Yakıt Tasarrufu ile İlgili

DRIVE TECHNICS AND REVIEWS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39267Okunmamış mesaj izogrand
14 Şub 2011 17:11

Dünyanın en pahalı yakıtını tüketen bir ülkede bulunmanın getirmiş olduğu mecburiyetten dolayı böyle bir başlık açmaya gerek duydum. Bildiklerimizi ve bilmediklerimizi bu başlık altında paylaşırsak faydalı olacağı kanaatindeyim.
Güvenli ve ekonomik sürüşler ;)
*********************************
İşte sürüş keyfini yaşarken cüzdanınızı rahatlatmanın 15 yöntemi…

Virajlara kontrolsüz girmek yakıt tüketimini artırıyor

* Virajlarda fren yapmak enerji kaybına sebep olmaktadır.

* Viraja gererken fren yapılarak düşürülen hız, viraj çıkışında gaz verilerek, yani fazladan yakıt harcanarak geri kazanılabilir. Bu nedenle virajlara kontrollü girmek, yakıt tüketimini düşürmek açısından oldukça faydalıdır

* Yapılan araştırmalar virajlarda kontrollü seyretmeyen ve sert fren yapan sürücülerin 100 km’de normalden 4.5 litre daha fazla yakıt harcadıklarını ortaya koymuştur.

Yüksek hızdan kaçının

* Ne kadar hızlı giderseniz , o kadar fazla rüzgar direnci ile karşı karşıya kalırsınız. Aracınız da hızlı gitmek için o kadar fazla yakıt tüketir.

* Hız limitinin sadece 12 km/s üzerinde seyretmek yakıt ekonomisini etkileyebilir.

Yaz aylarında gece benzin almaya çalışın

* Yaz aylarında özellikle akşam-gece-sabah saatlerinde benzin satın alınmalı. Soğuk saatlerde benzin satın alarak hem benzin buharlarının atmosfere kaçmasını önlersiniz hem de daha yoğun benzin satın alırsınız.

* Unutmayınız ki yakıt pompası yakıt hacmini ölçer, yakıt yoğunluğunu ölçmez.Yakıt yoğunluğu arttıkça daha ağır benzin satın almış olursunuz. Bu nedenle, kaliteleri onaylı yakıt istasyonu zincirlerini tercih etmek daha mantıklı.

* Yakıt depo kapağı mutlaka sızdırmaz olmalıdır.Depo kapağından benzin buharlaşmamalıdır.

Doğru ve kaliteli yakıt alın

* Ucuz ancak kalitesiz yakıt satılan istasyonları tercih etmek, sadece kısa süreli tasarruf sağlar. Tutumlu çalışabilmesi için motorun içinin temiz olması gerekiyor. Supaplar ve yanma odalarında meydana gelebilecek birikimler, lambada sensörü ve katalitik konvertörün görev yapmasını engellediğinden, motorun uzun dönemde daha fazla yakıt tüketmesine neden oluyor.

Aracınızın üzerindeki portbagaja dikkat

* Aracın üzerinde bulunan portbagajı kullanmadığınız zamanlarda çıkarın. Bu portbagajlar aracınızın aerodinamik randımanını etkiler.

* Otomobilin üzerine doğru bir şekilde monte edilmiş port bagaj, tüketimi 100 km’de yaklaşık 1 litre artırır. Tavana monte edilen alçak ve aerodinamik yapılı port bagaj kutuları, yakıt tüketiminin daha az olmasını sağlamanın yanında rüzgar gürültülerini de düşürüyor.

Araç olması gerektiği viteste kullanılmalı

* Olması gereken vitesten düşük viteslerde aracı kullanarak %45’e varan daha fazla yakıt tüketimine, motorun yorulmasına ve yıpranmasına neden olursunuz. Motoru yormamak için aracınız mümkün olduğunca uygun viteste kullanılmalı.

