleşimli yayıcı aydınlatmalardır.
Bence Offroad kavramında Delici Sis Farı diye bir kavram yoktur.
Neden : Delici Sis./ Aydınlatma diye adlandırılan 80-100 hatta 150 Mt gibi deli mesafeleri aydınlatan uzun mesafeli yüksek güçlü spot lambalar WRC/Ralli Türü gece 140-160 artık ne ise yüksek hızda seyir için gereklidir.. Biz gece ormanın arazinin zifir karanlığında bırakın 140-160 Km hızı 15-30 Km geçemeyiz (Gerçek Off-Road şartlarında) Zifir karanlık bir ormanda yüksek güçlü lambalarınızı açarsanız, aracın hemen altı lastiklerin yere bastığı yerler, aracın burun kısmı, yanları, lastiklerinin yere bastığı yerler derinn bir karanlığa bürünür...yani dibimizdeki 3-5 Metre nedeyse yok olur ...
Delicilerimiz çok güzel nefis 150 MT ileriye kadar gündüz gibi eee önümüzdeki 0-20 Mt mesafedeki çukurlar setler tehlikeler ne olacak.. Önünüzde 2Mt set varsa arkasında uzayan karanlığı siz tehmin edin..Bu sebeple bu kadar uzun mesafeli DELİCİ yerine kısa mesafeli yayıcı (Fload) tip aydınlatmalar daha çok işimizi görecektir.
Ormanda 100-150 MT ileriyi göreceğime, lastiğimin bastığı yeri görmeyi tercih ederim her zaman..Bu sebeple Bize lazım olan 0-20-30 MT de yeterli aydınlatma yapabilecek uygun yerleşimli yayıcı aydınlatmalardır.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Aydınlatma seçiminde ise mümkün olan en az tüketimli LED tipi yayıcı modellerin seçimini öneririm.. Bir örnek ile durumu izah edeyim..
4 Adet Mella XX model 12V-60Watt cillop gibi sisleriniz var..60/12=5Ah akım çeker.. x 4 Olduğundan = 20 Ah Akım Çeker
Aracınızın Orjinal farları 12V-55/60Watt 60/12=5Ah akım çeker =10 Ah Akım Çeker
Aracınızın Park Lamp Tesisatı 12V-5 Watt 5/12=5Ah akım çeker =0,40x4+Km ıvız zıvır= 5 Ah Akım Çeker
Telsiz= 2 Ah Akım Çeker
Yukarda yazılanların Toplamı =37Ah sürekli tüketim demek
Vinç yaptığınızda 10Dk/20Dk/30Dk.. Gelecek tüketimiz siz düşünün.. (Vinç kalkışta 120-150 Amper sürekli çalışmada yüke göre değişir 40/80 Amper arası tüketir)
60 Ah akünüzünün sıfır olduğu durumda bu işlerin tamamı için 35-50 Dk arası ömrü vardır.
Vinç kullanmazsanız bu süre baya bir uzar, aracı devirli kullanır şarj'ı tam yaptırırsanız süre uzar...
Öneri:
Gece kullanımı ve gece Off-Road'ı için kullanılacak aydınlatmalarda Tüketimin düşük olması ve amaca yönelik olması gereklidir.
1-Akünüzü uygun sınırlar içinde büyütün.
2-LED aydınlatma tercih edin.
3-Halogen Aydılatmanız varsa Vinç Kullanımı sırasında kapatın.
4-Vinç Kullanımı sırasında ve sonrasında aracınızı devirli kullanın.(Tam Şarj İçin)
5-Aydınlatmalarınız Yayıcı türü ve yakın aydınlatma için olmalıdır. (WRC 160Km ile gidecekler kapsam dışı )
Hepinize Güvenli ve Keyifli Off-Roadlar.
4 Adet Mella XX model 12V-60Watt cillop gibi sisleriniz var..60/12=5Ah akım çeker.. x 4 Olduğundan = 20 Ah Akım Çeker
Aracınızın Orjinal farları 12V-55/60Watt 60/12=5Ah akım çeker =10 Ah Akım Çeker
Aracınızın Park Lamp Tesisatı 12V-5 Watt 5/12=5Ah akım çeker =0,40x4+Km ıvız zıvır= 5 Ah Akım Çeker
Telsiz= 2 Ah Akım Çeker
Yukarda yazılanların Toplamı =37Ah sürekli tüketim demek
Vinç yaptığınızda 10Dk/20Dk/30Dk.. Gelecek tüketimiz siz düşünün.. (Vinç kalkışta 120-150 Amper sürekli çalışmada yüke göre değişir 40/80 Amper arası tüketir)
60 Ah akünüzünün sıfır olduğu durumda bu işlerin tamamı için 35-50 Dk arası ömrü vardır.
Vinç kullanmazsanız bu süre baya bir uzar, aracı devirli kullanır şarj'ı tam yaptırırsanız süre uzar...
