Suzuki Vitara JLX 2.0 HDI / Uzun Dönem Testi

SUZUKI - COMPARATIVE - REVIEWS - GENERAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Suzuki Vitara JLX 2.0 HDI / Uzun Dönem Testi

Mesaj: # 160809Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 00:01

Suzuki Vitara JLX 2.0 HDI / Uzun Dönem Testi
Yazım biraz uzun olacak ama ihtiyaç sahibi olan ön yargısı olan merakta olan herkese dikkatle okumasını öneriyorum. Yazı 2 yıllık kullanım süremce edindiğim fikirlerden oluşmuş ve iyisiyle kötüsüyle objektif bakarak yazdım ve aşağıdaki gibidir

Bazı arkadaşlar bilirler, şu anda son on yıl içindeki 7. JLX kasa vitaramı kullanıyorum. Daha önceden elimden 97 model V6 2,0 , 98 model 1,6 3 kapı düz, otomatik, beş kapı üç kapı o bu derken 2010 sonunda hep merak ettiğim ve JLX içerisinde denemediğim tek seri olan Peugeot nun 2,0 litre HDİ makinesi ile donanmış Vitara JLX , HDİ 2,0 ı almaya karar verdim. 2 yıl önce aracı alırken yerli forumlarda hiç bir şey bulamadım desem yalan olmaz. Yabancı forumlarıda dilimiz döndüğünce anlamaya çalıştık. İşte bu sebeple istedim ki HDİ diesel vitara alacak arkadaşlar için de bir kaynak olsun.

Suzuki Vitara JLX 2.0 HDI Aracımı 2010 kasım ayında Samsundan standart halde 118 bin KM de iken aldım. 2003 model.

Resim

Genel olarak bakınca arabayı benzinli versiyonundan ayıran içte ve dışta çok büyük direkt göze çarpan bir fark yok. Yanlızca santana 1,6 JLX de mevcut jantlara göre çok az daha fazla offsetli ve daha hoş görünümlü jantları ile bagaj kapağında yazan 2,0 litre HDİ yazısından başka benzinliden hiç bir görsel farkı yok.

Resim

İçte ise dashboardda yer alan dijital saatin yanına küçük bir çakmak-sigara gözü ilave etmişler. Gösterge panelini ise benzinliden ayıran tek fark 6000 devir gösteren devir saati. Gerisi aynı.

Yaşının daha genç olması sebebi ile trim, döşeme gibi unsurlardaki gençlik, akranlarına göre nispeten hissediliyor.

Gelelim aracın kalbine ; Orjinal Peugeot grubunun motoru olan 2,0 litre hacmindeki HDİ teknolojisine sahip 4 silindirli diesel motor 8 valf ile donatılmış. Aynı motor peugeot'da 506, 406, 306 (TR de yok) , 206 (TR de yok) modellerinde ve Citroen C5 , Xsara, Mazda 5 de de kullanılmış. Yaygın bilinenin aksine bu motor berlingo ve partnerde hiç kullanılmadı. Ancak 2006 yılında ön diferansiyel LSD kilitli olan peugeot partner Adventure'da bu motor revize edilip 1.9 L ye düşürülerek kullanılmış.

Motor, turbo intercooler desteği ile 4000 d/dk da 87 HP güç üretiyor ve bu gücü maximum 170 nm tork ile 1700 d/dk da tekerlere iletiyor. 17,6 / 1 gibi iyi bir sıkıştırma oranına sahip. Azami hızı 160 km / saat. ve orjinal olarak (43/10 diş) 4,30 / 1 diferansiyel oranına sahip araç 100 kilometrede ; şehir içinde 7,7 Litre , uzun yolda 5,6 , ortalamada ise 6,6 litrelik yakıt tüketim verilerine sahip.
Buraya kadar anlattıklarım katalog verileri.

Aracı standart hali ile aldıktan sonra Türkiyedeki ilk modifiye edilmiş HDİ vitara JLX i yapmak üzere işe koyuldum. 3" süspansiyon yükseltme sistemi , 45 mm kupa yükseltme , 8000 lb vinç , 30*9,50*15 MT lastik , 5083 serisi 40 mm alüminyumdan karter koruma ve sepet ilave aydınlatmalar ile ana hatlarını tamamladım.

