Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Çavuş
- Mesajlar: 417
- Kayıt: 12 Mar 2014 10:26
- Konum: Şişli, İstanbul
- İletişim:
Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Merhaba sayın üstadlarım, saygı değer abilerim ve sevdiğim küçüklerim,
Aranıza katılalı pek bir zaman olmamasına rağmen teknik olsun pratik olsun bir çok şey de sayenizde ilerledim. Şimdi tartışmaya açık bir konu olan benzin-lpg kavgasına kendi tecrübelerimden yola çıkarak başlıyorum belki birilerine faydamız da olur )
malum 86 model 1.0 motor 30luk mt lastiğe sahip sj bir makinem var. aldığım da tüplü idi. oldum olası tüpü hiç sevmem fakat hani para dedik kolay kazanılmıo dedik, tüpte olsun, benzin de olsun kullandık.
çok fazla uzatmadan sadete geliyorum. kendi gözlemlerime hesaplarıma bakarsam sj410 için tüpü asla ve asla düşünmeyin. tüplü ise benim yaptığım gibi söktürün atın. en son bayramda istanbul kuşadası yaptım, 1200-1300 km civarı, 30krş yakmış lpg de. diyeceksiniz ki benzin 50 krş yakar, yaksın! 9 lt gazla gittiğim yeri 5 lt benzinle gittim bu bir. 5x5=25 tl benzin 2.50x9=22,5 gaz. gazın da motor için ne kadar sağlıklı olduğunu hepimiz biliyoruz , düşük performans ve bas bas bağıran motor da cabası. 1.0 ve 1.3 samular için gaz olayı küllüyen hatadır, mantık dışıdır. aslanı otla beslemek gibi bir şeydir. haa dipnotum karbüratörlü olanlar için. yeni nesil motorları bilmem.
800cc 1000cc 1300cc motorlar zaten tasarruf motorlarıdır. lpg işine girip de yazık etmeyin araca. 40.000km de kar ettiğinizi zannedersiniz, sonra conta,subap ne bileyim zımbırtılar bozulur, yine aynı paraya gelir.
son olarak, yok benm aracım 20krş yakıyo, yok 22 krş yakıyo gibi palavralara inanmayın. 30luk mt veya extreme lastikle şehir içi 35-40 tan aşağı lpg YAKMAZ! yakar diyenler varsa, lastiği ufaktır, dişsizdir, düz yoldur. ben ilk zamanlar bu 20 krş yakıyorum diyenlere çok imrenip çok araştırdım. çok kişiyle ustayla konuştum. mekanik sıkıntım mı var acaba dedim? her şeyini yaptırdım vs vs.. sj410 karbüratörlüdür, canavardır, 30luk lastiği çevirir anasını ağlatır hatta ama motoruna göre benzini içer : ) bırakın aracınız içsin, nefes alsın.
yok abi ben işe gidip geliyorum, düzyoldayım lastiğim küçük aracım alçak diyosanız eyvallah, lpg kullanın saygım sonsuz. ama offroadsa, kışın karda, yazın balçıktaysanız o lpg 1 lira etmez. bagajı da kaplar, cebinizi de, motoru da yakar.
tüpçüye gidin, lpg yi söktürün, araç proje çizen bir yerden projeyi çizdirin, periyodik muayene zamanı o evraklarla gidin. 350 ila 200 tl arası yapan yerler var istanbulda. 1 yılım var nerdeyse muayeneye, söktürdüm ama projeyi çizdirmedim. hiç biri çevirip de lpg yok ruhsata işli değil diye ceza yazmaz. muayene zamanım gelsin, halledeceğim. hepinizi sevgiyle selamlıyorum. sj sahibi olanlar veya olmak isteyenler, düşünenler için faydalı olacağını ümit ediyorum.