Öneri:
Gece kullanımı ve gece Off-Road'ı için kullanılacak aydınlatmalarda Tüketimin düşük olması ve amaca yönelik olması gereklidir.
1-Akünüzü uygun sınırlar içinde büyütün.
2-LED aydınlatma tercih edin.
3-Halogen Aydılatmanız varsa Vinç Kullanımı sırasında kapatın.
4-Vinç Kullanımı sırasında ve sonrasında aracınızı devirli kullanın.(Tam Şarj İçin)
5-Aydınlatmalarınız Yayıcı türü ve yakın aydınlatma için olmalıdır. (WRC 160Km ile gidecekler kapsam dışı )
Hepinize Güvenli ve Keyifli Off-Roadlar.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Güzel bilgiler, teşekkür ederiz.
Peki genel kanı olarak hazırlanan çoğu araçta delici olarak tabir edilen lambalar tampon üzerine ve yayıcı olarak nitelendirilen ler ise tavan sepetine veya tavanda uygun bir yere monte edilmekte.
Uygun montaj yerleri için örneklerde istesek mi bu bilgilere ek olara
Peki genel kanı olarak hazırlanan çoğu araçta delici olarak tabir edilen lambalar tampon üzerine ve yayıcı olarak nitelendirilen ler ise tavan sepetine veya tavanda uygun bir yere monte edilmekte.
Uygun montaj yerleri için örneklerde istesek mi bu bilgilere ek olara
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Othar, ben sorayım sen cevapla
1-Zifir karanlıkta bir çukur düşün 50-60 Cm derin...yandan ışık yakarsan ne olur..
2-Bu ışığı araç Tavanından yani 2Mt'den aşağı doğru yakarsan ne olur
3-Off-Road da Gece sakat tehlikeli bölgelerde Kaç Km hız ile gidiyorsun
1-Zifir karanlıkta bir çukur düşün 50-60 Cm derin...yandan ışık yakarsan ne olur..
2-Bu ışığı araç Tavanından yani 2Mt'den aşağı doğru yakarsan ne olur
3-Off-Road da Gece sakat tehlikeli bölgelerde Kaç Km hız ile gidiyorsun
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
1- yadan yakarsam muhtamelen yansıma yapmadan görürüm (ama yan nere olaki )
2- Kaputtan başka bişi göremem (allahtan aracım siyah )
3- Abi ben genelde sizin arkanızdan geldiğim için km saatine pek bakmıyorum ama hızlıymış gibi geliyor hep nedense
2- Kaputtan başka bişi göremem (allahtan aracım siyah )
3- Abi ben genelde sizin arkanızdan geldiğim için km saatine pek bakmıyorum ama hızlıymış gibi geliyor hep nedense
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
1- yadan yakarsam muhtamelen yansıma yapmadan görürüm (ama yan nere olaki ) düşündümde çurun sadece dışı gözükür, içi ve derinliği anlaşılmaz büyük ihtimal..
2- Kaputtan başka bişi göremem (allahtan aracım siyah ) çukur biraz ilerdeyse görürüm içiyle birlikte
3- Abi ben genelde sizin arkanızdan geldiğim için km saatine pek bakmıyorum ama hızlıymış gibi geliyor hep nedense
Biraz düşünerek yazdım düzeltmeleri
2- Kaputtan başka bişi göremem (allahtan aracım siyah ) çukur biraz ilerdeyse görürüm içiyle birlikte
3- Abi ben genelde sizin arkanızdan geldiğim için km saatine pek bakmıyorum ama hızlıymış gibi geliyor hep nedense
Biraz düşünerek yazdım düzeltmeleri
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Othar cevap veriyorum: sen gece gezme başın belaya girecekothar yazdı:1- yadan yakarsam muhtamelen yansıma yapmadan görürüm (ama yan nere olaki ) düşündümde çurun sadece dışı gözükür, içi ve derinliği anlaşılmaz büyük ihtimal..
2- Kaputtan başka bişi göremem (allahtan aracım siyah ) çukur biraz ilerdeyse görürüm içiyle birlikte
3- Abi ben genelde sizin arkanızdan geldiğim için km saatine pek bakmıyorum ama hızlıymış gibi geliyor hep nedense
Biraz düşünerek yazdım düzeltmeleri
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Othar, ben sorayım sen cevapla
1-Zifir karanlıkta bir çukur düşün 50-60 Cm derin...yandan ışık yakarsan ne olur..
Yani arabanın farı veya bu açıdan gelen ışık etrafına düşerse ortası karanlık ve derinlik belirsiz olur dediğin gibi.. Bu durumda 150 Mt ileriyi görmemin bir faydası olmaz...
(önümü göremezken)
2-Bu ışığı araç Tavanından yani 2Mt'den aşağı doğru yakarsan ne olur
Arabamızın Tavandan Aşağı doğru inen ve alana yayılan ışık ise %50-60 oranında daha başarılı olur, Işık 80/90 derecelerden gelmediği sürece araziye ve çukurların tipine göre gölgeli karanlık alanlar kalacaktır.
3-Off-Road da Gece sakat tehlikeli bölgelerde Kaç Km hız ile gidiyorsun
Benim hızım 15-25Km Max olur..tın tın ve bastığım yeri görerek emin olarak ilerlerim...heran bir Dal/Ağaç Kökü/Sert bir Cisim, Derin Çukur,Dere yamacı....vs.vs... herşey olabilir..
bu durumda yine 100/150 Mt ileriye bakan Delici aydınlatmalar işe yaramaz.. Ne lazım Yayıcı, Yakını gündüz gibi gösteren, Mümkünse az tüketen verimli aydınlatma
1-Zifir karanlıkta bir çukur düşün 50-60 Cm derin...yandan ışık yakarsan ne olur..
Yani arabanın farı veya bu açıdan gelen ışık etrafına düşerse ortası karanlık ve derinlik belirsiz olur dediğin gibi.. Bu durumda 150 Mt ileriyi görmemin bir faydası olmaz...
(önümü göremezken)
2-Bu ışığı araç Tavanından yani 2Mt'den aşağı doğru yakarsan ne olur
Arabamızın Tavandan Aşağı doğru inen ve alana yayılan ışık ise %50-60 oranında daha başarılı olur, Işık 80/90 derecelerden gelmediği sürece araziye ve çukurların tipine göre gölgeli karanlık alanlar kalacaktır.
3-Off-Road da Gece sakat tehlikeli bölgelerde Kaç Km hız ile gidiyorsun
Benim hızım 15-25Km Max olur..tın tın ve bastığım yeri görerek emin olarak ilerlerim...heran bir Dal/Ağaç Kökü/Sert bir Cisim, Derin Çukur,Dere yamacı....vs.vs... herşey olabilir..
bu durumda yine 100/150 Mt ileriye bakan Delici aydınlatmalar işe yaramaz.. Ne lazım Yayıcı, Yakını gündüz gibi gösteren, Mümkünse az tüketen verimli aydınlatma
Site Admin
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Araçlarımızda yükseltme oldugundan,söför koltugundaki sürücücü aracın önünden minimum 1 ila 3 metre yakınını görür, (ön barlar ve barlara bağlanmış sisler görüşü bir miktar engelliyor )
tavandaki sisler yaklaşık yerden 2 metre civarında oldugundan tavandaki sislerin ön kaputun üstünden önü aydınlatacak
şeklde ayarlanırsa sürücünün en yakın görebilecegi yakınlıgı aydınlatılmış olur o yüzden tavandaki sisler en yakını aytınlatmada daha
foksiyonel gibi geliyor bana..
ön tampondaki sisleride tavan sepetindeki sislerin aydınlatmasının bittiği yerden başlatarak ayarlanmasıda daha ileriyi görmemizi
sağlar, şahsen ben bu şekilde sisleri ayarladım..
tavandaki sisler yaklaşık yerden 2 metre civarında oldugundan tavandaki sislerin ön kaputun üstünden önü aydınlatacak
şeklde ayarlanırsa sürücünün en yakın görebilecegi yakınlıgı aydınlatılmış olur o yüzden tavandaki sisler en yakını aytınlatmada daha
foksiyonel gibi geliyor bana..
ön tampondaki sisleride tavan sepetindeki sislerin aydınlatmasının bittiği yerden başlatarak ayarlanmasıda daha ileriyi görmemizi
sağlar, şahsen ben bu şekilde sisleri ayarladım..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Aksi görüşü olan veya şu söyle şeklide farklı yorumlar da varsa onları da bekleriz, nihayetinde tartışma platformu amaç fikirleri gün ışığına çıkartmak..
Site Admin
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
ama geceleri arazide dolaşmıyorum en fazla köy yollarında oluyorum..ozdemirbrs yazdı:Araçlarımızda yükseltme oldugundan,söför koltugundaki sürücücü aracın önünden minimum 1 ila 3 metre yakınını görür, (ön barlar ve barlara bağlanmış sisler görüşü bir miktar engelliyor )
tavandaki sisler yaklaşık yerden 2 metre civarında oldugundan tavandaki sislerin ön kaputun üstünden önü aydınlatacak
şeklde ayarlanırsa sürücünün en yakın görebilecegi yakınlıgı aydınlatılmış olur o yüzden tavandaki sisler en yakını aytınlatmada daha
foksiyonel gibi geliyor bana..
ön tampondaki sisleride tavan sepetindeki sislerin aydınlatmasının bittiği yerden başlatarak ayarlanmasıda daha ileriyi görmemizi
sağlar, şahsen ben bu şekilde sisleri ayarladım..
dikkat ayuu çıkabülürr..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
ben hepsini ön tamponun üstüne koydum, hiç fena olmadı iki delici iki yayıcı led(15W*4)
gece keskin dönüşler dışında beni rahatsız etmedi
gece keskin dönüşler dışında beni rahatsız etmedi
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
düşününce, çukurların derinliği problem olabilir
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Yayıcılar kaç derece deliciler kaç derece bilgin varmı
Bende Tepede 30 derece, yanlarda 60 Derece geniş açı mercekler var.. İleri doğru Sürücü koltuğundan itibaren 4-30 Mt arasını bayaa bir gündüze çeviriyor. Yani arabanın görüş açısına yakın bir yerlerden itibaren iş görüyor..ama arabanın hemen dibi dersen hafifi aydınlanma var.
Acep Tampon üstüne koymak ön bölümdeki ölü bölgelerimi yok eder düşündüm şimdi
Bende Tepede 30 derece, yanlarda 60 Derece geniş açı mercekler var.. İleri doğru Sürücü koltuğundan itibaren 4-30 Mt arasını bayaa bir gündüze çeviriyor. Yani arabanın görüş açısına yakın bir yerlerden itibaren iş görüyor..ama arabanın hemen dibi dersen hafifi aydınlanma var.
Acep Tampon üstüne koymak ön bölümdeki ölü bölgelerimi yok eder düşündüm şimdi
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Bazi amerikanlarda kaput ust (ortasina dogru) 20" led bar calismalari gormustum ama ne derece efektif olur bilemiorum.
Bence cukur isi icin koltuklari biraz yukseltip araca en yakin bolgeleri gormeye calismak mantikli olabilir. Tavan sislerini ise on cama en yakin noktaya hatta cj lerdeki gibi A sutunun onune bir aparatla koymak isigin acisini zemine gore daha dik yapmaya yarayabilir bunlara ek olarak tampona yayici koymak daha mantikli gelmeye basladi banada.
Ama ben sizi arkadan takip etmeyi daha garantili buluorum
Bence cukur isi icin koltuklari biraz yukseltip araca en yakin bolgeleri gormeye calismak mantikli olabilir. Tavan sislerini ise on cama en yakin noktaya hatta cj lerdeki gibi A sutunun onune bir aparatla koymak isigin acisini zemine gore daha dik yapmaya yarayabilir bunlara ek olarak tampona yayici koymak daha mantikli gelmeye basladi banada.
Ama ben sizi arkadan takip etmeyi daha garantili buluorum
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
flood beam (45 degree)
spot beam(16 degrees)
spot beam(16 degrees)
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Off-Road Kullanımda Delici ve Yayıcı Aydınlatmalar.
Harika bir konu ve paylaşım için teşekkürler hakan abi,
Bende kendi aracımda 60W LED X 2 45 Derece yayıcı sisler kullanıyorum.
Tamponda sis farı yerlerinde montajlılar ve gece gayet yeterli seviyede aydınlatma sağlıyorlar,
Aklıma hep bull bar üstüne almak gelsede hem görüş açısını bozmasından, hemde çalınmaya daha çok müsait olcağından sebep vazgeçiyorum.
Bende kendi aracımda 60W LED X 2 45 Derece yayıcı sisler kullanıyorum.
Tamponda sis farı yerlerinde montajlılar ve gece gayet yeterli seviyede aydınlatma sağlıyorlar,
Aklıma hep bull bar üstüne almak gelsede hem görüş açısını bozmasından, hemde çalınmaya daha çok müsait olcağından sebep vazgeçiyorum.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 60 misafir