Ardından 4,30/1 olan ayna mahrutisini, otomatik 1,6 larda standart olan 5,12/1 oranlı ayna mahruti ile değiştirerek %17 lik bir tork artışı ile 30" lastikten kaynaklı güç kaybını fazlası ile yerine koydum.

Resim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160810Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 00:15

Temel işlemleri bitirdikten sonra bakım aşamasına girdim. Motora ait hava filtresi hariç tüm parçalar peugeot. Üstelik çok kolay bulunabiliyor hatta suzuki'den bulmaktan daha kolay ve oldukça ucuz. Bakımı , triger seti, diski balatası, enjektör bakımı vs işlemlerin tamamlayıp , can alıcı ikinci önemli noktayı uygulamak üzere harekete geçtim.

Bu adımda atosferik Turbo diesel motorlarda kolaylıkla uygulanabilen chip tuning işlemiydi. Araştırmalarım chip box'ın uygun olmadığı ve doğrudan beyin üzerinden performans tuning yapılması gerektiği yönünde sonuçlandı. Tüm orjinal tuning işlemleri hep ECU üzerinden yapılıyordu ve bu uygulamaları harici bir kutu takarak hiç bir firma fabrika orjinal olarak yapmıyordu. Demekki bende ECU yazılımı yapacaktım ve öyle de oldu.

Bu aşamada çözmem gereken başka bir konu daha vardı; Tüm HDİ vitaralar elektronik bir şifre sistemi ile donatılmıştır. Yani aracı çalıştırmadan önce direksiyon kolonunun altındaki küçük bir kapağı açarak tıpkı cep telefonunu açarken girilen PİN kodu gibi size özel bir şifreyi buradaki klavyeye girerek marşa basabiliyorsunuz. Size özel şifrenizi girmeden araç çalışmıyor.

Resim

Yabancı forumların neredeyse tamamında aracın elektronik sistem kaynaklı sorunlarının temelinde bu şifreli çalıştırma sisteminin kaynaklandığını okuyunca, Almanyadan istediğimiz chip tuning yazılımı ile (124 excel sayfalık bir yazılım) hem performans artışı sağladık, hemde elektronik şifreli çalıştırma sistemini beyinden iptal ettim. Şu an araç anahtar ile kontağı çevirince çalışır halde.

Tuning uygulaması ile %19 güç artışı ile 105 HP güç ve 1760 d/dk da 184 Nm tork elde ettiğimizi gördük. İyi rakamlar.

Beyine program yazılımı yaptırdığım andan bu zamana 2 yıl geçti. BU iki yıllık zaman içerisinde aracın elektronik sisteminden kaynaklanan, immobilizer sisteminden kaynaklanan yada parametreleri iyleşen ECU den kaynaklanan en ufak bir sorun yaşamadım. Aracın seyrinde silkeleme öksürme yada tanımlanamayan en ufak bir anormallik olmadı. Bununla beraber 30" MT tipine çevrilen büyük lastiklerin verdiği kayıp bu yazılım sayesinde ayna mahruti değişmeden giderildi. Ancak ilerleyen zamanlarda "aç gözlülük, doyumsuzluk ve kaşıntı" sebebiyle ayna mahrutiyi yine değiştim

Daha sonra incik boncuk işlerine giriştim , tavandaki yetersiz aydınlatmayı iptal edip içine 5 sıra led döşeyerek mükemmel bir gece aydınlatması elde ettim. Benzer şekilde arkada sağ ve sol koltuk minderlerinin görünmeyen tavana bakan kısmına, önde sağda ve solda tabana bakan görünmeyen kısımlara 30 cm lik led şeritler çekip bunları da kapı switchlerine bağladım. Böylelikle kapılar açıldığında tavanda ve zeminde kaynağı görünmeyen endirekt aydınlatmalar yapmış oldum.

Resim

Resim

H4 far ampullerini 55 w osram cool blue H4 5000 k ampul ile değiştirerek far aydınlatmasını daha güçlü hale getirdim.

vinç montajımızı yaptık

Resim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160811Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 00:23

ABC sini ana hattalıryla anlattıktan sonra neler yaptım onları kısaca geçeyim:

ortaya orjinale çok yakın bir kolçak monte ettim ıvır zıvırımı toplasın diye.

Resim

LPG gibi ikinci bir sistemin olması avantajı daha geniş bagaj hacmi anlamına geliyor. Sürekli arabamda taşıdığım masa, sandalye, çadır, şişme yatak, uyku tulumu, avadanlık, yağmurluk gibi malzemelerimi göz önünden kaybetmek ve daha derli toplu olması günlük bagaj alanı olması için; arka çamurlukların üzerine menteşeli bir platform yapıp halı ile kapladım. Tüm kamp malzemelirini platformun altına attım.

Resim

Hakanımın hediyesi olan organizeri de bagaj kapağına sabitleyerek, vinç kumandası ahtapot lastik, 3ü bir arada kahve vs gibi ihtiyaç malzemelerini de bu cepli organizere doldurdum

Resim

Kaşındıkça orjinal standartlarında neler yapabilirim diye düşündüm ve ön tampona gömme sis farı monte etmeye karar verdim, tamamen sıcak işlem uygulayarak kesmeden mevcut tamponu eğerek sis farı yeri açtım

Resim

Bu arada son resimde de görülmekte öndeki mevcut çeki yerinin çok kuvvetli olmaması, arazide güven vermemesinden dolayı ön tamponu keserek şaseden destek alan iki adet lama uzatarak mapa kullanımına hazır hale getirdim.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
umitaydin87
Er
Mesajlar: 40
Kayıt: 19 Ara 2012 00:28
Konum: Beyoğlu/cihangir İST.
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160813Okunmamış mesaj umitaydin87
26 Ara 2012 00:37

sankı bnm için açılmış bı sayfa oldu :)
Ümit AYDIN
B rh(+)
yaş:25

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160814Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 00:37

Genel işlemleri tamamladıktan sonra araziye çıkmaya başladım;

Resim

Resim

Resim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160815Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 00:38

umitaydin87 yazdı:sankı bnm için açılmış bı sayfa oldu :)
çoktandır kafamda böyle bir fikir vardı Ümit , sen aracı oldun. Sana link atacaktım zaten
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160816Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 01:00

iki yıllık uzun dönem kullanım yorumlarına gelelim; Maalesef araç ile ilgili çok az ve elle tutulur somut bilgi var ki bunlarıda elimden geldiğince iki yıldır suzuki platformlarında paylaşıyorum. Araç hakkında bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar çok fazla ve çoğu kişi "miş muş" ile fikir sahibi olup hüküm veriyor. Ben iki yıllık zaman zarfında yıllık periyodik bakımlarıi triger seti değişimi disk, balata gibi rutin parçaların dişında hiç bir soruna bağlı parça değişimi gerekmedi. Elektronik şifreli çalıştırma sisteminin aracı alır almaz ECU'den iptal işlemi ile devre dışı bıraktığımdan iki yıllık zaman zarfında hiç bir elektronik yada elektrik tesisatından kaynaklı bir sıkıntı da yaşamadım. Beraber haberleştiğim HDİ Vitara kullanıcı arkadaşlarımdan da benzer yorumları alıyorum.

Yolda sessiz olduğu söylenemez, biraz motor gürültüsü var ama asla bir deffenderin sesi kadar değil. Yol tutuşu ve genel karakteristik özellikleri JLX ile hemen hemen aynı ancak ağırlık ve ön arka oransal dağılımından kaynaklı olarak yol tutuşunun 1,6 Benzinli kardeşine göre çok az daha iyi olduğunu düşünüyorum . İlk kullanımda turbo desteğini 2000 devirden itibaren görebiliyorsunuz. Düşük devirde tork veren makine yolda 30" lastiklere rağmen gitmem demiyor, rampa dahi olsa hızlanma çabası gösteriyor. Uzun rampalarda 30 MT yada extreme lastikle bile yakıt karşılığı bir bedel ödeyip gaza yüklenirseniz bir binek dizeli gibi değil ama yinede hızlanma çabası gösteriyor. Bu karakteri daha önceki 1,6 benzinli kullandığım modellerde görememiştim.

Arazide ise 4,30 ayna mahruti oranından 5,12 arana geçiş acımasız bir fark yaratıyor. Hatta bu değişimden ötürü arazide kalkar kalkmaz 2 hatta 3. vitese çıkmayı gerektiriyor, zira birinci vites çamurda çoğunlukla patinaja düşmeye ve güç kaybına sonuçta da batmaya neden oluyor. Derin yolu dikine kesen çukur ve kanallara giriş ve çıkışlar dışında bu sebeple birinci vitesi pek pek az kullanabiliyorum dersem yalan olmaz. Şu anda 30" extreme lastik, 5.12 ayna mahruti ile beraber GPS ile 87 km görünen hız , göstergeye 100 olarak yansıyor. Ayna mahruti değişimden önce (orjinal 4.30 ile) 30" lastik kullanırken GPS ve gösterge hızları birbirinin aynısı idi.

Ön diferansiyelin döküm olması büyük avantaj, alüminyum kovanlarda daha önce yaşadığım kasılma yada darbe sonucu kırılmalarn önlenmesinde faydalı bir mamul.

Bagajda LPG tankı olmaması sebebi ile ziyan olayan makul bir bagaj alanı var. İklimin uygun olduğu kamplarda ön ve arka koltukları yatırıp bir mat sererek arabanın içinde rahatlıkla boydan boya uyuyabilirsiniz. BU çok güzel bir durum. Bazen çadır kurmaya üşeniyorsunuz.

Yakıt konusuna gelince standart hali ile aracı Samsundan iki yıl önce getirirken üzerindeki 195/80/15 lastikler ile depoyu doldurup (52 litre almıştı) , Samsundan İstanbula (732 km) gelmiş ve 810 km de iken tekrar depoyu doldurmuştum. Bu da 100 km de 6,1 litre tüketim eder ki katalog verisi olan uzunyol 5,6 litreye yakın kabul edilebilir bir değer . Daha sonra 30" MT lastikler ve tavan sepetnin rüzgar tutucu etkisi ile aynı güzergahı (İstanbul-Samsun) bir depo (51 litre) ile 700 km yaparak katettim. Sepet, yükseltme ve MT lastik ile uzun yol tüketimi tam 1 litre farkediyor ve 7.1 litre de seyrediyor. Şehir içinde ise hava ve trafik şartlarına bağlı olarak 7 ile 8 litre arasında değişmektedir.
Ancak her şart altında ister şehir içi ister uzun yol MT lastikler ile , ortalama kullanımda 6-8 litre arasında yakıt tüketimi söz konusu, şu anda takılı extreme lastikler de yaklaşık %10 civarında bir artışa sebep oldu. Ancak bu tamamen donanımıma ve bana özel bir veri, daha makul bir lastik ve daha makul bir donanım ile şehir içi tüketimi 7 litre ve altına düşer.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160817Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 01:06

Eğer kurtulmazsanız akü ve voltaj değişimlerine karşı mili amper düzeyinde çok hassas bir sistem şifreli immobilizer. Peugeot, citroen grubunun test cihazlarına SID 801 kodu girilerek, aracın ECU'sune ulaşılabiliyor buradan her türlü bilgiye ulaşmak mümkün. Daha yeni nesil teknoloji olması sebebi ile bilgisayardaki datalar 1,6 vitaradaki tech 1 ile bağlanıldığında ulaşılabilen bilgilerden daha kapsamlı. (Kabaca 1.6 benzinli motoru 90 ların teknolojisi kabul edersek 2.0 HDİ diesel motor da 2000 li yılların teknolojisi gibi düşünebiliriz)

Vitara 1,6 ların yumuşak karınlarından biri olan hararet konusu HDİ makinelerde çözümlenmiş. Radyatör ve soğutma sistemi yeni nesil araçlarda olduğu üzere kapalı devre. Yani radyatör kapağı yok. Su müşiri de bu kez doğru bir mühendislik ile olması gereken yere yerleştirilmiş. Yani 1,6 vitaradaki gibi su bittiğinde müşir , su seviyesinin üzerinde kalıp hararet ibresi normali göstermiyor. Hararetteki değişimleri ibreden takip edebildiğiniz gibi, su sıcaklığı aşırı arttığında (yabancı bir internetet sitesinde 107 C diye okudum , doğrusunu bilmiyorum) gösterge panelindeki uyarı ışıkları kısmında termometre lambası yanıp sönerek sizi hem hararet saati ile hem lamba ile dikkatinizi çekiyor, bbu da ayrı bir fark benzinli modeline göre

Bunların dışında diğer HDİ kullanan arkadaşlardan duyduğum ve bende de sözkonusu olan iki durum var:

Birincisi araç soğuk havayı ve soğukta çalışmayı sevmiyor. Bütün dizeller bu durumu sevmez ama HDİ dieseller sanki hiç sevmiyor nefret ediyor.Bunu marş alma anlamında söylemiyorum. Akü, kablo tesisat vs gibi faktörler iyi oldukça her araç gibi bu araç da kolay marş alıyor ancak kışın soğuk bir havanın sabahında çalıştırdığınızda, ilk 10-20 saniye de gelen sesler motorun o an mutsuz olduğunu söylüyor.
İkincisi de kalkıştan sonra birinci vitesten ikinci vitese geçiş sırasında bir kesiklik, yığılma söz konusu , eğer birinci viteste kalktığınızda turbo devir bantının üzerinde iseniz bu sorun olmuyor, ancak dizel alışkanlığından düşük devirlerde vites değiştirmeye alıştıysanız bunu yaşıyorsunuz. İkinci viteste 2000 deviri bulduğunda ise uzayıp gidiyor.

Ben en çok düşük devirlerde bile çekiş yapabilmesi güç verebilmesi yönü ile beğeniyorum.

Özetlersem;
Parçası kolay bulunan, hatta orjinalleri suzukiden daha ucuz olan, eski nesil ama yeterli bir turbo dizel makine var. Arıza çıkartmaya uzak konvansiyonel bir dizel makine var. Ekonomik ve standart hali ile uzunca bir menzili var (standart 800 km den fazla). LPG gibi ikinici bir sistem olmadığından mekaniği karışmıyor sistemler yada olası arızalar birbirini tetikleyip karmaşık bir hal alımıyor. Peugeot motorla donatılmış olması ise Anadolu'da , Suzuki'ye göre daha fazla avantajdır. HDİ motoru Anadolu , G16 B den daha iyi biliyor. Yine LPG olmaması geniş bir bagaj alanı sağlıyor. Motor dışında bütün parçalar suzuki olup; şu ana kadar motor ve debriyaj seti (baskı balata bilya ve debriyaj teli) dışında herşeyi 1.6 ile aynı, Şanzıman dahi aynı.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160821Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 01:37

BU konuda eksiklik vardı forumda iyi oldu. Hatta derim ki bu şekilde GV V6, GV 2.0, JLX V6 2.0, JLX 1.6 , jimny, XL7 kullanan uzun dönem 2 yıl ve üstü bu araçlara ev sahipliği yapmış arkadaşlar da bu şekilde motor bakım maliyet iyisi kötüsü yönleri ile teknik yazılar yazsınlar. XL7 hariç Hepsini yazarım aslında da çok yordu be
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160830Okunmamış mesaj DERKMEN
26 Ara 2012 09:07

4L yazdı:BU konuda eksiklik vardı forumda iyi oldu. Hatta derim ki bu şekilde GV V6, GV 2.0, JLX V6 2.0, JLX 1.6 , jimny, XL7 kullanan uzun dönem 2 yıl ve üstü bu araçlara ev sahipliği yapmış arkadaşlar da bu şekilde motor bakım maliyet iyisi kötüsü yönleri ile teknik yazılar yazsınlar. XL7 hariç Hepsini yazarım aslında da çok yordu be
Çağlar Abi,
Emeklerine sağlık.
Gerçekten büyük bir eksikti HDI JLX' ler için uzun dönem testi ve sonuçları.
Tecrübe paylaşıldıkça daha anlamlı ve önemli oluyor kanaatindeyim.
Tekrar teşekkürler.

Bu arada bu HIDIR' lar en son 2003 model mi geldiydi morgulus
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
PERÇİNSÜMER
MODERATOR
Mesajlar: 10647
Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160831Okunmamış mesaj PERÇİNSÜMER
26 Ara 2012 09:09

Eline sağlık dostum, mükemmel bir çalışma olmuş ;) Tabi bu çalışmalar nasıl oluyormuş ;
TECRÜBE ile ....
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160843Okunmamış mesaj taner.eraslan
26 Ara 2012 09:36

4L yazdı:BU konuda eksiklik vardı forumda iyi oldu. Hatta derim ki bu şekilde GV V6, GV 2.0, JLX V6 2.0, JLX 1.6 , jimny, XL7 kullanan uzun dönem 2 yıl ve üstü bu araçlara ev sahipliği yapmış arkadaşlar da bu şekilde motor bakım maliyet iyisi kötüsü yönleri ile teknik yazılar yazsınlar. XL7 hariç Hepsini yazarım aslında da çok yordu be
Çağlar eline sağlık. Çok faydalı bir yazı olmuş. Biraz dinlen diğerlerini de yazarsın :)
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160845Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 09:42

DERKMEN yazdı: bu HIDIR' lar en son 2003 model mi geldiydi morgulus
doğrudur 2002 ve 2003 de geldi ve zaten bu senelerde suzuki vitara JLX 1.6 olarak resmi olarak Türkiyeye getirilmedi. O dönem Kanadadan çok az bireysel 1.6 ithalatları olmuş ama sayısı çok az , bunun dışındada sayısı dieseller getirlmiş . Mazot kalitesine güvenmediği için diesel modeller çoğu firma gibi Suzuki tarafından da getirtilmemiş o senelerde 2006 dan itibaren otomobilciler Yerli motorine güven duydular.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 160848Okunmamış mesaj 4L
26 Ara 2012 09:58

persumer yazdı:Eline sağlık dostum, mükemmel bir çalışma olmuş ;) Tabi bu çalışmalar nasıl oluyormuş ;
TECRÜBE ile ....
şunu anladım önce bileceksin sonra konuşacaksın. Ben de bu arabayı alırken şüphelerim vardı. Mehmet Becce ile yarım saat konuştum telefonda şunu demişti "kullanmadım merak ediyorum, Suzuki farklı bir imalatçının motorunu kullanacak ve önünde onlarca alternatif varken bunu tercih etmiş olması mutlaka bir hesap kitap işidir ve bu motor da dünyada ve Türkiyede senelerdir sorunsuz hizmet veriyor" . Bazı modeller var türkiyede ilginç bir şekilde ziyan olan... Mazdanın tüm serileri, Ford mondeo, Renaul laguna, honda accord ve bir kaç tane daha... kıymeti bilinmemiş, onlarca test ve sertifakasyon kriterlerini aşmış ama bizi insanımızın saçma değerlendirme kriterlerinden geçememiş; bu da onlardan biri.

Ben bu aracı alırken peugeot ustalarından da fikir aldım, ustanın biri ne dedi biliyormusunuz ?
Usta - "abi onu alma"
Ben - "niye"
Usta - "abi alma işte"
Ben - "iyi de niye "
Usta - "abi benzinli motoru rektefiye ettirsen 2-3 bin lira, onu ettirmeye kalksan 5 bn lira"
Ben - "peki o zaman Q7 nin 3.0 dizeli hiç bir b.ka yaramaz dimi , onunu rektefiyesi 20 bin lirayı buluyor"
Usta - "doğrudur abi
Ben - "başka bir sıkıntı varmı bu motorlarda peki usta"
Usta - "yok abi bir sıkıntı çıkmaz bunlarda"


Yani diyeceğim şey çok değişik kriterler oluşmuş Türkiyede, somut verilerle rakamlarla gitmek yerine "mış-muş"l arla bilgi sahibiy(mişiz) gibi görünüyoruz
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 161124Okunmamış mesaj Offroadpassion
29 Ara 2012 15:38

waww dedim bilmeme rağmen hepsini merakla tek nefesde keyifle okudum yuhh Çağlar eline sağlık 10 Numara bir inceleme yazısı olmuş 8-) , bugune kadar görmediğim ve Suzuki Vitara JLX HDI için yazılmış en kap samlı inceleme test yazısı olmuş. Zaman zaman 1.6 JLX ile karşılaştırıp güzel ilavelerde yapmışsın, bence Suzuki dizel HDI modeli için bulunmaz bir kaynak olmuş durumda, ayrıca teknik bölümde daha önce yaptıklarınıda yazmıştın, Suzuki JLX kasanın Dizel'ini almadan önce bu başlıkları bu yazıları okuyanlar çok ciddi fikir edineceklerdir. 8-)

Bu aracı ilk aldığında hatırlarsın bilgi bilgi diye kıvranmış bir satır Türkçe bir kaynak bulamamıştık :| , yabancı siteleri kullananları yorumları motor ve mekanik bilğimizi JLX 1.6'dan gelen tecrübelerimizi :idea: birleştirip biryerlere gelmiştik :idea: . :arrow: Bugün ise sen bu bilgilerini paylaşıp kaynak oluyorsun, bu sitenin kuruluş amacına :P , Suzukici dostlara yol gösterici olma amacına bir tuğla daha ekliyorsun, eline koluna, emeğine sağlık :P .
Site Admin

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 161128Okunmamış mesaj 4L
29 Ara 2012 19:09

Offroadpassion yazdı: Bu aracı ilk aldığında hatırlarsın bilgi bilgi diye kıvranmış bir satır Türkçe bir kaynak bulamamıştık :| , yabancı siteleri kullananları yorumları motor ve mekanik bilğimizi JLX 1.6'dan gelen tecrübelerimizi :idea: birleştirip biryerlere gelmiştik :idea: . :arrow: Bugün ise sen bu bilgilerini paylaşıp kaynak oluyorsun, bu sitenin kuruluş amacına :P , Suzukici dostlara yol gösterici olma amacına bir tuğla daha ekliyorsun, eline koluna, emeğine sağlık :P .
Tüğla bol ve sağlam... elimizden geldiğince doğru tuğlaları yerleştiririz. Alsammı acaba diye düşünüp de o araştırma yaptığımız günü ben de çok iyi hatırlıyorum ama o günden tek hatırladığım, sabah kahvaltısında yaptığımız pastırmalı yumurtaydı... 200 gram pastırma 5-6 yumurta ve 2 ekmek gerisi boştu. morgulus morgulus bak araştırmalar unutuldu gitti ama pastırmalı yumurta unutulmadı. Demekki neymiş ; can boğazdan gelir morgulus morgulus
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
lione3xt
Onbaşı
Mesajlar: 134
Kayıt: 14 Oca 2015 10:09
Konum: Ankara
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 256883Okunmamış mesaj lione3xt
03 Eki 2019 11:00

Çok faydalı bilgiler teşekkrüeler
[youtube] https://www.youtube.com/c/G%C3%B6khanTurgut4x4
98 2.5 V6 Otomatik Grand Vitara
04 2.0 3K Otomatik Grand Vitara
96 Ln106 2.8 Toyota Hilux
04 16 3K Otomatik GRAND VİTARA
05 16 3K Otomatik GRAND VİTARA
12 16 Citröen Picasso
15 Kia Sportage
11 Ford Fiesta
09 Chavrolet Lacetti
01 Hyundai Accent
01 SUZUKİ GSX-R600
98 ETZ Mz 301 Fun
93 ETZ Mz 251
Mobilet

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18539
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Vitara 2.0 HDİ dıesel JLX uzun dönem testi , yorumlar

Mesaj: # 256887Okunmamış mesaj Offroadpassion
03 Eki 2019 14:40

Aynen, her başlığı yine okudum roman gibi, elimde çay ve keyifle..Çağlar Üstadın eline sağlık..pastırmalı yumurta zamanımız gelmiş, buradan onu anlıyorum morgulus
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI - KARŞILAŞTIRMA - İNCELEME - GENEL KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir