1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2012 13:22
gönderen mersinlimehmet
Merhabalar..
Ben suzuki vitara 2000 JLX aracı; 5 yolcu ile uzun soluklu rampa yukarı, taşlı, topraklı, zaman zaman orta derece çukurlu ve tümsekli yolda 1 vites 2 H ta çıkabiliyorum.
1-Bu arazi yolunda 4 H ta kullansam ne gibi farklar oluşur (özellikle yakıt ve aracı rahatlamak açısından)..
2-Lastik seçimim ne olmalı?
Not: şu an Lassa kompetus 195-80-15 lastik var
Tecrübe ve engin bilgilerinizi rica ediyorum
kolay gelsin

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2012 17:23
gönderen taner.eraslan
mersinlimehmet yazdı:Merhabalar..
Ben suzuki vitara 2000 JLX aracı; 5 yolcu ile uzun soluklu rampa yukarı, taşlı, topraklı, zaman zaman orta derece çukurlu ve tümsekli yolda 1 vites 2 H ta çıkabiliyorum.
1-Bu arazi yolunda 4 H ta kullansam ne gibi farklar oluşur (özellikle yakıt ve aracı rahatlamak açısından)..
2-Lastik seçimim ne olmalı?
Not: şu an Lassa kompetus 195-80-15 lastik var
Tecrübe ve engin bilgilerinizi rica ediyorum
kolay gelsin
İşin doğrusu nedir bilmiyorum ama ben gerekmediği sürece 4H hiç sürmüyorum. 2H yettiği sürece hep öyle gidiyorum

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2012 22:37
gönderen oguz1134
4H 'da arac rahatlamaz patinaj yapmaz daha fazla yük biner..motoru yorar+terletir.. ;)

4H 'da buz ,kar , vıçık camurlu asvatta vs kullanın.. ;)

4L 'de motor cok ..döner ama az zorlanır.. ;) :arrow: eliniz arazi vitesine degdiği an yakıt tasarrufu muhabbetini rafa kaldırmanız gerekli.. ;)

lastik marka secimide ben bugün köfte yedim..yarın öglen ne yesem adanamı..? dönermi..,?,,kuru fasulyemi..gibi olmuş..gittiğiniz yolları ve gitmeyi düşündüğünüz yerleri bir tek siz biliyorsunuz.. :idea:

kullandığınız türün..bir numara iyisi..b.f at dir.. :)

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 04 Ara 2012 23:04
gönderen reis67
[quote="oguz1134"]4H 'da arac rahatlamaz patinaj yapmaz daha fazla yük biner..motoru yorar+terletir.. ;)

abi sen biyere bişe yazınca koşa koşa gidip okuyorum hemen :) töktürmüşsün yine...

istanbul içi bir etkinlik olunca tanışacağız inşallah seninle, bunu sabırsızlıkla bekliyorum.

bu konuya neden salata oldum, çünkü motoru yorar yorumuna örnek oldum geçen, oğuz abi sen de cevap yazmıştın benim hararet ibesi vidayı geçmiyo muhabbetim vardı ya, 4-L konumunda yağışsız havada kuru stabilizede arkadaşın tanımına çok benzer bir yerde accık deneme yaptık benim arabayla, işte o ibre o çıkmıyo dediğim yerlere çıktı :)

bu arada sırf arabayı kontrol etmeye çalıştığım için 4_L yoksa parkurun neredeyse tamamı 2-H giderdi yani :)

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 05 Ara 2012 12:55
gönderen mersinlimehmet
oguz1134 yazdı:4H 'da arac rahatlamaz patinaj yapmaz daha fazla yük biner..motoru yorar+terletir.. ;)

4H 'da buz ,kar , vıçık camurlu asvatta vs kullanın.. ;)

4L 'de motor cok ..döner ama az zorlanır.. ;) :arrow: eliniz arazi vitesine degdiği an yakıt tasarrufu muhabbetini rafa kaldırmanız gerekli.. ;)

lastik marka secimide ben bugün köfte yedim..yarın öglen ne yesem adanamı..? dönermi..,?,,kuru fasulyemi..gibi olmuş..gittiğiniz yolları ve gitmeyi düşündüğünüz yerleri bir tek siz biliyorsunuz.. :idea:

kullandığınız türün..bir numara iyisi..b.f at dir.. :)
Oğuz abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
Lastik konusuna gelince; ben çok fazla çamur olmayan stabilize, ufak veya orta derecede büyük taşlı ve mucurlu inişli-yokuşlu, zaman zaman karlı yollarda kullanıyorum. Malum avcılık merakım var. Asfalta; ayda 700 km civarında 90 km'yi geçmeden kullanırım. Benim için asıl önemli olan fazla çamur olmayan taşlı çukurlu ve mucurlu yolda en iyi hangi lastik gider. Asıl mesele duygusallıkta...Anlayacağın verimsiz bir lastik aldığımda 2. lastiği alma sansım yok :)
kolay gelsin teşekkür ediyorum

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 05 Ara 2012 16:41
gönderen zafer
at veya atr tipi lastikler sizin için uygundur.

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 06 Ara 2012 14:42
gönderen 4L
motoru yorar mevzusu aslında iki ucu çikolatalı çubuk dondurma morgulus hangi ucundan yersen ye. Ben rampadan önce şu soruyu soruyorum "burdan 5 kişi dolu bir toros doblo kafa sallamadan çıkar mı" çıkar diyorsam o yol güzel bir yoldur ve 4 çekere gerek kalmaz. Ama kafa sallar patinaj yapar yemez diyorsam debriyajada yüklenmemek için 4H yi kullanıyorum. BU rampa sadace dik olmsından başka engeller de içeriyorsa örneğin çamurlu, ağır zemin, kaygan, çukur, yumruk büyüklüğünde taşlar, kum, yada ıslak çimen vs ise 4 L yi kullanırım. L de genelde yanlış yapılan 1. vites çok kullanılır. Oysa Bir çok yerde L ve 1. viteste araç patinaja düşer ve gideceği varsa da gidemez. Low (4L) en çok 2. vitesi sever. Ben çok ağır balçık bir çok yerde (kısa rampalar da dahil) 4L ve 2. vites ile bitirebiliyorum. 1 e atarsam batıyor

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 06 Ara 2012 15:10
gönderen TARDUK
zafer yazdı:at veya atr tipi lastikler sizin için uygundur.

r nin anlamı nedir

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 06 Ara 2012 22:19
gönderen 4L
goodyear'ın kıçından uydurduğu bir şey (MTR, ATR diye ifade ediyor goodyear)

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 07 Ara 2012 10:33
gönderen DERKMEN
Size Good Year AT/SA lastiklerini önerebilirim.
Şöyleki asfaltta sessiz, asfalt dışı yollarda da BF AT kadar verimli bir lastik.
Kendi tecrübemdir. Yoruma ve görüşe açıktır.

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 07 Ara 2012 11:42
gönderen ozman5787
DERKMEN yazdı:Size Good Year AT/SA lastiklerini önerebilirim.
Şöyleki asfaltta sessiz, asfalt dışı yollarda da BF AT kadar verimli bir lastik.
Kendi tecrübemdir. Yoruma ve görüşe açıktır.
Katılmakla beraber bir goodrich a/t kullanıcısı olarak tavsiye ederim, hatta hafif çamurdada iş yapar, kardada cok iyi oldugunu duydum fakat denemedim..

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 07 Ara 2012 13:17
gönderen mersinlimehmet
ozman5787 yazdı:
DERKMEN yazdı:Size Good Year AT/SA lastiklerini önerebilirim.
Şöyleki asfaltta sessiz, asfalt dışı yollarda da BF AT kadar verimli bir lastik.
Kendi tecrübemdir. Yoruma ve görüşe açıktır.
Katılmakla beraber bir goodrich a/t kullanıcısı olarak tavsiye ederim, hatta hafif çamurdada iş yapar, kardada cok iyi oldugunu duydum fakat denemedim..
Bende BF AT veya Kumho KL 71 den birini düşünüyorum.. Henüz tam karar veremedim.

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 07 Ara 2012 22:16
gönderen 4L
KL 71 MT diye lanse ediliyor desen de benziyor ama diş derinliğini ben bir MT için çok yetersiz görüyorum. Görüntü şekil on numara. Genelde 15 mm den fazla diş derinliği olur MT lerde ama bunda sanki o kadar bile yok
sanki BF nin derinliği ve desen itibarı ile KL den daha iyi iş çıkartır gibi bir görüntüsü var. Şahsen KL 71 e güvenip araziye çamura çıkmam

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 11 Ara 2012 17:25
gönderen mersinlimehmet
4L yazdı:KL 71 MT diye lanse ediliyor desen de benziyor ama diş derinliğini ben bir MT için çok yetersiz görüyorum. Görüntü şekil on numara. Genelde 15 mm den fazla diş derinliği olur MT lerde ama bunda sanki o kadar bile yok
sanki BF nin derinliği ve desen itibarı ile KL den daha iyi iş çıkartır gibi bir görüntüsü var. Şahsen KL 71 e güvenip araziye çamura çıkmam
Merhaba..
Bende çamur işi çok fazla yok..kısa kısa asfat ve çok çok taşlı, mucurlu, tozlu topraklı ve aynı zamanda karlı zeminde kullanıcam..
Hafta sonu toros dağlarına tırmandık (avdaydık, nerdeyse avlanacaktık) üzerinde competus AT var, hafif karda iyi kötü ilerliyorduk, ileride sert (buz olmuş) kara takıldık kaldık..
arkamızdan gelen başka bir ekip (15 kişilik) kurtardı..resimlemeyi unuttuk..forum dan yayınlardık..
Anlayacağın acil lastik almalıyım..kış lastiği alma durumum yok
Son olarak Bf daha ağır basmaya basladı.. ancak Kumho KL 71 in görünümü homşuma gitmiyo değil.
kolay gelsin..teşekkürler

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 11 Ara 2012 17:35
gönderen 4L
KL nin kar performansını araştırın diyeceğim, ama onun da standartı yok her firma kendi lastğine kendi not veriyor, kendi değerlendiriyor. BU sebeple kullananlardan fikir almak en iyisi. Ama BF nin ve cooper STT nin kar perfornmansları iyidir ve bir birine yakındır. STT nin kar performansı çamur performansından daha iyi dir. BF çamurda 1 gömlek daha iyidir.Aceleniz yoksa BF deseninin daha uygun fiyatla başka bir markayla muadili de gelecek

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 12 Ara 2012 00:07
gönderen oguz1134
izmit kartepeye cıkarken arada kuzu yayla diye bir yer vardır o civarlarda aylardan eylül veya ekim yaz günü kısa kollu ile gezerken yoldan karışan gelenler yavaş diye ikaz da bulundu huy kaptım..zaten yavaştım.. ;) ileride kaza olmuş jandarma falan gelmiş karışmış biraz ilerledim..yol cam gibi buz ve siyah..arkada kilit var 4L' ye aldım 3 ceker bf at lerle madara olup geri vites yaptım indim aşagıya.. morgulus morgulus

cam gibi buz da kar lastiği üzerine bilem zinçir şarttır..yerine göre.. :)

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 12 Ara 2012 13:22
gönderen mersinlimehmet
4L yazdı:KL nin kar performansını araştırın diyeceğim, ama onun da standartı yok her firma kendi lastğine kendi not veriyor, kendi değerlendiriyor. BU sebeple kullananlardan fikir almak en iyisi. Ama BF nin ve cooper STT nin kar perfornmansları iyidir ve bir birine yakındır. STT nin kar performansı çamur performansından daha iyi dir. BF çamurda 1 gömlek daha iyidir.Aceleniz yoksa BF deseninin daha uygun fiyatla başka bir markayla muadili de gelecek
Tekrar merhaba abi..
Benim lastiklerde diş kalmadı, birkaç tane de kesik var alttaki beyaz kavcuk görüldüğü için acele ediyorum. Acele de etmem gerekiyo..
Markaların sitesine giriyorum, en mükemmel kendi markalarının lastikleri.. karda buzda taşta, çamurda vs..
Bende daha çok forum sayfalarından takip ediyom..
birde sahibinden com da Gaziantepte Kumho KL 71 215 75 15 e 260 tl fiyat çekmiş, inanamadım tam 100 lira fark var ne istir çözemedim..
kolay gelsin

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 12 Ara 2012 19:37
gönderen 4L
zaten fiyatları çok yüksek değil biliyorum KLnin, 215 ebatta küçükbir lastik olduğu için normal gibi geldi bana 250-300 aralaığında satılıyor zaten bu ebat

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 16 Oca 2013 17:06
gönderen mersinlimehmet
Merhabalar
öne 2 cm, arkaya 4 cm get koyduk, kumho KL 71 215/75/r15 lastiği sipariş verdim 1-1,5 ay beklemeden sonra konya kumho bayine geldi (fiyatı 275 tl). Taktık araziye çıktım.. Şansıma hemencik kar yağdı.. çamurda çok fazla deneyemedim ama buzda ve karda bana göre ortalamanın üstünde. Lassa Competus kullanmış biri olarak karda ve buzda 10 üzerinden 9 verebilirim (özellikle karda). Artık Competus kullanmam birdaha.. Lastikleri en sert arazide kullandım sürtme olmadığı gibi yakından bile geçmiyor. 225 lerin MT leri olsa çok iyi gidecek gibi bence.. Bu arada competus 195/80/15 lastikle yokuş aşağı herzaman boşa aldığın bir yolda 80 çıkarken şimdi aynı yolda en fazla 60 a çıkıyor.. Bu da bi ayrıntı sanırım
kendinize iyi bakın

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2013 17:12
gönderen okan37
Tüm arkadaşlara selam.Acemiyim.2001 jlx aldım.Lastik basınçları kafamı karıştırdı.36 dan önce 32 ye sonrada 28 e indirdim.Acaba doğrumu bu.(28 olunca çukurlardan geçişlerde kütürdü azaldı) Asıl merak ettiğim konu arazi vitesi..Arabamın arazisi van marka ve manuel.Tekerden elle geçiriyorum.Denedim oldu.Tüm arazileri kullandım.Fakat kafama şu takıldı.Hep 4x4 de dursa ne olur.2. merak ettiğim şey ise arazi den çıkınca manuel olanlardada geri gitmek gerekiyormu.Ben geri gitmedim.Ne olur?

2001 JLX mUSTAFA oKAN kASTAMONU tAŞKÖPRÜ

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2013 23:17
gönderen reis67
okan37 yazdı:Tüm arkadaşlara selam.Acemiyim.2001 jlx aldım.Lastik basınçları kafamı karıştırdı.36 dan önce 32 ye sonrada 28 e indirdim.Acaba doğrumu bu.(28 olunca çukurlardan geçişlerde kütürdü azaldı) Asıl merak ettiğim konu arazi vitesi..Arabamın arazisi van marka ve manuel.Tekerden elle geçiriyorum.Denedim oldu.Tüm arazileri kullandım.Fakat kafama şu takıldı.Hep 4x4 de dursa ne olur.2. merak ettiğim şey ise arazi den çıkınca manuel olanlardada geri gitmek gerekiyormu.Ben geri gitmedim.Ne olur?

2001 JLX mUSTAFA oKAN kASTAMONU tAŞKÖPRÜ
1.ben de senin kadar abartı olmasa da 34 psi ile başladığım lastik havasında önce 30, sonra lastikçi tavsiyesi ile 26 ya düştüm- 26 süper geldi- ohhhh dedim ne rahat- şu an insiyatif kullanarak- keyfimin kahyasına da danışarak 25 psi ye indim- SÜPER RAHAT
ÇUKURLAR- PARKE YOLLAR ÇOK KEYİFLİ ( lastik marka modeli ve ebatına göre hamur karakteri değişeceği için bazı lastiklerde 25 psi de yere basan yanağı kabul edilebilir ölçüde ezilirken bazısında çok ezilebilir- ki yumuşak hamurlu lastik deriz onlara
yani siz deneyerek ve gözünüzle kontrol ederek ideal ölçüyü bulursunuz
eğer yere basan yanak çok fazla eziliyor- dışa çıkıyorsa biraz daha yükseltin- yanak bir miktar ezik olmalı ( yanlardan kısa zürede aşırı miktarda aşınacak kadar değil ama ) ben ilk zaman yere basan yanak dümdüz olsun lastik her yerden eşit aşınsın diye 32- 34 falan kullanıyordum-- hata yapmışım- rahatım daha önemli
40000 km zıplaya zıplaya at arabası konforunda gezmektense 25-30 bin km konforlu gezerim- yenisini alırım diyorum

2.warn manual hub var aracında- ki en iyi seçim, o dediğin geri gitme işi bizim automatic hub dediğimiz fabrikadan gelen standart hub için geçerli- manual hub da geri gitmene gerek yok


3.ön tekere çekiş veren arazi şanzımanı ve ön diftir- bunun için içerden arazi vitesini 4h veya 4l konumuna alman gerekir- ayrıca dışardan da hublarını elle çevirip açman.

vitesi 4h yaptın ama hubları açmadın- ne olur?
arazi şanzımanın ve kısa şaftın(ön şaft) döner- ön dif döner- ön akslar döner ama aks kafası tekerdeki poryalara bağlı olmadığı için çekiş tekere iletilmez- aks kendi kendine döner- Kİ BU ÇOK SAKINCALIDIR- tavsiye edilmez

4h yaptın hubları açtın- ne olur- motorun ön ve arka tekerlerini çevirir eşit güçle( % 50-50) BU YAPMAN GEREKENDİR

İŞİN BİTTİ-içerden arazi vitesini 2h konumuna aldın ama yerler yaş hava soğuk hublar çamurlu vs, üşendin hubları kapatmadın
GÖREVİ ÖN TEKERLERİ ÇEVİRMEK OLAN ÖN AKSLARIN- ÖN TEKERLER TARAFINDAN ÇEVRİLİR ( olması gerekenin tersi :roll: )
bu durumda 4x2 olarak arkadan itişle ilerlemeye devam edersin- bişecik olmaz- bu sürekli avare dönüş- akslarının ömrüünü çok kısaltır- ön difine de zarar verebilir uzun vadede
yani arazi bitti yola giriyorum dediğin anda hubları kapat- 4x2 konumuna al- veya off konumu- her ne yazıyorsa warnlarda

SON OLARAK: ASLA KURU ZEMİNDE DÖRT ÇEKER KULLANMA- MECBUR KALIRSAN DA ASLA HIZ YAPMA- KESKİN DÖNÜŞLER YAPMA- YOLDAKİ TÜMSEKLERDEN TEKER YERDEN KESEREK UÇMA ( BU UÇMA İŞİNİ ARAZİDE YAŞ ZEMİNDE DE YAPMA- MECBUR KALIRSAN DA ÖN TEKER TEKRAR YERE DEĞMEDEN ÖNCE MUTLAKA DEBRİYAJA BAS- ARABA BENİMKİ GİBİ OTOMATİK İSE VİTESİ N -BOŞ KONUMA İT :arrow: :arrow: YOKSA ÖN DİFİ KUCAKLARSIN

SEBEBİ: ön ve arka dife eşit oranda dağıtılan güç ön ve arka difleri aynı oranda döndürme üzerine tasarlanmıştır- kuru zeminde zorladığın 4 çekerde, zorlanan teker stresini atamaz- patinaj çekemez yani. bu da aks-hub- diff ne varsa stresi bindirir ve üzerine- o saydığım aksamlarına zarar verir

uçma işinde ise özetle- havada %50-%50 çekiş yapan ön ve arka difflerin- ön tekerin yere değmesiyle beraber aniden ön tekerlerdeki durma- frenleme etkisiyle BAŞINI BELAYA SOKAR- DİFİ DAĞITIR- AKSI KIRAR-HUBU BOZAR- BU DEDİĞİM AKSAMLARINDAN EN ZAYIF OLANI GÖTÜRÜR ANINDA- ŞANSIN VARSA AKS- ŞANSIN YOKSA ÖN DİFF KUCAĞA...

arazide-karda- çamurda-yaş zeminde ise teker gerektiğinde patinaja düşerek stresini boşaltır- yani geriye doğru huba-aksa-diffe yansıtmaz- zarar vermez.( 4 tekerin de yerdeyken yani...uçma - inme anında yukarıda yazzdıklarım geçerlidir- derhal debriyaj)


ÖFFF- AMMA UZATTIM


SORDUĞU SORMADIĞI HER ŞEYİ YAZDIM

ARKADAŞ BİR DAHA UĞRAMAYACAK SİTEYE morgulus morgulus morgulus



4

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 01 Nis 2013 01:42
gönderen okan37
Reis Teşekkürler.Sorduğum ve soramadığım sorulara çok net cevaplar verdin.Yüzlerce teşekkürler.Verdiğin bilgiler ışığında kullanacam aracımı.Bu arada sık sık da sorularıma devam edecem.1-2 km lik mesafelerde yaptım anlattığım ve senin aydınlattığın konuları.Kendine iyi bak.

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 01 Nis 2013 10:46
gönderen TARDUK
-vitesi 4h yaptın ama hubları açmadın- ne olur?
arazi şanzımanın ve kısa şaftın(ön şaft) döner- ön dif döner- ön akslar döner ama aks kafası tekerdeki poryalara bağlı olmadığı için çekiş tekere iletilmez- aks kendi kendine döner- Kİ BU ÇOK SAKINCALIDIR- tavsiye edilmez-

reis sakıncası nedir, ben çok dik yokuşlarda kaldırıma vs ye çıkarken kullanıyorum
eski konularda yakıt tüketiminden başka sakıncası yok yazıyordu

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 01 Nis 2013 16:08
gönderen reis67
TARDUK yazdı:-vitesi 4h yaptın ama hubları açmadın- ne olur?
arazi şanzımanın ve kısa şaftın(ön şaft) döner- ön dif döner- ön akslar döner ama aks kafası tekerdeki poryalara bağlı olmadığı için çekiş tekere iletilmez- aks kendi kendine döner- Kİ BU ÇOK SAKINCALIDIR- tavsiye edilmez-

reis sakıncası nedir, ben çok dik yokuşlarda kaldırıma vs ye çıkarken kullanıyorum
eski konularda yakıt tüketiminden başka sakıncası yok yazıyordu
anlık bir sakınca değil bahsettiğim- arkadaş yukarıda sürekli öyle kullanırsam ne olur demiş

şanzımandan ön teker poryalarına kadar olan arada ne varsa hepsi döner boşa- avare dönüş dediğim bu yani
ama dönüşü tekere iletemez çünkü aks ucu ile teker poryası birbirinden ayrıdır hub kapalıyken

SÜREKLİ olarak boşa dönen bu kadar parçaya ne gerek var ?

siz kaldırıma yine 2 çeker çıkıyorsunuz demektir EĞER MANUAL HUB VAR VE İNİP ELLE AÇMIYORSANIZ..

Re: Stabilize yolda araç 2H den 4H mı olmalı?

Gönderilme zamanı: 01 Nis 2013 16:10
gönderen TARDUK
çok sakıncalıdır diyince...ok hocam konu anlaşıldı