Aranıza katılalı pek bir zaman olmamasına rağmen teknik olsun pratik olsun bir çok şey de sayenizde ilerledim. Şimdi tartışmaya açık bir konu olan benzin-lpg kavgasına kendi tecrübelerimden yola çıkarak başlıyorum belki birilerine faydamız da olur )
malum 86 model 1.0 motor 30luk mt lastiğe sahip sj bir makinem var. aldığım da tüplü idi. oldum olası tüpü hiç sevmem fakat hani para dedik kolay kazanılmıo dedik, tüpte olsun, benzin de olsun kullandık.
çok fazla uzatmadan sadete geliyorum. kendi gözlemlerime hesaplarıma bakarsam sj410 için tüpü asla ve asla düşünmeyin. tüplü ise benim yaptığım gibi söktürün atın. en son bayramda istanbul kuşadası yaptım, 1200-1300 km civarı, 30krş yakmış lpg de. diyeceksiniz ki benzin 50 krş yakar, yaksın! 9 lt gazla gittiğim yeri 5 lt benzinle gittim bu bir. 5x5=25 tl benzin 2.50x9=22,5 gaz. gazın da motor için ne kadar sağlıklı olduğunu hepimiz biliyoruz , düşük performans ve bas bas bağıran motor da cabası. 1.0 ve 1.3 samular için gaz olayı küllüyen hatadır, mantık dışıdır. aslanı otla beslemek gibi bir şeydir. haa dipnotum karbüratörlü olanlar için. yeni nesil motorları bilmem.
800cc 1000cc 1300cc motorlar zaten tasarruf motorlarıdır. lpg işine girip de yazık etmeyin araca. 40.000km de kar ettiğinizi zannedersiniz, sonra conta,subap ne bileyim zımbırtılar bozulur, yine aynı paraya gelir.
son olarak, yok benm aracım 20krş yakıyo, yok 22 krş yakıyo gibi palavralara inanmayın. 30luk mt veya extreme lastikle şehir içi 35-40 tan aşağı lpg YAKMAZ! yakar diyenler varsa, lastiği ufaktır, dişsizdir, düz yoldur. ben ilk zamanlar bu 20 krş yakıyorum diyenlere çok imrenip çok araştırdım. çok kişiyle ustayla konuştum. mekanik sıkıntım mı var acaba dedim? her şeyini yaptırdım vs vs.. sj410 karbüratörlüdür, canavardır, 30luk lastiği çevirir anasını ağlatır hatta ama motoruna göre benzini içer : ) bırakın aracınız içsin, nefes alsın.
yok abi ben işe gidip geliyorum, düzyoldayım lastiğim küçük aracım alçak diyosanız eyvallah, lpg kullanın saygım sonsuz. ama offroadsa, kışın karda, yazın balçıktaysanız o lpg 1 lira etmez. bagajı da kaplar, cebinizi de, motoru da yakar.
tüpçüye gidin, lpg yi söktürün, araç proje çizen bir yerden projeyi çizdirin, periyodik muayene zamanı o evraklarla gidin. 350 ila 200 tl arası yapan yerler var istanbulda. 1 yılım var nerdeyse muayeneye, söktürdüm ama projeyi çizdirmedim. hiç biri çevirip de lpg yok ruhsata işli değil diye ceza yazmaz. muayene zamanım gelsin, halledeceğim. hepinizi sevgiyle selamlıyorum. sj sahibi olanlar veya olmak isteyenler, düşünenler için faydalı olacağını ümit ediyorum.
Fatih Demirci 1987
Beylikdüzü
Suzuki Samurai
Beylikdüzü
Suzuki Samurai
- swordancer
- Er
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 12 Tem 2014 07:20
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Hocam maalesef çok haklısın fakat şöyle bir şey var uzun vadede gerçekten fark yarattığını düşünüyorum ben. Nedenini de söyleyim şahsen ben öğrenci bir insanım ve gezip tozmam gerçekten çok oluyor. haftada bir depoyu dolduruyorum ve 2 kuruş dediğimiz şey bazen o kadar çok lazım oluyor ki geçen fener de bir kafede otururken 2 lira çıkmadı diye adamlar resmen bulaşık yıkatacaktı bize neredeyse. Benim için öncelik maddi durum oluyor genelde fakat başka arkadaşları bilemem.
Furkan Karabulut | 19
Grand Vitara 2005 3K 1.6
Grand Vitara 2005 3K 1.6
-
- Çavuş
- Mesajlar: 417
- Kayıt: 12 Mar 2014 10:26
- Konum: Şişli, İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
senin durumun ayrı, sen öğrencisin. arabanın olması bile değişik bi durum. şahsen ben öğrenciyken param bile olmazdı. araba senin için araçsa benm dediklerim sana sökmez.
ben samuraileri araç değil amaç olarak görmekteyim. ömrünü uzatmak ve orijinallikten yanayımdır her zaman. arazi aracına lpg yanlış bence. haftada 5 yerine 3 kullan o zaman, sağlam kullan benzinde.
neyse kardeşim, ben biraz işin teknik yönündeyim. herkes özgür, isteyen at arabasına bağlasın lpg yi.
ben samuraileri araç değil amaç olarak görmekteyim. ömrünü uzatmak ve orijinallikten yanayımdır her zaman. arazi aracına lpg yanlış bence. haftada 5 yerine 3 kullan o zaman, sağlam kullan benzinde.
neyse kardeşim, ben biraz işin teknik yönündeyim. herkes özgür, isteyen at arabasına bağlasın lpg yi.
Fatih Demirci 1987
Beylikdüzü
Suzuki Samurai
Beylikdüzü
Suzuki Samurai
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Bende o zaman daha farklı bir şey anlatayım , sj413 için konuşuyorum.
Aracım LPG+benzin ile çalışıyor. Karbüratör ayarım süper?? Ne zamana kadar, sağlam çamurlara girinceye kadar. Aracın orijinal karbüratörünü, her çamurlu arazisinden sonra temizlenmeye gidiyorum. Adam söküyor ve her yerinden çamur çıkıyor, tıkanıyor performans çok kötü oluyor, rolanti düzensiz oluyor, siyah duman atıyor falan filan, nedense LPG tık yok, aynen devam. Ustanın tavsiyesi Weber koymak, sebebi ise daha geniş kanalları ve şamandıranın delikleri daha geniş olması sebebi ile sorunlarının düzeleceği yönünde. Bende bunun yerine Weber koyana kadar, LPG'nin ayarını sonuna kadar açtırdım. Bu durumda yakıt arttı ama performans gayet güzel. Benim şu an lpg' ye devam etme sebebim bu.
Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG benzine oran ile daha yüksek bir patlama yaptığından, ayarını açmanız durumda benzinden bir farkın olmayacağı yönünde. Motora zarar konusuna gelince; benzin yakıtı ile geliştirilmiş bir sistemi LPG ile çalıştırmak .... İşte orada bende tam emin değilim.
Aracım LPG+benzin ile çalışıyor. Karbüratör ayarım süper?? Ne zamana kadar, sağlam çamurlara girinceye kadar. Aracın orijinal karbüratörünü, her çamurlu arazisinden sonra temizlenmeye gidiyorum. Adam söküyor ve her yerinden çamur çıkıyor, tıkanıyor performans çok kötü oluyor, rolanti düzensiz oluyor, siyah duman atıyor falan filan, nedense LPG tık yok, aynen devam. Ustanın tavsiyesi Weber koymak, sebebi ise daha geniş kanalları ve şamandıranın delikleri daha geniş olması sebebi ile sorunlarının düzeleceği yönünde. Bende bunun yerine Weber koyana kadar, LPG'nin ayarını sonuna kadar açtırdım. Bu durumda yakıt arttı ama performans gayet güzel. Benim şu an lpg' ye devam etme sebebim bu.
Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG benzine oran ile daha yüksek bir patlama yaptığından, ayarını açmanız durumda benzinden bir farkın olmayacağı yönünde. Motora zarar konusuna gelince; benzin yakıtı ile geliştirilmiş bir sistemi LPG ile çalıştırmak .... İşte orada bende tam emin değilim.
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Tolga abi weber ile 1.3 motorda bariz farkı göreceksin. Burada tofaşlarda kullanılan orjinal weber karbüratörleri koyuyorlar. Sadece emme manifoldunda ufak bir tadilat oluyor. Onun haricinde yurtdışında samurai için weber kitleri var. Sen o uzun listene onu da ekletolga1453 yazdı:Bende o zaman daha farklı bir şey anlatayım , sj413 için konuşuyorum.
Aracım LPG+benzin ile çalışıyor. Karbüratör ayarım süper?? Ne zamana kadar, sağlam çamurlara girinceye kadar. Aracın orijinal karbüratörünü, her çamurlu arazisinden sonra temizlenmeye gidiyorum. Adam söküyor ve her yerinden çamur çıkıyor, tıkanıyor performans çok kötü oluyor, rolanti düzensiz oluyor, siyah duman atıyor falan filan, nedense LPG tık yok, aynen devam. Ustanın tavsiyesi Weber koymak, sebebi ise daha geniş kanalları ve şamandıranın delikleri daha geniş olması sebebi ile sorunlarının düzeleceği yönünde. Bende bunun yerine Weber koyana kadar, LPG'nin ayarını sonuna kadar açtırdım. Bu durumda yakıt arttı ama performans gayet güzel. Benim şu an lpg' ye devam etme sebebim bu.
Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG benzine oran ile daha yüksek bir patlama yaptığından, ayarını açmanız durumda benzinden bir farkın olmayacağı yönünde. Motora zarar konusuna gelince; benzin yakıtı ile geliştirilmiş bir sistemi LPG ile çalıştırmak .... İşte orada bende tam emin değilim.
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Sj veya Samurai İçin Lpg Ne Kadar Gerekli?
Daha zamanı var bir gün koyarım listeyeyuzen_adam yazdı:Tolga abi weber ile 1.3 motorda bariz farkı göreceksin. Burada tofaşlarda kullanılan orjinal weber karbüratörleri koyuyorlar. Sadece emme manifoldunda ufak bir tadilat oluyor. Onun haricinde yurtdışında samurai için weber kitleri var. Sen o uzun listene onu da ekletolga1453 yazdı:Bende o zaman daha farklı bir şey anlatayım , sj413 için konuşuyorum.
Aracım LPG+benzin ile çalışıyor. Karbüratör ayarım süper?? Ne zamana kadar, sağlam çamurlara girinceye kadar. Aracın orijinal karbüratörünü, her çamurlu arazisinden sonra temizlenmeye gidiyorum. Adam söküyor ve her yerinden çamur çıkıyor, tıkanıyor performans çok kötü oluyor, rolanti düzensiz oluyor, siyah duman atıyor falan filan, nedense LPG tık yok, aynen devam. Ustanın tavsiyesi Weber koymak, sebebi ise daha geniş kanalları ve şamandıranın delikleri daha geniş olması sebebi ile sorunlarının düzeleceği yönünde. Bende bunun yerine Weber koyana kadar, LPG'nin ayarını sonuna kadar açtırdım. Bu durumda yakıt arttı ama performans gayet güzel. Benim şu an lpg' ye devam etme sebebim bu.
Ayrıca bildiğim kadarı ile LPG benzine oran ile daha yüksek bir patlama yaptığından, ayarını açmanız durumda benzinden bir farkın olmayacağı yönünde. Motora zarar konusuna gelince; benzin yakıtı ile geliştirilmiş bir sistemi LPG ile çalıştırmak .... İşte orada bende tam emin değilim.
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 32 misafir