* Alçak devir ve yüksek vites kullanılarak ilerleme yöntemi, en büyük faydayı yüksek torklu motorlarda sağlıyor. Bu yöntemin diğer bir faydası da, motor aşınmalarını ciddi oranda düşürmesi.

Gaz pedalı devamlı ve nazikçe kullanılmalı

*Hızlı kalkışlardan ve duruşlardan kaçınarak ani fren yapmaktan kaçınmak gerekiyor.

* Sanılanın aksine, olması gerekenden daha fazla gaz vermek, daha az vermekten daha iyidir . Çünkü ayak, gaz pedalından her çekildiğinde motorun frenlenmesi, güç ve yakıt kaybı anlamına geliyor.

Ne çok hızlı ne de çok yavaş kullanmalı

* Hızlı kullanım, yüksek tüketim anlamına geliyor. Çünkü artan hız, hava sürtünme direncinin artmasına neden oluyor. Alt vitesler daha fazla kullanıldığından, çok yavaş gitmenin de tüketimi artırdığını unutmamak gerekiyor. Ancak homojen olmayan bir kullanım tarzı, tüketimi çok daha fazla artırıyor.

* Uzun mesafeli yolculuklarda otomatik hız sabitleme sistemi kullanın. Otomatik hız sabitleme sistemi yakıt tüketimini azaltmaya katkıda bulunur.

Doğru zamanda vites değiştirilmeli

* Aracınızın vitesini nazikçe fakat hızlı olarak değiştirmek gerekiyor.

* Daha erken vites yükselten sürücü, kilometre başına daha az krank milli hareketiyle ilerlemeyi başarır. Bu da silindirlerin hava-yakıt karışımıyla doldurulma sayısını, yani harcanan yakıtın miktarını azaltır.

Lastiklerin hava basıncına dikkat

* Lastiklerin asfalt üzerinde sorunsuz ilerlemesini engelleyecek tüm unsurların ortadan kaldırılması gerekiyor. Basıncın, aracın maksimum dolulukta kullanılması tavsiye edilen rakamdan daha yüksek olmaması gerekiyor. Aksi takdirde konfor olumsuz etkileniyor ve aracın yürüyen aksamı zarar görebiliyor.

* Çünkü normal basınçlı kullanımda lastiklerin absorbe ettiği küçük zemin bozukluklarının yükü, maksimum basınçta süspansiyona ek yük getiriyor. Bu sırada ileri geri hareketleri hızlanan süspansiyon, hareketi ısı enerjisine dönüştürüyor ve bu fazladan enerji de yine yakıt deposundan karşılanıyor.

Yolculuk esnasında aracınızı aşırı yüklemeyin

* Fazla yük taşıyorsanız fazla yakıt tüketiyorsunuz demektir. Yapılan araştırmalara göre, her 50 kg’lık yük ortalama yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 7 oranında artırıyor.

* Bu durumun olumsuz etkileri, özellikle ortalamanın üzerinde hızlanma ve fren yapılan kalabalık şehir trafiğinde daha da artıyor.

Trafik ışıklarında ne yapılmalı?

* Duran bir otomobilin güce ihtiyacı yoktur. Buna rağmen motor çalışmaya devam ediyorsa, boşa yakıt harcanıyor demektir.

* Durur pozisyonda saatte 1-2 litre arasında olan fazladan yakıt tüketimi, kulağa az gibi geliyor. Ancak adım adım ilerlenen sıkışık şehir trafiğinde bu rakam, 100 km’de yaklaşık 4-5 lt fazladan tüketmek anlamına geliyor.

Ilık havalarda klima yerine fanları kullanın

* Gereksiz durumlarda klimayı açık tutmak ya da arka cam rezistansını açık unutmak da yakıt tüketimini artırıyor.

* Ilık havalarda klima yerine fan kullanarak tasarruf edilebilir.

Yağ filtreleri temiz olmalı

* Eski ve kirli yağ filtreleri motor verimliliğini düşürür ve yıpratır.

* Tıkanmış hava filtreleri, kurumlanmış bujiler ya da hafif de olsa sürekli bir fren etkisi yaratan kilitlenmiş fren balataları, yakıt tüketimini çok fazla artırıyor.

Motor yağı seçimine dikkat edilmeli

*Viskozitesi 0-30 ile 0-40 arasında değerlerde olan tam sentetik yağlar oldukça pahalı olmasına rağmen sağladıkları enerji tasarrufu oranları da araçlara göre büyük değişkenlikler gösterebiliyor.

* Bu tür yağlardan en büyük fayda,çoğunlukla kısa mesafelerde araç kullanan, yani motor henüz tam ısınamadan işine ulaşanların otomobillerinde elde ediliyor. Her yıl yağlarını değiştirmek zorunda olan araç sahiplerinin bu tip yağları kullanarak tasarruf etmeleri imkansız. kaynak:mynet

İyi yolculuklar…
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39270Okunmamış mesaj izogrand
14 Şub 2011 17:27

Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

Oksijen sensörünün avantajları
Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır. Bu, lambda sensörünün her 30,000 km'de bir kontrol edilmesi ve tavsiye edilen değiştirme aralığına eriştiğinde de değişiminin yapılması demektir.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39272Okunmamış mesaj izogrand
14 Şub 2011 17:30

Niye lambda Oksijen sensörünü kontrol etmeliyim yada değiştirmeliyim?.
Katalizatörlerin kullanıma girmesiyle birlikte, lambda sensörü de çevre bilincine sahip otomobil sürücülerinin akıllarında yer etmeye başladı. Ancak lambda sensörünün işlerliğine sadece katalizatörün verimi ile bağlı değildir. Devre dışı kalmış ya da bozuk lambda sensörleri birtakım problemlere neden olur. Öncelikle bozuk ve kullanım km dolmuş sensörler araçlarımızda %30 yakıt tüketiminin artmasına,devam eden süreçte ise katalizörünüzün bozulmasına sebeb olur.
Bu önemli nedenlerden ötürü lambda sensörleri düzenli olarak, her periyodik bakım sırasında ve otomobil egzoz muayenesine girmeden önce, işlerlik açısından test edilmesi gereklidir.
Gözle muayene
Gözle muayene, lambda sensörünün işlerliğini kontrol etmek için yeterli olmasa da, prensip olarak her türlü bağlantı kablosu, fiş ve sensör gövdesi, fonksiyon testinden önce gözle muayene edilmelidir, çünkü bunlardaki sapmalar sensör sinyalinin yanıltıcı olmasına neden olabilir.
Sensör koruyucu baranın gözle muayenesi
Gözle bakıldığında sensör koruyucu baranın durumu bile olası fonksiyon hataları hakkında uzmana ipuçları verebilir.
Şiddetli kurum oluşumu sensörün tıkanmasına neden olur ve tepki süresini olumsuz etkiler. Hava/yakıt karışımı fazla zengin olabileceği gibi sensör ısıtıcısı da zarar görmüş olabilir. Her durumda sensör değiştirilmelidir.
Şiddetli beyaz ya da gri tortular, yakıt katkılarının kullanılmakta olduğuna ya da motorun yağ yaktığına işaret eder. Yakıt katkılarındaki ve yağdaki belirli komponentler sensör elemanını kirletir. Kirlenmenin nedeni giderilmeli ve sensör değiştirilmelidir.
Parlak tortular, yakıtta kurşun bulunduğuna işaret eder. Kurşun, sensör elemanındaki ve katalizatör içindeki platini tahriş eder. Sensör değiştirilmek zorundadır. Değişimden sonra, yalnızca kurşunsuz yakıtların kullanılmasına mutlak surette dikkat edilmelidir.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
gkn34
Onbaşı
Mesajlar: 135
Kayıt: 07 Şub 2011 23:24
Konum: istanbul-Kozyatağı
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39278Okunmamış mesaj gkn34
14 Şub 2011 19:17

paylaşım için teşekkürler ;)
Gökhan UYAR - Yaş :27
1994 1.6 JLX 3K.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14781
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39284Okunmamış mesaj ByBira
14 Şub 2011 20:40

İzzet çok faydalı bir başlık oldu, teşekkür ederiz

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39288Okunmamış mesaj izogrand
14 Şub 2011 20:59

Tecrübelerinizde faydalanmanın en masum yolu , aç başlık vakumla ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

cenk

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39318Okunmamış mesaj cenk
14 Şub 2011 22:53

Abi yadıklarını okudum ve yarısından fazlasının tarafımdan uygulanmadığını anladım morgulus morgulus

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39371Okunmamış mesaj izogrand
15 Şub 2011 09:17

Onlarıda uygulasan km başına (-)0,25 krş yakacaksın artık syt
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39640Okunmamış mesaj ABDULLAH
17 Şub 2011 09:05

Yakıt tasarrufu için öncelikle araç bakımlı olmalı. Özellikle hava filtresi, bujiler önemli.
Daha sonra sürüş tekniği geliyor. Belki minimum yakıt yakmak için önerilen teknikler çoğumuz için sıkıcı ve anlamsız olabilir.
En az yakıtı akmak için kullanılacak sürüş tekniği için heralde en iyi yöntem yol bilgisayarı olan araçlar için yol bilgisiyarına bakarak bir teknik geliştirmektir ama çoğumuzunun aracında yol bilgisayarı bulunmadığından en güzeli araca " Vakum Göstergesi" takmak.
Bu alet genelde aksesuar, modifiye parçaları satan yerlerde bulunuyor.
Fonksiyonu da aracın manifoldu içindeki basıncı ölçmek.
Gösterge üzerinde 0-30 arası rakamlar mevcut.
Gösterge, göğüslük üzerine bir yere monte ediliyor, geceleri ışıklandırma için elektrik bağlantısı yapılıyor. Gösterge arkasındaki hortum da Vitara manifold üzerinde bulunan ve kör tapa ile kapalı çıkışa bağlanıyor.
Araç çalıştırıldığında hiç gaza dokunmadan rolantideki tüketim nedeni ile gösterge 20 civarında durur.
Farların, klimanın açık olması, havanın aşırı soğuk olması, rakımın yüksek olması... gibi yakıt tüketimini artıran sebeplerle 15e kadar düşebilir.
Aracı kullanmaya başladığımızda prensip olarak araç ne kadar fazla yakıt yakıyorsa manifold içi basınç da o kadar düşük olacağından gösterge 20 den aşağı düşmeye başlar. Dip gaz yapıldığında ise 0 a iner. Ne kadar az yakarsak gösterge 20 ye yakın durur. Yokulş aşağı boşa atsak rolantideki gibi 20 gösterir. Hatta çok sık tartışılan bir konu vardır. Yokuş aşağı inerken boşa atılırsa mı az yakar, 5. viteste gaza dokunmadan mı az yakar diye. Doğru cevap enjeksiyonlu Ecu lu araçlarda 5. viteste gaza dokunulmadığında yakıt püskürtülmesi tamamen durur. Motor tekerlerin dönmesi ile çalışık kalır ve hiç yakıt tüketmez şaklindedir. Cihaz da bunu doğruluyor yokuş aşağı 5. viteste gaza dokunulmadan inerken göstege 23-25 civarı gösteriyor.
Bu prensipten yararlanarak aletin göstergesini ne kadar yüksek tutarak sürebilirsek o kadar az yakarız.
Araç ilk çalıştırıldığında özellikle kışın aracın hızlı ısınması için kalorifer soğuk bölümde tutulmalıdır.
Sürüş tekniği olarak da temel prensip ilk hareketi veya ara hızlanmaları yavaş yavaş yapmak ani gaza yüklenmemek olmalıdır.
Mümkün olduğunca erken vites değiştirip aracı titretmeden en yüksek viteste en düşük devirde sürmek de önemlidir.
Bu şekilde Vitarada düz yollarda 2000-2200 devir civarı vites değiştirilip 4 veya 5. viteslerde 2000 hatta mümkünse daha altı devirlerde sürülmeli. Rampalarda 2500 -3000 civarı vites değiştirilip yine mümkün olan en üst viteste 2300-2500 devr civarı gidilmeli.Ama bu esnada gaza hafif dokunulmalı.
Bu şekil bir sürüşle şehirler arası yollarda düzde hız 70-80 arası olursa en az yakıt tüketimi sağlanır.
Şehir içinde trafiğin ilerisi takip edilerek kırmızı ışık veya trafiğin sıkıştığı noktalar, virajlar erken farkedilip ayak gazdan çekilirse tüketim düşer.
Yine rampa çıkışlarda hızı korumaya çalışmak yanlıştır. Gazı sabit tutmak gerekir. Rampa dikleştikçe hız ve devir düşürülüp gerekirse vites düşürülmeli, vites düşmeden tamamlanan rampalarda yine gaz sabit tutulup istenilen hıza yavaş yavaş ulaşılmalıdır.
Klima başta olmak üzere elektrik tüketen sistemler minimum seviyede kullanılmalıdır.
Dik ve uzun inişlerde gaza dokunmadan yüksek viteste, ama gaza dokunmadan inilmeyecek hafif kısa inişler boşta inilmelidir.
Aracı bu teknikle sürmek yakıt ekonomisi yanında, trafikte kaza riskini azaltmakta, uzun yolda insanı yormamakta ve aracın fren balataları, debriyaj seti ve motordaki bir çok parçanın da ömrünü uzatmaktadır.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39649Okunmamış mesaj izogrand
17 Şub 2011 09:48

Faydalı bilgileriniz için teşekkürler ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
PERÇİNSÜMER
MODERATOR
Mesajlar: 10647
Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39651Okunmamış mesaj PERÇİNSÜMER
17 Şub 2011 09:54

En iyi yakıt tasarrufu için V6 lar satılıp 1.6 16V alınmalı morgulus morgulus morgulus
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8314
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39654Okunmamış mesaj 4L
17 Şub 2011 10:08

daha iyi bir yakıt tasarrufu için 1,6 lar satılıp diesele geçilmeli morgulus morgulus
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13896
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39655Okunmamış mesaj izogrand
17 Şub 2011 10:12

Hep beraber bir Kamaz alıp hafta sonları birlikte kullanmalı morgulus morgulus
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

bigalı
Er
Mesajlar: 84
Kayıt: 06 Tem 2010 09:56
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39656Okunmamış mesaj bigalı
17 Şub 2011 10:28

En iyisi bir at alıp atın samanı ile uğraşmalı :)
Mustafa GÜL
Çanakkale/Biga
Ormancı
Benim için Niva tutkudur...Suzuki mecburiyet

Kullanıcı avatarı
gkn34
Onbaşı
Mesajlar: 135
Kayıt: 07 Şub 2011 23:24
Konum: istanbul-Kozyatağı
İletişim:

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 39739Okunmamış mesaj gkn34
17 Şub 2011 21:36

Teşekürler, güzel bir paylaşım ;)
Gökhan UYAR - Yaş :27
1994 1.6 JLX 3K.

Kullanıcı avatarı
sehzademustafa(Ali)
Er
Mesajlar: 15
Kayıt: 21 Haz 2017 23:51
Konum: Beylikdüzü/istanbul

Re: Yakıt Tasarrufu ile İlgili

Mesaj: # 254233Okunmamış mesaj sehzademustafa(Ali)
12 Tem 2017 15:14

Çok faydalı bir paylaşım. Teşekkür ederiz.
Ali GÜRSOY
Beylikdüzü/İstanbul
2007 Ford Focus TDCI Trend otomatik

Cevapla

“SÜRÜŞ TEKNİKLERİ VE İNCELEMELER” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir